Kyllä ja jos ei halua tulla kadulla raiskatuksi, niin ei kannata käyttää paljastavia vaatteita.
Aikamoinen vertaus, ei oikein aukea minulle.
Kyllä ja jos ei halua tulla kadulla raiskatuksi, niin ei kannata käyttää paljastavia vaatteita.
Kerron esimerkin. Tuttavallani on siivousalan yritys, asiakkaana kotitaloudet. Perheet jotka ovat hänen asiakkaitaan, järjestävät usein jonkun menon (vaikka leffaan tms) ajaksi jolloin siivooja tulee kotiin. Tuttavani kertoi että vaikka hän itse ei olisi rasisti, asiakkaansa kyllä ovat. He varmaan hyväksyisivät että siivooja on "Mats Sundin" mutta "Rainer Lindgren" ei kelpaa. Kun Rainer saapuu paikalle, tarve kotisiivoukseen yllättäen poistuu, ehkä siivoukseen ei olekaan varaa mutta siivouspalvelun tekeekin jatkossa toinen firma.
Keskustelija @Euro71 oivalsi erittäin tärkeän ja huomionarvoisen pointin.Minusta juuri tämä on hyvä esimerkki siitä, kuinka tärkeää on väestöryhmien keskinäinen luottamus toisiinsa. Jos sen jättää rakentamatta, niin seuraukset ovat kauaskantoiset ja vaikeat. Minusta tämä on valtavan paljon tärkeämpää kuin keskustelu vaikkapa n-sanan oikeaoppisesta käytöstä.
Keskustelija @Euro71 oivalsi erittäin tärkeän ja huomionarvoisen pointin.
Olen sanaton. Tajusin juuri miksi näitä keskusteluja kannattaa seurata. Kiitoksia vielä kerran.
Missään tapauksessa en syytä minua raportoineita henkilöitä mistään vaan käsittääkseni asia on liian herkkä monelle puheenaiheeksi vaikka mielessään myöntäisi että tällaista tapahtuu. En ole aivan varma mutta toivon että rasismin nujertamisessa on otettu askel eteenpäin mikäli tällaisesta ikävästä ongelmasta voi edes keskustella hakien ratkaisuita. Olen huomaavani että nykyisin se ehkä onnistuu paremmin kuin silloin kun sain bannin Puheenvuoroista.
.Valtaojallehan Ebrahimi oli etukäteen täysin tuntematon:
"Kohtasin siellä täysin tuntemattoman naisen, josta en tiennyt etukäteen mitään."Mitä tapahtui, kun kamerat menivät kiinni? Esko Valtaoja kertoo nyt oman näkemyksensä Sannikka-kohusta
"Olen hyvin surullinen siitä, että tämmöiseksi meni, mutta eihän sitä voinut etukäteen aavistaa.”www.is.fi
Selitys on ihan uskottava 70-vuotiaalta mieheltä, vaikka Valtaoja lienee tuon ikäiseksi ihan kohtuullisen hyvin perillä nykymaailman menosta. Mutta tämän woke-porukan kanssa ei vain voi keskustella kuin heidän ehdoillaan. Siihen Valtaoja ei selvästikään ollut tottunut. Tiedemiehenä hän on tottunut vastavuoroiseen ja vastapuolta arvostavaan keskusteluun, vaikka asioista oltaisiin eri mieltä.
Paras briiffaus Ebrahimiin olisi ollut se Maustetytöt-keissi, jota hän vielä itsekin tuuletteli mediassa jälkikäteen. Kun siihen olisi huolella perehtynyt, niin olisi tajunnut, millaisen ihmisen kanssa keskustelee.
.
Valtaoja joutui ehkä vähän sijaiskärsijäksi, hiukan hakemalla haettuja biiffejä. Ebrahim tuli telkkariin latautuneena ja keskustelutyyli oli hyökkäävä. En esim pitänty kysymyksestä mitä sä teet asialle? Mitä se sulle kuuluu.
Oli toki kohtalaisen random pari valittu ohjelmaan.
Ongelma lienee osin se, että jos olet "väärää mieltä" tietyssä asemassa niin tietyt tahot on tyyliin järkkäämäasä potkut.Aikamoista Valtaojan suolaamista harrasti Ville Blåfield aamun Jälkiviisaissa. Poterot tuntuu olevan syviä ja omat kuplat vahvoja.
Kauas on tultu Santavuoren ajoista. Nykyinen Yle on kyllä vastenmielistä unelmahöttöä.Aikamoista Valtaojan suolaamista harrasti Ville Blåfield aamun Jälkiviisaissa. Poterot tuntuu olevan syviä ja omat kuplat vahvoja.
Kauas on tultu Santavuoren ajoista. Nykyinen Yle on kyllä vastenmielistä unelmahöttöä.
Avasin tänään oman kiellettyjen sanojen listani. Ensimmäisenä listalla on W-sana. Jo sen kuuleminenkin loukkaa minua syvästi ja aiheuttaa pelkotiloja ja koska "hän joka loukkaantuu" on aina oikeassa, oletan etteivät muutkaan sitä sanaa enää käytä.Aikamoista Valtaojan suolaamista harrasti Ville Blåfield aamun Jälkiviisaissa. Poterot tuntuu olevan syviä ja omat kuplat vahvoja.
Eikös tämä ole sellainen yksittäistapaus.Ennen oli paremmin?
Tätä y-sanaa voi toki mainiosti käyttää myös käänteisessä yhteydessä, mutta odotan siitä tulevan seuraava käyttökieltoon joutuva sana.Eikös tämä ole sellainen yksittäistapaus.
Nykymaailmassa voi tapahtua y-sana, jossa t-sanaksi itsensä mieltävä w-henkilö väittää kuulleensa n-sanan, ja sanoo siksi kokevansa tilassa v-sanan uhkaa ja t-sanaa. No voihan v-sana. Paikalle hälytetty p-sanapartio taltuttaa varmuuden vuoksi p-esineellä v-rikoksesta epäillyn n-henkilön, ja kirjaa rikosilmoituksen ei kun r-sanan, koska r-sana on aggressiivinen ja aiheuttaa siksi t-sanaa ja pelkoa v-sanasta. Esitutkinnassa ilmenee, ettei n-sana ollutkaan n-sana, vaan mahdollisesti tiikeri. Rasmus esittää somessa, että t-sana otetaan välittömästi käyttöön t-sanan välttämiseksi.Tätä y-sanaa voi toki mainiosti käyttää myös käänteisessä yhteydessä, mutta odotan siitä tulevan seuraava käyttökieltoon joutuva sana.
Tässä puhutaan myös aivan eri kontekstissa kuin Valtaoja.
Eikös tämä ole sellainen yksittäistapaus.
No tarkoitukseni ei ollut mitenkään opponoida, mutta eiköhän tuollainen Santavuoren tv-möläytys ole yksityishenkilön toimittama yksittäistapaus. Siinä missä sekin, kun olutkoppa tarttuu hameen sisäpuolelle, vaikka tällaiseen olisikin suvussa ollut jotain taipumusta.Jos kirjoittaja mainitsee Santavuoren rasismia käsittelevässä ketjussa, ja minä vastaan videolla, jossa Santavuori puhuu rasistisesti, en näe tätä sellaiseksi yksittäistapaukseksi, johon sillä yleensä viitataan. Mutta olet toki vapaa määrittelemään sen mieleiseksesi.
No tarkoitukseni ei ollut mitenkään opponoida, mutta eiköhän tuollainen Santavuoren tv-möläytys ole yksityishenkilön toimittama yksittäistapaus. Siinä missä sekin, kun olutkoppa tarttuu hameen sisäpuolelle, vaikka tällaiseen olisikin suvussa ollut jotain taipumusta.
Mielestäni ei missään tapauksessa. Toimittaja Blåfield edusti työnantajaansa, keskeistä mediainstituutiota, jossa toimittaja ei mölise lähetyksessä yksittäistapauksena mitä sattuu. Toimittaja ei määritä itse täydellä vapaudella omaa linjaansa, vaan työnantajallakin on tähän sanottavaa. Näin ollen toimittajan esitystapa on mediayhtiön linjan mukaista, jos se hyväksytään ja sillä linjalla sopii jatkaa.Yhtä paljon kuin Blåfieldin, johon sanomisiin tässä ketjussa otettiin kantaa.
Maailma on varmasti nyt paljon parempi paikka eikä kaupassakaan tule niin turvaton olo.Tämä kait oikea ketju:
Uncle Ben jäi historiaan – tältä riisipaketit näyttävät nyt
Uncle Ben’s on nyt Ben’s Original.www.iltalehti.fi
Ei vittu.