Eikö karjalanpiirakoita kuitenkaan?Nainen jolla ei ole mitään karjalaisia sukujuuria haluaa tehdä karjalaiselle miehelle eli minulle karjalanpaistia. Mikäpä siinä.
Eikö karjalanpiirakoita kuitenkaan?Nainen jolla ei ole mitään karjalaisia sukujuuria haluaa tehdä karjalaiselle miehelle eli minulle karjalanpaistia. Mikäpä siinä.
Ostin itse noita kaupasta.Eikö karjalanpiirakoita kuitenkaan?
Harmi! Olisihan sulla ollut niihin malli ja kaikki...Ostin itse noita kaupasta.
Minä en ole onnistunut loihtimaan karjalanpaistia semmoiseksi annokseksi, että ekalla maistamisella tulisi mieleen sana "vau!" Ehkä se johtuu siitä, etten ole kotoisin läheltäkään Itä-Suomea. Tai sitten vaan siitä, että olen surkea kokki.Harmi! Olisihan sulla ollut niihin malli ja kaikki...
Karjalanpaistihan on kyllä mitä mainioin liharuoka, jota voi tuunata moneen lähtöön makutottumusten mukaan.
Edit: Niin - täällä lämmitellään eilisiä, mutta kyllä ne ihan syötäviä silti ovat. Vielä, jos jätskiä jälkkäriksi tarjoaisi vaimon kesäloman alkajaisiksi, niin kyllä tää tästä taas...
Kyse on usein ensinnäkin lihojen laadusta eli kuten arvata sopii, mitä laadukkaampaa lihaa, sen parempi lopputulos; itse yritän löytää tätä Premiun karjalanpaistilihaa, tai sitten ihan possun ulkofilettä ja naudan kulmapaistia.Minä en ole onnistunut loihtimaan karjalanpaistia semmoiseksi annokseksi, että ekalla maistamisella tulisi mieleen sana "vau!" Ehkä se johtuu siitä, etten ole kotoisin läheltäkään Itä-Suomea. Tai sitten vaan siitä, että olen surkea kokki.
Itse käytän maizenaa aina saostukseen, niin töissä kuin kotona. Poikkeuksena se kun työpaikalla teen ruskeaa kastiketta, jolloin tietysti vehnäjauhoja.Lopuksi, jos haluaa hieman "sakeampaa" lientä, desi kylmää vettä ja teelusikallinen perunajauhoa siihen sekoitettuna saostaa lientä kivasti.
Niin - kun meillä ei tuota Maizenaa ole ollut, niin olen ruvennut käyttämään luomuperunajauhoja silloin, kun saostusta tarvitaan ja on jäänyt vähän tavaksi. Vaimo tietysti käyttää sitä kaikissa kiisseleissä...Itse käytän maizenaa aina saostukseen, niin töissä kuin kotona. Poikkeuksena se kun työpaikalla teen ruskeaa kastiketta, jolloin tietysti vehnäjauhoja.
Toki kiisselit ja mehukeitot sitten perunajauholla.
Eihän tuossa mitään väärää ole. Jokainen tavallaan.Niin - kun meillä ei tuota Maizenaa ole ollut, niin olen ruvennut käyttämään luomuperunajauhoja silloin, kun saostusta tarvitaan ja on jäänyt vähän tavaksi. Vaimo tietysti käyttää sitä kaikissa kiisseleissä...
Kun olin sen kaksi kuukautta Espanjassa köökissä töissä, söin vain noin 3-4 päivän välein kunnon ruuan. Aamupalaleivät taisin sentään joka aamu vetää.Kyllä se kolmen päivän välein on hyvä syödä jotain. No nyt sain vaan kolme lihapullaa mahaan, mutta tästä se lähtee.