Aika paskat eväät.Söin ostereita ja kampasimpukoita.
Aika paskat eväät.Söin ostereita ja kampasimpukoita.
Ensi maanantaina joutuu jotain hummerin pyrstöä ja naudan fileetä. Paskat eväät.Aika paskat eväät.
Samma här, mutta onnistuisikohan kuivatuilla tateilla... jotenkin.... ???Ei puuttuisi kuin suppilovahverot...Koska paikallisen metsän sienituotanto on ollut tänä vuonna suurta niin... Suppilovahverokeittoa ja lisäksi sitten grillileipiä.
Suppilovahverokeitto
1 l tuoreita suppilovahveroita
1 sipuli
1 kasvisliemikuutio
2 rkl vehnäjauhoja
5 dl vettä
4 dl maitoa
100-200g sulatejuustoa
Suolaa
Sipulit kuullotetaan rasvassa. Lisätään sienet joista ns. irrotetaan nesteet. Vehnäjauhot lisätään sieni-sipuliseokseen. Päälle kaadetaan vesi ja maito hyvin sekoittaen. Kasvisliemikuutio lisätään ja seosta keitetään n. 10 minuuttia. Sulatejuustoa ja suolaa lisätään oman mielen ja maun mukaan. Lopuksi keitto soseutetaan sauvasekotimella. Ja hyvin yksinkertainen mutta maukas sienikeitto on valmis.
Metsään siitä siis mars... ;-) No joo, ehkä ei kuitenkaan kun ei niitä sieniä joka metsästä löydy. Eikä ne edes kaikille maistu.Ei puuttuisi kuin suppilovahverot...
Kyllähän kuivattu sieni toimii kun sen liottaa. Itse kaadan sienten päälle kiehuvaa vettä (vedenkeittimestä) niin että peittyy. Ja liotusnesteen voi käyttää sitten ruuanlaittoon. Tatteja tulee kyllä niin vähän että ne on pyhitetty kastikkeisiin ja risottoon eikä niistä raaski keittoa tehdä vaikka hyvää varmaan tulisi (eli olen vähän kade).Samma här, mutta onnistuisikohan kuivatuilla tateilla... jotenkin.... ???
Joo - yllättävän tiukassa ovat suppikset olleet; en ole löytänyt näistä meidän kivikoista ensimmäistäkään, mutta esim. Lappeenrannan seudulla serkkuni luona niitä oli kuin... noh, kuin sieniä sateella...Metsään siitä siis mars... ;-) No joo, ehkä ei kuitenkaan kun ei niitä sieniä joka metsästä löydy. Eikä ne edes kaikille maistu.
Tatteja taas, kuivattuja sellaisia, meillä on purkkikaupalla, joten tattista [sic] neuvosta, kun kuivattujen sienien käyttö on mulla vielä vähän hakusessa.Kyllähän kuivattu sieni toimii kun sen liottaa. Itse kaadan sienten päälle kiehuvaa vettä (vedenkeittimestä) niin että peittyy. Ja liotusnesteen voi käyttää sitten ruuanlaittoon. Tatteja tulee kyllä niin vähän että ne on pyhitetty kastikkeisiin ja risottoon eikä niistä raaski keittoa tehdä vaikka hyvää varmaan tulisi (eli olen vähän kade).
Teetkö itse?Hyvää maksalaatikkopäivää! Tuo itsellä päivän listalla.
Teetkö itse?
Sama homma meillä. En ota Rainereita enkä muitakaan mustalaisia meille ruuanlaittoon.Peuralihaburger itsetehdyt coleslawin kera meni juuri mahaan. Rainer olisi voinut tehdä itse, mutta tytär ei niistä oikein tykkää, niin ne oli bulkkia.
Kas perhana. Autocorrect iski jälleen. Ranet piti kirjoittaa.Sama homma meillä. En ota Rainereita enkä muitakaan mustalaisia meille ruuanlaittoon.