Tänään tuli tehtyä suht yksinkertaista ja taivaallisen hyvää ruokaa. Täytyy sanoa että harvoin olen omiin tuotoksiini täysin tyytyväinen, mutta nyt ei jäänyt mitään toivomisen varaa. Listalla oli lehtipihviä porsaan ulkofileestä (itse leikattuja ja nuijittuja pihvejä, valmiit pakatut ei yleensä säväytä millään muotoa) ja kotitekoisia valkosipuli-kermaperunoita.
Ensin kattilaan voita ja reilusti valkosipulia, sitten oikein ohueksi leikatut perunasiivut sekaan. Hetki pyöritellään ja lisätään runsaasti ihan aitoa kermaa. Mausteeksi suolaa ja mustapippuria myllystä. Sitten saavat pienellä tulella olla kattilassa hyvän tovin, kunnes siirretään uuniin ja sinne vähintään tunniksi, sopiviin asteisiin.
Leikkasin pihvit jo aiemmin valmiiksi ja nuijin ohuen ohueksi. Kun kermaperunat ovat valmiita, paistetaan pihvit nopeasti. Maustetaan suolalla ja mustapippurilla, lisäksi tarjoillessa pihvin päälle itse tehtyä Taco-maustevoita pakastimesta (ajoissa jääkaappiin sulamaan). Tuohon on yksinkertainen ja hyväksi havaittu ohje, eikä tarvita kuin pehmeää voita ja mustassa pussissa olevaa Pirkan Taco dipmix-jauhetta, nämä sekaisin ja kelmussa muotoillaan pötkyläksi -> pakastimeen.
Kaveriksi näille herkuille oli vihreää salaattia ja edelliseltä päivältä jäänyttä itse tehtyä coleslaw'ta. Siihen olin raastanut porkkanaa ja kaalia, sekä keittänyt mausteliemen valkoviinietikasta, vedestä, sokerista, laakerinlehdistä, pippurista, suolasta ja valkosipulista. Tämä raasteen sekaan jäähtyneenä ja perään majoneesia, valutetaan ennen tarjoilua. Kannattaa tehdä maustumaan reilusti ajoissa tuo.
Vielä olisi jälkiruuaksi Lidlin Deluxe-tuotesarjan Creme Bruleeta, mutta sen verran tuhti annos oli, että pitää siirtää myöhäisemmäksi tuon nauttimista.