Suosittelen kokeilemaan tuota nyhtöpossun valmistusta ihan itse.
Paloittele kassler tai muu valitsemasi rasvainen possunpala n.5-8cm kuutioiksi. Kuutiot pataan, mausta ainoastaan suolalla ja pippurilla (mustapippuri jauhettuna toimii) uuni 250°c valmiiksi lämpimäksi (myös ylälämpö) ja pata uuniin ilman kantta. 15-20 min ja kääntelet paahtuneet pohjalle ja uudelleen sama aika uunitusta. Lämpö tiputetaan 150°c ja kansi päälle, n 1,5-2 tuntia ja ensimmäinen riivintäkokeilu haarukalla paloja pienemmäksi. Tässä vaiheessa kiehuvaa vettä pataan niin, että palat peittyvät melkein kokonaan veteen. N.2 tuntia lisää uunia ja kunnollinen riivintä, eli tässä vaiheessa lihan pitäisi helpolla irrota syistään. Jos haluat maustaa jollakin muilla mieleisilläsi mausteilla koko setin, lisää ne tässä vaiheessa. Pata jälleen uuniin ja määrästä riippuen 2-4 tuntia, sen jälkeen uuni pois päältä ja jätetään uunin jälkilämpöön muhimaan.
Osa vetää nuo erilaisilla sähkösurvimilla ihan muusiksi, itse pidän enemmän sellaisesta nyhtöpossusta missä on vielä jonkinlainen rakenne.
Ajat suuntaa-antavia, eikä tuo pieleen voi mennä kuin liian lyhyellä kypsennyksellä ja senkin voi paikata laittamalla uudelleen uuniin. Jos nestemäärä lopussa näyttää liialliselta, senkun kauhalla nostelee purnukkaan vaikka lihaliemeksi.
Itse maustan ainoastaan suolalla ja pippurilla, koska käytän niin erilaisiin ruokiin tuota nyhtöpossua. Maustan ne siinä vaiheessa kun tiedän, onko käyttö tacoissa, lihasopassa, riisin lisukkeena tai jossain muussa. Valmistan minimissään 4kg kerralla, koska se tulee samalla vaivalla kuin puolen kilon setti. Aikaa menee toki enemmän, mutta tuota ei ensimmäisen 40 min jälkeen tarvitse sen kummemmin vahtia.