Ja se että asioista ei saa keskustella ilman heti lyötävää rasistileimaa ei millään tapaa vähennä rasismia. Tämä päinvastoin kasvattaa kuilua ihmisten välille kun en minä ainakaan ole kovin vastaanottavainen ottamaan palautetta ihmiseltä joka alkaa heti haukkumaan minua etuoikeutetuksi kusipääksi ilman että minusta mitään tietää.
Samaa mieltä, mutta mikä usein unohtuu, on että ihan samalla tavalla tuo toimii toiseenkin suuntaan. Jos luet vaikka edelliseltä sivulta jokaisen postauksen, niin löytyykö seasta mielestäsi sanamuotoja, jotka voisivat harmittaa jotain toista ihmistä?
Täällä on aika vähän (vai onko yhtään?) kommentoitu, kuinka asiallisesti Ebrahimi hoiti haastattelun, mutta keskustelu on silti vellonut. Miksiköhän? Ainakin itse olen kokenut osan "vastapuolen" (kyllä, pienessä poterossa ollaan) tekemistä postauksista yrityksiksi yleistää Ebrahimin tv-esiintyminen kuvaamaan rasisminvastaisuutta yleensäkin. Keskustelun lomassa on myös ollut viestejä, joiden tarkoitus on, ainakin omissa silmissäni, ollut vain päästä käyttämään kyseenalaisia sanoja.
Voit toivottavasti uskoa, että välillä on ollut vaikea olla kommentoimatta kärkevästi, ja muutamankin kerran olen jättänyt viestini lähettämättä, koska olen arvellut, että ei sitä edes yritettäisi ymmärtää, vaan se tulkittaisiin suorilta tiettyjen nimimerkkien toimesta Ebrahimin tv-esiintymisen ylistykseksi, mistä seuraisi vain uusi sivullinen paatosta nykymaailman pahuudesta.
Koska itselläni ei ole määräänsä enempää aikaa viettää Jatkoajassa, enkä koe olevani mitenkään paras mahdollinen henkilö sanojen asettelussa, niin olen katsonut parhaaksi vain vaieta useassa tilanteessa. Sekään ei tunnu hyvältä...