Kuulisin mielelläni faktapohjaisia perusteluja boldatusta osiosta. En väitä, että Jokeritkaan on kovin lähellä kärkeä pelaajatuotannossa, mutta sen uskallan väittää, ettei naapurikaan ole. Ihan samaa tasoa budjetti niilläkin on. Jos mahdollista, niin hieman vielä hölmömmin käytettynä vain.Itse olen Espoosta (eli en ehkä otsikon kohderyhmää) mutta minulle HIFK on aina ollut joukkue, joka panostaa omiin kasvatteihin (IFK tuottaa varmasti eniten liigatason pelaajia) ja Jokerit taas on jo pitkään ollut hajuton ja mauton Hjalliksen ostojoukkue. Kaipaan niitä aikoja, kun Jokereilla oli violettivihreät paidat ja kaikki.
Nyt kun vauhtiin päästiin, niin minua hieman ärsyttää (en viittaa lainatun viestin kirjoittajaan) se, että jokainen Jokereihin muualta tullut pelaaja dumataan landelta käsin junnutuotannon tuhoajaksi ja mestaruuden ostamiseksi, mutta kun muut ison profiilin joukkueet ostavat kovia pelaajia, on se merkki siitä, että mestaruutta tavoitellaan tosissaan ja osoitus organisaation vahvuudesta.
Minulle IFK on edelleen rakas vihollinen, jonka ei toivo täysin floppaavan, mutta kuitenkin sijoittuvan Jokereita huonommin. Stadi tarvitsee kahta menestyvää joukkuetta.