Miesvero myös Suomeen?

• 11 855
  • 186

Kaivanto

Jäsen
Viestin lähetti finnishninja
Tänä päivänä me maksamme paljon veroja, jotka menevät eri tarkoituksiin, usein sellaisiin, joihin emme ikimaailmassa maksaisi - jos saisimme itse päättää.

Jos menemme takaisin tähän Schymanin ehdotukseen.

Miesten harjoittama väkivalta naisia kohtaan maksaa selvää rahaa yhteiskunnalle. Mikä on kaikkein järkevin tapa maksaa nämä kustannukset?

1. Me maksamme ne kaikki yhdessä, miehet ja naiset (valtio).
2. Naiset maksavat itse.
3. Miehet maksavat.
4. Ne miehet, jotka lyövät naisia maksavat.

Mitä mieltä sinä olet?

Edit: Maksat veroja monessa yhteydessä silmääkään räpäyttämättä. Mikä siinä tuntuu niin pahalta jos rahoittaa myös hieman meidän veljiemme aiheuttamia kustannuksia? Ottavathan naisetkin osaa meidän aihettamiin kustannuksiin, silmää räpäyttämättä. Mitä luulet, jos naiset voisivat vetää tarkan rajan siihen mihin heidän maksamansa verorahat menevät - kuinka monta jäähallia Suomesta löytyisi? Kuinka monta rataa jossa voi harjoittaa autourheilua? Kuinka monta jalkapallostadionia?

Ei kyse ole siitä, etteikö veroprosenttiani voisi nostaa, jos sillä perheväkivalta vähenee. Sitä voi korottaa, mutta ei miesveron muodossa. Ymmärrä nyt vihdoin, etten kiistä, etteikö naisiin kohdistuva väkivalta olisi vakava ongelma enkä vastusta siihen puuttumista verovaroin, vaan vastustan esitettyä rahankeruumetodia.

Kyse on siitä, että miesvero olisi yksilötasolla syyllistävä sekä loukkaava ja yleisellä tasolla ennakkotapaus, joka periaatteessa oikeuttaisi esim. kuvatun kaltaiset rotuverot. Siksi sitä ei voi hyväksyä.

Mitä tuohon vaihtoehtokysymykseesi tulee, niin paras vaihtoehto olisi se, että hakkaajat vastaisivat seurauksista sakkojen kautta. Koska se ei käytännössä liene mahdollista jo pelkästään summien suuruuden vuoksi, jää ainoaksi hyväksyttäväksi vaihtoehdoksi kulujen rahoittaminen normaaliin tapaan korvamerkitsemättömillä verovaroilla, aivan kuten rahoitetaan vaikkapa vankeinhoito (ylivoimainen valtaosa vangeista on miehiä, tulisiko siis kaikilta miehiltä kantaa ylimääräinen vero vankiloiden ylläpitoon?) tai naisten kansaneläkkeet siitä huolimatta, että naiset elävät keskimäärin n. 6,5 vuotta miehiä pidempään.

Tekstisi editoidun osuuden irrelevantit kysymykset kumpuavat ilmeisesti siitä virheellisestä käsityksestä, että oletat minun vastustavan perheväkivallan ehkäisemistä maksamillani veroilla.

Woman In Red

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Äh, salainen suunnitelma on paljastunut

Ruotsalaiset kanssasiskot samanhenkisine veljineen ovat jättäneet miesten verollepanosuunnitelmat pahasti puolitiehen. Kotimaiset sossutelaketjusortajat tuskin nössöilevät samaan malliin, kunhan rahavaateet ehditään iskeä tiskiin - no ruottalaiset nyt on ruottalaisia, lintukodon lempeitä asukkeja.

Väkivaltavero on hyvä alku, mutta jotta kaksilahkeisten tilinauhat saadaan kunnolla putsattua ylimääräisistä killingeistä, tarvitaan myös seuraavat vähänkin ajattelevalle ihmiselle (siis naiselle) päivänselvät pidätykset:

Viinavero - ai että on jo lisätty hintoihin. Entäs sitten, naisetkin joutuvat syyttään maksamaan, vaikka eivät edes pysty sammumatta juomaan läheskään niin paljon kuin miehet. Ja niillä perkeleillä kuulostaa olevan hauskempaakin, kun taas naisihminen joutuu usein piankin kännissä surun valtaan ja krapulakin on pahempi.

Autoiluvero - ai että naisetkin ajavat ja bensaa verotetaan ja jäkäjäkäläpäläpä. Idioottikin tietää, että autoilu on miesten hommaa ja huvia; miksi muka naisia pitäisi verottaa sellaisesta, mitä ne eivät edes osaa. Jotain järkeä hei.

Kaukosäädinvero - menköön siinä sisällytettynä sohvaverokin. Tv-maksuja makselee ken makselee, mutta kapulaa käyttelee joka taloudessa sen kokoonpanosta riippumatta y-kromosominen kuurosokea humanoidi. Sitä paitsi telkkariohjelmissa ammutaan paaaljon enemmän kuin pussataan. Ai että ketä kiinnostaa. Aivan, maksakaa mukisematta.

Energiavero - voipi tuota huviveroksikin kutsua. Mies se vain vetää hookoon sinistä ja tarvittaessa haihduttaa ylimääräiset humppakahvat melkein vain päättämällä laihtua, kun nainen joutuu puputtamaan vetistä salaatinlehteä ja hyppäämään ties minkäsorttisessa jumpassa muutaman hassun kahvipullan takia.

On se niin väärin ja kohta te herrahenkilöt saatte maksaa, ettäs tiedätte. On ihan ajan kysymys, milloin täkäläiset järkinaiset saavat kirjoiteltua tarvittavat lakialoitteet ja nämähän ovat sortopuolueen valtaamalle eduskunnalle läpihuutojuttuja. Nyt kokemananne säälittävän hellämielinen kurmootus on pelkkää lämmittelyä.

PS. Reilu kustannustenjako on yhteiskunnassa hankalaa, mutta reilun käytöksen muita ihmisiä (sisältää sekä miehet että naiset) kohtaan pitäisi olla ainakin yksilötasolla aika helppoa.

Soisin sydämestäni, että ne miesparat, jotka ovat joutuneet naissukukunnan ilkeästi kohtelemiksi ja vainoamiksi, saisivat syntyä uudestaan naisina ja elää vuorostaan tässä helpossa yltäkyllaisyydessä miesten kustannuksella. Koska se ei ole oikeasti mahdollista, soisin, että heidän lapsensa olisivat tyttöjä, jotta he pääsisivät näiden aikuistuessa edes välillisesti iloitsemaan ja nauttimaan yhteiskunnan kaikkinaisesta naissuopeudesta.

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti vlad
Niin, jos vertaillaan yhteiskuntia Ruotsi ja Intia keskenään niin huomataankin miksi Äiti Teresa keskitti pääosan huomiostaan kodittomiin lapsiin, siinä missä Ruotsissa on noin 10 miljoonaa asukasta yksin Kalkutassa lähes tuplasti tuon verran asukkaita. Mittasuhteet ovat aivan toiset,
Käsittääkseni mittasuhteet eivät merkitse tässä tapauksessa mitään. Schyman ja Äiti Theresa työskentelivät (työskenteli) sen asian hyväksi, johon he tuntevat kutsumusta.

Viittaat myös hyväntekeväisyyteen, näin tekee myös Schyman, sillä naisvastaanotot toimivat suurelta osaltaan juuri hyväntekeväisyyden ansiosta.
Miksei hän sitten ota esille sanallakaan naisten harjoittamaa perheväkivaltaa,
Miksei hän ota esille lasten harjoittamaa perheväkivaltaa? Miksei hän ota esille miesten harjoittamaa perheväkivaltaa lapsia kohtaa? Miksei hän ota esille miesten harjoittamaa pedofiliaa lapsiaa kohtaan? Miksei.. Miten paljon hänen tulisi ottaa esille, että kaikki olisivat tyytyväisiä?
ryhtyä rakentelemaan sensaatiohakuisia
Schyman toi ehdotuksen julkisuuteen, media teki siitä sensaation.
on luontevaa käsitellä perheväkivaltaa yhtenä yksikkönään,
Tunnet asian näin. Oletko varma että he, joiden sitten on työskenneltävä tämän kanssa kokonaisuutena ovat samaa mieltä? Itse kysyisin; haluatko että minä otan hoitaakseni heidän työn, jotka jo työskentelevät perheväkivallan kanssa, jonka osapuolena ovat esim. lapset? Haluasitko siinä tapauksessa että ottaisin selvää kaikesta joka liittyy naisten harjoittamaan perheväkivaltaan, sillä sitähän se edellyttää jos aikoo työskennellä jonkun asian kanssa - että on aikaa ja tarpeeksi tietoa siitä mitä tekee. Henkilökohtaisesti kieltäytyisin. Minä en selviäisi niin suuresta aiheesta, vaan todennäköisesti jakaisin tämän ja ottaisin hoitaakseni vain yhden osan. Eri asia olisi sitten myöhemmin, todennäköisesti ottaisin silloin hoitaakseni jonkun toisen osan ongelmasta.
Ei vaatisi suuren suurta voimanponnista tunnustaa, että perheväkivaltaan voivat syyllistyä niin miehet kuin naisetkin, lapsien harjoittamaa väkivaltaa unohtamatta.
Mistä päättelet että Schyman väistelee tätä? Kukaan ei ole esittänyt hänelle tätä asiaa, eikä kukaan ole kysynyt hänen mielipidettään tästä.

Schyman puhuu usein myös muista väkivallan muodoista. Esim. perheväkivallasta lapsia kohtaa. En tosin ole kuullut hänen koskaan puhuvan naisen harjoittamasta väkivallasta miestä kohtaan, joten en voi sinua rauhoittaa siinä asiassa, vaan saat kääntyä rouva Schymanin puoleen.
- kuten tilastot tietävät kertoa.
Minulle olisi kylän suurin yllätys jos Schyman ei olisi tietoinen tästä.
Schyman vertaili Ruotsia ja taleban hallintoa keskenään pitäen niitä likimain samaa tasoa olevina
Ei aivan, vaan Gudrun Schyman vertasi Talebanin harjoittamaa painostusta naista kohtaan Afghanistanissa, Ruotsin olosuhteisiin ja kaikki – äärioikeistolaisista vasemmistoradikaaleihein – totesivat huvittuneena: "Etköhän nyt hieman liioittele, pikku-neiti?"
Näin he sanoivat, tosin hieman erilaisin kommentein.

Aftonbladetin tunnettu kolumnisti Fredrik Virtanen totesi tästä seuraavaa:

Uskoisin että tuhansista työpaikoista, joissa työskentelee tuhansia naisia, löytyy juuri tämä "miehekäs" johtaja joka luulee olevansa charmikas väläyttäessään: "Tämä Schyman siis.. joo.. hehe, eikai nyt Ruotsi sentään ole niinkuin Afghanistan, eihän tytöt?"
Ei, ei tietenkään.
Mutta taas toisaalta: eivät he jaksa alkaa selittämään miten huonosti asiat todellisuudessa ovat, kun on kysymys asioista, joista miesten ei koskaan tarvitse huolehtia. Jos he tekevät sen, silloin heistä tulee huumorintajuttomia hapankaaleja, joilla ei ole sen jälkeen mahdollisuuksia edetä urallaan, ellei sitten heidän asemansa ole jo niin hyvä, että tämä voidaan huoletta sivuuttaa.
Miehellä on raha. Miehellä on valta. Miehellä on peritty itseluottamus, jonka ansiosta he voivat lausua mitättömiä lasuntoja briljantilla tavalla, joiden pitäsi muka olla mahtavia – ja miehet kuuntelevat.
Kun naiset puhuvat, miehet hakevat virheitä ja tekevät alintajuntaisesti muistiinpanoja tyyliin "hmm, jaaha, tuollainen kylmä hullu miesvihaaja feministilesbo, okei".

Ei, ei, eivät miehet ole pahoja. Pahat miehet ovat aivan oma lajinsa. Nämä miehet ovat kilttejä vaimoilleen – hei, he tiskaavat ja kaikki! –ja jättävät lapset tarhaan, hankkivat perheelleen elatuksen ja hierovat vaimon niskoja.
Mutta heillä on valta, eivätkä he halua luopua siitä. Se on niin yksinkertaista. Tämä on se josta tässä on kysymys.
En sano että olisin parempi. En ole. Mutta en kuse housuihini jos joku kutsuu minua talebaaniksi, sillä juuri sellaisia me olemme.
Harvoinpa Suomessa tai Ruotsissa ehdotetaan viranomaistahojen puolelta raiskatuille naisille rangaistuksia - mikä tuntuu olevan varsin luonteva toimintamalli toisissa kulttuureissa.
Tässä yksi loistava esimerkki siitä, miten eri tavalla asiat voidaan nähdä eri kulttuureissa. Mutta jos vertaamme talebaanimiehiä ruotsalaisiin miehiin, niin tuntuu että ruotsalaiset ovat heitä valovuoden edellä, kaikessa. Luulisi myös että naiset ovat valovuoden edellä, verrattaessa heitä sisariinsa Afghanistanissa. Näin ei tosin asia ole. Luulisi että vuonna 2004, Ruotsissa, nainen voisi elää ilman pelkoa perheväkivallasta, joka on niin tavallista Ruotsissa. Myös Ruotsissa painostetaan naista. Miten se voi olla mahdollista? Mehän olemme niiiiiiin paljon edellä näitä kivikauden olosuhteissa eläviä ihmisiä.
Niin kauan kuin maksamme veroja osa näistä kuluista on katettava yleisellä verotuksella, ei tietylle sukupuolelle kohdennetulla verotuksella.
Miksi minun pitää maksaa siitä, että jotkut hakkaavat akkojaan?
sitten aiheellista ehdottaa naisille mammografiaveroa, olisiko tämä tasa-arvoista toimintaa?
Eikös tämä ole aika tärkeää, molemmille, miehelle ja naiselle?
Valitsisin siis kohdan yksi,
Minun valintani olisi kohta neljä. He maksavat, jotka lyövät naisiaan. Heidän tulisi yhdessä rahoittaa vastaanotot ym. kustannukset, jotka ovat seuraksia heidän harjoittamastaan perheväkivallasta. Tämä olisi myös yhteiskunnan signaali naistaan pahoinpitelevälle miehelle; tämä ei ole enää tänä päivänä okei.
Kohtaa neljä kuitenkin muuttaisin siten, että syyllinen maksaa - eli maksajaksi voi myös joutua väkivaltaan syyllistynyt nainen. Tämä on tasa-arvoa.
En maininnut tässä naisen harjoittamaa väkivaltaa miestä kohtaan, mutta jos kysyt (yhä intät), niin vastaan kyllä, olen samaa mieltä.
Tämä nyt on yhtä tyhjän kanssa, yhtälailla minä miehenä maksan verorahoillani naisten terveydenhuoltoa silmää räpäyttämättä - eivätpä taida mammografiaseulonnat minua juurikaan hyödyntää. En siltikään ole vaatimassa omien veromarkkojeni kohdentamista minua kiinnostaviin kohteisiin.
Onko? Luet varmasti usein miten ihmiset kyseenalaistavat sen, mihin veromarkat menevät. Samaan syssyyn he maksavat asioista silmääkään räpäyttämättä, joita he eivät voisi kuvitellakaan maksavansa - jos saisivat tietää yhtäkkiä että niin tekevät. Schymanin ehdotus on juuri tällainen. Itse asiassa me maksamme jo, emme tosin niin paljon kuin olisi tarve. Erona tämän päivän tilanteeseen on vain se, että myös naiset maksavat - siitä että saavat apua ja hoitoa miehen harjoittaman väkivallan seurauksiin. Eikö tämä tunnu sinusta yhtään hullulta?

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Itse asiassa me maksamme jo, emme tosin niin paljon kuin olisi tarve. Erona tämän päivän tilanteeseen on vain se, että myös naiset maksavat - siitä että saavat apua ja hoitoa miehen harjoittaman väkivallan seurauksiin. Eikö tämä tunnu sinusta yhtään hullulta? [/B]
Jokainen meistä maksaa kuluja, joihin emme ole millään tavalla sidoksissa. Sinä se tunnut vaativan lisää maksuja asiaan syyttömillekin. Minäkin maksan kuluja teoista, joita toiset tekevät. Maksan myös monia muita vastaavanlaisia maksuja ilman että niistä mitään hyötyä allekirjoittaneelle tulisi. Eikö tuo tunnu sinusta yhtään hullulta? Kuinka paljon pitäisi väkivaltaan syyttömän maksaa vain siksi kun toiset siihen syyllistyvät? Tietyllä tavalla tämä alkaa olemaan jo vitsipalstalle kuuluvaa.

Cougar.

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Cougar
Pahoittelen, että ymmärsin väärin. Koko tekstistäsi vain sai sellaisen kuvan.

Cougar.
No problems. Minut on helppo ymmärtää väärin, sillä kirjoitan samaan aikaan siitä mitä Schyman kirjoittaa ja mitä mieltä itse olen. Vaikka kirjoitankin siitä mitä Kerttu sanoo, en tarkoita että olen aina samaa mieltä.

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lähinnä tätä tarkoitin kun totesin Schymanin olevan oikessa siinä ettei mies tiedosta tätä ongelmaa.

Eli lähinnä et vastannut kysymykseen vaan, vastasit kysymyksellä, joka sulkee alkuperöisen, ihan asiallisen kysymyksen ulos?

On toki helppo leimata miehet yhtenäiseksi pahantekijä ryhmäksi sehän on muodikasta, tosin samaan aikaan on löydetty ihan tutkitutsti naisten hyväksikäyttöjä, jota ennen ei edes tutkittu.

Miehenä olen henkilökohtaisesti saanut turpaan, kerran hengenvaarallisesti.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Täytyy antaa Finnishninjalle 10 pojoa sitkeästä omien kantojen perusteluista vaikka useihin vasta-argumentteihin on joutunut vastaamaan monen monituista kertaa. Ketjun aihe on kiinnostava, mutta viidennen sivun jälkeen ei enää jaksanut lukea kaikkea kun vain samat jutut toistuivat. Ninjan linjoilla aika pitkälti tässä asiassa.

Shane

Jäsen
Kiinnostava ketju, en tosin lukenut sitä yhtään.. öö siis luin vain viidennelle sivulle, mutta täytyy kyllä antaa Kaivannolle, vladille ja kumppaneille täydet 10 pistettä, että ovat jaksaneet tätä finnishninjan itseään toistavaa jankutusta, jatkuvaa sanojen syöntiä kuin myös hankalien kysymysten "taitavaa" välttelyä sekä vastaamatta jättämisiä. Eiköhän tässä itse kukin tee omat johtopäätöksensä siitä, kumpi osapuoli se "voittaja" tässä "keskustelussa" oli..

"Kivien heittely -vastine" "kivien heittely -viestiin"

Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Viestin lähetti Shane
Kiinnostava ketju, en tosin lukenut sitä yhtään.. öö siis luin vain viidennelle sivulle, mutta täytyy kyllä antaa Kaivannolle, vladille ja kumppaneille täydet 10 pistettä, että ovat jaksaneet tätä finnishninjan itseään toistavaa jankutusta, jatkuvaa sanojen syöntiä kuin myös hankalien kysymysten "taitavaa" välttelyä sekä vastaamatta jättämisiä. Eiköhän tässä itse kukin tee omat johtopäätöksensä siitä, kumpi osapuoli se "voittaja" tässä "keskustelussa" oli..

Mitä noita Jagrin viestejä katseli, niin yhteen viestiin saattoi sisältyä 15 kysymystä, joista vain osa liittyi aiheeseen.....jos niistä joku sitten jää vastaamatta, niin ehkä se sitten on kysymysten "taitavaa" välttelyä.

Näemmä yritit jotenkin parodioida aiempaa viestiäni, meni kyllä vähän ohi se, mitä oikein yritit sanoa....

Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Nyt tässä viestiketjussakin mainittu alkoholisti ja talousrikollinen Gudrun Schyman on perustamassa Ruotsiin feministipuoluetta.

Ilmeisesti Schyman on tyytymätön viime aikaiseen kehitykseen Ruotsissa. Siellähän miehen ihmisarvo tietyissä tapauksessa on jopa tunnustettu! Esimerkiksi huoltajuuskiistoissa mies saa siellä huoltajuuden lähes yhtä usein kuin nainen. Myös julkisen sektorin helpot ja kevyet virat jakautuvat Ruotsissa, päinvastoin kuin Suomessa, melko tasaisesti naisten ja miesten kesken. Myös miesten syrjäytyminen ja ennenaikaiset kuolemat ovat Ruotsissa huomattavasti harvinaisempia kuin Suomessa. Lisäksi jopa puolet ruotsalaisista sairaanhoitajista on miehiä! Ei ihme, että miesvihaaja Schyman on näreissään tällaisesta kehityksestä. Demarit ovat pettäneet feministi-Schymanin, ja tästä uskon idean feministipuolueelle syntyneen.

Schymanhan on aikaisemmin ehdottanut vain miehiä koskevaa miesveroa, ja kysynyt julkisesti kysymyksen "onko yhteiskunnalla varaa miehiin?". Saas nähdä, jääkö feministipuolue marginaalipuolueeksi vai saako se todellista valtaa. Ruotsalaisten miesten puolesta sopii toivoa, että kyseessä on vain marginaali-ilmiö.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy