Minä joudun töiden takia aika usein tekemisiin savolaisten kanssa. Niiden kanssa monesti jutellaan että mistä kukakin on kotoisin, ja kun selviää että minä asun Espoossa, monesti on tullut puheeksi, että olenko minä pääkaupunkiseudulla syntynyt, vai muuttanut sinne jostakin. Ens kerralla alan kyllä heti itkemään, kun joku moista kehtaa kysyä.
SaiPan kannattamisestakin saa aina selittää kaikille että olenko minä Lappeenrannan seudulta sitten kotoisin, tai onko minulla siellä jotain sukua tai kesämökkiä, kun kerran SaiPaa kannatat. Kauhea häpeä on sitten aina vastata, että ei ole mitään kytköksiä sinne, olen muuten vain mielenvikainen.
Japanissa kysyin eräältä tyypiltä että oletko sinä täällä Tokiossa asunut koko ikäsi, hän onnistui pidättelemään kyyneliään erittäin taitavasti vastatessaan että olen. Hitto kun olisin tajunnut silloin millainen rasistinen kysymys se olikaan. Eräiltä tyypeiltä myös kyselin että oletteko tekin täältä Tokiosta kotoisin, ja kun selvisi että eivät ole vaan Filippiineiltä, niin minä rasisti tylytin vielä että no mistä päin Filippiinejä te oikein olette, ja oletteko kauankin täällä Japanissa asuneet kun näytätte japania solkottavan ihan hienosti. Mutta kyllä nekin saatanan rasistit keksi vuorostaan kysyä että olenko minä savolainen vai jostain muualta Suomesta, eli sinänsä me kaikki oltaisiin kaikki voitu siinä keskustelussa kyllä käyttää Ku Klux Klan -huppujamme ja heitellä natsitervehdyksiä toisillemme.