Tuossa tiskatessa heräsi mieleen, että onko tämä miesten parissa yleinenkin ongelma.
Kaippa sitä voi miesasiaketjuun kirjoittaa, kun minullakin on kokemuksia miehen kanssa asumisesta - vaikka olen umpiheteromies. Opiskeluaikoina tuli jaettua nimittäin kimppakämppä vanhan kaverin kanssa, jolla oli samanlaisia taipumuksia joista kirjoitit, vaikka muuten mukava heppu olikin.
Tämä kaverini ei ollut koskaan elämässään asunut yksin, vaan oli muuttanut suoraan kotoa yhden tyttöystävän luokse, sieltä kimppakämpään ja taas välillä jonkun naisen luokse. Siten hän oli tottunut, että viimekädessä joku aina hoitaa tiskit - yleensä se joka kyllästyy katselemaan niitä (lue: nainen).
Minä, joka olin asunut jo useammankin vuoden yksin ennen kimppakämppään menoa, olin laiskana ja laskelmoivana ihmisenä oppinut tavan, että käytännössä käytin vain yhtä veistä, haarukkaa, lusikkaa, lautasta ja lasia koko ajan, tiskaten ne heti käytön jälkeen, koska se oli pienimmän riesan tie. Myönnän että joskus jopa liioittelin syömällä riisiä ja lihapullia suoraan kattilasta yhdellä haarukalla, jotta vältin ylimääräisen tiskin tekemistä, mutta nykyään olen vähän "löystyny" vanhemmiten...
Siksi herääkin arvelus, että miehesi ei ehkä ole asunut kovin pitkää aikaa yksin elämänsä aikana?