Mielestäni Alatalo olisi voinut suunnitella juuri tuon tyylistä ratkaisua. Ensi kaudella Ässien kolmossentteri on Sillanpää, poika omista junnuista. Peliajan kannalta Granlundin siirto oli huono.
Kysymys on vähän väärin aseteltu. En usko, että Kärppien tasoinen joukkue olisi missään tapauksessa lähtenyt kauteen Granlund kolmossentterinä. Ihanne tapauksessa olisi hankittu sellainen sentteri, joka pystyy pelaamaan myös laidassa, jolloin Mikaelia voitaisiin myös kokeilla keskellä, ja antaa pelin näyttää kuka viilettää keskikaistalla loppukaudesta. Tähän roolin Mika Viinanen olisi ollut hyvä valinta, vaikka Mikael olisi jatkanut Kärpissä.Kysytään näin päin, että jos Granlund olisi jäänyt Kärppien kolmossentteriksi, luuletko että Kärpät olisi hankkinut Viinasen?
Turha verrata mitä kaksi vuotta vanhempi Filppula tai vuoden vanhempi Lindgren pystyivät aikanaan tekemään. Toivon - ja uskon - että vuoden parin päästä Granlundkin on valmis kantamaan vastuuta, mutta tuskin vielä näinkin nuorena nyt alkamassa olevalla kaudella. Ja vaikka Mikael yllättäisikin ja pystyisi ottamaan heti vastuullisen roolin, olennaista on, että sen enempää HIFK kuin Kärpätkään ei ole valmis ottamaan asiantilan selvittämiseen sisältyvää riskiä. Liian suuri vastuu liian nuorena saattaisi sekä heikentää joukkueen suoritusta että hidastaa pelaajan omaa kehitystä, jos tulee epäonnistumisia, itsetunto laskee, tulee vilttikomennuksia ja lähtö A-junnuihin...
No jaa, nämä on niitä ikuisuuskysymyksiä. Itse asiassa ei Granlundin pelin koko kuvaa ole vielä päästy mittaamaan, kovat pelit, eli kehityskohteiden kartoitus, on vielä vaiheessa. Kokemus on osoittanut, ettei menestys junnupeleissä ei välttämättä realisoidu Liigassa eikä Liiga-menestys NHL:ssä/maajoukkueessa... Toisaalta pelien koventuessa löytyy usein yllättäviä tasonnostajia.En mä nyt tiedä onko turha verrata. Pelillisesti ottaen Mikael on kaksi vuotta Filppulaa ja vuoden tai pari Lindgreniä edellä.
....
Fysiikka on siis melkeinpä ainoa kysymysmerkki Granlundin kohdalla ensi kauden suhteen...
Molemmat Koivut aloittivat liigapelinsä laitureina.Ainakin Janne Ojanen ja Petri Kontiola ovat laiturin roolissa viilettäneet. Mites Koivun veljekset?
No jaa, nämä on niitä ikuisuuskysymyksiä. Itse asiassa ei Granlundin pelin koko kuvaa ole vielä päästy mittaamaan, kovat pelit, eli kehityskohteiden kartoitus, on vielä vaiheessa. Kokemus on osoittanut, ettei menestys junnupeleissä ei välttämättä realisoidu Liigassa eikä Liiga-menestys NHL:ssä/maajoukkueessa... Toisaalta pelien koventuessa löytyy usein yllättäviä tasonnostajia.
Mitä Granlundin tulevaisuuteen tulee, niin olen toki luottavainen. Mikään ihme ei olisi, että poika loisi uransa laiturina. Pelien koventuessa vaaditaan usein, muttei aina, senttereiltä erilaista kurinalaisuutta kuin junnupeleissä. Silloin pelintekijällekin saattaa laiturin tontti (=lähes toinen sentteri) olla loppujen lopuksi sopivampi.
Samoin, en halunnut kritisoida tai aliarvioida Granlundia millään lailla eikä kurinalaisuus vaatimus liity varsinaisesti Granlundiin. Sitä puolta pojasta ei ole vaan vielä tosissaan mitattu?Mitä meinaat tuolla kurinalaisuudella? Ihan siis vaan tarkennus, en ole mitenkään kritisoimassa.
Ja kyllä, edelleen vituttaa Kärppien ryssiminen tässä asiassa. Olisivat olleet hereillä ja hoitaneet asiat pilkulleen niin ei tämä siirto vituttaisi niin paljon. Sama pätee tietysti toiseen osapuoleen.. aivan turhaa kohua koko paska.
Olisivat olleet hereillä ja hoitaneet asiat pilkulleen niin ei tämä siirto vituttaisi niin paljon.
Täälläkin olisi tod. näk. kolmosketjun paikkaa ollut haussa, vaan jotenkin en usko siihen.
Tarkoitithan, ettet usko, että Grandlund olisi saanut Kärpissä kiveenkirjoitettua kolmossentterin paikkaa? Jos tarkoitit, niin olen ihan samaa mieltä.
Luulen, että tämä on juuri se syy, minkä vuoksi Granlund pelaa nyt HIFKissä. Viime kaudellahan Kärpät nosti lahjakkuuden kehiin vasta kuultuaan huhuja Granlundin tyytymättömyydestä pelkkiin A-nuorten peleihin. Eli liian myöhään.
Älkää nyt ottako tätä minään kettuiluna, mutta..
Nyt olen muutaman pelin nähnyt Granlundilta ja nyt voi jo sanoa, että Mikke tulee olemaan kovaa valuuttaa liigassa jo alkavalla kaudella. On parissa pelissä ollut ifk:n parhaimistoa ja etenkin ylivoimalla on pyörittänyt peliä ajoittain loistavasti. Ei siis mikään ihme, että ifk pystyi päästämään Lopin kivuttomasti menemään. En yllättyisi, vaikka Granlund iskisi sellaiset 30p runkosarjassa. Parasta Miken pelissä on ehkä ollut se varmuus minkä näkee jo nyt. On aina valmis hyppäämään kentälle, eikä junnumaisia virheitä tule juuri ollenkaan. Tästä on puhkeamassa peluri, jota tulee ikävä kun kutsu käy taalakaukaloihin.
Ainakin kanteesta on luovuttu, kirjoittaa YLE. Junno ei siis joudu rosikseen.Sopu on syntynyt ja seurat tiedottavat asiasta tänään klo 16.
Tämä on varmasti erittäin monen junnun mielessä. Muualta vain saa pelipaikan helpommin, kun uskaltavat kokeilla. Saapa nähdä saako esim. Pekkala kunnolla peliaikaa, jotta nähtäisiin voiko A-tehot siirtyä edes osittain miehiin.
Eipä sitten selvinnyt sitä eroa junnusopparin ja liigasopparin välillä. Toisaalta oli kai kovin odotettua, ettei tätä kukaan halua oikeuteen asti päästää?
Liigaseurat voivat edelleen jatkaa touhujaan välittämättä siitä mitä laki sanoo...