Miesvero myös Suomeen?

• 11 859
  • 186

msg

Jäsen
Viestin lähetti The Original Jags
Väkivallan vähentämiseen paras keino olisi jo lapsuudessa annettu kristillinen kasvatus, joka kokemusteni mukaan parhaiten ehkäisee väkivaltaista käyttäytymistä myöhemmässä vaiheessa.

Oletko tosissasi? Millainen on sinun mielestäsi kristillinen kasvatus ja miten se ehkäisee väkivaltaa? Miksi juuri kristillinen kasvatus? Maailma löytyy rahanomaisempiakin elämänkatsomuksia kuin kristillinen tapa ajatella.
En malta olla mainitsematta Toivonlinnaa tässäkin tapauksessa, mutta siellähän väkivalta kohdistui lapsiin, joista sinä et tunnu välittävän vähääkään.
Kun sitä raamattua tutkit, niin muistapa omat ohjeesi siihen miten viralliseen totuuteen, jota raamattu sinulle edustaa, tulee suhtautua. Kuten itsekin kehotat, niin vaihtoehtoisia tiedon lähteitä tulee hyödyntää. kts illuminaatti-ketju

Näkisin, että onnellinen, yhtenäinen ja ehjä koti on lapselle paras turva tulevaisuutta varten. Lapsi tarvitsee molemmat vanhempansa, jotka rakastavat häntä ja opettavat hänelle selvästi, mikä on oikein ja väärin.

Tämä on totta, mutta se ei vaadi kristillistä elämänkatsomusta.

Sosiaalitoimi eikä yhteiskunta ei voi ottaa vastuuta lapsien kasvatuksesta, vaan vanhempien on otettava se itse. Se merkitsee sitä, että lapsiin ja heidän kehitykseensä panostetaan täysillä. Tosin tilanne on tällä hetkellä vaikea, koska meillä on jo nyt olemassa sukupolvi vanhempia, joita itseään laiminlyötiin lapsena, ja jotka nyt itse laiminlyövät lapsiaan. Perheet hajoavat, vanhemmat jättävät vastuun lasten kasvatuksesta yhteiskunnalle ja lapsilta jää puuttumaan onnellisen perheen malli.

Onko mielestäsi yhteiskunnan uskontoon sitoutumaton perheille annettu tuki nykyään riittävää? Itsekään tuskin hakisit apua ev.lut kirkon perheterapiasta?
Mitä konkreettisia toimia sisältyy tuohon "lapsiin ja heidän kehitykseensä panostetaan täysillä"?
Miten sinä järjestäisit lasten päivähoidon? Miten sinä järjestäisit perheiden mahdollisuudet panostaa lasten hoitoon täysillä?
Miten sinä erotilanteissa turvaisit kaikkien osapuolien oikeudet?

msg

Jäsen
Viestin lähetti The Original Jags Tietääkseni en ole osoittanut erityistä vihaa ketään kohtaan. Näytä, jos näin olen tehnyt.

http://www.yle.fi/mot/mv091202/kassari_suomi.htm

Linkin takana juttua rikollisvaltio Suomen feministisosiaalitanttojen ja oikeuslaitoksen suorastaan saatanallisesta pahuudesta, jonka uhriksi joutui onneton sveitsiläinen mies. Lukekaa ja järkyttykää.

Miten luonnehdit tuon viestin sävyä? Lähimmäisen rakkautta?

"Akateeminen naistutkija" on turhin ammatti, mitä tiedän. Käytännössä naistutkijat ovat yhteiskunnan varoilla eläviä loisia, joiden tehtävä on feministisen propagandan levittämnen. Naistutkimus on kenties paras esimerkki ns. pseudotieteestä, joka oikeasti ei ole tiedettä, vaan maailmankatsomus, jota harjoitetaan tieteen nimissä.

Minua pistää vihaksi rahoittaa näiden loisijoiden elämää veroja maksamalla.

Uskonnontutkijan tutkimuksen rahoituksen vielä jotenkin ymmärrän, mutta naistutkimus...

Kerrotko meille "miten sinua pistää" tuon yo viestin mukaisesti?

Edelleen paheksun tapaasi käyttää syöpäsairauksia oman propagandasi välineenä. Mutta sehän lienee peruja kristillisestä kasvatuksestasi, jos sinut siis on esimerkkisi mukaan kasvatettu kristillisesti.

Viimeksi muokattu:

tt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Väkivallan vähentämiseen paras keino olisi jo lapsuudessa annettu kristillinen kasvatus, joka kokemusteni mukaan parhaiten ehkäisee väkivaltaista käyttäytymistä myöhemmässä vaiheessa.

Mielenkiintoinen näkemys, voisit varmaan hieman valaista asiaa konkreettisilla esimerkeillä.

Minun on vaike uskoa, että kristillinen kasvatus ehkäisisi väkivaltaa parhaiten. Kristillistä kasvatustakin on toki niin monenlaista, mutta monet kristilliset käsitykset ovat hyvinkin vanhoillisia esierkiksi miehen ja naisen välisiä suhteita käsitellessään ja saattavat jopa lisätä erityisesti miesten naisiin kohdistamaa väkivaltaa korostaessaan miehen valta-asemaa. Lisäksi "sulkeutuneiden" kristillisten yhteisöjen sisällä tapahtuu monenlaista henkistä ja fyysistä väkivaltaa, mihin jo aiemmissa avaamissasi "naisviha-ketjuissa" on viitattu.

Kristillisyyden ja väkivallan suhteesta on monia näkemyksiä:

Kirkon näkemys
väkivallan juuret raamatussa

msg

Jäsen
OK. Voit tehdä niin, mutta en lupaa etukäteen että aikani riittää jokaiseen kysymykseen vastaamiseen. Pidätän itselläni oikeuden vastata niin moneen kysymykseen kuin ehdin ja jaksan :-).

Tulkitsen tämän niin, että et pysty väitteitäsi todistamaan tai myöntämään olleesi virheellisillä tiedoilla liikkeellä?

Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Viestin lähetti msg
Tulkitsen tämän niin, että et pysty väitteitäsi todistamaan tai myöntämään olleesi virheellisillä tiedoilla liikkeellä?

Tulkitse vaan.

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Linjoilla jälleen, yritän vastata sinun kommentteihisi Jags.

"Minusta tuosta yksityissektorin yritysten naiskiintiöstä on kyllä käyty aika aktiivistakin keskustelua. Kumma, jos et ole siihen missään törmännyt."

- Olen pannut merkille keskustelun, mutta en ole niin kiinnittänyt siihen huomiota. Jotkun jutut tulee automaattisesti sivuutettua.

"Sikäli kysymys on myös siitä, koska yritysten naiskiintiöt edustavat saman linjan mukaista ajattelua kuin tämä nyt nähty Vasemmistopuolueen lakialoite."

- Jokainen edustaa asiaa, joka lähellä sydäntä, eiks niin?

"Väitätkö oikeasti, että kun kuusi vasemmistopuolueen kansanedustajaa esittää julkisesti uutta lakialoitetta, he eivät oikeasti tarkoita mitä sanovat? "

- He tarkoittavat varmasti sitä mitä he sanovat, mutta se mihin he pyrkivät voi olla eri asia, siis heidän päätarkoituksena voi olla jotain muuta kuin mitä he esittävät. Esim. jos he nyt vaativat ns. "miesveroa", heidän tavoitteensa voi olla ihan hyvin se, että vain osa maksaa, eivätkä kaikki. En väitä, mutta uskon että se voi olla myöskin näin.

"Minäkin tunnen miehiä, joita nainen on lyönyt. Samoin nimimerkki Vlad mainitsi kerran, että hänen tuntemissaan perheväkivaltatilanteissa nainen on aina ollut se väkivaltainen osapuoli (näin muistelen Vladin kirjoittaneen). Edelleen haluan painottaa sinulle, että perheväkivalta ei ole sukupuolisidonnainen juttu. Siihen syyllistyvät molemmat sukupuolet jokseenkin yhtä paljon."

- Myös minä tunnen tapauksia, joissa nainen on se joka edustaa väkivaltaa ja minulla on myös siitä henkilökohtaisia kokemuksia. Se ei tosin estä minua, tässä ja nyt, keskustelemasta Schymanin ehdotuksesta, jossa EI puhuta naisten osuudesta väkivaltaan. Olen varma että hän tiedostaa myös tämä ongelman, mutta valitsee keskittymisen yhteen asiaa kerrallaan. Kykenetkö sinä siihen?

"On hieno asia, että väkivallasta kärsiville naisille on perustettu suojakoteja. Mutta eikö olisi yhtä hienoa, jos näitä suojakoteja olisi myös miehille?"

- Sama vastaus kuin edellinenkin.

"Ja oliko Schymanin tarkoitus se, että rahoitus näiden turvakotien toiminnalle järjestetään tämän miesveron tuotolla?"

- Kyllä, minulla on se käsitys, ainakin osittain.

"Osaatko eritellä, että miltä osin olet ehdotuksen kannalla, ja miltä osin et?"

- Kerroin jo aikaisemmin, minusta vero on ihan okei. En tosin hyväksy sitä että se tulisi kaikkien miesten maksettavaksi, vaan tulisi osoittaa heille, jotka harjoittavat väkivaltaa naisia kohtaa.

"En minä ole sekoittamassa kahta asiaa."

- Keskittykäämme siis Schymanin ehdotukseen.

"Kuulostaa tahalliselta tempulta. Hyvä, että jäi kiinni. "

- Kumpiko, Gydrun vai hänen lakimiehensä? Tiedätkö kumpi oli syypää?

"Mutta hei, tämähän oli taas joku heitto! Ei Schyman varmastikaan tarkoittanut oikeasti mitä sanoi, eihän?"

- Kuten jo aikaisemmin mainitsin, Gudrun tietää miten herättää huomiota ja saada hieman potkua keskusteluun. Hän myös onnistuu, sillä näköjään löytyvät nämä Talibaani-jutut Suomessakin.. hehe.. Itse en ota kaikkea lukemaani ja kuulemaani tosissani.

"Tässä Gudrun on taas väärässä. Väkivalta ihmisiä (ei vain naisia kohtaan) on aina yksilökohtainen taipumus. Ei kenelläkään ole mitään velvollisuutta ottaa syytä niskoilleen toisen, mahdollisesti tuntemattoman ihmisen väkivaltaisuutta.

Esimerkiksi minä en pidä itseäni syypäänä vasta sattuneeseen paloittelusurmaan, vaikka satunkin olemaan mies. Miksi minun pitäisikään?"

- Myöskään minä en tunne tarvetta osallistua paloittelusurman seurauksiin. Mutta jos sellaisia veritekoja tapahtuisi 50 % meidän naisistamme, niin uskon että olisin valmis tekemään oman osuuteni niiden lopettamiseksi.

"Nyt Gudrun unohti mainita, että mitä nämä signaalit ovat, joiden mukaan naisen lyöminen on OK. "

- Gudrun jättää ilmeisesti tässä asiassa tulkinnan kuuntelijalle/lukijalle. Henkilökohtaisesti tulkitsen yhteiskunnan hiljaisuuden signaaliksi, jota Gudrun tarkoittaa. Siis yksi niistä. Muita signaaleja voisi olla vaikka kunnon verkoston puuttumminen, joka koostuu ammatti-ihmisistä, jotka on koulutettu tähän ja jotka saavat tästä palkkaa. Yhteiskunta ei tiedosta/huomioi tätä ongelmaa tarpeeksi.

"Siis hetkinen, nyt minulle jäi epäselväksi, että mistä asiasta vain naiset ottavat vastuun? "

- Ymmärtäisin tämän siten, että naisten pahoinpitelytapauksissa naiset itse maksavat hoidosta ja vastaanotosta vapaa-ehtoisin voimin, ilman että saavat siitä palkkaa. Tarkoitan Gudrunin mainitsemia suoja-koteja. He kantavat myös itse vastuun tämän toiminnan ylläpidosta. Miehiä siellä ei ymmärtääkseni ole.

"Hei Gudrun, näytäpä nyt meille kaikille hyvää esimerkkiä. Lahjoita puolet omaisuudestasi naisten turvakoteihin ja muihin naisiin kohdistuvaa väkivaltaa ehkäiseviin kohtaisiin! Näin todistaisit meille kaikille sen, että välität! Näin todistaisit meille kaikille myös sen, että olet muutakin kuin vanha, juonitteleva ja veropetoksia harjoittava sossufemakko."

- Sori, mutta tästä kommentista saa sen käsityksen, että vetäisit mielelläsi ämmää turpaan...
- Gudrun Schyman ei ole Sosiaalidemokraatti.

"Miten niin myös miehen? Tarkoitatko,"

- Unohditko jo mitä kirjoitin ylempänä? Liitän varmuuden vuoksi vielä kerran:

* Gudrun Schyman kertoo hieman enemmän (päivän Aftonbladet):

Minä en siis tarkoita...

"Etkö sinä juuri ehdottanut, että miesvero kuuluisi vain miesten maksettavaksi?"

- Miesten, jotka pahoinpitelevät naisiaan. Kyllä, tätä mieltä olen henkilökohtaisesti.

"Nyt on ilmeisesti äänessä Finnishninja eikä Gudrun.

Niin, mitä tarkoitat tällä "haastamisella"? Älä ole noin vaikeaselkoinen."

- Viittaan ylempään:

- Voit tulkita itse mitä hän tarkoittaa. Pystyt kyllä siihen, ainakin sinun pitäisi, sillä pystyväthän ruotsalaisetkin. Minäkin pystyn.

"Naiset tienaavat samasta työstä saman kuin miehet."

- Eivät Ruotsissa, eivät ainakaan vielä.

"Mistä kummasta olet saanut päähäsi, että naisten sairaanhoito on huonompaa kuin miesten sairaanhoito? Asiahan on juuri päinvastoin."

- * Gudrun Schyman kertoo hieman enemmän (päivän Aftonbladet):

"Vapaaehtoistyö on vapaaehtoistyötä, eikä yhteiskunnan tarvitse maksaa siitä, jos henkilö on valmis tekemään sitä myös ilmaiseksi."

- Gurdun tarkoittaa luultavasti tässä virkoja, joita ei ole ja joista ei täten saa myöskää palkkaa, siis toimia, joita harjoitetaan vapaa-ehtoisesti. Hänen mielestään näitä virkoja tulisi olla enemmän ja niistä pitäisi saada palkka samalla tavalla kuin muistakin tämän kaltaisista toimista.

"Päästitpä melkoisen sammakon!"

- * Gudrun Schyman kertoo hieman enemmän (päivän Aftonbladet):

- Siis kuka päästi sammakon?

"Mistä ihmeestä sinä keksit tällaista tuubaa?"

- Olen jo aikaisemmin pannut merkille ettei sinun ruotsinkielentaitosi edellytä luetun ymmärtämiseen. Alan epäillä että asia on myös näin kun on kysymys suomenkielestä. Joten taas kerran:

"Tekisi mieli sanoa, että melkoista paskaa kirjoitit! Ja niin muuten sanonkin :-)"

- Onko tämä todellakin minulle? Ehkä kirjoitin paskaa, ehkä en, mutta suurin osa siitä mitä kirjoitin on Gudrun Schymanin sanomaa. Sekin on parempaa kuin arvostella jonkun toisen viestiä kutsumalla sitä paskaksi.

Onko vointisi ihan ookoo Jags?

Viimeksi muokattu:

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Hieman lisää:

Gudryn Schyman esitti myös sen että mies tulee yhteiskunnalle kalliimmaksi kuin nainen. Tästä päivän metrossa (en siis minä Jags!!!):

1. Rikollisuus: Miesten osuus rikollisuudesta on 81% Ruotsissa.
2. Liikenne: 75% kuolonuhreista on miehiä.
3. Miesten työttömyyskorvaus on suurempi kuin naisten ja miehet edustavat enemmistöä kun on työttömistä kysymys.

Tähän on laskettu myös muitakin juttuja, otin tosin ajan puutteen vuoksi esiin vain muutaman kohdan.

Metron tekemän vertailun mukaan miehet maksavat yhteiskunnalle 77,85 miljardia kruunua, naiset 58,15 miljardia.

Totuuden nimissä, miehet maksavat myös enemmän veroja, mutta se onkin taas sitten ihan eri juttu, toteaa Metro.

Ender00

Jäsen
Viestin lähetti msg
Millaisia kokemuksia sinulla on tästä? Oletko nähnyt omin silmin? Oletko itse reagoinut? Ethän taas liiku kuulopuheiden varassa?

Tätä ei osoitettu suoraan minulle, mutta koska minä otin asian esille niin vastaan tähän.

Minulla on kokemuksia tästä runsaasti. Opiskeluaikoina kävin kahdesti viikossa ravintoloissa ja tuo näytelmä tuli todistettu useamman kerran kuukaudessa. Viime aikoina on tullut vähemmän ravintoloissa pyörittyä (kerran pari kuussa), mutta kuitenkin sen verran, että olen huomannut ettei tilanne ole muuttunut - ainakaan parempaan.

Eli olen nähnyt omin silmin ja monesti.

Reagoinut, kyllä, häveten molempien puolesta. Väliin kuitenkin mennyt vasta siinä vaiheessa, jos miehen kestokyky on pettänyt ja nyrkit lähteneet nousemaan - vaikkakin nainen sitä on suorastaan kerjännyt. Joskus on tullut aiheutettua näin itselle vaaratilanne, ja yleensä aivan turhaan. Sillä kun tilanne on rauhoittunut niin pariskunta lähtee taas yhdessä ravintolasta. Toki se on niin, että asiaan pitäisi puuttua jo aiemmin ja nimenomaan niin, että nainen laitettaisiin näissä tapauksissa kuriin.

Tobias

Jäsen
Viestin lähetti finnishninja
Hieman lisää:

Gudryn Schyman esitti myös sen että mies tulee yhteiskunnalle kalliimmaksi kuin nainen. Tästä päivän metrossa (en siis minä Jags!!!):

1. Rikollisuus: Miesten osuus rikollisuudesta on 81% Ruotsissa.
2. Liikenne: 75% kuolonuhreista on miehiä.
3. Miesten työttömyyskorvaus on suurempi kuin naisten ja miehet edustavat enemmistöä kun on työttömistä kysymys.

Tähän on laskettu myös muitakin juttuja, otin tosin ajan puutteen vuoksi esiin vain muutaman kohdan.

Metron tekemän vertailun mukaan miehet maksavat yhteiskunnalle 77,85 miljardia kruunua, naiset 58,15 miljardia.

Totuuden nimissä, miehet maksavat myös enemmän veroja, mutta se onkin taas sitten ihan eri juttu, toteaa Metro.

Tällaiset uudet veroehdotukset ovat aina hauskaa luettavaa, mieluummin lueskellen iltapäivän ratoksi tällaista roskaa kuin esimerkiksi Matin ja Mervin tekemisiä. Harvoin olen saanut luettavakseni yhtä kusipäistä ehdotusta. Taas yksi esimerkki siitä, kuinka kieroutunutta femmarien ajattelu on minun mielestäni.

Ja kyllä vaan tässäkin Metro toteaa viimeisessä lauseessa, että miehet maksavat enemmän veroja, mutta se onkin sitten ihan eri juttu. No eri juttu ja eri juttu, jos kerran halutaan verokertymästä keskustella, on tottakai tarkasteltava kokonaisuutta ennenkuin aletaan sysäämään lisäverotaakkaa jonkun tietyn veronmaksajaryhmän harteille.

Noh, on kuitenkin mukava todeta, että minusta ei koskaan tule miesveron maksajaa, sillä jos Suomessa joskus ko. vero tulee maksettavaksi, en ole sitä täällä maksamassa. Tämä vero nyt on tosin turha pelko.

Huolimatta ennästyskusipäisestä ehdotuksesta olisi kiehtovaa tavata Gudryn Schyman ja keskustella hänen kanssaan maailman menosta.

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Silkkaa populismia..

Itse tulkitsen koko ehdotuksen populismiksi, oman äänestäjäkunnan ilahduttamiseksi ja kartuttamiseksi.

Samaan kastiin kuin progressiivinen kunnallisvero.
Samaan kastiin kuin ydinvoimavastaisuus
Samaan kastiin kuin 30h työviikko.

Eli ihmisille, jotka eivät jaksa kiinnostua reaaliteeteista ja joiden oikeudentaju on vääristynyt on helppo myydä tällaisia ratkaisuja.

Hyvä esittää kun tietää, että ei varmasti mene läpi ja muut saavat roiston roolin näytelmässä.

Juttuhan on paksu kuin Juha Järvenpään sairaskertomus.

Suosikkijoukkue
Gentleman,

Ruotsin vasemmistopuolueen 18 kansanedustajasta 8 äänesti lakiehdotuksen puolesta. Jos yksikin kansanedustaja lisää olisi äänestänyt ehdotuksen puolesta, olisi Vasemmistoliitto joutunut ratkaisemaan arvalla, että edustaako tämä lakiehdotus puolueen virallista linjaa!

Kuten huomaamme, katastrofi puolueen sisällä oli erittäin lähellä. Järki voitti hulluuden yhdellä vaivaisella äänellä. Tosin jos salaliitto halutaan väkisin nähdä, niin ehkä näin tasainen äänestystuloskin oli sovittu etukäteen?

Karamahti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Coyotes

Ruotsin vasemmistopuolueen 18 kansanedustajasta 8 äänesti lakiehdotuksen puolesta. Jos yksikin kansanedustaja lisää olisi äänestänyt ehdotuksen puolesta, olisi Vasemmistoliitto joutunut ratkaisemaan arvalla, että edustaako tämä lakiehdotus puolueen virallista linjaa!

Tämä taitaakin kertoa kaiken tietämisen arvoisen vasemmistolaisista noin yleisesti ottaen. Maasta riippumatta.

Tobias

Jäsen
Re: Silkkaa populismia..

Viestin lähetti Gentleman
Itse tulkitsen koko ehdotuksen populismiksi, oman äänestäjäkunnan ilahduttamiseksi ja kartuttamiseksi.

Eli ihmisille, jotka eivät jaksa kiinnostua reaaliteeteista ja joiden oikeudentaju on vääristynyt on helppo myydä tällaisia ratkaisuja.

Hyvä esittää kun tietää, että ei varmasti mene läpi ja muut saavat roiston roolin näytelmässä.

Tiivistit muuten arvon Gentleman ajatukseni muutamaan riviin. Olen sataprosenttisesti samaa mieltä kanssasi, paras esimerkki luettelemistasi on 30h työviikko. Nimenomaan tuollaiset paskaehdotukset menee kuin kuumille kiville, kun valitettavasti Suomikin on pullollaan ihmisiä, joita ei todellakaan tunnu realiteetit kiinnostavan ja siksi ajatellaan esimerkiksi lyhyemmän työviikon parantavan yleistä hyvinvointia. Kun sen 30 tuntia/viikko jaksaa painaa niin sitten onkin kiva lukea vapaa-aikana Seiskaa, OHOa ja Iltapaskaa kotona.

Jos halutaan yhteiskunnassa olojen parantuvan, niin se vaatii jokaiselta kynnelle kykenevältä työpanosta, ja mahdollisimman suurta sellaista. 30 tuntia viikossa on useimmille liian vähän. Mua vituttaa yli kaiken kaikki saatanan loisiminen ja ruikutus ja yleinen velttoperseily. Tai toki jos haluaa tehdä vähemmän töitä, se on ihan ookoo jos sitten tyytyy myös vähempään palkkaan.
Anteeksi että meni ohi aiheen, ei toistu.

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Joo-o,

Gentleman,

Kuten huomaamme, katastrofi puolueen sisällä oli erittäin lähellä. Järki voitti hulluuden yhdellä vaivaisella äänellä. Tosin jos salaliitto halutaan väkisin nähdä, niin ehkä näin tasainen äänestystuloskin oli sovittu etukäteen?

8 on kieltämättä paljon, mutta puolueiden viralliset linjat ovat usein V-alkuisilla puolueilla lähinnä sanan helinää.

Äänestykset ovat isolta osin ennalta sovittuja, kuten tutkimuksetkin, niille en anna suurtakaan arvoa.

Salaliittoja nyt nähdään joka puolella, useimmiten sellaisia, joita ei ole tässä todellisuudessa.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Salaliittoja nyt nähdään joka puolella, useimmiten sellaisia, joita ei ole tässä todellisuudessa.
Kuten esimerkiksi sosiaalitanttafeministilesbohuorien maatamme terrorisoiva totaalivalta. Jep jep.

msg

Jäsen
Viestin lähetti Designer
Kuten esimerkiksi sosiaalitanttafeministilesbohuorien maatamme terrorisoiva totaalivalta. Jep jep.

Jopa eduskunnassa ovat nämä ihmiset vallassa. Osa vain on naamioitunut ahdasmielisiksi äärikeskustalaisiksi uskovaisiksi miehiksi. Puhumattakaan pörssiyhtiöiden johtajista, joihin tämä ryhmä on soluttautunut.

Suosikkijoukkue
Viestin lähetti msg
Jopa eduskunnassa ovat nämä ihmiset vallassa. Osa vain on naamioitunut ahdasmielisiksi äärikeskustalaisiksi uskovaisiksi miehiksi. Puhumattakaan pörssiyhtiöiden johtajista, joihin tämä ryhmä on soluttautunut.

Eipä tule ihan heti mieleen sellaista ahdasmielisen äärikeskustalaisen uskovaisen miehen esittämää lakiehdotusta viime vuosilta, joka järjettömyydessään ja mielipuolisuudessaan ylittäisi Ruotsin Vasemmistoliiton aka Feministipuolueen uusimman neronleimauksen.

msg

Jäsen
Re: Silkkaa populismia..

Juttuhan on paksu kuin Juha Järvenpään sairaskertomus.

Kysehän on enemmän retoriikasta. Jotta omat arvot saisivat enemmän julkisuutta, on todettu hyväksi ampua yli. Tätä se tuntuu olevan puoluepolitiikka ja Tupo-teatterikin.

Sinällään erilaiset maailmankatsomukset ja arvopohjat ovat positiivinen asia. Ahdasmielisiä yhden aatteen diktatuureja tuskin kukaan kaipaa? Oli aate sitten äärioikeistolaisuus, oikeistoliberalismi, kristillisyys, femismi tai vasemmistolaisuus.

Tämän Schymanin lausunnot vain tarjosivat meidän ristiretkeläisellemme hyvän ratsun. Valitettavasti hänkään ei osaa tarjota väkivaltaan muuta ratkaisua kuin omaa uskontoaan, jota hän itse on täälläkin mielenkiintoisesti tulkinnut.
Mukava olisi tietää mikä sattuma on saanut vaihtamaan ristiretken kohteen illuminaatista sosiaalitoimeen.

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Esimerkiksi..

Viestin lähetti Designer

"sosiaalitanttafeministilesbohuora" on käsitteellinen ristiriita, moiselle ei lienisi edes juurikaan kysyntää?

Ymmärrän tuskastumisen "sosiaalitanttoihin" ja "telaketjufeministeihin", jotka vaativat perusteettomia etuoikeuksia edusryhmilleen. Itseänikin ärsyttävät monet kannanotot, joissa vaaditaan ansaitsemattomia etuja.

Ymmärrän tuskastumisen myös siihen että maailma on eriarvoinen, yhteiskunta on eriarvoinen, mutta sille meidän ei tule tekemän mitään, sillä siten yhteiskunta toimii. Tasa-arvoinen yhteiskunta on järjetön tavoite, se ei motivoi, se ei kehity, se on loppu.

Jokainen saa ansaitsemansa korvauksen työstään, jos tuntuu että ei saa niin vaihtakoon työtä.

Naisvoittoisilla aloilla on kehnommat palkat, naisvoittoisilla aloilla on matalammat tuotot. Enpä tiedä kumpi on syy ja kumpi seuraus.

Samasta työpanoksesta saa saman korvauksen.

msg

Jäsen
Eipä tule ihan heti mieleen sellaista ahdasmielisen äärikeskustalaisen uskovaisen miehen esittämää lakiehdotusta viime vuosilta, joka järjettömyydessään ja mielipuolisuudessaan ylittäisi Ruotsin Vasemmistoliiton aka Feministipuolueen uusimman neronleimauksen.

Edelleen et tunnu lainkaan olevan kiinnostunut väkivällan vähentämisestä.

Onhan eräs tuohon määritelmään sopiva edustaja vaatimassa kotona lapsia hoitavalle vanhemmalle hoitopalkkaa.

http://www.karjula.suomi.net/2003/index.php?sivu=teemat&alasivu=kodit_ja_perheet

Luuletko, että Kyösti on vakavissaan ehdottamassa tätä mahdollisuutta miehille?

Jos kiinnostaa lukea enemmän niin lakialoite on
LAKIALOITE 62/2001 vp
Laki lasten hoitopalkasta ja laki työntekijäin eläkelain 1 §:n muuttamisesta

Löytyy eduskunnan sivuilta.
Sieltä löytyy myös muita mielenkiintoisia lakialoitteita ja muitakin ehdotuksia, joiden parissa ahkerat kansanedustamme ahkeroivat. Kansanedustajan lakialoite taitaa Suomessa hyvin harvoin mennä läpi ja enemmänkin kyse on keskustelun herättämisestä, vaikuttamisesta hallituksen mahdollisiin esityksiin ja omien äänestäjien vakuuttamisesta.

Viimeksi muokattu:

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Re: Re: Silkkaa populismia..

Viestin lähetti msg

Sinällään erilaiset maailmankatsomukset ja arvopohjat ovat positiivinen asia. Ahdasmielisiä yhden aatteen diktatuureja tuskin kukaan kaipaa? Oli aate sitten äärioikeistolaisuus, oikeistoliberalismi, kristillisyys, femismi tai vasemmistolaisuus.

Jeh, arvojen välinen debatti on aina paikallaan ja kompromisseilla tätä sirkusta liikutetaan. Yhtä toimivaa aatetta/ratkaisua ei ole, koska jos olisi niin se olisi jo käytössä.

Väkivaltaa on yhtä vaikea kitkeä pois kuin kahvakiekkoakin, toimivia sanktioita jotka joustaisivat tilanteen mukaan ei ole löytynyt. ( Ja toisaalta maailma on täynnä murskaamisen tarpeessa olevia egoja ja polvilumpioita).

Toki voitaisiin harkita pahoinpitely/vahingonteko oikeuden käynneissä tuomittavaksi erillistä korvausta myös valtiolle/kunnalle.

Redcoat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Hieman lisää:

[ ... ]

Asioita voi katsoa niin monesta eri näkökulmasta. Mikäli enemmistö työttömistä olisi naisia, tämä epäilemättä olisi Schymanin mielestä huolestuttava merkki siitä, miten naisia syrjitään työmarkkinoilla, mikä tietenkin on miesten vika. Nyt kun tilanne on näin päin, niin ruotsalaismiesten täytyisi varmaankin tuntea syyllisyyttä siitä, että tällä tavalla ovat taakkana yhteiskunnalle.

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Tobias
Ja kyllä vaan tässäkin Metro toteaa viimeisessä lauseessa, että miehet maksavat enemmän veroja, mutta se onkin sitten ihan eri juttu.
Tuota noin, Metro on pieni ja laiha lehti, joten heidän tutkimuksensa tällä kertaa rajoittui juuri siihen mitä Schyman sanoi, elikkä maksaako mies Ruotsissa enemmän kuin nainen.

Verot ovat kokonaan eri juttu. Sitä he eivät tutkineet, mutta jokainen ymmärtää varmasti mitä se tarkoittaa.. tai ainakin pitäisi ymmärtää...
Mua vituttaa yli kaiken kaikki saatanan loisiminen ja ruikutus ja yleinen velttoperseily.

Anteeksi että meni ohi aiheen, ei toistu.
Tässä huomaa miten vaikeaa joillekin on keskittyä itse aiheeseen ja siihen mitä se tarkoittaa. Huomasit kuitenkin itse että meni vähän vierestä, mutta ei tullut mieleen että viestiä olisi ennättänyt hieman muokata ennen lähetä-napin painamista. Ketä kiinostaa se mikä sinua vituttaa?

Tässä keskustelussa on muutenkin mielenkiintoista se, että niin moni moittii mm. vasemmistolaisia ja feministejä, mutta eivät näytä tiedostavat sitä mistä he puhuvat. Onko tämä yksi niistä signaaleista, joista Schyman puhui? Siis yhteiskunta hyväksyy hiljaa tämän päivän tilanteen? Onko näin?

Tobias

Jäsen
Tuota noin, Metro on pieni ja laiha lehti, joten heidän tutkimuksensa tällä kertaa rajoittui juuri siihen mitä Schyman sanoi, elikkä maksaako mies Ruotsissa enemmän kuin nainen.

Verot ovat kokonaan eri juttu. Sitä he eivät tutkineet, mutta jokainen ymmärtää varmasti mitä se tarkoittaa.. tai ainakin pitäisi ymmärtää... Tässä huomaa miten vaikeaa joillekin on keskittyä itse aiheeseen ja siihen mitä se tarkoittaa. Huomasit kuitenkin itse että meni vähän vierestä, mutta ei tullut mieleen että viestiä olisi ennättänyt hieman muokata ennen lähetä-napin painamista. Ketä kiinostaa se mikä sinua vituttaa?

Miten niin verot ovat kokonaan eri juttu? Puheenaihehan on nimenomaan miesvero ja tuo metron juttu käsittääkseni liittyy tähän teemaan. Kun lehdessä nimenomaan todetaan että miehet maksavat enemmän veroja, niin miten se voi olla liittymättä tähän miesveroasiaan, kuinka se voi olla irrallaan oleva asia tässä yhteydessä? Ma kusun vaan.

Oikeassa olet, vitutusketjuhan on olemassa. Kyllä jotakuta sitäpaitsi saattaa kiinnostaa minun vitutukseni, ja joitakuita ehkä jopa sekin, mitä sinä ylipäänsä kirjoitat.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy