Isommassa kuvassa meinasin. Kärpät näyttää olevan tällä hetkellä pelillisesti kovassa nousussa, joten ennustuksesi Kärppien suhteen on täysin mahdollista toteutua.Ajoittain olen.
Isommassa kuvassa meinasin. Kärpät näyttää olevan tällä hetkellä pelillisesti kovassa nousussa, joten ennustuksesi Kärppien suhteen on täysin mahdollista toteutua.Ajoittain olen.
On toki isokin mahdollisuus. Kärppien joukkue on materiaaliltaan kova ja sitä ollaan vahvistamassa vielä lisää. Maalivahtiosasto on timanttia. Marjamäen uudistumisen onnistumisen myötä latu olisi auki vaikkapa ennakoimaani runkosarjan voittoon.Isommassa kuvassa meinasin. Kärpät näyttää olevan tällä hetkellä pelillisesti kovassa nousussa, joten ennustuksesi Kärppien suhteen on täysin mahdollista toteutua.
Ajoittain olen. Marjamäen uusiutumisen ja vankan ammattitaidollisen pohjan suhteen nyt erityisesti. Kärppien maalivahteja kuitenkin olen aliarvioinut rankasti. Olisi pitänyt luottaa Kokon kypsyyteen, kun kuitenkin olin perin tietoinen asiasta. Pelkuri olin tuossa suhteessa ja ehkäpä alitajuisesti suojelin palstalaisia kesällä hermoromahdukselta. Oma moka.
:D Tästä saisi käsityksen, että Kärpät viilettäisi jossain 10p sarjajohdossa.
Kärpät on laukonut eniten alkukauden aikana ja pelannut muutoinkin raikasta kiekkoa. Hurlumheillä hallittiin kotona Ilvestä sekä Tapparaa vastaan ja hävittiin. Eilen pelattiin tuloksesta ja tylysti pelattiinkin. Kyllä Marjamäki on uusiutunut kovasti viime kaudesta.Marjamäen ja pelitapansa uusiutumisesta en osaa hirveästi sanoa, kun eilisen pelin perusteella vahvuudet oli yhä nimenomaan puolustamisesssa kentän eri alueilla. Ilveksen nollaaminen on toki meriitti ja neljä tehtyä maalia ei nekään voi ihan vahingossa tulla. Kärpillä on hyvin pullat uunissa ja tuolla pelillä voi menestyä myös keväällä.
Joka tapauksessa McTorsolla oli vahva haju Marjamäen kyvyistä ja Late vaikuttaa olleen luottamuksen arvoinen. En tiedä miten muissa peleissä uusiutuminen on näkynyt, mutta eilisen perusteella Marjamäki on enemmänkin saanut omat prinsiippinsä joukkueelle aiempaa paremmin läpi.
Samaa mieltä. Hankala on välillä ennakoida tulevaa. Joskus hieno kausi tarkoittaa edelleen paranevaa tekemistä ja joskus tullaan alas kuin vesiputouksessa. En kuitenkaan ole valmis Niemelän suhteen luovuttamaan. Jättimäinen henkinen haaste Lahdessa on ja voitte olla varmoja, että tiedän Kärppien viimeisen vuoden jälkeen, mistä puhun. Niemelällä on kyllä työkalupakissa oikeat työkalut, kunhan vain osaa valita ne.Tässä se käy ilmi tämä viimeisen kauden painotus. Niemelän kymppi oli sitten siinä. Pitäisi katsoa vaan enemmän ns. tuloksen taakse, toki syyllistyn tämän missaamiseen itsekin.
On vaarallista tehdä liian hätiköityjä johtopäätöksiä. Helewka on parantanut koko ajan ja viimeisen 5 pelin saldo on 3+3. Nyt herrojen vertaillut saldot näyttää seuraavilta:Aika kova vääntö käytiin täällä pelaajista Martel ja Helewka. Alkukauden perusteella vaikuttaa siltä, Marteliin panostaneet voivat olla tyytyväisiä ja Helewkaa kehuneet voivat miettiä, jotta mitä tuli tehtyä.
Totta. Helposti tulee hätiköityä itsekullakin. Martel on HPK:n huonon jakson ruumiillistuma. Tuli nähtyä kaveria juuri kolme peliä putkeen ja loistava pelaaja on kyseessä. Isolla kuormalla niin henkisesti kuin fyysisesti vetää Martel, kun yrittää hilata HPK:n hyökkäyspeliä edes säälliselle tasolle. Hienoa SaiPan kannalta, että Helewka alkaa löytämään itseään.On vaarallista tehdä liian hätiköityjä johtopäätöksiä. Helewka on parantanut koko ajan ja viimeisen 5 pelin saldo on 3+3. Nyt herrojen vertaillut saldot näyttää seuraavilta:
Martel: 20 ottelua 9+3=12 pistettä, -10, Pistetahti: 0,60p/o
Helewka: 15 ottelua 4+4=8 pistettä, +3, Pistetahti: 0,53p/o
Aika vähän. Hetki sitten niitä oli noin kymmenen.Siellä on tasan tarkkaan kolme Kärppiä kovenpaa joukkuetta.
Olihan se aivan selvää, että niistä kymmenestä putoaa pois 6-8 edestä pois ajan mittaan.Aika vähän. Hetki sitten niitä oli noin kymmenen.
Mihin sivutielle ne nyt on taittamassa.. kesken kautta ?Kärpillä vilkku päällä aivan kuten Torso ennakoi. Pohojoosesta puhaltaa kovvaa.
Tässä on nyt kaikki McTorsolle vittuilut päässeet aika hauskaan valoon, kun Kärpät suorittaa omasta mielestäni yllättävänkin hyvin.
Aika kaukana kuitenkin ollaan vielä siitä että Kärpät on liigan paras joukkue ja voittaa runkosarjan.Itse arvioin värilasien arvoksi 20% ja aika lähellä ollaan tällä hetkellä, melkein pilkulleen sarjakärjestä.
Aika kaukana kuitenkin ollaan vielä siitä että Kärpät on liigan paras joukkue ja voittaa runkosarjan.
Linja-auto pysäkille, kusi tauko.Mihin sivutielle ne nyt on taittamassa.. kesken kautta ?
Pääsarjatason ykkösmaalivahtistatuksen välttäminen tai ehkäpä tässä tapauksessa väitteleminen 30-vuotiaaksi asti paljastaa kyllä jotain erityistä pelaajan henkisestä tasosta. Tässä tapauksessa se paljasti heikkouden. Tuo se minun argumentti oli pelaajasta, jonka en ollut nähnyt pelaavan. No, toteuma oli Lukasin kannalta karu. Ei ollut hän valmis haasteeseen.Kreditit silloin, kun aihetta on: McTorso oli oikeassa, Lukas oli huonoin ykkösvahti, mitä SaiPassa oli nähty!
No nämä nyt on jo vähän turhan korkealentoisia tulkintoja. Hän kun lähti Suomeen nimenomaan saadakseen sen ykkösvahdin statuksen. Olisi halunnut muuten pelata Olomoucissa, mutta kun maalivahtilegendan jatkaessa ei tarjolla ollut kuin korkeintaan tandemin rooli. Henkisestä tasosta en tiedä, enkä paljon mv-valmennuksesta ymmärrä, mutta pikemminkin herran aika omintakeinen torjuntatekniikka oli sellainen, mikä pelaajan scoutanneen Jussi Markkasen olisi pitänyt ex-maalivahtina huomata ja ilmiselvänä punaisena lippuna huomata.Pääsarjatason ykkösmaalivahtistatuksen välttäminen tai ehkäpä tässä tapauksessa väitteleminen 30-vuotiaaksi asti paljastaa kyllä jotain erityistä pelaajan henkisestä tasosta.
Aika vähän. Hetki sitten niitä oli noin kymmenen.
Kärpät ei ole pelannut tällä kaudella puolustusvoittoisesti, vaan hyökkäysvoittoisesti.Mielenkiintoista nähdä, miten tämä "perinteinen" hyvin puolustusvoittoinen pelitapa pärjää tänä vuonna