Mitä HIFK tarkoittaa teille?

  • 104 081
  • 303

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Mulla aika pitkälti sama kuin bozikilla edellä. Joskus pikkuskloddina tuli naurettua ja iloittua HIFK:n tappiolle, mutta se jäi sinne 80-luvulle. Kerran tosin nautin 1990-luvulla Jokeri-matsin jälkeen Nordiksella kun toimitsijapenkillä seurasimme Tappara-HIFK matsin loppua ja HIFK tappion myötä taas kerran jäi pleijareiden ulkopuolelle. Nykyään olen poikkeuksetta HIFK:n puolella, ketä muuta vastaan tahansa pelaavatkin. Ainoastaan silloin kun HIFK:n tappio jollain lailla vaikuttaa Jokereihin, saatan sellaista toivoa. Kyllä HIFK on erittäin rakas vastustaja ja ilman HIFK:ta Jokereiden seuraaminen olisi tylsempää.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Komppaan tässä sekä Gagsia, että Bozikia, HIKF-suhde on muuttunut kovasti tuolta 70 ja 80-luvulta, jolloin toivoin HIFKn häviävän. Tämän lisäksi Hakkia paskempaa pelaajaa tai ihmistä ei silloin maan päältä löytynyt.

Vanhemmiten asenteet pehmenneet, HIFK on edelleen "se" vastustaja, jonka kaataminen on aina yhtä mukavaa ja paikallismatseissa on aina enemmän fiilistä, kuin muissa. Sitten taas HIFKn pelatessa jotain muuta vastaan, olen kyllä aina stadilaisten puolella.

Hakin osalta myönnän nykyisin, että luultavasti paras sentteri, joka Suomesta on maailmalle lähtenyt, sitten taas tuota 83 keväällä tapahtunutta Jokereiden pelaaja-aitioon räkäisemistä en edelleenkään sulata.

Jos olisin nuorempi, jakasaisin vielä vastata muutaman "torpeedon ja tsekin" kiekosta ja muustakaan elämästä selvästi ymmärtämättömiin viesteihin, mutta nyt en enää viitsi puuttua joutavuuksiin, life is too short to be wasted.
 

Rosenrot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Aika ihmeellistä, koska minä taas en tunne ainuttakaan HIFK-kannattajaa joka asuisi stadissa. Mutta kai sellaisiakin on. Niitä tietenkin on, jotka ovat joskus täällä asuneet, mutta pääosin tuntemani/tietämäni HIFK-kannattajat ovat Espoosta ja Vantaalta, sitten on näitä lähiökasvatteja Lauttasaaresta ja Oulunkylästä jonnekin Jollaksen ghettoihin.

Tai sitten Lönnrotinkatu 45 a, 00180 Helsinki...

Aika kaukana Jollaksesta, Espoosta ja Vantaalta ja muusta böndestä...

Ps. Sturmille krediittiä loistavasta ketjusta!! Varmasti tulee hyvää "keskustelua" aiheesta, puolin ja toisin..
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Tai sitten Lönnrotinkatu 45 a, 00180 Helsinki...

Aika kaukana Jollaksesta, Espoosta ja Vantaalta ja muusta böndestä...
Ai me tunnemme toisemme? Kerro toki lisää yyveellä. Pahoittelen jos joku tulkitsee aiemman viestini yleistyksenä koskemaan kaikkia HIFK-kannattajia. Erityisesti pyydän anteeksi teiltä kahdelta HIFK-kannattajalta jotka olette ilmoittaneet ainakin tilapäisesti asuvan stadissa.
 

Dale Cooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Mother Nature Hockey
Vieraaseen pöytään tulen huutelemaan, mutta kyllä minä itsekin olen ikäni Stadissa asunut, kuten myös faijani. Ja HIFK:n kannattajia tässä ollaan.

On tää vaan jännää kuitenkin, että kaikki HIFK fanit tuntevat vain ikänsä stadissa asuneita samanlaisiaan, kun taas Jokerifanit tietävät/tuntevat vain stadiin myöhemmin muuttaneita IFK faneja. Kyl tääl varmaan tietoa puolin jos toisin piilotellaan. Sanon tämän ihan puolueettomasti.

Sitten taas ehkä hieman punaisempien piilareiden läpi, että vähän ihmetyttää teidän (Jokereiden(fanien)) huutelut IFK:n brändin hehkuttamisesta, kun teillä itsellänne se kulttuuri ei kovin korkealle ole ehtinyt. Ei siis mitenkään provona tarkoitettu, huomautin vain.
 

yyz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Team Korak, Tapanilan Erä
Minä ainakin tunnen sekä koko ikänsä keskustassa asuneita ja jo toisen polven ifkiläisiä, kuin muualta tänne muuttaneita/Espoossa ja Vantaalla asuviakin.
Jokerifaneissa on ihan sama homma. Tuttavapiiriin kuuluu niin kantakaupunkilaisia kuin Espoo/Vantaa osaston fanejakin.

Eiköhän se mene lähinnä niin, että samankaltaisia useinmiten tuntee enemmän.

Mitä tulee otsikon varsinaiseen aiheeseen, niin minulle HIFK:n merkitys on vuosien mittaan vähentynyt paljonkin.
Toki paikallismatsit ovat edelleen odotettuja, mutta iän myötä niihin ei enää suhtaudu yhtä palavasti kuin nuorempana.
Lisäksi olen vahvasti sitä mieltä, että paikallisvääntöjä on aivan liikaa. Toimiva määrä olis max 4-5/kausi.

Muuten HIFK:n merkitystä minulle voisi kuvailla vaikka seuraavanlaisesti:
HIFK on mielestäni vanha, perinteikäs, konservatiivinen, pysähtynyt ja ylimielinen, menneessä glooriassa elävä oman brändinsä vanki, jonka todellisuus ei ole enää pitkiin aikoihin vastannut fanien mielikuvaa joukkueestaan. Mutta kaikesta tästä huolimatta silti rakas ja kunnioitettava vihollinen.

Jokereita voisi taas kuvailla seuraavanlaisesti:
Nuorekas, dynaaminen, innovatiivinen, taidokas, myös hieman ylimielinen, liiaksi bisnesorientoitunut, omaan vetovoimaansa paikoitellen ylioptimistisesti uskova, jonka organisaatiossa ”kaikkihetimullenytjajokakausi” –ajattelu on paikoitellen sumentanut järkiperäisen tulevaisuuden rakentamisen.

Kaiken kaikkiaan joukkueet ovat kuin yö ja päivä; toisiaan täydentäviä, mutta onneksi ah niin erilaisia.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
HIFKin ja Jokerien merkitys tosilleen on kaiken pahan alku ja juuri. Joukkueet ovat juuri siksi alkaneet muistuttaa pelottavalla tavalla toisiaan. Hjallis olisi voinut jättää Erkan ja Ramin nappaamatta, siitä lähtien ollaan ihan puolintoisin kiinnitetty aivan liikaa huomiota naapuriin. Ei se riitä perusteeksi Nordiksellakaan, että Hjalmari ton kilpavarustelun aloitti. Jos kyseinen kloonaaminen olisi jätetty väliin, meillä voisi nyt olla kaksi vahvaa brändiä yhdessä stadissa: äijämäinen ifk ja supertaitava Jokerit. Bluesista ei tietäisi kukaan mitään. Väitän, että yhteenlaskettu omiinsa tyytyväisten fanien määrä kummassakin joukkueessa olisi paljon isompi kuin nyt. Tällä hetkellähän pk-seudulta löytyy yhteensä noin 7 kpl omasta kiekkojengistään varauksetta ylpeitä henkilöitä. Kun tilastoista siivotaan jääveinä Hjallis ja Frank, ollaan noin viidessä tyytyväisessä fanissa. Sitä tutkitaan vielä jakautuuko massa 3-2 HIFKille vai Jokereille.

HIFK ja Jokerit ovat molemmat dinosauruksia, joilla on liian suuret luulot itsestään. Kumpikaan ei ole voittanut aikoihin mestaruutta. Jokerit voi hehkuttaa sillä, että sen edellisestä mestaruudesta on vähän lyhyempi iäisyys. HIFK voi hehkuttaa sillä, että sen edellinen mestaruus oli liigan kaikkien aikojen legendaarisin savotta. Tämän voi heittää ihan puolueettomasti, samaa mieltä ovat mm. J. Jalonen, J. Koivu, H. Aravirta, I. Lehkonen ja moni muu. Oli miten oli, molempien mestaruudesta on toivottoman kauan ja kummassakin joukkueessa on suuria vaikeuksia myöntää sitä faktaa, että Kärpät on vienyt 2000-luvun ekaa vuosikymmentä ylivoimaisemmin kuin mikään joukkue koskaan aiemmin. Jälkikäteen tämä tullaan muistamaan Kärppien aikana, muiden ynnä muut -sijoitukset ovat pieni sivujuonne.

Katse kohti tulevaisuutta kummassakin ryhmässä, tavoitteeksi liigan kärki, eikä naapurin voittaminen kilpavarustelussa. Tällöin on kaikilla nastempaa. Missään muuallahan ei kuitenkaan osata elvistellä niinkuin stadissa, siitäkin voi olla aidosti ylpeä. En osaisi kuvitella liigaa ilman Jokereita ja HIFK:ta, vittu se ketään kiinnostaisi loppujen lopuksi. Ilman Kärppiä tultaisiin helpostikin juttuun seuraavat 10 vuotta, jos se vajoaisi Mestikseen. Tällainen ero on kulttuurissa ja Kulttuurissa. Joku roti nyt sentään, saatana. Näillä mennään.

edit: Gagsin kommenttiin liittyen: Jos kaukalossa kohtaavat vaikka Jokerit ja TPS, en todellakaan ole turun puolella. En vaan osaa. Joten ei tässä oikein osaa aitoa narrivihaa kehittää.
 
Viimeksi muokattu:

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
IFK kyllä menetti pahasti sen momentumin 2000- luvun vaihteessa. Vahva historia ja perinteet on kaksiteräinen miekka. Oikein hoidettuna se on vahva tukijalka mihin fanin on helppo lähteä mukaan, mutta paskasti hoidettuna kauden päätyttyä keväällä voidaan vain muistella jotain kultaista aikaa menneisyydestä. Se on mahdollisuus tai painolasti.
 

Sturm

Jäsen
Suosikkijoukkue
1967
Saako osallistua?

Ihan sama, osallistun silti.

Noh! Mitä me teitä ollaan kieltämään? Tervetuloa vaan. Jos ketju oltaisi avattu muualle otsikolla "mitä kaikki muut ovat mieltä julleista" , olisi asia oikeasta suunnasta katsoen erilainen.
 

RDivis

Jäsen
Itse olen kannattanut Jokereita päiväkoti-ikäisestä saakka ja jo silloin minulle taottiin kalloon, että HIFK on enemy no. 1. Ainahan paikallisvastustajalla on se erityinen paikka tuolla sydämmessä siinä mielessä, että juuri ne pelit sytyttävät eniten ainakin minua. (Tosin kärppä-ottelut ovat kirineet merkityksessä aikalailla, koska kaveripiirissä myös paljon kärppämiehiä ja edellisen liigakierroksen jälkeen sitten katsotaan aina kellä on bragging rights)

Anyways, takaisin aiheeseen. Minulla ei ole sillä tavalla mitään ongelmaa HIFK:n kanssa. On paljon tuttuja vastustajan "leirissä". Tunnen mm. Janne Keräsen isän ja me puhumme viikottain molempien joukkueiden asioista, eikä ole ikinä sen takia tullut mitään riitaa tms.

Tämä on kuitenkin VAIN urheilua.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
IFK on stadin kakkonen ja pk-seudun kolmas. Inhokki numero yksi, jota ilman tosin lätkäelämä olisi tylsempää. Niiden fanien brändiskeida ja yms bullshitti ylpeily/pullistelu saa monesti hymyn huulille. Svenska talande bätre folk. Kiitos siitä. Olen myös huomannut kuinka joukkuetta (glory)huntataan erityisesti ihmisten toimesta, jotka eivät paljon lätkää seuraakaan. Kaveripiirini jokainen IFK-fani on muuten lähtöisin Espoosta. Heja Heja!

Tätä ihmetelen minäkin. Miksi vitussa Jokereiden osastolla on tällainen ketju johon mm. jyskylät sun muut tulee avautumaan rantasveduista!?

Kiitos, tulemme ja tuomme lämpimän tunnelman mukanamme.

Hmm mikäköhän mahtaa olla Hjalliksen ja Henrikin (de la Chapelle) äidinkieli?
No se siitä OT:stä nyt asiaan.
Kuten moni täällä on sanonut HIFK on minulle stadin ykköset vaikka Jokerit onkin menestynyt (viime aikoina) paremmin.
On se hassua että ne seurat jolla ei ole omaa "juttua" eli brändia nauraa meidän HIFK fanien brändijutuille. Meille se ei ole naurun asia.
 

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
HIFK - rakas vihollinen!

Kahdeksan paikallispeliä kaudessa ehti vesittää tunnelman, mutta kyllähän joukkue sytyttää edelleen ja nyt varmaan paremmin, kun pelataan enää viisi kertaa runkosarjassa vastakkain. Vaikka en koskaan missään tilanteessa toivo HIFK:n voittoa (onpa sitten vastustaja Jokerit tai kuka muu tahansa), pakkohan se on myöntää, että jos HIFK olisi yhtä hajuton, mauton ja väritön kuin TPS nykyisin, eihän se hyvä olisi Jokerienkaan kannalta.

Mitään vihaa tai semmoista en halua sananmukaisesti lietsoa tietenkään ketään kohtaan. HIFK kiihdyttää minun tunteita niin paljon, että tosiaan jos liigan finaaleissa pelaisivat Lukko (!) ja HIFK, minusta tulisi Lukko-fani hetkessä ;) Vaikka Rauma onkin paska kaupunki ja Helsinki hieno kaupunki, tässä kohtaa se ei merkitse mitään. Koskaan en ole tuulettanut TPS:n voittoa, paitsi kevään 1999 finaaleissa. Samoin monet HIFK-fanit tuulettivat Kärppien voittoa esim. keväällä 2005, ymmärrän hyvin.

Ja on HIFK:ssa paljon kunnioitettaviakin piirteitä oikeasti, vahvat perinteet, tietyssä mielessä kyllä brandi, luonut oman tyylinsä vuosien aikana, hyvät fanituotteet, pääasiassa positiivisesti näkyvät ja kuuluvat fanit...Ja pakko myöntää, että paras ja näyttävintä kiekkoa pelannut suomalainen seurajoukkue, jonka itse olen nähnyt, oli kevään 1998 HIFK play offeissa. Sekin täytyy todeta näin vannoutuneen anti-hifk:laisen näkökulmasta, että nyt joukkueella on ainoa oikea logonsa pelipaidassa näkyvällä paikalla.

Tietenkin tunnen monia, jos ei nyt HIFK:n faneja, niin ainakin kannattajia. Tästä handicapista huolimatta yllättävänkin fiksuja ihmisiä ;)
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Ensimmäiset muistikuvat HIFK:sta on vuoden -83 finaaleista ja ottelusta, jonka Jari Lindroos ratkaisi jatkoajalla Jokereille. Onneksi olin niin pieni, etten muista kuinka loput pelit menivät. Tuon ottelun lopusta ja riemusta joka syntyi kiekon ylitettyä maaliviivan jäi kuitenkin pysyvä muistijälki pieneen mieleen.

Kaiken kaikkiaan kasvoin kannattamaan Jokereita osin veren perintönä ja pakkohan niitä oli kannattaa, kun eivät koskaan pärjänneet. HIFK näyttäytyi ylimielisenä kummajaisena, eikä pieni poika voinut ymmärtää mitä hienoa oli olla isomman puolella. Mielikuvat vain vahvistuivat kun HIFK vei Jokereilta esim. Kari Laitisen ja Ari Lähteenmäellä pimeni. Jokereiden pudottua divariin meininki vain parani ja fanien keskuudessa oli loistava tunnelma ja yhteishenki. Omina yläastevuosina Jokerit nousi takaisin liigaan ja oli huvittava nähdä paatuneiden HIFK-fanien vapina, kun valta-asema oli ensin uhattuna ja sitten nopeasti viety. HIFK-identiteetti oli selvästi koetuksella ja mieleen on jäänyt myös eräs keskustelu Nordiksen edessä, jossa pari tyttöä pohdiskeli, että Jokerit voi olla kyllä Suomesta, mutta me ollaankin kansainvälisiä.

Nykypäivänä HIFK näyttäytyy edelleen virkistävän erilaisena jääkiekkojoukkueena. Status on edelleen hivenen aristokraattinen, perinteinen, suomenruotsalainen ja ylimielinen. Kaikki sellaisia atribuutteja, jotka eivät minuun henk.koht. vetoa millään tavalla, siis sillä lailla, että herättäisi sympatiaa ja intoa kannustaa joukkuetta. Tosin sitten 80-luvun lopun lukuunottamatta kausia 97-99 HIFK:n ns. brändi on ollut enemmän tai vähemmän luulottelua ja olemassa enemmän vain mielikuvissa kuin tosi elämässä kaukalossa, mutta siitä sitten enemmän varmaan jossain muualla... Ja toisaalta herättäisikö nykyinen Jokerit henk. koht. sympatiaa ja intoa kannustaa? Todennäköisesti ei, jos vedettäisiin touhuun mukaan umpimetsästä ja syy, että kannatan Jokereita on siinä, että olen kasvanut joukkueen mukana ja siihen kiinni. Ehkä ajan myötä joukkueet lähenevätkin toisiaan ja kannatus siirtyy yhä enenevissä määrin verenperintönä sukupolvesta seuraavaan. Kannatuksen alkusyyt hälvenevät, vaikka varmasti uusiakin faneja tulee esim. hyvän faniporukan seurauksena ja sitten että joukkueessa on vain jotakin johon samaistua ja joka vetoaa.
 
Viimeksi muokattu:

boretus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hoki Klupi, Saipalle sympatiaa
Jokerit, HIFK ja sitten muut

Muutos suhtautumisessa HIFK on ollut itselläni raju!

Kun aloin kannattamaan Jokereita 1983 HIFK oli vielä vastustaja muiden joukossa. En asunut Helsingissä eikä tuo loppuottelusarja ollut minulle ensisijaisesti paikallisottelu, vaan taistelu David vs. Goljat. Varsinainen käsitys ja tunne paikallistaistosta alkoi muutamilla seuraavilla kausilla: IFK viha kasvoi tasaisesti Mobergin yrittäessä ostaa Jokerit divariin kaappaamalla parhaita pelaajia ja Lähteenmäen teloittaessa Lampisen. (Tuolloin päätin vetää Lähteenmäkeä turpaan kun olen isompi...liekkö vieläkään tarpeeksi vahva(?) ...PS. Voit olla rauhassa Allu, unohdettu on ;)

Varsinainen IFK-viha alkoi varmaan Melametsän, Laitisen jne.. kaappausten yhteydessä. Tästä aina Jokereiden mestaruusvuoteen 1992 olisin voinut toivottaa IFK:n suoraan 9. Divisioonaan. Vasta kun pääsin itse katsomaan paikallispelejä ja lopulta muutin Helsinkiin ymmärsin, että tilanne olisi aika tylsä ilman punakisuja. (Tämän taisi ymmärtää vastavuoroisesti myös Moberg). 1990-luvun alkuvuosina toivoin kuitenkin aina ensisijaisesti Jokereiden voittoa ja toissijaisesti IFK:n tappiota kun seurasin liigaa.

Vasta TPS:n noustessa voimiinsa toinen joukkue ohitti ällöttävyydessään IFK:n. Tepsulista tuli inhokki Nro.1 mutta IFK säilyi vielä kakkosena. Turkulaisten ja Helsinkiläisten keskinäinen kilpailu muutti tilannetta kuitenkin vähitellen, ja pääkaupungin etu alkoi nousta esiin. Kun IFK lopulta voitti mestaruutensa 1998 se tuntui itse asiassa ihan hyvältä, olivathan Turun rotat ja muut Tampereen patsastelijat saaneet Stadilta nenään. Kun IFK:n joukkue vielä oli niin hyvä ja pelasi peliä jota oli oikeasi kiva katsella... Onnittelin IFK-fani kavereitani hyvillä mielin.

Tästä eteenpäin tilanne muuttui niin, että Jokereiden ohella kannatin Stadia. Varsinkin kun Porolauma alkoi jolkotella turhan usein pisteet mukanaan Lappiin...

Tällä hetkellä Jokerit on ja pysyy ykkösenä, mutta jos ei pärjätä, niin toivottavasti IFK tuo pojan kotiin.
 

Rocco

Jäsen
HIFK on SM-Liigan Vaasan Sport.
 

Sturm

Jäsen
Suosikkijoukkue
1967
Eli seuraavaan paikallismittelöön odotuksia? Jokerit pelaavat kärkikamppailun JYPiä vastaan, kun taas jullit kamppailee KalPaa vastaan- molemmat helsinkiläiset koti-isäntiä. Hifk isännöi seuraavan paikallisen. Odotukset ovat itselläni Jokereiden puolesta, vaikka eivät ole vakuuttavasti pelannutkaan ( 6 ottelun voittoputki) vaikka voittoja on tullutkin. Kuitenkin julleilla kusee useampi asia tällä hetkellä. Mv-peli, hyökkys, maalinteko, puolustus sekä varauksella valmennus.

Kuitenkaan, kuten aikaisemmin jo mainitsin, ei Jokereilla pelissä mitään mestarin otteita ole nähtävissä. Kuitenkin tilastot puhuvat puolestani. Tämä 3. paikallinen on tähän-astisista otteluista ylivoimaisesti kiinnostavin matsi. Lisää odotellessa. Povaan svensk-håmåille vaikeaa iltaa ellei hirs (whatever) owizzzhg kunnostaudu Kuhan (Kuhta) kanssa väh 2+2 tehoilla...

I rest my case.
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Mä olen syntynyt Aurorankadulla, jossa asuin 14 ekaa vuotta. Ja silloin kun olin pikkuskloddi, Jokerit ei ollut edes juuri tapetilla. Hannu Kamppuri oli kova veskari (tosin ei niin kova kuin Stigu Wetzell), mutta aina ihan jumbonahan se Jokerit sarjassa majaili.

KAIKKI kaverit kannattivat IFK:ta... samoin faija ja isoisä... joten eipä ollut paljon vaihtoehtoja. Ekan kerran kävin hallissa vuonna 1974 ja kovaa taklaavat äijät punaisissa hienoissa paidoissaan tekivät valtavan vaikutuksen. Mulle IFK:n vaakuna on ainoa oikea, ja kaikenmaailman keravalaiset jenkki-imitoinnit (Big Red Cats, ym) ovat teennäisiä ja hölmöjä. Vaakunan paluu oli loistouutinen!

Itse asun nykyään Munkassa, mutta Espoossa ja Vantaallakin tuli asuttua monta vuotta. Toisaalta melkein kaikki Stadilaiset lapsuudenkaverit kantakaupungista asuvat nykyään Espoossa, Vantaalla tai Helsingin lähiöissä. Sehän on aika paljon ikä, raha - ja perhetilannekysymys myös. Mutta mulle Stadi on aina merkinnyt rentoa ja suvaitsevaista meininkiä, ja tottakai olen ylpeä kotikaupungistani (ja IFK:sta).

Sellainen stadi vs. juntit-homma on aivan naurettavaa, ja juuri sellaista ahdasmielistä ja nurkkakuntaista pikkukaupunkilaispaskaa, mitä ei soisi Helsingissä näkevänsä. Oikeat Stadilaiset arvostavat kyllä maaseutua, ja Helsingin (ja koko suur-Helsingin) vapaa ilmapiiri syntyy juuri siitä, että puolet jengistä on muualta kotoisin. Hyvä niin! Niinhän se on muuten kaikissa maailman pääkaupungeissa... sulatusuunejahan ne ovat.

No joo... meni vähän aiheen vierestä. Mutta kyllä Jokereille täytyy hattua nostaa, koska ovat muuttuneet pienestä kiusatusta joukkueesta suureksi ja mahtavaksi. Ja kyllä mä Bluesia ja Jokereita kannatan ihan avoimesti, jos IFK tippuu playoffeista jatkosta. Joten siinä mielessä mä en kai ole ihan HC-fani. ;)
 
Viimeksi muokattu:

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Sellainen stadi vs. juntit-homma on aivan naurettavaa, ja juuri sellaista ahdasmielistä ja nurkkakuntaista pikkukaupunkilaispaskaa, mitä ei soisi Helsingissä näkevänsä. Oikeat Stadilaiset arvostavat kyllä maaseutua, ja Helsingin (ja koko suur-Helsingin) vapaa ilmapiiri syntyy juuri siitä, että puolet jengistä on muualta kotoisin. Hyvä niin! Niinhän se on muuten kaikissa maailman pääkaupungeissa... sulatusuunejahan ne ovat.

Asiatekstiä.

Mitä teille muutoin tarkoittaa se, että tämä ketju on Jatkoajan Jokeriosiossa?

Mitäköhän Kärpät merkitsee ihmisille?
 

kymppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
HIFK on mukava olla olemassa, koska aina kun Jokereilla menee huonosti, pientä huumoria voi repiä kun naapurilla menee (ainakin Jatkoaikakirjoittelun mukaan) vieläkin huonommin.

Toki jos Jokereilla menee hyvin, niin tuosta saa vain entistä enemmän suun virneeseen.


EDIT: Lisättäköön vielä se, että muiden joukkueiden sukeltamiset ovat täysin EVVK.
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Itse asun nykyään Munkassa, mutta Espoossa ja Vantaallakin tuli asuttua monta vuotta. Toisaalta melkein kaikki Stadilaiset lapsuudenkaverit kantakaupungista asuvat nykyään Espoossa, Vantaalla tai Helsingin lähiöissä. Sehän on aika paljon ikä, raha - ja perhetilannekysymys myös. Mutta mulle Stadi on aina merkinnyt rentoa ja suvaitsevaista meininkiä, ja tottakai olen ylpeä kotikaupungistani (ja IFK:sta).
Itse koko nuoruuteni kantakaupungissa viettäessäni en kyllä rehellisesti nähnyt pahemmin eroa pääkaupunkiseudun asukkaiden kesken. Nykyään Espoolaisena tuntuu luentevalta että omat lapseni kannattavat Blegiä - sehän on kuitenkin heidän kotikaupunkinsa seura. Kyllä ainakin itselleni on ollut Helsinki / Espoo / Vantaa aina ennen muita. En kykene laisinkaan ymmärtämään näitä etäfaneja - näitä tämän maailman Rocket Richardeja - jotka kannattavat jengiä vaikka eivät ole koskaan asuneet kyseisessä kaupungissa. Voiko pahempaa glory hunttailun muotoa olla olemassakaan. Itse kannatan Flyersiä, Padresia ja Jokereita. Kaikissa joukkueiden kotikaupungeissa olen asunut vähintään kaksi vuotta.
 

Micqou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Avs, Mikko Rantanen, (HPK)
Kai sitä nyt vois tännekkin jotain raapustella..

HIFK tarkoittaa mukavaa naapuriseuraa, joka on hienoa olla olemassa ja jonka voittaminen on aina (ainakin ennen) tuntunut hieman paremmalta kuin muiden seurojen, ja vastaavasti häviäminen on sapettanut hieman muille joukkueille häviämistä enemmän.. Tuo ainakin ennen siitä että viime vuosien Kärppä-hehkutuksen seurauksena myös Kärpät on jo jonkin aikaa aiheuttanut vastaavanlaisia tuntemuksia..

Myös HIFK:n toilailuita on aina ollut varsin mukava seurata, harmi että Pena "päästettiin" lähtemään Poriin.. ;) Mutta missään nimessä en ole HIFK:lle mitään pahaa toivonut, vaan toivon että myös he menestyisivät liigassa.. Ei tietenkään niin hyvin kuin Jokerit, mutta jos Jokerit ei mestaruutta voita niin mieluummin katselisin HIFK:n voitonjuhlia kuin Kärppien..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös