NHL:n konferenssifinaaleista löytyy pari joukkuetta, joissa Vehanen olisi luultavasti ykkösmaalivahti.
Olet oikeassa, että näytöt puhuvat. Nämä NHL-näytöt Vehaselta tosiaan puuttuvat. Itsekin olin ennen kisoja hieman Rinteen puolella, mutta tarkemmin ajateltuani pidän Vehasta hieman parempana maalivahtina tällä hetkellä. Näytöthän ovat kovat esim. Pasi Nurmisella, mutta en minä häntä tämän vuotisen joukkueen maalilleni ottaisi. Näin kärjistäen.
Rinne on kuitenkin erinomainen maalivahti, enkä revi pelihousujani, jos hän johdattaa Suomen puolivälieriin ja pelaa siellä. Enkä aio dissata Jalosta, vaikka Rinne floppaisikin. Kumpi tahansa pelaakin, uskon valinnan olevan oikea.
Itse olen positiivisilla mielin kun on 2 hyvää maalivahtia, joista voidaan heittää kumpi tahansa maalille. En ymmärrä minkä takia yhdelle maalivahdille pitäisi antaa "vapaus" pelata niin paljon kuin haluaa. Montako kultaa se on Suomelle tuonut?
Edit: Toi viimeinen heitto ei ollut suunnattu kenellekään, IP-lehdille korkeintaan.
Flyersin ykkösmaalivahti olisi "oikeasti" Ray Emery, joka on kyllä Vehasta parempi maalivahti. Boucher oli koko pudotuspelien paras maalivahti yhdessä Halakin kanssa ennen loukkaantumistaan. Leighton on siinä mielessä kolmosmaalivahti, joten turha sanoa, että Vehanen menisi Flyersissä ykköseksi.
Sharksin maalia vartioi Nabokov ja Canadiensin maalia Halak, joten näistä ei tarvitse varmaan mitään perustelujakaan antaa.
Antti Niemi on tällä hetkellä about samaa taso Vehasen kanssa, mutta erotuksena on se, että Niemi on viel kuitenkin nuori maalivahti, joka tulee kehittymään. Sama pätee tähän melko naurettavaan "Nurmis-vertaukseen". Rinne on nuorempi kuin Vehanen, mutta hänellä on silti paremmat näytöt kaikin puolin.
Kuten sanoin, Vehanen voi tässä isossa kaukalossa olla joissain tilanteissa varpempi valinta, ja jos pelattaisiin pitkää sarjaa, saattaisin hänet valitakin. Rinteellä on kuitenkin parempi kyky voittaa pelejä seisomalla päällään ja koen, että kultaa haettaessa tarvitsemme maalivahdilta ilmiömäisen esityksen. Perusvarma Vehanen ei välttämättä riitä siinä vaiheessa, vaikka mies pelaisi hyvän pelin.