Mitä tänään syötäisiin?

  • 380 179
  • 3 371

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Viime aikoina on tullut syötyä hieman liikaa lihaa. Tänään mennään tomaattikeitolla ja hyvllä leivällä. Jos sitten illalla jotain ruokaisaa salaattia. Katkarapuja tekee pirusti mieli. Tai toisaalta kasvigratinikin voisi olla vaihtoehto.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Äsken tempasin vatsan täyteen kaurapuuroa tuoreilla mustikoilla ryyditettynä - nam...
Olisikohan illalla pitkästä aikaa jauhelihapastan vuoro. Löysin (koirien) aamulenkillä vähän kanttarelleja sekä hyvänkokoisen ja -laatuisen tatin, jotka ajattelin panna myös pastakastikkeeseen tuomaan vähän syksyn makua.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kaalilaatikkoa ja illalla voileipiä kinkulla, fetalla, hapankurkuilla ja tomaatilla.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Söin juuri nopeaa ja helppoa "jambalayaa". Oli ihan hyvää. Jostain lehdestä tuon ohjeen olen napannut ja ei sillä aidon asian kanssa varmaan paljon muuta yhteistä ole kuin nimi. Illalla syödään sitten varmaan makaronilaatikkoa. Niin olen suunnitellut...
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ankan rintaa, parsaa ja Poppamiehen pippurikastiketta.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Tänään oli pakko tehdä ruokaa, josta riittää ainakin huomisellekkin kun ei ehdi sen kummemmin kokkailemaan.
Paneng curry homemade versio tosiaan kyseessä. Paneng kastike, kanaa ja tuoreita vihanneksia. Siihen päälle täysjyväriisi. Itse tehdyksi ihan ok, mutta ei nyt ravintola versioille pärjää.
 

Liitteet

  • Screenshot_20200911_205520_com.android.gallery3d.jpg
    Screenshot_20200911_205520_com.android.gallery3d.jpg
    917,1 KB · kertaa luettu: 211

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tänään söivät tekemääni karjalanpaistia. Possua ja nautaa sopivassa suhteessa laakeaan vuokaan, vähän häränhäntää lisämakua tuomaan, sipulia, porkkanaa, nestettä, suolaa ja pippuria. Haudutellaan pitkään. Lisukkeeksi pottua, puolukkaa ja ruisleipää oikealla voilla. Tätä tarjoaisin, jos joku ummikko kysyisi että mitäs teillä päin Suomea on kulinaarisesti sellaista omaa.
 

Glove

Jäsen
Tänään syödään pizzaa. Näin sanoi tyttö kun sen eilen rautatieasemalta hain. Väitti, ettei olla syöty kuin yhden kerran pizza tässä paikassa asuessani (3 v.). Voi hyvinkin pitää paikkansa, joten ehkä on sen toisen kerran aika.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänään oli pakko tehdä ruokaa, josta riittää ainakin huomisellekkin kun ei ehdi sen kummemmin kokkailemaan.
Paneng curry homemade versio tosiaan kyseessä. Paneng kastike, kanaa ja tuoreita vihanneksia. Siihen päälle täysjyväriisi. Itse tehdyksi ihan ok, mutta ei nyt ravintola versioille pärjää.
Sulla oli näköjään ajankohtaisesti pridekauha siinä pannulla. Hienoa ottaa kantaa myös hiljaisesti kotona, arvostan suuresti.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Eilen oli lohimedaljonkeja, uusia perunoita ja kermaviilikastiketta maustettuna tuoreilla chilillä, persilljalla, sitruunan mehulla sekä ripaus mustapippuria ja suolaa. Tänään syödään päivällä, sattuneesta syystä, kylmiä lohimedaljonkeja ja sipuli-perunamunakasta. Illan menusta en vielä tiedä, mutta jospa se tässä päivän aikana valkenisi...
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Evil

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tommoiset Soba chili-kuppinuudelit valmistin vedenkeitintä käyttämällä, ja sekoitin joukkoon Pirkka tonnikalapalat öljyssä, ja vielä käristin koko komeutta hieman paistinpannulla. Hyvää.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minä tein taas kaksi pellillistä pizzaa tänään. Ne riittävät neljäksi päiväksi. Täytteiksi itsetehdyssä pizzassa minulle ovat vakiintuneet meetvursti, punasipuli, jalapeno ja ananas. Nykyään teen ne sämpyläjauhoista, että olisi edes vähän terveellisempää. Paremman makuista olisi kyllä ihan normaaleista jauhoista tehtynä, mutta jossain pitää joustaa, kun sen verran usein olen tehnyt pizzaa kuluneen 5 kuukauden aikana.
 
Minä tein taas kaksi pellillistä pizzaa tänään. Ne riittävät neljäksi päiväksi. Täytteiksi itsetehdyssä pizza minulle ovat vakiintuneet meetvursti, punasipuli, jalapeno ja ananas. Nykyään teen ne sämpyläjauhoista, että olisi edes vähän terveellisempää. Paremman makuista olisi kyllä ihan normaaleista jauhoista tehtynä, mutta jossain pitää joustaa, kun sen verran usein olen tehnyt pizzaa kuluneen 5 kuukauden aikana.
Itse korvasin puolet pitsapohjan jauhoista täysjyväruisjauhoilla ja tuli paras pitsapohja, minkä olen koskaan tehnyt, enkä aio enää ikinä tehdä pelkästään vaaleista jauhoista sitä pohjaa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Vaneripohja on hyvä, riittää pitkäks aikaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
pizzeria on tuossa kävelymatkan päässä.
Niin on meilläkin... riippuu tietty kuka kävelee... ainakin kilpakävelijän kävelymatkan päässä. Itse en kyllä jaksaisi ehkä kävellä mennen tullen ja pitsat kyllä ehtisi jäähtyä kävellessä. Maps kertoo että pitseriaan kävelisi tunnissa ja kolmessa vartissa. En tiedä, en ole koskaan kävellyt sinne asti.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tänään - ja huomenna myös - syötiin ja syödään kaalilaatikkoa. Normaali ohje muuten, mutta saksalaisketju kauppasi suippokaalia, jota kokeilunhaluisena ostin. Oli nopeammin kypsyvää kuin perinteinen valkokaali, mutta ihan hyvin se tavallisen kaalin asemesta resepteihin sopii. Eikä tunnu kaasuakaan mahavärkkiin keräävän.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Possun uunilihaa, kukkakaaligratiinia ja puolukkasurvosta. Liha on jo uunissa miedolla lämmöllä ja muutaman tunnin kuluttua tilalle vaihtuu gratiini, joka taas tarvitsee yli kahdensadan asteen lämmön n. puoleksi tunniksi.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
3 yövuoroa lusittu ja sen kunniaksi tehtiin lasten kanssa pizzaa. Tällä kertaa tehtiin tyttären suosikki täytteillä eli pepperonia ja tonnikalaa.

Täytyy sanoa, että vaikka pohja tuli tehtyä aika nopeasti, niin ihan hyvä koostumus siihen tuli ja muutenkin hyvälle maistuu.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Pekonipastaa. Ei Rinteen, vaan Marco Pierre Whiten tyylillä. Hyvää oli.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Prismassa oli harvinaisia vieraita: tuoreita perattuja muikkuja. Ostin puoli kiloa.
Paistetut muikut:
Kolme lautasta riviin hellan viereen. Lähimpänä hellaa olevalle kasa ruiskorppujauhoja. Keskimmäiselle 1 tai 2 rikottua kananmunaa ja reunimmaiselle kasa ruis- tai vehnäjauhoa.
Kuumenna paistinpannulla voita tai juoksevaa margariinia. Rasvan kuumetessa voit jo aloittaa muikkujen leivittämisen. Ota muikkua hännästä kiinni, pyöräytä molemmin puolin jauhossa, kananmunassa ja korppujauhossa. valmiiksi leivitetyt voivat hetken odottaa korppujauholautasella. Lado muikut sopivan kuumalle pannulle ja paista 2-3 min molemmin puolin. Puolesta kilosta tulee 2 tai 3 pannullista. Mausta suolalla, muita mausteita ei tarvita. Lisää paistamisen aikana tarvittaessa munaa tai korppujauhoja.
Lisukkeeksi perunamuusia - joko valmispakastetta (ovat nykyään hyviä) tai jos intoa riittää niin tee itse.
Tästä ohjeesta tulee kolme annosta, annoksen hinnaksi tulee noin 4,5 €.
Aikaa menee puolisen tuntia jos ei ole ihan mämmikoura.
 

Glove

Jäsen
Nappasin kaupasta mukaan Raisiossa valmistetun Sushi Oishii -paketin. Syötävää ei siinä mitään, annan 3/5. Kutakuinkin semmoista mitä voisi olettaa saavan eineshyllystä. Laatuunsa nähden mielestäni kallista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös