Toisaalta nuo Larvan syytöksetkin ovat aika naurettavia, luuleeko joku oikeasti että sopimuksia voisi tehdä ilman agenttia/huoltajia ja vielä muutella jälkeenpäin. Eihän tuollainen yksinkertaisesti voi mennä läpi. Larvalla on selvästi dollarin kuvat silmissä. IS:n haastattelu:
http://www.iltasanomat.fi/videot/uusimmat/1661167
Kyllä näyttää moni tälläkin palstalla luulevan. Larva on vissiin itse ajatellut jo asiaa, koska ei enää niin palavasti näytä itse uskovan siihen, että vuonna 2009 yritettäisiin huijata sopimuksella joku orjatyövoimaan. Vieläpä sellaisella paperilla, jonka voi mitätöidä miljoonasta ja kahdesta syystä, vieläpä ilman sen kummempia selityksiä.
Sitten tietysti on hauskaa sekin, että Juha Junnoa syyllistetään tapahtuneesta. Voihan se olla vain Junnon käsialaa, mutta Ari Hilli tuota asiaa on hoitanut.
Eiköhän kyse ole juuri se miltä näyttää eli Hilli on läväytellyt junnusopparin tiedot sopimukseen, joka on sitten lähetetty liigalle ja saatu Granlundista edustuskelpoinen. Virhe, joka olisi pitänyt välttää sorvaamalla paperit kuntoon jo ajat sitten.
En muista Alatalon haastattelua sanatarkkaan, mutta useista lähteistä katsottuna hän on todennut asiassa olevan sopimusteknisiä ongelmia ja joukkueen johto olisi ilmoittanut sen hänelle ennen peliä. Samalla kertonut, että häntä kiinnostaa enemmän urheilulliset seikat, jolloin olisi hyvä saada pelaajan pelata samaan aikaan, kun tekevät sopimuksia. Noistahan tietysti on hyvä syyllistää, mutta itse olisin vetämässä miestä hirteen mikäli olisi jotain alkanut jutustelemaan jostain loukkaantumisista tai muista. "En kommentoi" olisi herättänyt vielä enemmän kysymyksiä ja sittenkös tämäkin palsta vasta olisi salaliittoteorioista täynnä.
Oli kuitenkin tilanne kumpi hyvänsä, oli siis tilanne kuten epäilen tai sitten kuten jotkut epäilee, eli sopimusväärennös siinä kuvitelmassa, että sitä ei kiistettäisi (vaikka selvät syyt on paperi tosiaan mitätöidä) niin silti pysyn aiemmassa kannassa. Saa joukkueen johto haistaa isot ****t ellei tämä asia selviä.