Mille naurat juuri nyt?

  • 13 190 800
  • 50 342

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Toinen on enemmän sattumaa (syöpä) toinen aktiivista toimintaa yhden henkilön tappamiseksi (ihmisten ajaminen kaasukammioihin tai ampuminen joukkohautoihin). Siinä on se merkittävä ero. Toinen on aktiivista toimintaa jonkun taholta ja toinen ei. Vähän sama kuin jonkun kuolema sydänkohtaukseen olisi verrannollinen siihen, että ammutaan jotain henkilöä päähän. Toisessa joku on selkeästi syyllinen kuolemaan toisessa korkeintaan kuollut henkilö itsessään kun on syönyt epäterveellisesti.

Joo, kiitos kun avasit. Luulin, että holokaustin uhrit kuolivat maksakirroosiin.
 

Katsonvaan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit LFC
Rakas Jakedeus, minä en ole foorumi, yleinen mielipide, tai vastapuoli. Otin ainoastaan kantaa typeräksi kokemaani vertaukseesi. Älä aloita argumenttia niin pölhösti, niin ehkä olisit saanut keskusteluakin aikaan. Nyt se lilluu siellä H-korttien loputtomalla kaatopaikalla.
Oletan, että olet Lukkarisen fani, ystävä tai sukulainen, en oikein muuten osaa käsittää, miksi jonkun somebimbon kuolemansairaus koskettaisi millään tavalla. Tai sitten koskettaa kaikki ja niin avaraa sydäntä minulla ei ole, eihän tässä ehtisi kuin itkeä ja surra sitten. Tai vaihtoehtoisesti koskettaa kaikki, joista paskalehdissä kirjoitetaan ja siinä tapauksessa olisit idiootti.
 

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Oletan, että olet Lukkarisen fani, ystävä tai sukulainen, en oikein muuten osaa käsittää, miksi jonkun somebimbon kuolemansairaus koskettaisi millään tavalla. Tai sitten koskettaa kaikki ja niin avaraa sydäntä minulla ei ole, eihän tässä ehtisi kuin itkeä ja surra sitten. Tai vaihtoehtoisesti koskettaa kaikki, joista paskalehdissä kirjoitetaan ja siinä tapauksessa olisit idiootti.

No minkä takia sitten sinua koskettaa joku holokausti, että pitää tulla tänne avautumaan? Minua ärsyttää ihan vitusti typeryys, mikä netissä ja myös muualla vallitsee. Jos sinun työkaverin lapsi on kuollut, niin menetkö nauramaan. Et. No miksi mennä sitten netissä nauramaan? Väitän, että netissä nauraminen johtuu kvyttömyydestä hahmottaa toista ihmistä omaa nenää pidemmälle varsinkin, jos se toinen sattuu toimimaan jollain tavalla toisin kuin itse.

Ja ihan aidosti väitän että nämä osaa ihmisiä vaivaavat hamotuspuuteet myös oikeasti selittävät miksi Saksassa voitiin jo ennen sotaa tappaa järjestelmällisesti ihmisiä. ''Miksi mua jonkun vammaisen tappaminen koskettaisi millään tavalla' Nehän on muutenkin alihmisiä'' (samalla tavalla kuin tänäpäivänä sitten kai somebimbot). Ei holokaustia aiheuttanut vain tappajat vaan ihmiset, jotka eivät välittäneet. Ja sitten SINÄ tulet jeesustelemaan minulle holokaustista. (Ja ymmärrä, että en halua sinun tekevän vaikka Lukkarisen kuolemalle mitään, vaan tuntevan, koska tämä tunteen puuttuminen johtaa TOISESSA AJASSA JA PAIKASSA toiminnan puuttumiseen).

Ja minun mielestä jos nauraa vaikka netissä jonkun kuolemalle, ei ole mitään moraalista oikeutta paheksua vaikka sitä, että joku tulee sairaalassa nauramaan oman lapsen kuolemalle päin naamaa. Ja en halua, että näin on. Mutta jos ihminen omalla toiminnallaan vie itseltään tämän oikeuden, niin mitäpä siinä voi muuta tehdä kuin halveksia.

Edit; ja ei, en ole Lukkarisen fani enkä ollut koskaan kuulutkaan hänestä ennen kuin muutama kk sitten. Ja minua siis ärsyttää uskomattoman paljon nämä alkup. naurajan tapaiset imbesillit, jotka ensin käyttävät aikaansa iltapaskojen ja seiskojen ja instagramin lukemiseen ja tulevat sen jälkeen avautumaan kuinka raivostuttavia sinne postaavat ovat, vaikka herran isä saisivat siitä postaamisesta lohtua kuoleman keskellä. En ihan oikeasti tiennyt, että näin uskomattomia urpoja on olemassa ennen kuin sattumalta satuin lukemaan jonkun kommentin jonkun Lukkarista koskevan uutisen alta.

(Ja ei, en itkenyt itseäni uneen kuin Lukkarisesta luin. Väitän, että normaalein reaktio on muutama minuutti kokea surua ja empatiaa ja sen jälkeen mennä eteenpäin.)
 
Viimeksi muokattu:

Katsonvaan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit LFC
No minkä takia sitten sinua koskettaa joku holokausti, että pitää tulla tänne avautumaan? Minua ärsyttää ihan vitusti typeryys, mikä netissä ja myös muualla vallitsee. Jos sinun työkaverin lapsi on kuollut, niin menetkö nauramaan. Et. No miksi mennä sitten netissä nauramaan? Väitän, että netissä nauraminen johtuu kvyttömyydestä hahmottaa toista ihmistä omaa nenää pidemmälle varsinkin, jos se toinen sattuu toimimaan jollain tavalla toisin kuin itse.
Holokausti koskettaa ainutlaatuisena tapahtumana, missä ihmisiä tapettiin teollisin menetelmin. Tuo teollisuus erottaa sen muista hyvinkin tehokkaistakin kansanmurhista.
Minä en ole nauranut, syytä niitä, joita syytöksesi koskee. Älä huuda minulle vääryyksistä, joita en ole tehnyt, enkä ole edes kantaa ottanut. Sinulla on jonkinnäköinen ongelma "vihollisesi" hahmottamisessa.
 

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Holokausti koskettaa ainutlaatuisena tapahtumana, missä ihmisiä tapettiin teollisin menetelmin. Tuo teollisuus erottaa sen muista hyvinkin tehokkaistakin kansanmurhista.
Minä en ole nauranut, syytä niitä, joita syytöksesi koskee. Älä huuda minulle vääryyksistä, joita en ole tehnyt, enkä ole edes kantaa ottanut. Sinulla on jonkinnäköinen ongelma "vihollisesi" hahmottamisessa.

En olisi sinusta kirjoittanut, jollet olisi kirjoittanut näin: ''jonkun somebimbon kuolemansairaus''. Mutta en nyt halua lähteä tästä jatkamaan, koska pääosin viestini oli tosiaan kohdistettu muualle. Enemmänkin se oli jonkinlaista pohdintaa siihen kun kirjoitit, että

Oletan, että olet Lukkarisen fani, ystävä tai sukulainen, en oikein muuten osaa käsittää, miksi jonkun somebimbon kuolemansairaus koskettaisi millään tavalla.

Ja siis yleisesti kommenteista, jota Lukkarisen ympärillä on ollut, jotka siis tämän yhden kirjoittajan (ei sinun) toimesta ulottui myös tähän ketjuun. Enkä ole ihan ainoa, joka näiden kanssa on ollut vähän ymmällään.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Pyydän huomioimaan, että ketjussa on naureskeltu kuolleille Michael Jacksonille ja Timo TA Mikkoselle (tai ainakin melkein), eikä kukaan ole huomannut pahastua. Senkin natsit!
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ilta-Sanomat on taustoittanut Isis-naisten matkaa oikeauskoisten maailmaan. Jutusta mm. tulee ilmi uusi termi:
"Mujahirat on uskonnollinen termi ja sillä viitataan naisiin, jotka ovat matkustaneet vääräuskoisten maailmasta oikeauskoisten maailmaan".

Makustelin vähän tätä mujahirat -sanaa. Siitä tulee heidän asiaansa mainiosti kuvaavia anagrammeja kuten:

ruma jahti, raju mahti, Jati-murha, hirmuajat, hui-marjat, uhma-irjat, mia-hurjat, himarajut jne.
 

Baldrick

Jäsen
Koska ketjun aihe on nauraminen, niin kai täällä voi keskustella myös oikein ja väärin nauramisesta.

Vitsaillahan saa synkilläkin aiheilla ja niiden lähtökohta ei ole painaa ihmisiä alas, vaan löytää jotain huumoria ikävistäkin asioista. Oli aihe sitten Janita Lukkarinen, joka seuraajilta kusetetuilla rahoilla osti itselleen nahkatukan, tai juutalaisten interreilailut.

Sen sijaan hämmentyneenä saa kyllä lukea, että on pakko olla fani tai sukulainen, koska muuten "en oikein osaa käsittää, miksi jonkun somebimbon kuolemansairaus koskettaisi millään tavalla", mutta yhtäkkiä juutalaiset on joku pyhä lehmä. Kyllä itse ainakin pidän aika häijynä sitä todellisuutta, että parikymppisenä Janita joutuu omia hautajaisiaan järjestelemään ja jos tuo ei herätä mitään empatiaa, niin silloin on kyllä aivan turha tulla jeesustelemaan millään moraalisäännöillä.

@Katsonvaan Sinun on varmaan pakko olla juutalainen tai Israel-fani, koska muuten en osaa käsittää, että miksi joidenkin pitkänenäisten kikkarapulisonkien vuosikymmenien takainen kuolema koskettaisi millään tavalla.

Mielestäni on siis väärin nauraa Janitan kohtalolle pahantahtoisesti ilman mitään myötätuntoa vain siksi, että ei pidä esim. somettajista. Sen sijaan mielestäni kurjuudella vitsailu sinänsä on ihan ok. Vähän sama ajatus kuin siinä, että minä voin sanoa mustia kavereitani neekeriksi ja he eivät siitä pahastu, mutta vähän eri lailla se kalskahtaa, jos joku pilottitakkinen nutipää sitä kadulla heille huutaa. Kaikki riippuu vähän siitä, että missä hengessä sitä tehdään.

Loppukevennyksenä todettakoon, että se on muuten holokaustin juutalaisilla ja Janita Lukkarisella yhteistä, että molemmat on ennen kuolemaa ajeltu kaljuksi. Varmaan joku muotivillitys kuolemaansa odottavien keskuudessa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Oliko se kuitenkin niin, että täällä naurettiin niille hölmöille, jotka ovat menneet rahojaan hassaamaan, eikä itse kuolevalle henkilölle tehköön hän ammatikseen mitä onkaan tehnyt tai ollut tekemättä.

Jos puheet vaihtoehtohoitojen käytöstä pitävät paikkaansa tai erityisesti jos se tarkoittaa lääketieteellisten hoitojen edes osittaista skippaamista, niin sitten sille asialle naureskelu suoritettakoon asianmukaisessa Darwin awards-ketjussa, mutta vasta kun säädyllinen suruaika on pidetty.
 

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Oliko se kuitenkin niin, että täällä naurettiin niille hölmöille, jotka ovat menneet rahojaan hassaamaan, eikä itse kuolevalle henkilölle tehköön hän ammatikseen mitä onkaan tehnyt tai ollut tekemättä.

Jos puheet vaihtoehtohoitojen käytöstä pitävät paikkaansa tai erityisesti jos se tarkoittaa lääketieteellisten hoitojen edes osittaista skippaamista, niin sitten sille asialle naureskelu suoritettakoon asianmukaisessa Darwin awards-ketjussa, mutta vasta kun säädyllinen suruaika on pidetty.

VIesti oli siis tämä

Niille hyväuskoisille jotka meni ja lahjoitti rahaa tuolle syöpäsairaalle tyrkylle ja hänen vaihtoehtohoitoihin. Nyt on selvinnyt, että pikku prinsessa on hassannut massit koruihin, studioon ja kaikkeen turhaan. Ahahahah


Ihan tarpeeksi minulle kertoo sanat ''syöpäsairaalle tyrkylle'' ''pikku prinsessa'' ''hassannut massit kaikkeen turhaan.''
 

Glove

Jäsen
Itse nauran noille mun lapsukaisille. 12 v yrittää ärsyttää 19 v siskoaan ja isompi sitten kostoksi kutittaa pienempää. Sitten kuuluu huuto: "Ei saa!" ja kutitus loppuu. Ja siten homma alkaa alusta. Saa nähdä kauanko ne jaksaa? Toivottavasti sen verran, että saan hetken selata Jatkoaikaa.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nauran sille, että laitoin tänne aikoja sitten viestin, jossa nauroin hölmöille ja samalla paheksuin toista hölmöä, ja vielä tänäkin päivänä näköjään täällä puidaan asiaa. Get over it.


Ihan tarpeeksi minulle kertoo sanat ''syöpäsairaalle tyrkylle'' ''pikku prinsessa'' ''hassannut massit kaikkeen turhaan.''
En nyt oikein ymmärrä, mikä tässä meni taas vikaan? Hänen läheisensä paljasti vahingossa tuon, että rahat on palanut kaikkeen muuhun kun alkuperäiseen tarkoitukseen. Eikö tätä kusetusta saisi moralisoida?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Miehen lapsi teki oikein pätevän päätelmän eilisestä Historiapäivien luennosta. "Eihän noita voi kuunnella kukaan elossa oleva". Tuon sanottuaan hän vilkaisi minuun että miten reagoin. Ihan naureskellen tuon otin. Tuli mieleen ajatus että mistähän niitä ruumiita saataisiin niin paljon että niillä täyttää tuolit joilla eilen oli kuuntelijoita. Että ruumiin voisi tieteen lisäksi lahjoittaa historiapäiville...
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Ei jumankauta, Ruotsin EHT-turnauksessa Suomi-Ruotsi matsin jälkeen Ruotsin parhaalle pelaajalle annettiin palkinnoksi

- Stiga-pöytälätkäpeli
- ja Kottikärryt

On ne hurrit sekaisin!
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Katsonvaan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit LFC
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös