Mitä tänään syötäisiin?

  • 381 847
  • 3 376

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tein iltapalaksi "tortano-leipää" (ks. liite). Täytteeksi tuli saunapalvikinkkua, aurinkokuivattua tomaattia ja emmentaljuustoraastetta.
 

Liitteet

  • Screenshot_20210427-185802~2.png
    Screenshot_20210427-185802~2.png
    639,1 KB · kertaa luettu: 114

Undrafted

Jäsen
Tein tänään ohrahelniä linssin kera, minkä kaveriksi paistoin sieniä ja sipulia. Pannulle kermaa ja dijon-sinappia. Ainekset sekaisin ja lopputulos risoton sukulainen, sellainen pikkuserkku. Huomenna tomaatti-paprikakeittoa sulatejuustolla.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ahventa ostin. Vaan nyt kun ne fileoin, niin muistui taas mieleen, miksi en sitä usein osta. Ei nimittäin jää paljoakaan syömistä fileoinnin jälkeen. Joo, olisi tietty voinut suomustaa, mutta en ala sisällä moista tekemään, koska sotkee. Toivottavasti edes maistuu hyvältä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ei nimittäin jää paljoakaan syömistä fileoinnin jälkeen.
Joskus on tullut katiskalla tai ongella tullut sellaisia jyrmyjä ettei suomut irtoa "kirveelläkään". Sitten minä olen nohevana tyttönä nylkenyt ne. Siihenhän se vatsa jää kiinni nahkaan. Pitäisi ensin ottaa fileet jotka ottaa sitten nahattomaksi. Seuraavan kerran, luulen ma, muistan tehdä sen noin (päin).

Kalalinjalla täälläkin tänään. Uunissa paistettua marinoitua (sitrus-soijamarinadi) lohta ja yrttikermaperunoita. Kastiketta vielä mietin ja lisukkeita. Repurtuaarini on aika kapea joten tulee varmaan jotain "sienikastii&porkkanaa"- osastoa...
 
Suosikkijoukkue
HPK
Paneer Koselia tein isomman satsin ja sitä on tullut syötyä useampi päivä. Vappuna aattelin kokkailla pitkän kaavan kautta, mutta safkoja en ole vielä päättänyt.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Joskus on tullut katiskalla tai ongella tullut sellaisia jyrmyjä ettei suomut irtoa "kirveelläkään". Sitten minä olen nohevana tyttönä nylkenyt ne. Siihenhän se vatsa jää kiinni nahkaan. Pitäisi ensin ottaa fileet jotka ottaa sitten nahattomaksi. Seuraavan kerran, luulen ma, muistan tehdä sen noin (päin).

Kalalinjalla täälläkin tänään. Uunissa paistettua marinoitua (sitrus-soijamarinadi) lohta ja yrttikermaperunoita. Kastiketta vielä mietin ja lisukkeita. Repurtuaarini on aika kapea joten tulee varmaan jotain "sienikastii&porkkanaa"- osastoa...
Nylje vaan jatkossakin pienemmät. Vähemmän niitä lihoja jää nyljettäessä vatsaan kuin fileoitaessa ruotoihin. Ruoto antaa lisäksi makua kypsennettäessä. Aika iso saa abbore olla että kannattaa fileoida.
 
Pakastimesta viimeine hätävaramaksalaatikko, saarioisen tekele. Maksa on siitä jännä etten pidä maksasta sellaisenaan mutta maksamakkara ja tää eines laatikko on silloin tällöin syötynä todella hyvää. Voissa kun paistaa pannulla rapsakaksi ni tämän syö ihan mielellään! Mikrotettuna ei oikein meinaa upota. Jännä sapuska, joskus vaan iskee himo ja yleensä juurikin pakastimessa -30% lapulla hätävarana.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Fetajuustolla täytettyjä broileripyöryköitä (oma resepti tottakai), täysjyvä spagettia ja punaista pestoa. Toimii joka kerta.
 

Undrafted

Jäsen
Wokkasin sipulia, punakaalia ja parsaa. Höysteeksi soija-inkivääri-lime-chilikastike ja nuudelien kanssa lautaselle. Huomenna paistan perunaa, sipulia, pekonia, nakkeja, munaa ja suolakurkkua. Sunnuntaina tiedossa vegelasagne fetan ja kirsikkatomaattien kera.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Tänään tein hampparit perunasämpylöillä. Ja taas oli hyvejä. Se vaan, kun minulla ei ole liesituuletinta, niin käry on kaamea ja se lie vielä vastassa huomenaamunakin.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Perjantaina duunasin munkkeja ekaa kertaa ja onnistuivat varsin hyvin. Paistomittarin kävin hakemassa kaupassa niin helpotti hommaa.

Eilen tuli tehtyä lohipannaria. Aika villiltä kuulosti, mutta pirun hyvää oli. Ohjeen löysin Hesarista.

Tänään varmaan chili con carnee härkiksestä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Grillattua parsaa, possun ulkofilepihviä ja vihreää salaattia. Tuota piti syödä eilen, mutta suunnitelmat muuttuivat, kun lastenlapset halusivat grillata laavulla maissia ja makkaraa ja sitä me sitten kaikki söimme eikä ollut tarvista sen enemmälle ruuanlaitolle.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Parsarisottoa olen tekemässä päivälliselle. Sen kaveriksi tulee sitten pintamaustettuja broilerin sisäfileitä.
Kohta syön jonkinmoista pyttipannua jonka väsäsin nakeista, perunasalaatista ylijääneistä potuista ja sipulista. Vielä voisi sinne kananmuna tai pari sekoittaa joukkoon.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ai että tuli herkkua kun askarteli reilusti sipuleita ja sopivasti porkkanaa, parsakaalia ja kukkakaalia sekä tuorejuusto- ja sinihomejuustopakettien jämät sisältäneen kastikkeen kanafilepihveille ja sivuun Tom ka -tahnalla maustetussa vedessä kiehutettuja ohrasuurimoita.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Paikallinen kalastaja tuli kämpälle tarjoamaan tuoreita katkarapuja. Kuorineen puoli kiloa maksoi reilut 2€. Kaveri vieläpä kuori ne samaan hintaan.
Nyt pitäisi päättää, että mitä niistä kokataan illalla.
Olisin muutoin kokannut tom yam kungia, mutta juuri eilen syötiin thai-ruokaa.
Vinkkejä otetaan vastaan.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Hyvään pyrin ja priimaa pukkaa. Tein tossa äkäseltään päärynä-sinihomejuusto-chilipiirakan ja voi luoja kuin olisin halunnut syödä kaiken kerralla. No, jätetään sitä vielä muidenkin maistettavaksi.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Tänään syödään näitä herkkuja. Alkuun Kuha-chevice perunariskalla, nämä tehnyt tässä aamulla valmiiksi. Päälle ankkaa mango-chili glaseerauksella, hoisinkastiketta, korianteri-riisinuudeleita ja fenkoli-appelsiinisalaattia. Päälle eilen tekemääni piirakkaa. Eiköhän näillä vähintään nälkä lähde, hyvällä tuurilla joku syöjistä saattaa jopa tykätä antimista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös