Juu, ei kuulunut vielä 80-luvulla se elintarvike kymmenkesäisten virvokkeisiin.-Gepardi (siis se eläin, ei elintarvike)
Näin siis vuonna 1988.
Vai että ollessa 10-v.
- Prätkähiiret ja Vinski oli/on paras.
- ja tarroja ei sovi missään nimessä unohtaa
archieG katseli reilu kymppikesäisenä vuoden 1978 futiksen MM-turnausta Argentiinasta. Aloitin katselun vaan sen takia, kun faija antoi luvan valvoa niin paljon kun sielu sietää, koska pelit tuli keskellä yötä. Yllättin sitten itseni ja faijani, jymähdin kiikkiin peleihin ja yörytmini muuttui samaksi kuin faijallani. Finaalin jälkeen päätin alkaa yhtä suureksi pelaajaksi kuin Mario Kempes, mutta haaveeksi jäi.
eli Argentiinan rankkarispesialisti Ubaldo Fillol,
Mikäs "rankkarispesialisti" Fillol muka oli? 1978 ja 1982 kisoissa ei Argentiinaa vastaan ammuttu muistaakseni yhtään rankkaria. Saattaa tosin olla, että se oli sitä seurajokkueessa, en tiedä. Loistava maalivahti tosin.
Paavo Nurmi.
Olin siinä onnellisessa asemassa, että sain katsella hänen harjoitteluaan läheisellä kentällä ja hän teki minuun lähtemättömän vaikutuksen. Vein Nurmelle äitini leipomia karjalanpiirakoita evääksi. Hän kiitti ja katsoi minua silmiin ja silloin minä tiesin, että hänestä tulee yksi olympiahistorian suurimmista, kenties kaikkein suurin. Olin oikeassa.
Oman kasettimankan sain myös noin 10-vuotiaana, jolloin Juice Leskinen teki minuun lähtemättömän vaikutksen Parhaat-kokoelmallaan.
1982 Fillol ei varmaan rankkaria joutunut torjumaankaan, mutta 1978 ainakin Puolan Lato joutui toteamaan Fillolin paremmakseen pilkulta. Kovasti tuota silloin hehkutettiin, kun noita kisoja ahmin sekä telkkarista että lehdestä.