Viestin lähetti finnishninja
Tässä ehdotuksessa ei ole kysymys siitä että jotain pitäisi rangaista.
No mistähän kummasta ehdotuksessa sitten on kyse? Minusta ehdotus kuulostaa ihmeellisen paljon miessukupuolen kollektiiviselta rankaisemiselta.
Miesten väkivalta naisia kohtaan ei ole mikään yksilökohtainen taipumus.
Tässä Gudrun on taas väärässä. Väkivalta ihmisiä (ei vain naisia kohtaan) on aina yksilökohtainen taipumus. Ei kenelläkään ole mitään velvollisuutta ottaa syytä niskoilleen toisen, mahdollisesti tuntemattoman ihmisen väkivaltaisuutta.
Esimerkiksi minä en pidä itseäni syypäänä vasta sattuneeseen paloittelusurmaan, vaikka satunkin olemaan mies. Miksi minun pitäisikään?
Tämän päivän yhteiskunta antaa signaaleja, joiden mukaan naisen lyöminen on ok, tämä on yhteiskunnallinen ongelma, josta valtion tulee olla vastuussa – mutta myös meidän kansalaisten.
Nyt Gudrun unohti mainita, että mitä nämä signaalit ovat, joiden mukaan naisen lyöminen on OK. Itse olen pääsääntöisesti törmännyt signaaleihin, joiden mukaan naisen lyöminen on erittäin väärin ja tuomittavaa. Olen myös sattunut törmäämään signaaleihin, jotka väittävät, että väkivalta miehiä kohtaan ei ole ollenkaan niin paha juttu kuin väkivalta naisia kohtaan.
Tänä päivänä siitä ottavat vastuun vain naiset, tekemällä palkatonta työtä ja elämällä pelossa.
Siis hetkinen, nyt minulle jäi epäselväksi, että mistä asiasta vain naiset ottavat vastuun?
Ja mitä palkatonta työtä naiset tekevät? Jos Gudrun tarkoitti tällä kotityötä, niin voin sanoa, että sitten minäkin teen palkatonta työtä joka kerran, kun teen ruokaa, tiskaan, pesen pyykit tai imuroin.
Hei, kuka maksaisi mulle palkkaa asuntoni siivoamisesta? Tunnen itseni kovin syrjityksi, ellen saa siitä riittävää korvausta!
Se, että naiset elävät pelossa, voi johtua myös heistä itsestään.
Me haluamme asettaa hintalapun kustannuksille, saadaksemme ihmiset ymmärtämään miten suuri tämä ongelma todellisuudessa on. Hintalapun saatuamme meidän täytyy myös uskaltaa keskustella siitä kuka maksaa ja kuinka.
Hei Gudrun, näytäpä nyt meille kaikille hyvää esimerkkiä. Lahjoita puolet omaisuudestasi naisten turvakoteihin ja muihin naisiin kohdistuvaa väkivaltaa ehkäiseviin kohtaisiin! Näin todistaisit meille kaikille sen, että välität! Näin todistaisit meille kaikille myös sen, että olet muutakin kuin vanha, juonitteleva ja veropetoksia harjoittava sossufemakko.
Tärkeintä on puhua siitä, miten vaarallinen miehen rooli naiselle tänään on.
Kyllä, olen varma, että tärkeintä on puhua juuri siitä, kuinka vaarallinen ja paha mies on.
Myös miehen on kannettava tässä asiassa vastuunsa ja osoitettava solidaarisuutta.
Miten niin
myös miehen? Tarkoitatko, että
jonkun muunkin kuin miehen olisi tehtävä jotain ja kannettava vastuuta? Etkö sinä juuri ehdottanut, että miesvero kuuluisi vain miesten maksettavaksi?
Olen täysin tietoinen siitä, etteivät kaikki miehet lyö ja pahoinpitele, mutta minä kaipaan miehiä, jotka uskaltavat haastaa miehet, jotka näin tekevät.
Nyt on ilmeisesti äänessä Finnishninja eikä Gudrun.
Niin, mitä tarkoitat tällä "haastamisella"? Älä ole noin vaikeaselkoinen.
Minulla on se käsitys, että me kaikki lähdemme siitä, että me maksamme yhdessä hyvinvointimme (sairaanhoito, koulutus jne.), jonka me tarvitsemme elääksemme hyvää elämää
Jep, näinhän me tällä hetkellä teemmekin. Verovelvollisuus kuuluu kaikille ihmisille sukupuolesta riippumatta.
, samalla tavalla meidän tulisi myös yhdessä kantaa vastuu kustannuksista, jotka miesten väkivalta naisia kohtaan aiheuttaa.
Ilmeisesti tuo "meidän" tarkoitti nyt vain miehiä.
Niin, kysyn myös sinulta: miksi minun tulisi osallistua niihin kustannuksiin, joita Helsingin paloittelusurma aiheutti, mutta naapurin Liisan ei tarvitse? Minä ja naapurin Liisa olemme yhtä syyttömiä tapahtuneeseen.
Tänä päivänä naiset maksavat yksipuolisesti matalilla palkoilla (syrjintää),
Naiset tienaavat samasta työstä saman kuin miehet.
huonomman sairaanhoidon merkeissä,
Mistä kummasta olet saanut päähäsi, että naisten sairaanhoito on huonompaa kuin miesten sairaanhoito? Asiahan on juuri päinvastoin.
huonommilla korvauksilla vakuutuksissa ja ilmaisella vapaaehtoisella työllä naisvastaanotoissa.
Huonompi korvaus vakuutuksissa? En ole kuullutkaan.
Vapaaehtoistyö on vapaaehtoistyötä, eikä yhteiskunnan tarvitse maksaa siitä, jos henkilö on valmis tekemään sitä myös ilmaiseksi.
Minäkin olen osallistunut keräyksiin (siis ollut itse keräämässä) ja EU-ruoka-apupakettien jakamiseen, eikä tullut mieleenikään, että minulle pitäisi siitä maksaa.
Sinun, miehenä ei tulisi olla vihainen tästä ehdotuksesta, vaan sinun tulisi osoittaa vihasi kaikkiin niihin miehiin, jotka käyttävät seksuaalista väkivaltaa ja pahoinpitelevät naisia.
Miksei sitä vihaa voisi suunnata kaikkiin ihmisiin, jotka harjoittavat vääryyttä ja jumalattomuutta auringon alla? Miksi viha pitää suunnata vain miehiin?
Minusta se olisi arvokasta että te kaikki miehet, jotka ette lyö, uskaltaisitte haastaa miehet jotka näin tekevät.
Haastaa millä tavalla?
Tänä päivänä yhteiskunta hyväksyy alitajunteisesti sen, että miehet lyövät naisia.
Päästitpä melkoisen sammakon!
Asia on juuri päinvastoin. Naisten väkivalta miehiä kohtaan on hyväksyttävää, ehkä jopa huvittavaa, mutta miesten väkivalta naisia kohtaan äärimmäisen tuomittavaa ja väärin.
Tämä on jotain josta ei puhuta avoimesti, eivätkä naiset yleensä tee pahoinpitelytapauksista rikosilmoitusta.
Mistä ihmeestä sinä keksit tällaista tuubaa?
Juuri naisten väkivalta on se, josta ei
saa puhua avoimesti ja juuri miehet ovat niitä, jotka eivät yleensä tee pahoinpitelyistä rikosilmoitusta!
Ehdotus nostaa tämän ongelman näkyviin, näyttää että se on valtava, asettaa hintalapun kustannuksille ja saa aikaan keskustelun hengenvaarallisesta miesroolista, joka pakottaa esiin seksualisoidun väkivallan.
Vai on se miesrooli käynyt jo hengenvaaralliseksi? Pitäisiköhän minunkin suojautua itseltäni jotenkin, etten olisi itselleni hengenvaarallinen?
Tekisi mieli sanoa, että melkoista paskaa kirjoitit! Ja niin muuten sanonkin :-)