Varmasti on, eikä siinä mitään. Se tarmo ja intohimo millä Vapaavuori on ajanut mainitsemiani asioita on kuitenkin moninkertainen noihin ulostuloihin verrattuna.
Olen vahvasti eri mieltä. Ne ovat vain asioita, jotka saavat eniten huomiota mediassa, mutta itse olen lukenut Vapaavuorelta monta hyvinkin painavaa kannanottoa asuinrakentamisen kehittämisestä (esim. energian säästö). Nämä kannanotot vain jäävät vain mediassa jalkoihin kun verrataan esimerkiksi Sipoo tapaukseen.
PK-seudun tolkuton (<-- huom paino tuolla sanalla) kasvu on saatu aikaan muunlaisella keinotekoisella pönkittämisellä. Elinvoimaisista kasvukeskuksista on siirretty ja siirretään edelleen keinotekoisesti yritysten toimintaedellytyksiä pk-seudulle. Yritykset luonnollisesti siirtyvät sinne missä toimintaedellytykset tuloksen tekoon ovat parhaat ja työntekijät perässä. Tätä kutsutaan metropolipolitiikaksi ja se on perseestä se.
Mitä nämä keinotekoiset toiminedellytysten siirtämiset ovat? Veikkaan, että niissä ei ole kyse kovinkaan paljon asuntotuotannosta, joka on Vapaavuoren heiniä ja joka on ollut täällä keskustelun aiheena.