Noh. Kai Özil saa yksityishenkilönä poseerata kenen kanssa haluaa eikä ole tilivelvollinen kenellekää. Oma häpeä jos poseeraa diktaattorin kanssa. Kyllähän jalkapalloliitto on tuossa tehnyt itsestään pellen puuttumalla asiaan ja alkamalla politikoimaan.
Mielestäni Saksan jalkapalloliitto teki ihan hyvän teon, kun arvosteli maajoukkuepelaajia. Miksi kannattaisimme mitään Erdoganin tyyppistä toimintaa tai muuta vanhoillista islam-paskaa? Juuri tätä vanhoillista islamia vastaan pitää taistella eikä päästää sitä leviämään Eurooppaan saatikka että siitä tulisi jotenkin hyväksyttyä silmissämme. Kaksoisstandardeja on toki joka suunnassa ja jatkuvasti minua ihmetyttää, kuinka sinisilmäisiä länsimaissa välillä ollaan islamin suhteen. Mutta kyllä minua ihmetyttää myös, kun niin moni maahanmuuttokriitikko (en nyt tarkoita sinua, Tadu) on nyt puolustelemassa Öziliä. Eikö Erdoganin kanssa poseeraamisen tuomitseminen ole juuri sellaista toimintaa, minkä pitäisi saada maahanmuuttokriitikoilta positiivisia reaktioita? Olen itsekin islam-kriittinen hyvin paljonkin ja kuten sanottua, Erdoganin edustamaa vanhoillista islamia ei pidä päästää leviämään Eurooppaan ja muuallakin maailmassa sen todellakin soisi jäävän totaaliseen paitsioon.