Joskus on tullut katiskalla tai ongella tullut sellaisia jyrmyjä ettei suomut irtoa "kirveelläkään". Sitten minä olen nohevana tyttönä nylkenyt ne. Siihenhän se vatsa jää kiinni nahkaan. Pitäisi ensin ottaa fileet jotka ottaa sitten nahattomaksi. Seuraavan kerran, luulen ma, muistan tehdä sen noin (päin).Ei nimittäin jää paljoakaan syömistä fileoinnin jälkeen.
Samma här på svenska!Jauhelihakeittoa tarjolla kun vaan viitsisi alkaa tekemään. Ei ole kyllä vielä nälkäkään.
Nylje vaan jatkossakin pienemmät. Vähemmän niitä lihoja jää nyljettäessä vatsaan kuin fileoitaessa ruotoihin. Ruoto antaa lisäksi makua kypsennettäessä. Aika iso saa abbore olla että kannattaa fileoida.Joskus on tullut katiskalla tai ongella tullut sellaisia jyrmyjä ettei suomut irtoa "kirveelläkään". Sitten minä olen nohevana tyttönä nylkenyt ne. Siihenhän se vatsa jää kiinni nahkaan. Pitäisi ensin ottaa fileet jotka ottaa sitten nahattomaksi. Seuraavan kerran, luulen ma, muistan tehdä sen noin (päin).
Kalalinjalla täälläkin tänään. Uunissa paistettua marinoitua (sitrus-soijamarinadi) lohta ja yrttikermaperunoita. Kastiketta vielä mietin ja lisukkeita. Repurtuaarini on aika kapea joten tulee varmaan jotain "sienikastii&porkkanaa"- osastoa...
Ripsi raakana naamaan. Pikkuisen sitruunaa pirskottelet päälle.Vinkkejä otetaan vastaan.