MM 2019: Suomi

  • 604 276
  • 2 656

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Ei sellainen taktiikka toimisi missään tapauksessa, täähän on täyttä typeryyttä. Miksi luovuttaa parhaat aseet ja lähteä pelaamaan heidän asein, sama kuin me lähettäis ralliautolla formularadalle, kyllähän se kulkee ja laitettuna on nopea - paska analogia mut tajuat varmaan.
 

ADX_03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Tampa Bay Lightning
Jännä lukea noita kanadalaisten valituksia esim. TSN:n kommenttiosioissa, kuinka JOS heillä olisi ollut Crosby, McDavid sun muut, niin Suomella ei olisi ollut mitään palaa. Joo, mitä sitten? MM-kisat ovat AINOAT kisat tällä hetkellä, mihin NHL-pelaajat pääsevät. Seuraava World Cup on jo peruttu ja Olympialaisiin he eivät pääse. Miksi he eivät tule ainoisiin arvokisoihin mihin he pääsevät?

Helvetin kova temppu kyllä Suomelta. Itse en kyllä uskonut laisinkaan tähän. En uskonut Ruotsi-pelin jälkeenkään. Aika sanattomaksi vetää.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
No ainakin olisi pelaajat päässet testaamaan taitojaan änärimiehiä vastaan sellaisessa pelissä, mitä siellä pelataan.
Vaikka MM-kisojen arvoa vähätelläänkin, niin nämä kokeilut voisi varmaan tehdä jossain harkkapelissä tai vastaavassa. Ei MM-finaalissa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Jännä lukea noita kanadalaisten valituksia esim. TSN:n kommenttiosioissa, kuinka JOS heillä olisi ollut Crosby, McDavid sun muut, niin Suomella ei olisi ollut mitään palaa. Joo, mitä sitten?
Heh, kai siellä joku muisti sanoa että Suomellakin oli jotakuinkin C-maajoukkue jalkeilla?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No ainakin olisi pelaajat päässet testaamaan taitojaan änärimiehiä vastaan sellaisessa pelissä, mitä siellä pelataan.
Pelataanko MM-kisoja sen vuoksi, että päästäisiin pelaamaan kaikkien maiden välillä samanlaista peliä testimielessä, vai pelataanko niitä ehkä sen vuoksi, että halutaan menestyä mahdollisimman hyvin?
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Hämmästyttävin asiahan läpi turnauksen oli nimenomaan se, että miten ihmeessä Suomi tuolla pelaajamateriaalilla pystyi niin hyvin hallitsemaan kiekkoa ja pelin virtausta, sekä pelaamaan pitkiä pätkiä hyökkäysalueella. Parhaimmillaan peli oli lähes dominointia Ruotsin, Venäjän ja Kanadan NHL-miehistöjä vastaan.
Suomella oli erittäin vahva puolustusosasto näihin kisoihin. Pelinavaaminen ja puolustuspeli erittäin laadukasta läpi kisojen.

Saattaa olla, että näistä puolustajista kuullaan vielä. Eivät olleet nimekkäitä ennen kisoja, mutta tulevaisuudessa ovat. Mikkolasta ja Lehtosesta kasvamassa todelliset luottopuolustajat Leijoniin vuosiksi eteenpäin, huikeaa suorittamista!
 

Viltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kylläpä itse olin väärässä siinä, että Jukka Jalosella ei ole Euroopassa riittävän hyviä pelaajia menestyäkseen MM-kisoissa vaan Jalonen tarvitsee NHL-pelaajista selkeän kärjen. Ei tarvitse. MM-kisoissa NHL-pelaajat eivät ole välttämättä menestyksen tae, toki heistä iso apu on kunhan joukkueen rakenne ja ilmapiiri muutoin on kunnossa.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Ei tarvitse katsoa tälläistä peliä muualla.

Ihan mielenkiinnosta: oletko ihan huviksesi vastarannan kiiski vai miksi sattumoisin olet jatkuvasti mielipiteittesi kanssa yksin? Nyt et edes arvosta leijonien maailmanmestaruutta ja perustelut on aika hakemalla haettuja. Suomi voitti kaksi kertaa Kanadan ja siinä matkalla kaatui monet suurmaat nhl tähtineen. Meillä oli maalissa joku Kevin Lankinen ja vihuilla oli Lundqvist, Vasi ja Murray. Todellinen miracle on ice.

Miten, siis miten joku voi olla kaiken tämän jälkeen tuollaisella asenteella liikkeellä?

Tuntuu, että sinun ei kannattaisi seurata kyseistä lajia ollenkaan kun kaikki muut näkevät tai tekevät väärin.
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Siellä jo Antti Mäkinen ottaa Twitterissä kunniaa, kuinka hän keksi pari vuotta sitten Mörkö-Markon...

Antille tiedoksi, että Mörkö viiletti jo Ilveksessä aikoinaan.

Jatkoajan otteluseuranta vuonna 2008:

Mutta millä perusteella Ilveksen mörkö Marko "Pitkä ja paska" Anttila sai jatkoajan toimitukselta kolme tähteä?

”Pitkä ja paska”.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Siellä jo Antti Mäkinen ottaa Twitterissä kunniaa, kuinka hän keksi pari vuotta sitten Mörkö-Markon...
Älä nyt viitsi pilata kaikkien änäripelaajien parhaan kaverin ja ylivertaisen kiekkoasiantuntijan itsensä ylistämistä ikävillä faktoilla!
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Mäkinen kyllä nyt pikkaisen menettää rispektiä. Hyvin on muistissa ne halventavat puheet "skoda cupeista" männävuosilta. Nyt menestyksen hetkellä sitten takki kääntyykin ja tämä onkin kova juttu. Nuo puheet saattavat itse asiassa olla edelleen tallessa Youtubessa.
 

Luisu

Jäsen
Mäkinen kyllä nyt pikkaisen menettää rispektiä. Hyvin on muistissa ne halventavat puheet "skoda cupeista" männävuosilta. Nyt menestyksen hetkellä sitten takki kääntyykin ja tämä onkin kova juttu. Nuo puheet saattavat itse asiassa olla edelleen tallessa Youtubessa.

Olin juuri tulossa kirjoittamaan samaa.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Juujärvi anto krediä tälle valmennusjohdolle, taustajoukoille, valtaisasti.

Mutta mainitsi myös Marjamäen nimen, valmentajana joka modifioi pelitapaa ja oli nostamassa, sisäänajamassa useita tulevia maailmanmestareita maajoukkue/arvokisaympyröihin.

Vaikkei tuloksia tullutkaan, niin oli osa jatkumoa. Yksi näkökulma tämäkin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mäkinen kyllä nyt pikkaisen menettää rispektiä. Hyvin on muistissa ne halventavat puheet "skoda cupeista" männävuosilta. Nyt menestyksen hetkellä sitten takki kääntyykin ja tämä onkin kova juttu. Nuo puheet saattavat itse asiassa olla edelleen tallessa Youtubessa.
Samasta olin tulossa itsekin mainitsemaan. Muistan kun joskus kysäisin häneltä että mistä johtuu ettei Magnus Pääjärvi ole tehnyt vielä kunnon breikkausta NHL:ssä, käytin perusteluna hyviä tehoja MM-tasolla niin Mäkinen vastaa ylimielisesti että "tehot jossain Skoda Cupissa ei vielä takaa mitään".

Ja tämä siis suorassa tv-lähetyksessä.
 

God #88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, #88, Saipa
Kiitos vastauksista!



Meillä on varmaankin eri käsitys siitä, mitä bussi tarkoittaa. Minun mielestäni se on sitä, että luovutetaan aloitteet vastustajalle, puolustetaan ja pelataan kiekollista peliä roikkujen ja vastahyökkäysten kautta. Tällä määritelmällä finaali oli ainoa matsi, jossa Suomi joutui suurimman osan ottelusta bussikuskiksi. Toki koko turnauksen pelattiin kurinalaista ja tunnollista lätkää, jossa höntyilyt pidettiin minimissä, mutta pelin (kiekko)kontrolli pyrittiin pitämään itsellä mahdollisimman paljon. Ranska-peli, jonka laukaukset Suomi vei 47-21, ei ole mielestäni esimerkki bussikiekosta.




Minun mielestäni molemmat ottelut olivat hyvää lätkää. Ruotsi-pelissä Suomi sai hallittua peliä osittain vastustajan huonosti organisoidun pelin takia. Venäjä-pelissä molemmat joukkueet olivat kurinalaisia, mutta kummallakin oli hyökkäyksiä ja paikkoja, aika 50-50 vääntö.



Joo, omaan silmään näytti siltä, että Kanada oli aika hyvin skoutannut Suomen pelin ja pystyi sitten materiaaliedun ja oikean taktiikan yhdistelmällä hallitsemaan suurinta osaa pelistä.



En minäkään, mutta epäilen vahvasti.




Okei, eli olisit valmis menemään pein estetiikka edellä jättäen voittamisen vähemmän tärkeään rooliin. Ihan ymmärrettävä näkökulma katsojalta.

Itse näen asian siten, että erilaiset strategiat ovat paitsi välttämätön voittamisen edellytys monille joukkueille, myös pelin kauneutta ja rikkautta lisäävä asia: ne mahdollistavat eri tavalla kasattuja joukkueita, eri näköisiä pelejä - ja uusia ja erilaisia tarinoita. Tarinoista urheilussa on omasta mielestäni lopulta kyse.

Bratislava 2019 on erittäin hyvä tarina.
Olet oikeassa tuosta bussi käsitteestä, mutta joka tapauksessa hidasta ja tylsää peliä jopa Ranskaa vastaan. Ja kiitos omista vastauksistasi.
 

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pakko nostaa itsekin muutama yksilö esille.

- Niko Mikkola: Suomen ykköspakki IMO. Lähes virheetöntä työskentelyä omissa mutta myös tehokas hyökkäyspäässä. Jalka liikkuu myös kivasti. Helvetin hyvä pakki.

- Harri Pesonen: Hyökkääjistä Suomen tasaisin suorittaja. Ei loista peliälyllä ja välillä tuli kirottua Pesosen huonoja syöttöjä mutta muuten loistavaa tekemistä läpi turnauksen. Taklasi myös finaalissa parilta kanukilta paskat pihalle.
 

Rambokala

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Samasta olin tulossa itsekin mainitsemaan. Muistan kun joskus kysäisin häneltä että mistä johtuu ettei Magnus Pääjärvi ole tehnyt vielä kunnon breikkausta NHL:ssä, käytin perusteluna hyviä tehoja MM-tasolla niin Mäkinen vastaa ylimielisesti että "tehot jossain Skoda Cupissa ei vielä takaa mitään".

Ja tämä siis suorassa tv-lähetyksessä.
No eihän ne takaa mitään?

Itse kuvittelin että tuo on Mäkisen lanseeraama tuo Mörkö Marko. Toisaalta vaikka olisikin niin tartteeko sillä henkseleitä paukutella ja hakea jotain irtopisteitä.
 

God #88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, #88, Saipa
Ihan mielenkiinnosta: oletko ihan huviksesi vastarannan kiiski vai miksi sattumoisin olet jatkuvasti mielipiteittesi kanssa yksin? Nyt et edes arvosta leijonien maailmanmestaruutta ja perustelut on aika hakemalla haettuja. Suomi voitti kaksi kertaa Kanadan ja siinä matkalla kaatui monet suurmaat nhl tähtineen. Meillä oli maalissa joku Kevin Lankinen ja vihuilla oli Lundqvist, Vasi ja Murray. Todellinen miracle on ice.

Miten, siis miten joku voi olla kaiken tämän jälkeen tuollaisella asenteella liikkeellä?

Tuntuu, että sinun ei kannattaisi seurata kyseistä lajia ollenkaan kun kaikki muut näkevät tai tekevät väärin.
En ole edelleenkään missään kohtaan sanonut, että muut näkisivät asian väärin tai että Suomi ei olisi ansainnut voittoaan. Sanoin ensimmäisessä viestissäni, että en innostunut näkemästäni, koska haluaisin nähdä erilaista jääkiekkoa. Kukaan ei vain halunnut ymmärtää mielipidettäni, vaikka olen aivan varma ettei tämä kaikkien muidenkaan mielestä mitään kaunista peliä ollut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös