Mitä tänään syötäisiin?

  • 380 509
  • 3 371

Con Tsales

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Huuhkajat, Ahveniston ampumahiihtäjät
Pizzasunnuntai. Täytteeksi savustettua tonnikalaa, katkarapuja, wigrenin pepperonisalamia ja muut tykötarpeet. Päälle vielä valkosipuliöljyä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tein lauantaina savustetusta lohesta lohikiusauksen. Perunaa, porkkanaa, lohta, suolaa, (pakaste)tilliä ja ruokakermaa. Uunissa ~175°C puolisentoista tuntia. Ihan hyvää tuli... Sopivasti makua.
 
Viimeksi muokattu:

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Oli taas kaupassa jauheliha alennuksella - vanhaksi menossa, joten sitä ostin reilusti ja osasta teen murekkeen. Lihapullat oli toinen vaihtoehto, vaimon vieno toive, mutta meinaa sen verran laiskottaa, että teen "vain" murekkeen. Ihan sama taikinahan niihin molempiin tulee, mutta eipähän tarvitse pyöritellä toista kiloa jauhelihamassaa, vaan laitan yhtenä pötkönä vain uuniin. Teen vielä niin, että panen mureketaikinan pitkään keraamiseen vuokaan, johon nesteet jää talteen ja siitä sitten kastike vielä murekkeelle.
Mietin vielä, mitä lisäkkeitä laitan taikinaan normi juttujen kuten turvotetun kuskusin ja sipulien lisäksi, ehkä kuivattuja sieniä ja/tai porkkanaraastetta...

Edit: Lähti keulimaan... tuli lopulta pekonia, raastettua palsternakkaa ja kuivattuja murskattuja kanttarelleja kuskusin kanssa turvotettuna... voi minua...
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kebapkiusausta tein. Perunaa, paprikaa ja kebaplastuja uunivuokaan. Ja nesteeksi tuli valio kippari ruokakermaa.
 

Glove

Jäsen
Tyhjentelin jääkaapista kaikenlaisia vajaita pusseja ja purnukoita pizzapohjan päälle. Pitsaan tuli ainakin tomaattikastiketta, kahdenlaista juustoa, kinkkua, kebabbia, pepperonimakkaraa, herkkusieniä ja koristeeksi muutama aurinkokuivattu tomaatti. Hyvää oli ja nyt jälkikäteen voin todeta, että söin hieman liikaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Monta crispy chickeniä te yleensä vedätte per viikko? Mä nykyään vaan sen kolme neljä kertaa viikossa sen kaks. Vuosi pari sitten meni päivittäin välipalana.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Eilisiä enchilladoja vielä jäljellä, mutta sain inspiksen tehdä piimäkakkua á la @Iisoppi, kun vaimo antoi Pääsiäisenä luvan tehdä seuraava kakku Vappuna... eli nyt!
Eihän tuo kakku korvaa ruokaa, mutta lisänä rikka rokassa...
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Uunibroilerin tein tänään. Toisessa vuuassa oli uuden sadon perunaa, porkkanaa, sipulia ja palsternakkaa yrttiöljyssä. Kylkeen tein jalapenolla ja auralla maustetun bearnaisen. Pitkästä aikaa tuli tehtyä bearnaise. Joskus aikoinaan eräässä ravintolassa työskennellessäni tuli vatkattua bearnaisea kyllästymiseen asti, eikä ole kotona juurikaan tuon jälkeen huvittanut tehdä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tänään grillasin ihan possua. Kasviksia kylkeen; parsaa, sieniä , sipulia, paprikaa ja fetaa, myös grillin katta käytettynä. Sopivasti valkosipulia, chiliä, pippuria, korianteria.
Itse sanoin itselleni että onnistui. Seurue oli samaa mieltä.
 

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
Olen tähän mennessä ollut melko tofukriittinen huonojen kokemusten takia, mutta tästä tuli oikeasti helpolla helvetin hyvää:


Sen verran huijasin että juusto oli aitoa murhaa.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Paistettua kanaa ja perunamuusia. Ihan itse tein kastikkeenkin, ohhoh. Kanan paistorasvassa ruskeaa kastiketta ja pikkuisen umamiketsuppia sekaan. Syödään vapun jälkeen terveellisemmin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Munkkeja valmistui tänään syötäväksi...
 

Liitteet

  • IMG_20230430_121210_HDR.jpg
    IMG_20230430_121210_HDR.jpg
    593,2 KB · kertaa luettu: 45

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Iltapalaksi itse tehtyjä lihapiirakoita kera sinapin, ketsupin ja kurkkurouheen. Voihan sinne sisään nakinkin sujauttaa...
 

Liitteet

  • IMG_20230503_191820_HDR.jpg
    IMG_20230503_191820_HDR.jpg
    407,6 KB · kertaa luettu: 51

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Pastavuuan väsäsin. Meetvurstia, kesäkurppaa, porkkanaa ja jalapenoa tomaattisååsiin laitoin. Valkean kastikkeen tein ruokakermasta ja aurasta. Lasagnelevyt sinne sekaan. Vegaanille tein hieman hieman muunnellun version.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös