Sama tuli skidinä huomattua faijan ja hieman vanhempana broidin kanssa. Ei tuntunut ymmärtävän kumpikaan, että me lapset/sisarukset havaittiin kyllä heti muutos käytöksessä niiden muutaman annoksen jälkeen. Itse eivät kumpikaan havainneet mitään eroa omassa olossaan ja loppuvaiheissa suuttuivat kun alettiin asiasta sitten mainitsemaan. Siinä vaiheessa olikin sitten homma jo ajettu niin seinään, että faijaa en ole 15 vuoteen nähnyt ja broidia 10 vuoteen.Mua on ainakin vituttanu suunnattomasti koko elämän ajan se, kun faija on luullut, että me lapset ei tiedetä/tajuta sitä sen tenuttelua. Ja se, että sen mielestä kaikki on ok, kun kukaan ei valita juomisesta.
Tää sama oli itelläkin. Mulla on 2 isoveljeä jotka on mua 5 ja 7 vuotta vanhempia eikä niitä juuri kotona näkynyt kun ite olin n. 10-vuotias. Kyllä mua rassasi kovaa se asia, että oli kaksin himassa känäilevän isukin kanssa, äiti kun teki vuorotöitä ja ne ajat isä siis oli yleensä kännissä. Ja jos ei ollut, treenasi hulluna ja senkin ajan sai pelätä koska se taas alkaa.Mua on ainakin vituttanu suunnattomasti koko elämän ajan se, kun faija on luullut, että me lapset ei tiedetä/tajuta sitä sen tenuttelua. Ja se, että sen mielestä kaikki on ok, kun kukaan ei valita juomisesta.
Hyvä ystäväni, nuoren pojan isä avautui minulle ongelmastaan. Tilanne ei vielä ole kovin paha, mutta näkeehän sen varsinkin nyt kun kerrottiin, että tilanne on huono.
Kuinka tässä voisi toimia tai pitäisikö tehdä jotain? Lapsi ei ole vaarassa, ei mitään sellaista. Mutta ei tuossa salajuopottelussa ole mitään tolkkua.
Tässä on se kohta millä ajelet kaikista koviten miinaan. Tuo on luulotila, joka on itselläsi korvien välissä. Lähes 100% varmasti vahingoitat myös lapsia toiminnallasi, vaikka itse luulisit että he eivät asioista mitään tiedä.Edelleenkään kumpikaan kakara ei edes tiedä, mitä tarkoittaa, jos joku on humalassa. Muijakaan ei enää jaksa sanoa mitään.
En tiedä varmaksi, mutta minusta vaikuttaa siltä, että olet keksinyt vallan hyvän ratkaisun ongelmaasi. Nimittäin jos on niin, että kännissä ei ole hauskaa ja jos kännissä oleminen aiheuttaa negatiivista käytöstä, niin miksi ihmeessä sitten olisit kännissä? Et kai muutenkaan erityisemmin pyri vapaaehtoisesti tekemään asioita, jotka ovat mielestäsi ikäviä?Olisiko seuraavaan jotain neuvoa...
...
Mulla ei nykyään ole hauskaa kännissä vaan enemmänkin musta tulee passiivis-agressiivinen.
...
Mene ja tiedä, mutta nyt ajattelin olla hetken taas selvinpäin ja keskittyä urheiluun ja muuhun rentoutumiseen.
Olisiko seuraavaan jotain neuvoa...
Eli mulla ei sinäänsä kyllä ole määriin tai juomakertoihin liittyvää ongelmaa. Olin itseasiassa kuusi viikkoa juuri selvinpäin, eikä alkoholia tehnyt yhtään mieli.
Mutta sitten kun juon, niin huomaan käytökseni muuttuvan helvetisti. Mulla ei nykyään ole hauskaa kännissä vaan enemmänkin musta tulee passiivis-agressiivinen. Sitten aamulla vaan miettii, että mistä vitusta nekin synkät ajatukset ym. tulivat?
Töissä on ollut helvetillistä painetta, kaverisuhteissa on ollut vähän ongelmia, joten varmaan nämä asiat sitten purkautuvat kännissä?
Mene ja tiedä, mutta nyt ajattelin olla hetken taas selvinpäin ja keskittyä urheiluun ja muuhun rentoutumiseen.
Hyvä ystäväni, nuoren pojan isä avautui minulle ongelmastaan. Tilanne ei vielä ole kovin paha, mutta näkeehän sen varsinkin nyt kun kerrottiin, että tilanne on huono.
Kuinka tässä voisi toimia tai pitäisikö tehdä jotain? Lapsi ei ole vaarassa, ei mitään sellaista. Mutta ei tuossa salajuopottelussa ole mitään tolkkua.
En tiedä varmaksi, mutta minusta vaikuttaa siltä, että olet keksinyt vallan hyvän ratkaisun ongelmaasi. Nimittäin jos on niin, että kännissä ei ole hauskaa ja jos kännissä oleminen aiheuttaa negatiivista käytöstä, niin miksi ihmeessä sitten olisit kännissä? Et kai muutenkaan erityisemmin pyri vapaaehtoisesti tekemään asioita, jotka ovat mielestäsi ikäviä?
Toki alkoholia pääsääntöisesti kuuluu nauttia ilman että vetää kännejä. Vesiselvänä olemisen ja kännissä olemisen välillä on vielä monta monta sävyä, joten ei kai sinun tarvitse täysin ilman alkoholiakaan olla.
Ehdotan kahta teoriaa:
verensokeri on niin alhaalla, että olet ärtynyt. Muuannetkin lääkärit kehottavat syömään jotakin alkoholinkäytön ohessa.
Eipä tilanne ole tuosta juurikaan muuttunut. Nyt olen 24-vuotias ja tilanne on edelleen se, ettei 12 olutta riitä mihinkään ja "riskiraja" ylittyy joka viikko, muutamaa satunnaista poikkeusta lukuunottamatta. 20 olutta lienee tarpeeksi yhdelle illalle jos lähtee juomaan nimenomaan humaltumistarkoituksessa, usein määrää ei tosin tule laskettua, toisin kuin silloin 18-vuotiaana.Matkalla alkoholismiin? Kyllä.
Aloitin vasta 18-vuotiaana alkoholinkäytön. Nyt on jo monet monet kerrat tullut oltua humalatilassa. Niin ja: edelleen olen 18 vuotta vanha.
Riskiraja lienee 24 annosta / viikko. Jos itse oikein juomalla alan juomaan, ei 12 annosta eli yksi mäyris riitä yhdelle päivälle. Riskiraja on viime aikoina varmasti ylittynyt joka viikko. Päätin siten olla ensi viikon kokonaan ilman alkoholia.
Tiivistettynä: Olen tehnyt uskomattoman matkan absolutistista alkoholistiksi.
En ymmärrä mitä tarkoittaa, että jurrissa unohtaa syödä. Ei pidä unohtaa, ei kai autollakaan ajeta tyhjällä tankilla ilman energiaa.
No itsellä se menee jotakuinkin niin, että kakkospäivän (tai kolmos-, tai nelos-, tai vitos- jne) aamu alkaa alkoholilla, eikä aamupalalla. Siitä päivän kehittyessä sitä ruokailut vaan unohtuu, kun juoma-annoksia tulee kumottua.
Ekana päivänä sitä on usein tullut syötyä jo aamupala, lounas ja jopa päivällinen.
Mä olen pohtinut, että miten ihminen pystyy juomaan yhtä kyytiä viikkoja? Eikö tule esim. rytmihäiriöitä tai muita fyysisiä oireita, jotka pysäyttävät juomisen.
Tässä kolmen kuukauden ryyppyputki.
Ei vaan voi ymmärtää, miten elimistö kestää tollasen.
Mä olen pohtinut, että miten ihminen pystyy juomaan yhtä kyytiä viikkoja? Eikö tule esim. rytmihäiriöitä tai muita fyysisiä oireita, jotka pysäyttävät juomisen.
Tässä kolmen kuukauden ryyppyputki.
Ei vaan voi ymmärtää, miten elimistö kestää tollasen.