Jos jalka on poikki, menet todennäköisesti lääkäriin. Jos kolestroliarvosi on hälyttävä, teet todennäköisesti asialle jotain. Jos päätä särkee, teet todennäköisesti asialle jotain. Jos et hallitse alkoholinkäyttöäsi, teet todennäköisesti asialle jotain...? Mitä se voisi sinun kohdallasi olla?
Vastaillaan nyt jotakin, koska kalikka kalahti...
Viime syksynä pidin pidemmän tauon juomisesta (n. 3 kk), mutta hiljalleen on taas tänä vuonna lipsuttu entiseen elämänmenoon. Minun kohdallani se tarkoittaa muutamaa (4-8) "ravintola-annosta" per ilta. Ei kuitenkaan ravintolassa, vaan kotona.
Beemanin mainitsema väsymys on tuttu tunne. En ole mielestäni kuitenkaan rappiolla, vaan ajan päivittäin autoa (aina selvinpäin) ja teen työni, samoin kotityöni, joita omakotitalossa riittää. Joka päivä se tissuttelu kuitenkin jossain vaiheessa alkaa. Yleensä töistä kotiuduttuani. Olen miettinyt aivan helvetisti, miksi teen niin. Miten voi olla niin vaikea olla ilman? Tant gredulin kysyi, miksi en tee asialle mitään. Todella hyvä kysymys, johon en osaa vastata. Ehkä en vain halua luopua alkoholin tuomasta (hetkellisestä) hyvänolon tunteesta. Huomaan, että olen tosi levoton, jos yritän olla ottamatta. Sitten kun olen ottanut pari huikkaa, levottomuus on tiessään ja olo tuntuu taas hyvältä.
Koko ajan tietysti kontrolloin määriä niin, että olen aamulla ajokunnossa. En usko läheisteni tietävän tai ajattelevan ongelman syvyyttä. En koskaan juo niin paljon, että olisin silminnähden jurrissa. En myöskään aamuisin pode varsinaista krapulaa. Vain väsymystä, vaikka olisin nukkunut riittävästi.
Heti aamusta en edes viikonloppuisin ota, mutta iltapäivästä alkaa tehdä mieli ensin yhtä kaljaa sitten toista ja taas mennään.
Kyllä tämä olisi hyvä saada loppumaan, mutta ei ole helppoa. Lääkäriin en ole uskaltanut mennä pitkään aikaan. Sieltä tulisi varmaan sellainen tuomio, että ryyppääminen olisi lopetettava saman tien. Sekin pelottaa. Tieto lisää tuskaa.
Tsemppiä kaikille kohtalotovereille.