Mitä tänään syötäisiin?

  • 380 225
  • 3 371

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Muusia ja possun niskaa. Illalla intialaista Woltin kautta.
 

A Siente

Jäsen
Kokkikartanon kebab riisi valmisruokaa. En ole ihan varma onko tuo 4,5€ arvoinen annos, mutta ihan ok ja nälkä lähti. Vähän kyllä tylsä annos.
 

MegaForce

Jäsen
Pasta carbonara. Pekonia, aljon pippuria, kolme valkosipulinkynttä, parmesanraastetta, kolme kananmunaa ja yksi keltuainen.

Paista sipuli ja pekoni, ja keitä samalla pasta suolavedessä. Valmista kastike parmesaanista, kananmunista ja pippurista. Kaada pannulle al denteksi keitetty pasta ja tilkka keitinvettä. Anna pannun jäähtyä siihen asti että kananmuna ei pääse kypsymään. Sekoita kastike pastaan ja pekoniin. Lautasen päälle lisää parmesaania, pippuria sekä muutama basilikan lehti.

Ruoan laittoon menee noin 15min.

Juomaksi Delirium Tremensiä, jonka juomiseen mennyt kauemmin.
 

Liitteet

  • Screenshot_20200905-203625_Gallery.jpg
    Screenshot_20200905-203625_Gallery.jpg
    529 KB · kertaa luettu: 134
Viimeksi muokattu:

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
@MegaForce On se seppä. Allekirjoittanut kunnostautui tänään sen verran ruoanlaitossa, että keittelin Kanaristot, joihin lisäsin tiskiltä alennuksesta ostetut rintafileet. Ihan jees oli, mutta tuon kanan voisi kyllä vaihtaa johonkin mausteisempaan, sillä nyt olisi periaatteessa vaatinut jotain lisää, kun rintafilee kaupasta ostettuna on itsessään melko mautonta. Seuraavat kolme päivää töitä, joten voi hyvällä omatunnolla vetää eineksillä. Keskiviikkona sitten katsotaan, jos jotain loihtisi taas.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Lihakeittoa tulee. Minulla oli mukava puolentoista kilon köntsä luullista keittolihaa pakkasessa. Ensin muutama tunti keittämistä juuresten kanssa että liha pehmenee ja liemestä tulee hyvää. Sitten vielä pottuja ja juureksia liemeen lihojen kanssa niin johan tulee soppaa.
 
Viimeksi muokattu:

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lihakeittoa tulee huomenna. Minulla oli mukava puolentoista kilon köntsä luullista keittolihaa pakkasessa. Ensin muutama tunti keittämistä juuresten kanssa että liha pehmenee ja liemestä tulee hyvää. Sitten vielä pottuja ja juureksia liemeen lihojen kanssa niin johan tulee soppaa.
Kyllä oot taas sopan keittänyt.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Yritys saada maukasta borsch-keittoa kotona.

Mä teen semmoista huijaus-borssia silloin tällöin. Eli etikkapunajuuria purkki, hapankaalia purkki, keittovihannekset ja sipuli, perusmausteet jne. Kaikki kattilaan ja hiljaisella keittelee tunnin kaks. Lopuksi sitten palvikinkkua pannun kautta joukkoon ja syödään smetanan kanssa. Tulee oikein hyvää.
 

Undrafted

Jäsen
Onnea yritykseen. Borssi on kyllä ihan hyvää...
Kiitos, yritys nro mikälie menossa. Aikoinaan oli kaupassa borschjuurekset kuivapussi, minkä kanssa tuli tosi hyvää. Joko aika kullannut muistot tai jossain aina mättää, mutten kotona saa keittoa toimimaan. Prahassa kerran pihviravintolassa vetäisi aivan huikean alkukeiton ja harmittelin miksen tilannut keittoa pääruokanai, koska voitti pihvin ihan 6-0.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
.... Prahassa kerran pihviravintolassa vetäisi aivan huikean alkukeiton ja harmittelin miksen tilannut keittoa pääruokanai, koska voitti pihvin ihan 6-0.
Ollessani töissä Pietarissa, söin useasti ruokiksella kuumina kesäpäivinä kylmän borssikeiton, jota oli tarjolla ihan yleisesti ruokapaikoissa. Siihen kylkeen tummaa venäläistä vuokaleipää, niin nälkä kyllä siirtyi alkuiltaan. Siitä ei ole hajuakaan, kuinka tuo keitto tehtiin, mutta ihan hyvää se oli. Opin pikkuhiljaa syömään sen pakollisen smetanaklöntinkin, jonka jokainen itseäänkunnioittava venäläinen ruokapaikka borssiin, kuumaan tai kylmään, AINA droppasi.

Tänään meillä on iltaruokana possunkyljyksiä, perunoita ja porkkanaraastetta puolukoilla terästettynä - perusruokaa, mutta ah, niin hyvää...
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Aikoinaan oli kaupassa borschjuurekset kuivapussi, minkä kanssa tuli tosi hyvää. Joko aika kullannut muistot tai jossain aina mättää, mutten kotona saa keittoa toimimaan.
K-ryhmällä on Pirkan pakaste borssikeittoaineet. Ne on ihan OK. Olen siis kuullut, itsehän tietty teen kaiken alusta asti ja kasvatan jopa punajuuret. No joo, olen joskus käyttänyt kun niistä tulee sopiva keitto meille kahdelle ja helpolla tulee kun ei tartte raastaa punajuuuria ja muita vihanneksia. Olen myös tehnyt borssikeittoa alusta asti ja osittain itse kasvatetuista aineksista. Minulle tärkeintä on lopussa säätää se maku sopivaksi etikalla, suolalla, pippurilla ja jopa sokerilla. Mutta mikään asiantuntija en ole vaan jonkinmoinen kotikokki.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Varsinaisen ruoan söin tänään arkiseen tapaani töissä. Siellä oli itse rakentelemani salaattipöytä ja possunlihakastiketta sekä perunaa.

Nyt illalla puolestaan koitan tyhjennellä hieman ruokavarastojani ja tein uuniriisipuuroa ja pakasteessa olleista lopuista punaherukoista punaherukkakiisseliä. Ihan hyvä ja perinteinen, vanhanaikainen iltapala.
 

Undrafted

Jäsen
Aikansa kun yrittää, niin onnistuu. Erona aiempiin yrityksiin kunnon haudutus, enemmän etikkaa ja tomaattipyrettä. Olen ollut liian arka höysteiden kanssa, niin nyt tuli makua rohkeamman maustamisen kautta. Yksi ruoka lisää valikoimaan.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Muikkuja kävin kaupasta kun ovat halvennuksessa, ja savustuksen kautta päätyvät lautaselle kera valkosipulilla ja persiljalla maustetun potaattimuussin sekä kermaviilikastikkeen. Ehkäpä vielä jotain sesonki kasviksia mitä kaapista löytää lautasen täytteeks.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Muikkuja kävin kaupasta kun ovat halvennuksessa, ja savustuksen kautta päätyvät lautaselle kera valkosipulilla ja persiljalla maustetun potaattimuussin sekä kermaviilikastikkeen. Ehkäpä vielä jotain sesonki kasviksia mitä kaapista löytää lautasen täytteeks.

Ai saatana, kun herahti vesi kielelle tästä teikäläisen menyystä. Itse aion kohta lounaalla syödä jonkun kusisen valmissalaatin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Minä syön lounaaksi sitä eilen tehtyä lihakeittoa. Vein sitä eilen veljen perheelle kattilallisem joten ei sitä ihan hirveästi jäänyt. Iltaruuaksi on (kuusenkerkkä)pestopastaa ja paistettuja broilerin sisäfileitä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Minä syön lounaaksi sitä eilen tehtyä lihakeittoa. Vein sitä eilen veljen perheelle kattilallisem joten ei sitä ihan hirveästi jäänyt. Iltaruuaksi on (kuusenkerkkä)pestopastaa ja paistettuja broilerin sisäfileitä.
Ootko ihan itse tehnyt tuon peston?

Meilläkin syödään illalla eilistä ruokaa: kyljyksiä ja paistinpottuja...
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ootko ihan itse tehnyt tuon peston?
En ole. Tuote tuli tutuksi ohjelmasta jossa etsittiin S-ryhmälle uutuustuotteita. Lapin Marian tuote... Ajattelin kokeilla tuota kuusenkerkkää, toinen maku olisi nokkonen.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
En ole. Tuote tuli tutuksi ohjelmasta jossa etsittiin S-ryhmälle uutuustuotteita. Lapin Marian tuote... Ajattelin kokeilla tuota kuusenkerkkää, toinen maku olisi nokkonen.
OK - ajattelin vain, että josko reseptin olisin saanut. Tosin, nyt tuon valmistaminen on jo myöhäistä...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös