Yritän nyt kysyä niin nätisti kuin osaan. Oletko koskaan asunut näiden somalien kanssa? Ja en puhu nyt siitä, että kaupungissa sattuisi olemaan edes muutama sata somalia, vaan että pienessä lähiössä, jossa asut asuu useita kymmeniä somaleja, joiden lukumäärä nousee yli sataan kun lasketaan jälkikasvu mukaan? Enkä tarkoita ettetkö voisi keskustella asioista vaikket olisikaan, mutta sellaisen korvaan, joka tosiaan on sitä arkeaan näiden kanssa vuosikaudet jakanut, puheesi ja käsityksesi asioista kuulostavat täysin Juhan Af Granin jorinoilta.
Ps: Luulen kyllä tietäväni, että olet työskennellyt humanitaarisen maahanmuuton parissa (korjaa jos olen väärässä), mutta tästä kyse ei ole siis laisinkaan. Haluaisin vain rehellisen vastauksen.
En asu somaleiden kanssa enkä ole koskaan asunutkaan. Työni kautta olen kyllä tuntenut ja tavannut satoja somaleja päivittäin ja sen pohjalta kommentoin etten ole koskaan kuullut tälläisestä ulkomaanasumismuodosta.
Kuten sanoin niin en kiellä etteikö näin voisi tapahtua.
Uskoakseni tiedän ja kuulen paljon somalien elämästä, siksi pidin tuota yhden nimimerkin kokemusta omasta näkökulmasta erikoisena.