Sinä itse määrittelet kiinnostuksen niin, että sitä ilmentää ainoastaan legalistinen vaikuttaminen. Eivät ikävät ja monisäikeiset ilmiöt katoa ainoastaan lainsäädännöllä, ja on aika irvokasta väittää, etteivätkö feministiset sekä vasemmistopuolueet nimenomaan päämäärillisesti pyrkisi naisten sekä vähemmistöjen aseman parantamiseen.
1. En minä määrittele feministien ja vassarien kiinnostusta. Ne määrittelevät sen ihan itse, kuten jokainen muukin taho.
2. Olen monta kertaa todennut ja kysynyt, että koska feministit ja vassarit ovat muuten kovasti naisen ja vähemmistöjen puolella, miksi tämä ei ei kuulu listalle. Ja hämmästellyt sitä.
Oisko nyt 10-15 sivua, kun olet yrittänyt kaikin tavoin välttää myöntämästä yllä olevan, josta keskustelumme lähti?
Sain tänään viimein vassareita edelleen yksilönä edustavan ja kannattavan, aiemmin tunnetun naispolitiikon näkemyksen. Hän totesi, että islamin mukanaan tuomat ongelmat pyritään vaikenemaan ja toivomaan, että ne siitä jonnekin häviäisivät. Mutta että mm. Dahlgrenin ulostulo on johtamassa siihen, että jotain asialle ehkä joudutaan tekemään, koska pääkaupunkiseudulla on tulevina vuosina yhä enemmän muslimeita.
Hän ei tietenkään edusta vassareita puolueena, vaikka oli aiemmin merkittävässä asemassa. Ehkä vassareissa tapahtuu Hämeen-Anttilan, Dahlgrenin ja monien nuorien vassarien naispuolisten toimittajien myötä. Kenties feministinenkin puoluea uskaltautuu muuttamaan vaikenemistaan. Onhan se hävettävää.