Monikulttuurisuus – rikkaus vai vitsaus?

  • 3 113 198
  • 24 186

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Oletko tosiaan noin helvetin sokea? Luitko tämän aiheen avausviestiä ollenkaan?


- Koska juutalaisille tämän kosher-ruoan saaminen on ensiarvoisen tärkeää, niin sen kieltäminen oikeastaan olisi osoitus siitä, että ei haluta, että juutalaiset asuvat Suomessa, koska he eivät silloin voi elää uskontonsa vaatimusten mukaisesti, Nadbornik sanoo.


Siinä sinulle täysin kiihkotonta ja asialliasta kommentointa. Tämän herran mielestä Kosher-teurastamisen kieltäminen osoittaa sen että emme halua juutalaisia Suomeen.

Aijai pientä pikkuviiksimiestä kun pääsee poru helposti.

Eihän meidän suomalaisten tarvitse kiihkoilla jos joku juutalainen aivopieraisee. Se tässä on se pointti.

Ylipäätään Suomessa asuvat juutalaiset tuskin nousevat barrikadeille vaikka kosher-teurastamista ei jatkossakaan täällä sallittaisi.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Aijai pientä pikkuviiksimiestä kun pääsee poru helposti.

Eihän meidän suomalaisten tarvitse kiihkoilla jos joku juutalainen aivopieraisee. Se tässä on se pointti.

Ylipäätään Suomessa asuvat juutalaiset tuskin nousevat barrikadeille vaikka kosher-teurastamista ei jatkossakaan täällä sallittaisi.

Tuo sinun viestisi vain osoitti sen kuinka kevyillä työkaluilla olet varustettu näissä keskusteluissa. Et osaa lukea (tai ainakaan et ymmärrä lukemaasi), tee täysin uskomattomia päätelmiä, vääristelet toisten sanomisia epätoivossasi ja lisäksi vielä et edes tajua mistä olet keskustelemasas.

Eikä tässä kukaan muu kiihkoile kuin ko. artikkelin juutalainen. Ja te monikulttuurisuuden pyhät puolustajat.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tuo sinun viestisi vain osoitti sen kuinka kevyillä työkaluilla olet varustettu näissä keskusteluissa. Et osaa lukea (tai ainakaan et ymmärrä lukemaasi), tee täysin uskomattomia päätelmiä, vääristelet toisten sanomisia epätoivossasi ja lisäksi vielä et edes tajua mistä olet keskustelemasas.

Eikä tässä kukaan muu kiihkoile kuin ko. artikkelin juutalainen. Ja te monikulttuurisuuden pyhät puolustajat.

Tehdäänkö oikein syväanalyysit toistemme kirjoitustavoista: sinä et noteeraa toisten kirjoittamisia vaan keskityt heti sopivan tilaisuuden henk.koht. solvaamiseen ja epäoleellisuuksiin.

"Mitä vittua sinä siinä sönkötät" - tyyliset avauslauseet joita tasaiseen tahtiin viljelet ovat varmaankin juuri sitä objektiivista, järkevää, ja rakentavaa keskustelua johon vähän väliä muilta vaadit.

Isoin ongelma Suomessa näihin monikulttuurillisuusasioihin liittyen on juuri "pois Suomesta jos lait eivät miellytä"-ajattelu, jota jankataan milloin mihinkin liittyen. On täysin itsestäänselvää ettei Suomessa ole pakko asua, mistä kertoo että sitä pitää koko ajan toistaa?
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Sota koskettaa ihan jokaista, lapsesta aikuiseen. Kyllä Suomeen "tunkee" myös alaikäisiä lapsia yksin.

Turha tätä on selittää Daespoolle, hän on selvästi sodan käynyt mies.

Itse olen sitä mieltä että vain luurangonlaiha ja kärpästen syömä somali on hyvä somali, muut ovat elintasopakolaisia.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ja minä puhuin sivistysVALTIOSTA, en mistään etnisistä/uskonnollisista ryhmistä.

Sinä et puhunut alunperin valtiosta yhtään mitään vaan "Kohta päästään taas vääntämään sekä muslimien että juutalaisten kanssa" Eli nimenomaan juuri uskonnollisista ryhmistä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Sinä et puhunut alunperin valtiosta yhtään mitään vaan "Kohta päästään taas vääntämään sekä muslimien että juutalaisten kanssa" Eli nimenomaan juuri uskonnollisista ryhmistä.

Höpöhöpö, minä puhuin sivistysvaltiosta alun perinkin ja yhtenä vaihtoehtona juutalaisille pidin lentoa Tel Aviviin eli Israeliin. Opettele lukemaan.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
... sellaisia faktoja esiin, että somaliasta pakenevilla on paljon muita syitä lähteä kuin elintaso : Somalian lapset kuolevat nälkään ja janoon | Ulkomaat | YLE Uutiset | yle.fi



Tässä on taas oiva esimerkki sinusta kirjoittajana. (ja kyllä, käytin sarkastisessa viestissäni eilen esimerkkiäsi).

Tosiasiahan on, että suurin osa somaliasta tulevista eivät saa turvapaikkaa suomesta, vaan jäävät maahan muilla syillä. Nuo nälkää näkevät eivät ikinä pääse tänne asti.

Vasemmistovihreiden suvaitsevaisten vain on niin vaikea ymmärtää asioita, jotka eivät suoraan tue omia päämääriä, vaan toistuvasti käytetään jopa oman asian perusteina asioita, jotka eivät kuulu asiaan. Juuri niin kuin tuo nälkää näkevien esimerkki, jolla perustellaan somalien maahanmuuttoa.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Vasemmistovihreiden suvaitsevaisten vain on niin vaikea ymmärtää asioita, jotka eivät suoraan tue omia päämääriä, vaan toistuvasti käytetään jopa oman asian perusteina asioita, jotka eivät kuulu asiaan. Juuri niin kuin tuo nälkää näkevien esimerkki, jolla perustellaan somalien maahanmuuttoa.

Emmeköhän me kaikki puoluekannoista sun muista huolimatta ole kuitenkin yhtä mieltä siitä että Somalia vaikuttaa varsin vittumaiselta paikalta olla ja elää. Itselläni ei ole mitään mystistä päämäärää tai maailmoja syleilevää "monikulttuurillisuuden ihannointia", toisin kuin tässäkin ketjussa on toistuvasti väitetty, se nyt vaan on minusta itsestäänselvää että ihmiset haluavat lähteä huonosta paikasta parempaan. Suomessa ei olisi yhtään ainutta somalia mistään syystä jos siinä maassa olisi kaikki asiat hyvin. Siihen nähden nämä "mitä ne täällä tekee kun afrikassa nähdään nälkää"- tyyppiset heitot ovat minusta aika raukkamaisia, varsinkin kun itse elämme täällä pullamössön keskellä.

Mutta mitäpä tämmöisistä isommista asioista on niin väliä...
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Emmeköhän me kaikki puoluekannoista sun muista huolimatta ole kuitenkin yhtä mieltä siitä että Somalia vaikuttaa varsin vittumaiselta paikalta olla ja elää.....

Kun emme voi kaikkia maailma ihmisiä tänne ottaa, edes niitä jotka asuvat "varsin vittumaisissa paikoissa", niin joudumme väistämättä valikoimaan.

Nykymenosta on haittaa kaikille muille osapuolille paitsi näille yksittäisille ihmisille jotka pääsevät tänne ilmaisen ylläpidon piiriin, mutta ei siitä sen enempää, ei jaksa näin kesällä.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kun emme voi kaikkia maailma ihmisiä tänne ottaa, edes niitä jotka asuvat "varsin vittumaisissa paikoissa", niin joudumme väistämättä valikoimaan.

Emme tietenkään voi, eikä minulla ole mitään valikoimista vastaan, mutta sitä vastaan minulla on, että Somaliasta saapuvia kutsutaan elintasopakolaisiksi. Jos mietitään lähtömaan olosuhteita, niin eiväthän ne häävit ole, joten moinen tuntuu aika paksulta kärjistykseltä.

Se taas on itsestäänselvää että Somaliasta Suomeen on pitkä matka. "Aidosti nälkää näkevät" joiden perään hurskaasti huudellaan eivät yleensä pääse Keniaa pidemmälle, totta kai Somaliasta tulee Suomeen ihmisiä jotka ovat olleet kyseisen maan mittapuulla varakkaita tai joilla on tänne joku muu kytkös.

Näitä keskusteluja käydään liian usein tasolla josta näkee että harvoilla meistä keskustelijoista on koskaan ollut todella nälkä. Minulla ei ainakaan ole ja sen takia ajoittain hävettää että viitsinkin tällaisiin ketjuihin kirjoitella ja täällä paukuttaa turpaani. Toisaalta, nuo tuhdit kärjistykset saavat sapen kiehumaan joten...
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Tosiasiahan on, että suurin osa somaliasta tulevista eivät saa turvapaikkaa suomesta, vaan jäävät maahan muilla syillä. Nuo nälkää näkevät eivät ikinä pääse tänne asti.

Vasemmistovihreiden suvaitsevaisten vain on niin vaikea ymmärtää asioita, jotka eivät suoraan tue omia päämääriä, vaan toistuvasti käytetään jopa oman asian perusteina asioita, jotka eivät kuulu asiaan. Juuri niin kuin tuo nälkää näkevien esimerkki, jolla perustellaan somalien maahanmuuttoa.

Fakta on se, että turvapaikkoja ei saa kukaan jollei pysty todistamaan henkilökohtaista vainoa. Sota itsessään on peruste kansainväliselle suojelulle.

Olenko minä vihervasuri? Mitä henkilökohtaista agendaa ajan?

Kyseinen linkki oli osoituksena siitä, että somaleilla on perusteltu tarve kansainväliselle suojelulle. Oli sitten resursseja lähteä Eurooppaan tai nääntyä kuoliaaksi toisen kehitysmaan pakolaisleirillä.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Olisihan se hyvä, että kun kerran tänne Somaliasta täytyy roudata porukkaa, niin todella olisivat niitä nälkään nääntyviä lapsia, eikä niitä joilla on mahdollisuus lähteä livohkaan. Nyt kun näitä kotimaassaan vainottuja nälkää näkeviä ihmisiä on tänne tuotu, niin täytyy kyllä ihmetellä kuinka vittumainen maa Suomi on, kun niin monesta on täällä tullut rikollinen. Omista tenavista pari on jo teinejä ja kyllähän niitä juttuja mitä kuulee on vaikea sulattaa.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Olisihan se hyvä, että kun kerran tänne Somaliasta täytyy roudata porukkaa, niin todella olisivat niitä nälkään nääntyviä lapsia, eikä niitä joilla on mahdollisuus lähteä livohkaan. Nyt kun näitä kotimaassaan vainottuja nälkää näkeviä ihmisiä on tänne tuotu, niin täytyy kyllä ihmetellä kuinka vittumainen maa Suomi on, kun niin monesta on täällä tullut rikollinen. Omista tenavista pari on jo teinejä ja kyllähän niitä juttuja mitä kuulee on vaikea sulattaa.

Niin. Suomeenhan näitä ei tuotu, vaan he ovat tulleet itse. Se on totta, että kaikkein köyhimmillä ei ole mahdollisuutta hakea turvaa Euroopasta. Toki kaunis ajatus sinulta, että Suomi hakisi pakolaisleireiltä asti, ja niinhän tekeekin, mutta somalit eivät ole olleet kiintiövastaanoton piirissä.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Fakta on se, että turvapaikkoja ei saa kukaan jollei pysty todistamaan henkilökohtaista vainoa. Sota itsessään on peruste kansainväliselle suojelulle.

Olenko minä vihervasuri? Mitä henkilökohtaista agendaa ajan?

Kyseinen linkki oli osoituksena siitä, että somaleilla on perusteltu tarve kansainväliselle suojelulle. Oli sitten resursseja lähteä Eurooppaan tai nääntyä kuoliaaksi toisen kehitysmaan pakolaisleirillä.

Boldaus oma. Eikö tuossa linkissä puhuttu nälänhädästä, se ei nyt kai kuitenkaan ole peruste turvapaikalle suomessa, mikä on eri asia kun kansainvälinen suojelu.

Henkilökohtaisen vainon voi helposti todistaa kuulumalla vaikkpa jossain maassa heimoon tms. joka on vainon kohteena. Suomeen tulevilla somaleilla ei asianlaita ole tämä, eikä luultavasti edes kotona mikään hengenvaara tai nälänhätä.

Kyllä, he tulevat tänne vain ja ainoastaan paremman elämän perässä, koska somalia on vittumainen paikka verrattuna suomeen. Minun mielestäni tämä tekee heistä elintasopakolaisia ja sillä perusteella ei suomeen pitäisi ottaa yhtään ihmistä kortistoon tai kotiinsa kunnan tuella lapsia hoitamaan.

Jos nuo ei ole elintasopakolaisia, niin ketkä ovat?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Henkilökohtaisen vainon voi helposti todistaa kuulumalla vaikkpa jossain maassa heimoon tms. joka on vainon kohteena. Suomeen tulevilla somaleilla ei asianlaita ole tämä, eikä luultavasti edes kotona mikään hengenvaara tai nälänhätä.

Kyllä, he tulevat tänne vain ja ainoastaan paremman elämän perässä, koska somalia on vittumainen paikka verrattuna suomeen. Minun mielestäni tämä tekee heistä elintasopakolaisia ja sillä perusteella ei suomeen pitäisi ottaa yhtään ihmistä kortistoon tai kotiinsa kunnan tuella lapsia hoitamaan.

Jos nuo ei ole elintasopakolaisia, niin ketkä ovat?

Asia joka mnua ehkä eniten näissä somaleissa risoo, on se, että niin monet (muutamia satoja) heistä lähettää osan perheestä tai koko perheen takaisin Somaliaan (tai Egyptiin tai Keniaan) heti kun pysyvä oleskelulupa ja Suomen muukalaispassi (tai Suomen kansalaisuus) on handussa. Talvet on kuulemma niin kylmiä ja koulut syntisiä.

Muuttoilmoitusta ei kuitenkaan tehdä eikä kunnan vuokrakämppää irtisanota. Valvonnan tehottomuuden takia kiinnijäämisestä ei ole pelkoa.

Ja todisteita en voi valitettavasti esittää tai linkitellä, sillä vaitiolovelvollisuus sitoo. Olen tämän toki tuonut esille viranomaistapaamisissa, mutta kaikki kaatuu siihen, että muuttoilmoituksen tekeminen on omasta halusta kiinni. Laiminlyönti on sanktioitu 50 euron suuruiseksi, mutta edes sitä ei tiettävästi ole juuri koskaan keneltäkään peritty.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Boldaus oma. Eikö tuossa linkissä puhuttu nälänhädästä, se ei nyt kai kuitenkaan ole peruste turvapaikalle suomessa, mikä on eri asia kun kansainvälinen suojelu.

Henkilökohtaisen vainon voi helposti todistaa kuulumalla vaikkpa jossain maassa heimoon tms. joka on vainon kohteena. Suomeen tulevilla somaleilla ei asianlaita ole tämä, eikä luultavasti edes kotona mikään hengenvaara tai nälänhätä.

Kyllä, he tulevat tänne vain ja ainoastaan paremman elämän perässä, koska somalia on vittumainen paikka verrattuna suomeen. Minun mielestäni tämä tekee heistä elintasopakolaisia ja sillä perusteella ei suomeen pitäisi ottaa yhtään ihmistä kortistoon tai kotiinsa kunnan tuella lapsia hoitamaan.

Jos nuo ei ole elintasopakolaisia, niin ketkä ovat?

Kyllä Suomeen tulevat somalitkin saavat turvapaikkoja. Käytännössä turvapaikan saamikseksi pitää olla jossain näkyvässä asemassa puolueessa tai uskonnollisessa ryhmittymässä. Sellaisessa asemassa, että nimi on viranomaisten tiedonhaun saatavilla. Pelkkä klaanin jäsenyys ei vielä todista henkilökohtaista vainoa.

Maa, jossa ei ole toimivaa infrastruktuuria ja pitkään riehunut sisällissota. Satoja tuhansia kuolleita ihmisiä. Ei ole hätää, vaan elintason perässä tullaan Suomeen? Tutustupa hieman tarkemmin Somalian tilanteeseen, netti on tietoa pullollaan.

Toiseksi, Suomessa oleskelulupaa ei voi saada elintason tai paremman elämän toivossa. Tutustu kansainvälisen suojelun kriteereihin, Somalian tilanteeseen, Suomen allekirjoittamiin kansainvälisiin sopimuksiin koskien humanitaarista apua ja sen jälkeen perustuslakiin.

Mikäli sinulla on kuitenkin jotain muuta tietoa Somalian tilanteesta niin ota äkkiä yhteys Migrin maatietopalveluun!
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Kaunis ajatus, että hakisimme nimenomaan näitä pakolaisleireillä olevia somalilapsia. Suomi ei ota kiintiöpakolaisia katsos tällä hetkellä Somaliasta.

Et siis ymmärtänyt. Kysyin, että miten niin minun kaunis ajatus, niinkuin sinä väitit. Sinähän vielä sanoit

Toki kaunis ajatus sinulta, että Suomi hakisi pakolaisleireiltä asti, ja niinhän tekeekin

Tässä siis mitä minä olin kirjoittanut.

Olisihan se hyvä, että kun kerran tänne Somaliasta täytyy roudata porukkaa, niin todella olisivat niitä nälkään nääntyviä lapsia, eikä niitä joilla on mahdollisuus lähteä livohkaan.

Katsos hyvä jos eivät kuulu kiintiöön. Sehän tarkoittaa sitä, että ehkä täällä täytyy olla huolellisempi mitä otetaan vastaan.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Asia joka mnua ehkä eniten näissä somaleissa risoo, on se, että niin monet (muutamia satoja) heistä lähettää osan perheestä tai koko perheen takaisin Somaliaan (tai Egyptiin tai Keniaan) heti kun pysyvä oleskelulupa ja Suomen muukalaispassi (tai Suomen kansalaisuus) on handussa. Talvet on kuulemma niin kylmiä ja koulut syntisiä.

Muuttoilmoitusta ei kuitenkaan tehdä eikä kunnan vuokrakämppää irtisanota. Valvonnan tehottomuuden takia kiinnijäämisestä ei ole pelkoa.

Ja todisteita en voi valitettavasti esittää tai linkitellä, sillä vaitiolovelvollisuus sitoo. Olen tämän toki tuonut esille viranomaistapaamisissa, mutta kaikki kaatuu siihen, että muuttoilmoituksen tekeminen on omasta halusta kiinni. Laiminlyönti on sanktioitu 50 euron suuruiseksi, mutta edes sitä ei tiettävästi ole juuri koskaan keneltäkään peritty.

En missään nimessä kiellä etteikö näin olisi tapahtunut. Itse olen vuosien varrella tuntenut satoja somaleja, mutta en ole koskaan kuullut kenenkään matkustaneen välittömästi kotimaahansa tai muuttaneen sinne pysyvästi takaisin. Tuntemani henkilöt ovat jääneet Suomeen rakentamaan elämää.

Toki vuosien päästä ovat käyneet esim. niillä alueilla, joissa turvallisuustilanne on parantunut. Koskaan en ole kuullut kenenkään esim. palanneen Mogadishuun.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Et siis ymmärtänyt. Kysyin, että miten niin minun kaunis ajatus, niinkuin sinä väitit. Sinähän vielä sanoit



Tässä siis mitä minä olin kirjoittanut.



Katsos hyvä jos eivät kuulu kiintiöön. Sehän tarkoittaa sitä, että ehkä täällä täytyy olla huolellisempi mitä otetaan vastaan.

Ymmärsin kyllä. Muotoilin sen huonosti. Siis Suomi hakee pakolaisleireiltä, mutta ei somaleita. Sitä tarkoitin sivulauseessa.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Ymmärsin kyllä. Muotoilin sen huonosti. Siis Suomi hakee pakolaisleireiltä, mutta ei somaleita. Sitä tarkoitin sivulauseessa.

Asia selvä.

Itselläni ei ollut tiedossa se, että eivät kuulu kiintiöön. Ihmetyttää miten meillä perustellaan maahanmuutto ja miten sitä valvotaan. Itse edelleen ottaisin sen nälkää näkevän lapsen oli se sitten vaikka mistä, mutta lähettäisin kyllä kaikki rikolliset matkoihinsa.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
En missään nimessä kiellä etteikö näin olisi tapahtunut. Itse olen vuosien varrella tuntenut satoja somaleja...

Yritän nyt kysyä niin nätisti kuin osaan. Oletko koskaan asunut näiden somalien kanssa? Ja en puhu nyt siitä, että kaupungissa sattuisi olemaan edes muutama sata somalia, vaan että pienessä lähiössä, jossa asut asuu useita kymmeniä somaleja, joiden lukumäärä nousee yli sataan kun lasketaan jälkikasvu mukaan? Enkä tarkoita ettetkö voisi keskustella asioista vaikket olisikaan, mutta sellaisen korvaan, joka tosiaan on sitä arkeaan näiden kanssa vuosikaudet jakanut, puheesi ja käsityksesi asioista kuulostavat täysin Juhan Af Granin jorinoilta.

Ps: Luulen kyllä tietäväni, että olet työskennellyt humanitaarisen maahanmuuton parissa (korjaa jos olen väärässä), mutta tästä kyse ei ole siis laisinkaan. Haluaisin vain rehellisen vastauksen.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itse edelleen ottaisin sen nälkää näkevän lapsen oli se sitten vaikka mistä, mutta lähettäisin kyllä kaikki rikolliset matkoihinsa.

Näin varmaan tekisivät kaikki jos asia olisi näin helvetin yksinkertainen. Toisaalta pidän hyvin vastenmielisenä juuri sitä että rinnastetaan Afrikassa nälkää näkevä lapsi ja Suomessa asuva "elintasopakolainen", joka on joissakin tapauksissa vielä rikollinenkin kaiken lisäksi. Perisuomalaista rusinat pullasta-ajattelua irvokkaimmillaan. Semmoinenkin saattaa nimittäin olla mahdollista että nälkää näkevä lapsi ja aikuinen rikollinen ovat 20 vuoden aikajänteellä yksi ja sama henkilö. Siis saattaa olla, painotettakoon.

Jos joitakin halutaan elintasopakolaisiksi nimitellä, niin eiköhän nämä turkkilaiset kebab-yrittäjät ole yksi kouluesimerkki sellaisesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös