Tänään syötiin ryynimakkaraa ja hk:n sinistä pannulla paistettuna kera sipulin, uunissa valmistui ranskalaiset. Makkaroiden sekaan heitin pussin pakastevihanneksia ja pippurikermaa. Erittäin maukasta tuli.
Huomenna on lohikeittoa Poskeenlaskijalla.
Kerro oitis mielipiteesi ja kuvaile makua mahdollisimman tarkasti, että tietää, notta pitääkö testailla itsekin.Ostin illaksi sampifileen kokeeksi. Paistan ja seuraksi peruna-palsternakkamuusia. Sampea en ole koskaan maistanut, joten utelias maun suhteen. K-supermarketit lähellä mainostaneet sampea ja kilohinta parikymppiä kiloa.
Mielenkiintoinen kokemus ja oma vähäinen kokemus kalan valmistamisessa huomioitava. Laitoin yksinkertaisen suola-pippuri mausteen kalalle ja paistoin pannulla. Sitruunamehua paistetun kalan päälle.Kerro oitis mielipiteesi ja kuvaile makua mahdollisimman tarkasti, että tietää, notta pitääkö testailla itsekin.
Mitä äkkiseltään muistan, niin olen tainnut tykätä sun ruokailuista aika paljon ja siksi (tämän äkkinäinen muistelun takia) lähes haluaisin tavata sinut. Ihminen joka syö noin hyvin täytyy olla ihmisenäkin hieno.Taidan illalla laittaa uunikasviksia: bataattia, porkkanaa, parsaa ja sipulia parilla egulla ja fetalla höystettynä.
Ei sitä reissua Manseen, ettei ehtisi joko Tammelan- tai Laukontorille mustanmakkaran syöntiin. Mummu asui aikoinaan Osmonmäellä ja se on kivenheiton päässä Tammelantorilta, joten olen käynyt jo ihan vaahtosammuttimen kokoisena hakemassa ko. herkkua torilta mummun kanssa.Mustaa makkaraa ja puolukkahilloa.
Minut sinne Tammelan torille talutti hoitotätini Ester, Vainionkadulta Kaupista. Silloin siellä myytiin mustan makkaran isäksi noutoruokaa, joka voisi olla melkoinen järkytys nykyajan lapsille: tosi isoissa padoissa haudutettuja lanttukuutioita ja läskiä.Mummu asui aikoinaan Osmonmäellä ja se on kivenheiton päässä Tammelantorilta, joten olen käynyt jo ihan vaahtosammuttimen kokoisena hakemassa ko. herkkua torilta mummun kanssa.