Enoni soitteli viikonloppuna ja jutteli niitä näitä, kunnes heitti jäänmurtajan minulle ja ehdotti, että lähtisinkö kunnallispolitiikkaan mukaan ehdokkaaksi. Spontaani nauruntörähdys itseltäni, jonka jälkeen totesinkin, että tiedät kyllä varsin hyvin, että politiikasta en hölkäsenpöläystäkään tiedä ja tämän lisäksi ko. aihe ei itseäni loppupeleissä edes kiinnosta, sillä enhän koko elämäni aikana ole tainnut kuin tasan kerran ylipäätään ollut edes äänestämässä. Jaari jaari liirum laarum asiasta ja lopuksi sanoin hieman vaivaantuneesti, että voin harkita asiaa, mutten mitään lupaa.
Äsken tuli puhelimeen soitto vieraasta numerosta ja siellä ystävällinen henkilö esittele itsensä ja kertoi, kuinka enoni oli todennut minun olevan kiinnostunut lähtemään ehdokkaaksi ja että hän voisi hakea nimet paperiin vaikka heti, jonka lisäksi kertoi kuinka perus vaalikampanja järjestetään rahallisesti heidän puolelta aina valokuvista lähtien. Ystävällisesti kuitenkin kuuntelin hänen ajatuksiaan sekä selontekoa, miksi minun kannattaisi lähteä mukaan ja miksi minua tarvittaisiin. Alan tässä kohtaa olla jo hieman otettu kauniista sanoista ja kerroin myös hänelle, että lupaan miettiä asiaa.
Vaikka tässä työttömiä ollaankin ja aika käykin ajoittain jo kovin pitkäksi, niin ei saatana sentään silti. Olisivat edes ensin kysyneet, että mikä on minun poliittinen vakaumus ja minkä puolueen arvoja ja aatteita haluaisin ylipäätään lähteä ajamaan eteenpäin, eikä välttämättä olettaa, että enoni tähden kannattaisin jotain puoluetta. Jätetään nyt jokatapauksessa tämä puolue mainitsematta, johon minua kosittiin, jonka lisäksi todettakoon, etten kyllä kannata oikeastaan ensimmäistäkään puoluetta, sillä mielestäni on olemassa vain huonoja vaihtoehtoja.
Joten se lopullinen vastaus tulee olemaan ehdokkaaksi lähtemisestä 110% varmuudella, nej tack, mutta kiitos mielenkiinnosta.
Toisaalta tässähän olisi voinut olla vaikka minkälaiset mahdollisuudet poliittiselle uralle. Jos Suomen Pääministeriksi voi päästä Lidl:in kassatädistä, niin miksei samantien myös Presidentiksi Jatkoajan keskustelupalstalta.
Via Dolorosa - Herra Tasavallan Presidentti
Make Suomi Finland Perkele great again ja Raumasta maan uusi pääkaupunki.