Miesasiat

  • 260 585
  • 1 149

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Ryähää! Mitä tähän voi sanoa ilman pelikieltoa? Koita rentoutua, eikä liukkariakaan tarvitse hävetä.

Ei nyt ihan siitä ollut kyse.

Tai jos tuli väärinkäsitys, niin sitten vaan kerrot mikä hiertää, niin ollaan täällä palstalla silleen kuin on tarkoitettu, eli keskustellaan.

Muotoillaanko vaikka niin, että eräästä tietystä asiasta on ollut tuon toisen osapuolen taholta turhankin paljon puhetta, mutta vähän (lue: ei lainkaan) villoja.
 

Andy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muotoillaanko vaikka niin, että eräästä tietystä asiasta on ollut tuon toisen osapuolen taholta turhankin paljon puhetta, mutta vähän (lue: ei lainkaan) villoja.

Villejä veikkauksia kaksin kappalein:
1) avioliitto?
2) lapsien hankkiminen?

Siinäpä kai yleisimmät mitkä aiheuttavat kitkaa...
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Muotoillaanko vaikka niin, että eräästä tietystä asiasta on ollut tuon toisen osapuolen taholta turhankin paljon puhetta, mutta vähän (lue: ei lainkaan) villoja.

Olette eri mieltä imettävistä naisista ravintoloissa?
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
12 jugurttikippoa, kaksi niistä tosin minun käyttämiäni. Miksi pitää joka kerta kun hakee uutta jukurttia ottaa uusi kippa ja uusi lusikka, miksei ole jo aamulla viruttanut ensimmäistä ja käytä samaa kokopäivää? Etenkin kun sitä kerran syödään kolmasti päivässä.

Dr. Philille seuraavaksi..

Mikään miesongelma tuo EI ole. Meillä on sama tilanne, tosin niinpäin, että emäntä ottaa koko ajan uusia jugurttikulhoja, lautasia ja aseita. Tiskaaminen kun on niitä harvoja kotitaloustöitä, missä vaimoani autan, harmittaa asia minua hyvin paljon myös. Sitä kun tietenkin tekisi jotain muutakin kuin tiskaisi.

Siis ruuasta kuuluu toki nirsoilla, mutta ei siitä miltä se syödään. Kyllä iltapalalautasesta voi vielä aivan hyvin syödä, vaikka eilistä ruokaa on kuivunut siihen kiinni. Eipähän Ebola heti kulman takana iske.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuossa tiskatessa heräsi mieleen, että onko tämä miesten parissa yleinenkin ongelma.

Itsekin olen samaan ongelmaan törmännyt, mutta olin kuvitellut tämän olevan naisten ongelma. Tiskaako se äijä sitten mielellään vai mikä siinä on? Tietysti jos irGGu hoitaa tiskit, niin mikäs siinä on uutta työkalua ottaakaan.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuossa tiskatessa heräsi mieleen, että onko tämä miesten parissa yleinenkin ongelma.
Kaippa sitä voi miesasiaketjuun kirjoittaa, kun minullakin on kokemuksia miehen kanssa asumisesta - vaikka olen umpiheteromies. Opiskeluaikoina tuli jaettua nimittäin kimppakämppä vanhan kaverin kanssa, jolla oli samanlaisia taipumuksia joista kirjoitit, vaikka muuten mukava heppu olikin.

Tämä kaverini ei ollut koskaan elämässään asunut yksin, vaan oli muuttanut suoraan kotoa yhden tyttöystävän luokse, sieltä kimppakämpään ja taas välillä jonkun naisen luokse. Siten hän oli tottunut, että viimekädessä joku aina hoitaa tiskit - yleensä se joka kyllästyy katselemaan niitä (lue: nainen).

Minä, joka olin asunut jo useammankin vuoden yksin ennen kimppakämppään menoa, olin laiskana ja laskelmoivana ihmisenä oppinut tavan, että käytännössä käytin vain yhtä veistä, haarukkaa, lusikkaa, lautasta ja lasia koko ajan, tiskaten ne heti käytön jälkeen, koska se oli pienimmän riesan tie. Myönnän että joskus jopa liioittelin syömällä riisiä ja lihapullia suoraan kattilasta yhdellä haarukalla, jotta vältin ylimääräisen tiskin tekemistä, mutta nykyään olen vähän "löystyny" vanhemmiten...

Siksi herääkin arvelus, että miehesi ei ehkä ole asunut kovin pitkää aikaa yksin elämänsä aikana?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Ei tuo kyllä kovin yleiseltä miesten omituisuudelta kuullosta. Pikemminkin miehillä taitaa olla tapana käyttää samaa astiaa päivä tai pari, ja huuhtoa se joko käytön jälkeen tai todennäköisemmin ennen käyttöä juoksevan hanan alla kahdesta kolmeen sekuntia. Ainakin itse olin tuollainen, kunnes nykyinen vaimoni koulutti huuhtomaan astian käytön jälkeen ja laittamaan sen sitten astianpesukoneeseen. Uuden astian voi sitten tarvittaessa ottaa astiakaapista. Tarkemmin kun ajattelee, niin kyllä tuo vaimon opettama tapa on parempi, ja oma kokemus tämän myös vahvistaa.

Oletteko irGGu jutelleet miehesi kanssa tuosta? Jos ihminen tottuu tekemään asian tavalla A on yllättävän vaikea alkaa tehdä se tavalla B, koska ei yksinkertaisesti näe mitään kummallista siinä tavassa A. Vaughanin kaveri on mainio esimerkki tuollaisesta.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Ja tuo mies meillä hoitaa kuitenkin imuroinnin, roskisten viemisen ja pyykinpesun, minä tiskauksen, muut siivoukset ja pyykkien viikkaukset, ruokakin laitetaan puoliksi, joten ei tässä liialti valittamaan kannata ruveta. Kaikinpuolin hyvin menee siis, ihmetyttää vain pirusti tuo tapa noiden astioiden tuhlailulle.

Mitäs, jos mies alkaisi yhtäkkiä nuivaamaan tavastasi tuottaa roskia tai pölyä/hiekkaa/muuta sontaa? Tai siinä todennäköisemmässä tapauksessa; likapyykistäsi? Mitäs, jos ihan vaan menisit itseesi ja miettisit, että Jatkoajan palstallako ne hammastahnatuubin väärin puristeluun verrattavat pikkuasiat puidaan ja vieläpä siten, että kerrotaan toiselle avautuneensa täällä, josta toinen voi sen käydä lukemassa? Eikö tääkin selviäisi helpommalla siellä oman keittiön pöydän ääressä ja sitten sovintoseksit kaupan päälle?
 

kissankarva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Irggu hei, kyllä kahdelle ihmisellekin voi hankkia tiskikoneen.
Mä vihaan tiskaamista niin paljon, että olisin vielä nykyistäkin 15 kertaa pahempi perkele jos joutuisin tiskaamaan. Eikä tarvi edes miettiä että likaako toinen "turhaan" astioita vai ei, ihan sama, koneeseen vaan.
Joskus rahan haaskaaminen ei olekaan haaskaamista, jos sen käyttää siihen että pariskunnan molempien osapuolten elämänlaatu paranee. Sitä en tiedä viekö astioiden pesu koneessa sitten kovin paljon enemmän vai vähemmän vettä, joten paha sanoa siitä mitään. Enkä tiedä sitäkään että liittyykö se enää millään tavalla miesasioihin.

Oma miesasiatilanne on hyvällä mallilla, syyskuussa syntyneen pojan myötä elämään ja parisuhteeseen on tullut paljon uutta ja hyvää.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Sitä en tiedä viekö astioiden pesu koneessa sitten kovin paljon enemmän vai vähemmän vettä, joten paha sanoa siitä mitään.

Jos vähänkään juoksutat vettä esim. astioita huuhdellessa, niin vedenkulutus on huomattavasti suurempi kuin koneella pestäessä. Astianpesukone on erittäin halpa investointi, jos sitä peilaa tiskauksesta aiheutuviin riitoihin keskiverrossa parisuhteessa.
 

scholl

Jäsen
Tuossa tiskatessa heräsi mieleen, että onko tämä miesten parissa yleinenkin ongelma.

Scholl ei ole tiskannut kuin koulun kotitaloustunnilla. Sekin on asia, josta pitäisi valittaa opetushallitukseen, koska sellainen tilanne ei korreloi normaalihenkilön arjen kanssa, vaan voidaan puhua lähinnä simputuksesta.

12 jugurttikippoa, kaksi niistä tosin minun käyttämiäni. Miksi pitää joka kerta kun hakee uutta jukurttia ottaa uusi kippa ja uusi lusikka, miksei ole jo aamulla viruttanut ensimmäistä ja käytä samaa kokopäivää?

Veikkaan, että mies lähtisi aika nopeasti käpälämäkeen, jos vaatisit, että käyttäisi käytettyä aterinta. Kipoista sen verran, että miksei voi syödä siitä kiposta, mihin teollisuus on jogurtin annostellut? Mutta tosiaan lusikat. Niin kuvottaa ajatus siitä, että joutuisi käytetyn lusikan kanssa tekemiseen. Likaista touhua. En usko, että mies voisi sellaiseen suostua.

Se voi olla kyllä totta, että naiset ovat vähän likaisempaa porukkaa kuin miehet. Kävin viime keväänä muutaman kerran nimittäin lenkillä yhden naisen kanssa kunnes paljastui, että hän saattaa laittaa lenkille päällensä saman pitkähihaisen paidan, jota on jo kerran käyttänyt. En ymmärrä ollenkaan sellaista. Kun lenkillä käydään niin sen jälkeen vaatetus menee pesuun. Sitä pitää olla vain sen verran laaja valikoima juoksuvaatteita ettei haittaa jos muutamat ovat pesussa. Olen muutaman kerran voinut pahoin kun olen ajatellut, että se nainen tosiaan pukee päällensä jotain hikistä. Mutta tosiaan naisia pitää kuulemma ymmärtää. Ovat erilaisia, eivätkä yhtä tarkkoja siisteydestä kuin miehet. Se heijastuu sitten lusikka-asioihinkin.
 

Rocco

Jäsen
Miksei ole jo aamulla viruttanut ensimmäistä ja käytä samaa kokopäivää? Etenkin kun sitä kerran syödään kolmasti päivässä.

Seitsemän puukkoa. Vaikka pöydän kulmalla olisi puukko jolla on aamupäivällä leikannut jäätelöä, ei sitä kuitenkaan voi enää illalla käyttää samaan asiaan, vaan on otettava kaapista uusi. Miksi?

Seitsemän appelssiinimehulasia, kaksi viinimarjamehulasia ja kolme maitolasia minulta, joita kolmea on käytetty myös mehuihin. Yärph, tiskaa nyt käytännössä puhtaita laseja.

Miehesi on hyvän ruuan ystävä, ja on tottunut siihen että puhtailla välineillä tulee puhdasta ruokaa. Itse olen aivan samanlainen, vaikka yksin asunkin, mutta aina uudet astiat otan kaikkeen mitä teenkin, tai sitten jollei ole niin tiskaan.

Eli älä stressaa. Veikkaan että miehesi jättää myös vessan istuimen ylös..?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Scholl ei ole tiskannut kuin koulun kotitaloustunnilla. Sekin on asia, josta pitäisi valittaa opetushallitukseen, koska sellainen tilanne ei korreloi normaalihenkilön arjen kanssa, vaan voidaan puhua lähinnä simputuksesta...

Hercule Poirot... Voin kuvitella kun scholl vahaa viiksiään ja kiillottaa kalossejaan...

Siis tämä tuli mieleen schollin tavasta puhutella itseään kolmannessa persoonassa.
 

Afan

Jäsen
Minä, joka olin asunut jo useammankin vuoden yksin ennen kimppakämppään menoa, olin laiskana ja laskelmoivana ihmisenä oppinut tavan, että käytännössä käytin vain yhtä veistä, haarukkaa, lusikkaa, lautasta ja lasia koko ajan, tiskaten ne heti käytön jälkeen, koska se oli pienimmän riesan tie.
Sama. Äärimmäisen käytännöllistä. Nopea huuhtelu/tiskaus heti käytön jälkeen on helppo operaatio, koska lika ei ole ehtinyt kuivua kiinni, tiskivuorta ei kerry lainkaan ja kaikkia astiat ovat aina puhtaina. Ehdottomasti pienimmän riesan ja viihtyisimmän tiskipöydän tie.

Elämästä saa vaikean niin monessa muussa asiassa, että turha siihen tiskaamista on sotkea. :)
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Sama. Äärimmäisen käytännöllistä. Nopea huuhtelu/tiskaus heti käytön jälkeen on helppo operaatio, koska lika ei ole ehtinyt kuivua kiinni, tiskivuorta ei kerry lainkaan ja kaikkia astiat ovat aina puhtaina.

Nimenomaan näin. Sama lautanen voi olla kuukaudenkin käytössä ilman pesemistä, kun sitä käytetään vain voileipien tekoon. Murut karistellaan välillä roskikseen. Toki varsinaiset ruokalautaset pestään välittömästi ruokailun jälkeen. Lasiakin voi käyttää viikosta pariin, kun huuhtelee hyvin käytön jälkeen. Ja poikamiehenä kun elelee, niin kummasti oppii käyttämään myös pahviset pitsalautaset uudestaan.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Kyllä se astianpesukoneen osto mun ja eukon talouteen on ollut lähes paras investointi mitä on ikinä tehty, vaikka opiskelijoita ollaankin. Se on nyt vuoden ollut ja nyt kun miettii, niin olisin maksanut siitä vaikka tuplahinnan. Ehkä siihen vaikuttaa osin se, että minä hoidin tiskit lähes joka kerta (se olikin ruoanlaiton ohella lähes ainoa työ, mitä kotona tein). Mutta joka tapauksessa, päivääkään tiskikoneen kanssa en vaihtaisi pois ja vielä nykyäänkin ilolla täytän sitä samalla kun mietin, mikä vitutus siitä käsin tiskauksesta tuli. Munkaan ei tartte enää juoda pari-kolme päivää siitä samasta mukista, eikä muutenkaan koko ajan tartte miettiä sitä, minkä verran taas tulee tiskattavaa.

Kyllä nykypäivänä mun mielestä jopa sinkkutalouteen astianpesukoneen ostaminen on kaikin puolin välttämätön tehtävä. Ja jos on superpihi, niin niitä saa käytettyinä vaikka puoli-ilmaiseksi, jos ei viitsi sitä ~300a:a maksaa kohtuukoneesta.

Vieläkin vituttaa pestä käsin ne pari astiaa silloin tällöin, mitä ei voi koneeseen laittaa.
 

Ender00

Jäsen
Ehkäpä joskus tulevaisuudessa. Sitten kun talossa asuu sellainen määrä ihmisiä joilta voi muutamassa päivässä odottaa tiskimäärää jonka tiskaamiseen menee kerralla yli 15 minuuttia. Kahdelta ihmiseltä se ei yksinkertaisesti ole suotavaa. Yksinkertaista haaskausta sekä veden, astioiden, ja rahan kanssa jos nyt tiskikoneen ostaisi.

Tiskikoneita on eri kokoisia, mutta kyllä jo kahdella hengellä syntyy sen verran tiskiä, että ihan perus tiskikonekin siitä täyttyy 2..4 kertaa viikossa.

Itse asun yksin ja nykyisessä asunnossani ei ole tiskikonetta, eikä paikkaa sille, joten olen aikeissa ostaa sellaisen pöytätason päälle asennettavan tiskikoneen. Niitä on niin pieniä, että sopivat yhdenkin hengen talouteen. Hintaa tiskikoneilla lienee noin 300 eurosta ylöspäin, mutta kyllähän se on sellainen helpotus ettei raha tosiaan hukkaan mene.

Mitä vedenkulutukseen tulee niin joku perustiskikone taitaa viedä noin 20 litraa pesukerta ja olen jokseenkin varma, että käsin vastaava määrä astioita pestessä kulutat enemmän vettä. Tämä omalla ostoslistallani oleva pöytätason päälle tuleva tiskikone kuluttaa alle 10 litraa pesua kohden.

Eli tiskikone on kaikkea muuta kuin haaskausta.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
tiedän mieheni käytöksen nyt olevan normaalia ja pystyn ajattelemaan syitä sille muualtakin kuin että se tekisi sitä vain minua ärsyttääkseen.
Minusta se miehesi käytös on vain perinormaalia urpoilua!:) Muutin tähän kämppääni joulukuussa 2007 ja vieläkin on sama konetiskijauhepussi käytössäni! Enkä ole käsin tiskannut kertaakaan. No, ensi viikolla täytynee uusi tiskijauhepaketti ostaa, kun näköjään tuollainen vähän yli vuosi riittää kuluttamaan kilon konetiskijauhepussin loppuun. Eli jos tahtoa on, niin kyllä tiskimäärät ovat pienet.

Näytä tämä ketju siipallesi;)
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Muutin tähän kämppääni joulukuussa 2007 ja vieläkin on sama konetiskijauhepussi käytössäni!

Vähän sama homma täällä, muutin tähän kartanooni alkukesästä '07 ja samalla fairypullolla mennään edelleen, eikä se ole läheskään lopussa vielä. On mulla kyllä tiskikonekin, tuollainen kaappiin mahtuva malli. Kuulemma ihan toimiva ja kätevä peli, mutta en ole viitsinyt edes kokeilla. Suosittelen toki tuollaisen koneen hankkimista kaikille, joille tiskaaminen on epämiellyttävää. Olisi se sitä itsellenikin, mutta yksin asuessa ja syödessä ei sitä tiskiä vaan saa millään tehtyä niin paljon, ettei viitsisi manuaalisesti tiskata.

Konetiskijauhe on siinä mielessä kätevää tavaraa, että pari viikkoa käytössä ollut kahvimukikin lähtee puhtaaksi, kun kaataa pohjalle hiukan jauhetta, päälle kuumaa vettä, antaa olla muutaman minuutin ja pyöräyttää tiskiharjalla puhtaaksi. Kyllä poikamies keinot keksii.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Scholl ei ole tiskannut kuin koulun kotitaloustunnilla. Sekin on asia, josta pitäisi valittaa opetushallitukseen, koska sellainen tilanne ei korreloi normaalihenkilön arjen kanssa, vaan voidaan puhua lähinnä simputuksesta.
.

Pitäähän jokaisen itseään kunnioittavan henkilön (sukupuolella ei väliä) osata elämän perusasiat! Sitten onnellisessa tilanteessa voidaan päästä hyötysuhteessa kliimaksiin; mies tekee ruuan, molemmat ruokailevat, nainen tiskaa. Tai, jos mies on tumpula, niin päin vastoin.

Ja tervetuloa taas, Scholl. Annoit sitten periksi itsellesi!
 

scholl

Jäsen
Afrikassa ei ole välttämättä pyykinpesukoneita sen takia, ettei niitä tarvita. Palvelijat pesee pyykin. Vaikka olisi sähköt ja taloissa vaikka mitkä luksusmukavuudet mitä tulee elektroniikkaan jne. niin ihmiset eivät koe tarvetta pyykinpesukoneelle. Sama juttu toimisi tässä astianpesukoneasiassa, jos olisi palvelushenkilökuntaa, jotka pesisivät ne astiat. Sitten jos ei ole henkilökuntaa, eikä ole konettakaan ja pitää elää siivottomuudessa ja se tapahtuu 2000-luvulla, eikä sotien jälkeen niin onhan se uskomatonta. Todella kova kommunismi haiskahtaa. En ole todellakaan kuullutkaan tilanteesta, etteikö jollain olisi ollut astianpesukonetta sitten 70-luvun. Uskomattominta on se, että se kurjuus ja kidutus liitetään talouden kokoon. Jos asut yksin tai kaksin niin sinä joudut helvettiin. Kummallinen näkemys.

Tiskikoneita on eri kokoisia, mutta kyllä jo kahdella hengellä syntyy sen verran tiskiä, että ihan perus tiskikonekin siitä täyttyy 2..4 kertaa viikossa.

Itselläni yhden hengen taloudessa normitiskikone täyttyy parin päivän välein. Sehän on ihan normaalia.

Itse asun yksin ja nykyisessä asunnossani ei ole tiskikonetta, eikä paikkaa sille, joten olen aikeissa ostaa sellaisen pöytätason päälle asennettavan tiskikoneen. Niitä on niin pieniä, että sopivat yhdenkin hengen talouteen.

Yksiöissä ja pienissä mökeissä tuollaiset ovat todellakin näppäriä. Niitä saa myös upotettuina. Niinpä kukaan ei voi valittaa, etteikö voisi olla tiskikonetta, vaikka asuisi hotellihuoneen kokoisessa luukussa.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olenko ainoa joka pitää käsin tiskaamisesta? Yksi lempipuuhistani.

Minulla ei ole tiskikonetta, enkä koe sille tarvetta. Päivässä tulee kahvikuppi, ehkä yksi leipälautanen ja pari lusikkaa tiskiä. Syön kuitenkin lähes aina Helsingin yliopiston gourmet-ravintolassa, Unicafessa. Tiskaan aina kun tiskiä tulee, ei kovin ekologista mutta näin se menee. Pidän siitä myös hyvin paljon.

Ystäväni, jonkinmoinen sovinisti on kertonutkin minulle että tämä on vain luonnollinen evoluution tulos. Minun pienet pehmeät käteni ovat kuulemma luotu tiskaamiseen.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Ystäväni, jonkinmoinen sovinisti on kertonutkin minulle että tämä on vain luonnollinen evoluution tulos. Minun pienet pehmeät käteni ovat kuulemma luotu tiskaamiseen.

Pienillä tumpuilla tehdään pieniä asioita, isoilla isoja ja isojen juttuja. Mutta propsit sinulle zilla, sinusta tulee vielä hyvä vaimo jollekkin miehelle. Pienillä käsillä onnistuu kaikenlaiset nappien ompelut ja muutkin tärkeät jutut.

Tilannekomiikkaa on vaikea kuvailla, mutta yks' frendi inhoaa tiskaamista ja ennenkuin hänellä oli tiskikonetta, oli tiskaamistilanne aivan mahtavaa seurattavaa.
Ensin sellaiset viemärien aukaisuun tarkoitetut, kyynärpään ylittävät vahvat kumiset hanskat tumppuihin ja sitten naamaa irvistellen tiskipöydän ääreen. Perkeleitä ja vittuja säästelemättä se pakollinen pois alta. Se oli näky.

Voisin vaikka kuvitella imuroivani ja tekeväni kaikkia sellaisia pienitumppusten hommia, mutta ei perskule, ei ikinä tiskaamista. Koneet on sitä varten ja koira vetää isoimmat tähteet.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Kävin tänään pidemmänpuoleisen keskustelun parin keski-ikäisen, elämää nähneen naispuolisen kaverin kanssa. Kummankin vakavissaan esitetty kanta oli, että on täysin mahdotonta löytää miestä, joka ei petä eikä vuosikymmenien jälkeenkään ala suhtautua naiseen kuin kodinkoneeseen ja / tai pumpattavaan barbaraan.

Miten on, JA:n miehet, pitääkö paikkansa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös