Jos juttu ei olisi katkennut tähän, se olisi todennäköisesti joskus myöhemmän ajan päästä loppunut johonkin vastaavaan, jolloin olo olisi ollut huomattavasti pahempi.
Tuo on se tapa, jolla kyseisiä asioita pitäisi pystyä ajattelemaan.
Muutamassa tapaamasi kaverin kommentissa/toiminnassa on aika tunnistettavia piirteitä eräästä ihmisestä, jonka tunnen valitettavasti liian hyvin, tai toisaalta en tunne ollenkaan. Tosin erotetaan se, että tuntemani henkilö ei ole hyvännäköinen.
Romantiikan "puute" ja "viihtymätömyys" menee joskus melkoisella varmuudella epävarmuuden piikkiin. Joskus ollaan epävarmoja vastakkaisesta ja hänen aikaansaamista tunteista, tai oikeastaan lähes poikkeuksetta epävarmuus kohdistuu itseen.
Itse olen, siis henkilönä jota tunne hyvin ja hyvin huonosti, tavannut mukavia tyttöjä, mutta kun sitä on siellä omissa mudissaan kierinyt edellisestä erosta lähtien, niin sitä ajautuu sellaiseen tilaan, jossa mikään ei oikein tunnu miltään. Siinä mielessä itseäni tunnistin tuosta kertomuksestasi, mikäli sen nyt oikein ajatuksella luin ja tulkitsin. Tästä on tietysti seurauksena sellainen pieni oravanpyörä, että yksin ollessaan haluaa olla jonkun kanssa, ja vastaavasti jonkun kanssa olleessaan haluaa olla yksin.
Toisaalta kun on itse kuullut sanottavan, että "Olet liian hyvä minulle, en ansaitse kaltaistasi ihanaa ihmistä.", niin kyllä se laittaa ihmettelemään ihmisten sinisilmäistä valehtelutaitoa. Ei tuollainen geneerinen kliseepaska pidä paikkaansa. Ei kukaan normaali ihminen ole toiselle normaalille ihmiselle liian hyvä.
Juttu tosiaan luisti muutamia hetkiä lukuunottamatta, ja ulkonäön perusteellahan jätkä kuulemma oli minua katsellut lähes samalla lailla kun minä häntä.
Tähän on pakko tarttua, sillä kenties se kaikken varmin epävarmuutta "suhteeseen" luova tekijä on tämä klassinen ulkonäköön tuijottaminen. Jos vielä molemmat ovat saman intressin vuoksi liikenteessä, niin pohja ei kummoinen ole. Voi tietysti olla, mutta melko harvinaista se oikeasti on.