Taitaa olla jos possu piti hakea Koreasta saakka.Porsasta Bo Ssäm, eli korealaista nythtöpossua. Aikamoinen esivalmistelu.
Kyllä oot taas sopan keittänyt.Lihakeittoa tulee huomenna. Minulla oli mukava puolentoista kilon köntsä luullista keittolihaa pakkasessa. Ensin muutama tunti keittämistä juuresten kanssa että liha pehmenee ja liemestä tulee hyvää. Sitten vielä pottuja ja juureksia liemeen lihojen kanssa niin johan tulee soppaa.
Onnea yritykseen. Borssi on kyllä ihan hyvää...Yritys saada maukasta borsch-keittoa kotona.
Yritys saada maukasta borsch-keittoa kotona.
Kiitos, yritys nro mikälie menossa. Aikoinaan oli kaupassa borschjuurekset kuivapussi, minkä kanssa tuli tosi hyvää. Joko aika kullannut muistot tai jossain aina mättää, mutten kotona saa keittoa toimimaan. Prahassa kerran pihviravintolassa vetäisi aivan huikean alkukeiton ja harmittelin miksen tilannut keittoa pääruokanai, koska voitti pihvin ihan 6-0.Onnea yritykseen. Borssi on kyllä ihan hyvää...
Ollessani töissä Pietarissa, söin useasti ruokiksella kuumina kesäpäivinä kylmän borssikeiton, jota oli tarjolla ihan yleisesti ruokapaikoissa. Siihen kylkeen tummaa venäläistä vuokaleipää, niin nälkä kyllä siirtyi alkuiltaan. Siitä ei ole hajuakaan, kuinka tuo keitto tehtiin, mutta ihan hyvää se oli. Opin pikkuhiljaa syömään sen pakollisen smetanaklöntinkin, jonka jokainen itseäänkunnioittava venäläinen ruokapaikka borssiin, kuumaan tai kylmään, AINA droppasi..... Prahassa kerran pihviravintolassa vetäisi aivan huikean alkukeiton ja harmittelin miksen tilannut keittoa pääruokanai, koska voitti pihvin ihan 6-0.
K-ryhmällä on Pirkan pakaste borssikeittoaineet. Ne on ihan OK. Olen siis kuullut, itsehän tietty teen kaiken alusta asti ja kasvatan jopa punajuuret. No joo, olen joskus käyttänyt kun niistä tulee sopiva keitto meille kahdelle ja helpolla tulee kun ei tartte raastaa punajuuuria ja muita vihanneksia. Olen myös tehnyt borssikeittoa alusta asti ja osittain itse kasvatetuista aineksista. Minulle tärkeintä on lopussa säätää se maku sopivaksi etikalla, suolalla, pippurilla ja jopa sokerilla. Mutta mikään asiantuntija en ole vaan jonkinmoinen kotikokki.Aikoinaan oli kaupassa borschjuurekset kuivapussi, minkä kanssa tuli tosi hyvää. Joko aika kullannut muistot tai jossain aina mättää, mutten kotona saa keittoa toimimaan.
Muikkuja kävin kaupasta kun ovat halvennuksessa, ja savustuksen kautta päätyvät lautaselle kera valkosipulilla ja persiljalla maustetun potaattimuussin sekä kermaviilikastikkeen. Ehkäpä vielä jotain sesonki kasviksia mitä kaapista löytää lautasen täytteeks.
Ootko ihan itse tehnyt tuon peston?Minä syön lounaaksi sitä eilen tehtyä lihakeittoa. Vein sitä eilen veljen perheelle kattilallisem joten ei sitä ihan hirveästi jäänyt. Iltaruuaksi on (kuusenkerkkä)pestopastaa ja paistettuja broilerin sisäfileitä.
En ole. Tuote tuli tutuksi ohjelmasta jossa etsittiin S-ryhmälle uutuustuotteita. Lapin Marian tuote... Ajattelin kokeilla tuota kuusenkerkkää, toinen maku olisi nokkonen.Ootko ihan itse tehnyt tuon peston?
OK - ajattelin vain, että josko reseptin olisin saanut. Tosin, nyt tuon valmistaminen on jo myöhäistä...En ole. Tuote tuli tutuksi ohjelmasta jossa etsittiin S-ryhmälle uutuustuotteita. Lapin Marian tuote... Ajattelin kokeilla tuota kuusenkerkkää, toinen maku olisi nokkonen.