nummenkallio
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- KooKoo
Husuhan on ns. päivystävä mamu. Kun hän on julkisuudessa, asia koskee yleensä maahanmuuttajia. Voisi luulla, että maassa 25 vuotta asuneella olisi jo joku muukin identiteetti kuin maahanmuuttajan identiteetti, mutta en muista Husun kovin paljon olleen julkisuudessa muista asioista. Ja Husu toki myös valitsee itse, koska päivystää, ja mistä aiheesta.Husun toiminnasta olen sitä mieltä, että se ei varmaankaan edistä rasisminvastaisuutta Suomessa merkittävästi. Osa toiminnasta näyttäytyy minulle ihmeellisenä riehumisena ja olkiukkojen rakenteluna. Esimerkkinä nyt taksikohu. Minulle on hänestä muodostunut myös hieman opportunistinen kuva niiden vähäisten asioiden perusteella, joihin olen törmännyt julkisuudessa.
Olisin esimerkiksi arvostanut sitä, jos Husu olisi vähän käskenyt Suvela Warriorsia ruotuun. Varmasti hän ymmärsi, ettei joukkueen käytös ollut sopivaa. Jonkun ryhmän äänitorvena olemiseen kuuluu myös se, että otetaan ryhdikkäästi kantaa kiusallisiinkin asioihin. Mutta sen sijaan Husu twiittaili, ettei hänellä ole mitään tekemistä Suvela Warriorsin kanssa:
Ei Husu ole tietenkään vastuussa joukkueen perseilyistä. Silti Husun kuva ehti olla tuolla Suvela Warriorsin somessa lähes vuoden, ennen kuin hän halusi sen sieltä pois. Jostain kumman syystä juuri nyt, kun paska lävähti tuulettimeen.
Jotkut ymmärtävät kyllä ottaa ryhdikkäästi kantaa itselleen kiusallisiinkin asioihin. Esimerkiksi Musta Barbaari komensi muistaakseni joskus jotain Itä-Helsingin mamujengiä lopettamaan perseilyn, kun tämä uutisiin päätynyt porukka yhdistettiin jollain tavalla häneen. Se oli ihan oikein toimittu. Olisihan siinä voinut sanoa, että en tiedä ketä ovat, ei koske minua.