Miten sulla menee?

  • 58 281
  • 436

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Ihmiset eivät ole riittävän kiitollisia siitä, että he saavat elää. Oikeasti, te vaan tappelette sen sekuntin ajan mitä olette olemassa. Tämän sanoo monilla eri tasoilla olevia ihmisiä ja uskontoja vihaava tyyppi. Tämän sanoo myös tyyppi, joka on ihan vitun väsynyt tieteellisiin kaikessa oikeassa oleviin tyyppeihin. Kaikki saavat minulta ihan saman saatanan kohtelun, ovat aina saaneet. Traagisinta on se, että yleensä ihmiset eivät tajua kun tulevat pannutetuksi ihan oikein isolla kouralla. Filosofia on ihan kivaa silloin kuin ihminen sisäistää, ettei hän ole keksinyt mitään uutta.

Viha on vahva sana. Siksi en peukuttanut, mutta silti sanoitat aika hyvin omatkin ajatukseni ympäröivästä maailmasta nykytilassaan. Ihmisten tarve päteä ja loistaa toisten silmissä - tuo aikanamme voimistunut narsistinen ilmiö - sapettaa melko rankasti. Se on saanut minut taas ottamaan enemmän etäisyyttä jopa tuntemiini ihmisiin. En kykene samaistumaan heidän järjettömiin, täysin egoistisiin arvioihin ja pyrkimyksiin. Tulen vastaan vain sen verran kuin koen olevan tarpeellista, mutta muuten viihdyn yhä enemmän yksikseni ja esimerkiksi eläimiä ja luontoa tarkkaillen. Siitä saa paljon enemmän irti kuin oman egonsa ympärillä pyörivien kanssaihmisten seurasta.

Ja masennus - ah, senkin merkityksen nämä ihmiset ovat onnistuneet raiskaamaan oman napansa tarpeisiin. Nykyään masennus on lähinnä narsististen tavoitteiden epäonnistumisesta seuraava egon mielipaha, kun henkilö ei kestä sitä että somessa muut feikkaavat upean elämän illuusionsa paremmin.

Mitä vähemmän tiedät muiden ihmisten ajatuksia, sitä helpompaa on olla (suhteellisen) onnellinen.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
@magnum37

Erinomainen viesti, ja kiitän siitä, mutta juuri nyt minä en vain osaa kirjoittaa sinulle palautetta. Ehkä vielä joku päivä. Olo on sellainen, että jokaisen sanan kirjoittaminen tuntuu jo vaativan jonkin monimutkaisen prosessin. En vaan varmaan jaksa. Tämä ei ole masennusta, tämä on elämiseen väsymistä. Sanotaan nyt kuitenkin vielä, että en minä ihmisiä vihaa. He eivät ansaitse edes sitä.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Tuntuu oikeastaan aika typerältä kertoa näistä jääkiekkoaiheiselle keskustelupalstalle, mutta yllättävää kyllä täällä vaikuttaisi olevan yleisesti parempi keskustelun taso kuin yhdelläkään käyttämistäni somealustoista tai muista.

Tämä minunkin mielestä totta. Toki näin naisena tiedostan sen, ettei miespaljoudessa voi löytyä montaa ymmärtäjää juuri minun kaikille murheille, mutta se yleinen taso pitää.

Ja samaistun itse asiassa tuohonkin, etten halua kuormittaa läheisiäni. Siksi onneksi löydän sairauksieni tiimoilta ne hyvät reitit keskustelujen pariin ja toisaalta niihin juuri minulle sopiviin kohtaamisiin. Tässä kyllä kiitän somea. Tärkeä lisä on tietenkin loistavat lääkärit.

Eräs asia minulla menee aivan päin peetäkin juuri nyt, mutta etsin oikeaa kanavaa purkautumiselle. Tällä palstalla paljon vedonlyöjiä, mutta ei, ei toimi noinpäin. Naistenhuoneet, ei vtussa, koska eivät ymmärrä moisia paheita. Kai tämä tästä, odotan muutaman kuukauden ja tiedän sitten ehkä jatkosta.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Löytyy NIIIN vahvana omista ominaispiirteistä...

Joo, tämä itsessä vähän kaksijakoista (kuten melkein kaikki :D). Tulen toimeen viranomaisten kanssa, kun puhutaan noista sairauksieni hoidoista. Mutta että uudelleen vihkiytyisin, ärsyttää ajatus. Toki jos kovin söpöä on elämämme loppuun asti, olisi söpöä myös vihkiytyä viime hetkillä jossain hoitokodissa.

Mutta kiitos ehkä tämän ketjun, äsken kävin hyvää keskustelua miesystäväni kanssa tuosta itseä vaivaavasta asiasta. Ehkä kohta se 10v juhlapäivä meneekin ihan mallikkaasti.
 

Glove

Jäsen
Hyvähän tässä on saunan ja iltapalan jälkeen kömpiä puhtaiden lakanoiden väliin näkemään hyviä unia. Toivottavasti saan nukuttua enemmän kuin viime yönä. Eihän se toki paljoa vaatisi, neljä tuntiakin olisi enemmän kuin viime yönä.
 

PuckFutin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Täällä pisimmät unet kuukauden sisään olleet n. 6 tuntia. Eilen nukahdin jo klo 22 jälkeen heräten pirteänä kuin peipponen 5,5 tunnin unien jälkeen. Söin eilen aivan erityisen hyvää ruokaa, santsasin kahdesti. Tsempit veljille.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kyllähän se elämä pienen alamäen taas viime päivinä on tarjonnut. Tai ehkä oppimisen paikan? Aiemmin ketjussa oli puhetta läheisriippuvuudesta. Olen tajunnut, että minussa on myös taipumusta tuohon. On varmaan koko elämäni ajan ollut, kiitos alkoholistiperheessä kasvamisen, mutta en vain ole tuota läheisriippuvuutta ennen ymmärtänyt. Se selittää paljon käytöstäni menneisyydessä, ja toimimistani ihmisten kanssa. Aina ollut saatanan vaikeaa päästää ihmisiä lähelle, avautua ja muodostaa läheisiä ihmissuhteita. Ihan vain siksi, koska en ole osannut olla lähellä. Sellaisen vahvuuden muurin taakse olen haavoittuvuuteni ja täten myös oman itseni piilottanut.

Yhden naispuolisen työkaverin kanssa tuntui, että meistä oli tulossa, jos ei nyt muuta, niin ainakin ystävät. Nyt pelkään, että rikoin tämän. Tämän kokemuksen kautta olen nyt tämän aika voimakkaan läheisriippuvuuden itsestäni tunnistanut. Oirehdin juuri niillä tavoilla, miten läheisriippuvuutta kuvataan. Piti elää pitkälti päälle 30-vuotiaaksi, että tämän itsestäni oivalsin.

Käyn nyt läpi niitä tunteita, joita läheisriippuvuuden alle on piiloutunut. Surua ja kipua tulee paljon, mutta tunnen samalla, että tämä on minulle hyväksi.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joulukuu oli todella huono kuukausi jatkuvan sairastelun vuoksi. Nyt kun on paremmassa kunnossa, niin olo kohtuu energinen ja seesteinen.

Töissä on välillä varsin levotonta ja se syö kyllä energiaa todella paljon. Joskus on vaan pakko mennä vessaan tuijottamaan kaakeleita 5 minuutiksi, ettei aivot menisi solmuun.

Painoa on ilmeisesti kertynyt myös hieman lisää, mutta siitä pääsee eroon kyllä ajan kanssa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Miten sinulla menee?
Melko hyvin menee...
Aloitin viime viikolla työt pitkähkön sairausloman jälkeen. Ja ihan hyvin olen jaksanut. On tuntunut ihan kivalta olla taas töissä. Välillä mietin jotain uutta uraa mutta nyt on taas tuntunut hyvältä tehdä omia hommia. Kun ne osaan.

Ja kotonakin sujuu ihan hyvin. Joku voisi sanoa että asiat on vaan haudattu ja vaiettu hiljaiseksi. Mutta kyllä siitä on puhuttu niin paljon miten ratkeamiseni vaikutti perheeseen. Ja puhuttu miltä kestäkin tuntui että asian voi jo antaa olla. Ei haudata mutta annetaan nyt lepo. Miehen lapsi on nyt taas ollut täällä "paossa" kodin konflikteja.
Kun meillä on rauhallisempaa. Meidän konfliktit on unohdettu Minusta on kiva kokata perheelle. Katsella yhdessä illalla telkkaria. Kun hetken on rauhallista...

Ei tämä kaikki hyvä tietenkään poista sitä että elän usein veitsen terällä ahdistuksen ja viinanhimon kanssa... masennusta unohtamatta. Opin nettiterapiassa apuvälineitä ahdistuksen hoitoon... Toivon että osaan käyttää niitä oikein ja estän ahdistuksen kasvamista lamaannuttavaksi. Alkoholismini on myös nyt taas hoidossa ja pidän sitä positiivisena asiana. Just nyt on melko hyvä olla. On elämä, perhe, työ, harrasteet ja luonto... Ja syy elää.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Aivan helvetin hyvin menee. Muutan toiseen maahan Suomesta 30.1 ja en aio seurata juurikaan Suomen mediaa, koska se on täynnä jonninjoutavaa jorinaa tärkeimpien asioiden sijasta. Keskityn olennaiseen mikä ihmiselle on tärkeätä, eli työhön ja parisuhteeseen ja jätän kaiken länsimaisen diipadaapan taakse. Helppo valinta, koska olen tehnyt saman aiemminkin. Perusjantterille ei ehkä niinkään. Kannattaa miettiä mikä on tärkeätä ja mikä ei. Onko se Sanna Marinin IG-kuvat vai joku muu juttu.
 
Viimeksi muokattu:

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Näyttää taas siltä, että istuntoa siirretään hamaan tulevaisuuteen, sillä toista osapuolta ei ole saatu kiinni. Tämä asia vituttaa, mutta onneksi päivät pitenevät ja valon määrä lisääntyy koko ajan. Ensi viikolla käyn ilmoittautumassa iltalukioon ja kun helmikuun alku koittaa, käyn ostamassa itselleni kunnon lenkkarit ja jonkinlaisen verkkaritakin, sillä olen päättänyt aloittaa kuntotreenin (parempi myöhään kuin ei milloinkaan). Onneksi tässä lähellä riittää kuntopolkuja, joten kesään mennessä olen toivottavasti huomattavasti paremmassa fyysisessä kunnossa kuin nyt.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Henkilökohtainen elämä menee hyvin, mutta vittu kun tuo lasten äiti taas kilahtanut. Siis siitä syystä että lapset tulivat tänään tänne eikä sinne. Ja syynä on siis se, että hän itse otti nuoremman eilen itselleen leffareissulle emmekä päässeet viettämään yhteistä telkkari-iltaa (Selviytyjiä seuraamme). Soitti tänään joskus viiden kieppeillä että hae perkele yksinhuoltajuutta yms. paskaa. Ja sen jälkeen tullut ties mimmoista viestiä perään (en ole kaikkia jaksanut vielä edes lukea). Vaikka noin muuten olen exäni kanssa ihan ok väleissä niin kyllä taas vituttaa. Lapset kuitenkin haluavat molemmat vanhemmat ja molempien kanssa on eri jutut. Minun kanssa katsellaan jänniä tv sarjoja, euroviisuja, lätkää ja putousta, jossa myös käydään parin viikon päästä paikan päällä. Toki myös lätkää paikan päällä. En ymmärrä miten tuo jaksaa valittaa. Aina voisin toki viitata viralliseen lastenvalvojan vahvistamaan sopimukseen, jonka mukaan lapset ovat minulla aina pe-ma. Tämä käytäntö muuttui kun lasten äiti muutti Espooseen, mutta ti-pe on ihan sama aika. Uutta sopimusta minä taas en suostu tekemään, koska joutuisin maksamaan enemmän elatusmaksuja.

Pieni avautuminen piristämään loppuviikkoa. Vittu. Onneksi ylihuomenna jo seniorimiitti. Voi vetää pään täyteen "omien" seurassa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Vanhempani ovat niin kauan kuin kykenen muistamaan vittuilleet sekä minulle että siskolleni toisistaan ja pyrkineet saamaan toisensa näyttäytymään mahdollisimman huonossa valossa meille lapsille. He erosivat muistaakseni vuonna 1993, mutta jo vuosia ennen he kyllästyivät toisiinsa ja haukkuivat toisiaan sekä face to face että varsinkin selän takana. Meno ei juurikaan rauhoittunut eron jälkeen, pikemminkin päinvastoin.

Koska sosiaalinen elämäni on melkein aina ollut helvetin köyhää, olen pitänyt tätä ihan normaalina käytäntönä muissakin perheissä, kunnes olen muutaman kerran vuosien saatossa törmännyt eronneisiin vanhempiin, jotka ovat hyvissä väleissä keskenään.
 

Leipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Posipetterit
Koska sosiaalinen elämäni on melkein aina ollut helvetin köyhää, olen pitänyt tätä ihan normaalina käytäntönä muissakin perheissä, kunnes olen muutaman kerran vuosien saatossa törmännyt eronneisiin vanhempiin, jotka ovat hyvissä väleissä keskenään.
Itse olin ex-vaimon ja hänen uuden miehen luona viettämässä joulua(meillä yhteinen lapsi) nykyisen vaimoni kanssa. Muutenkin ollaan hyvissä väleissä ja helppo sopia kaikki lapseen liittyvät asiat. Ja se tuntuu olevan monille ihmettelyn aihe, mun mielestä siihen pitäisi jokaisen pyrkiä etenkin jos on lapsia.
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
Jonkun aikaa asiaa mutusteltuani ja useamman ei kovin nappiin menneen tapailun tai parisuhteen myötä on herännyt melko vahva näkemys siitä että taidan kärsiä melko pahasta hylätyksi tunteen pelosta ja/tai läheisriippuvuudesta. Onko täällä kohtalotovereita ja miten tähän saa parhaiten apua?

Ensimmäinen terapiakerta käytynä tänään asiaan liittyen, ja olen nyt jo varma että valinta osoittautuu oikeaksi.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Yleistäminen on mainio tapa, varsinkin syyllistämisessä.

On myös paljon ihmisistä jotka eivät halua elää mutta eivät vaan halua kuolla. Ymmärtää ken ymmärtää.

Kyllä minä tämän ymmärrän 20 vuotta bipolaaria sairastettuani. Mutta en voi vaatia sinun tietävän vastaavasti myöskään minun taustojani.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Tasaista tamppaamista kotona ja töissä. Ei ihmeitä. Yleisesti ottaen menee oikein kivasti, ei valittamista.
Tällä hetkellä katselen Stadi Vs. Landea ja hivenen hävettää stadilaisten puolesta noiden missien touhu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös