Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Matkakohteenne

  • 2 586 272
  • 14 952

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Motarille mennessä siis otetaan biglietto ja se maksetaan poistuttaessa. Ei kannata hukata sitä ennen poistumista Ja maksamista :)

Tuo on ärsyttävä systeemi. 2018 ja -19 tuli ajeltua tuolla paljon ja aina se stressasi. Tietulleja ei kannata todellakaan järjestää noin. Pohjois-Italiassa oli myös näitä tietulliansoja, eli pystyit tietämättäsi jättää elektronisesti valvotun parin euron tietullin maksamatta ja saada tyyliin vuosien päästä satojen eurojen laskun. Laillistettua ryöstämistä. Nämä on kai sittemmin kielletty tai ainakaan en ihan heti törmännyt tietoon niistä googlettamalla.
 

julle-jr

Jäsen
Tuo on ärsyttävä systeemi. 2018 ja -19 tuli ajeltua tuolla paljon ja aina se stressasi. Tietulleja ei kannata todellakaan järjestää noin. Pohjois-Italiassa oli myös näitä tietulliansoja, eli pystyit tietämättäsi jättää elektronisesti valvotun parin euron tietullin maksamatta ja saada tyyliin vuosien päästä satojen eurojen laskun. Laillistettua ryöstämistä. Nämä on kai sittemmin kielletty tai ainakaan en ihan heti törmännyt tietoon niistä googlettamalla.
Joo mä ajoin joskus keskellä yötä olisko ollut muistaakseni rekoille tarkoitetulle portille ja siihen mun perään pari kolme täysperävaunurekkaa. No en tietenkään päässyt portista ihan helpolla läpi eikä takana olleet rekatkaan oikein halunneet alkaa peruuttelemaan pois. Siinä oli muistaakseni joku nappi, jota painamalla sai puheyhteyden johonkin keskukseen ja lopulta portin auki kun vähän aikaa selitin että avatkaa ny satana.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei ole mitään erikoista. On tuoltakin kentältä tullut joskus otettua auto, se oli pieni kenttä ja vuokraamo meni jotenkin aikaisin kiinni muistaakseni joten tuli vähän kiire. Auto kannattaa tietenkin tarkastaa mahdollisten kolhujen varalta ennen kuin lähtee liikkeelle. Tietulleihin mennessä kannattaa katsoa, että ajaa oikeaan "karsinaan", eli ei telepass-portille, vaan luottokortti- tai käteisportille. Motarille mennessä siis otetaan biglietto ja se maksetaan poistuttaessa. Ei kannata hukata sitä ennen poistumista Ja maksamista :)
Tästä olisikin jossain vaiheessa pitänyt googlailla, kiitokset siis. Teoriassa siis selkää, mutta katsotaan nyt, miten saadaan sekoiltua tuolla.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Tuo on ärsyttävä systeemi. 2018 ja -19 tuli ajeltua tuolla paljon ja aina se stressasi. Tietulleja ei kannata todellakaan järjestää noin. Pohjois-Italiassa oli myös näitä tietulliansoja, eli pystyit tietämättäsi jättää elektronisesti valvotun parin euron tietullin maksamatta ja saada tyyliin vuosien päästä satojen eurojen laskun. Laillistettua ryöstämistä. Nämä on kai sittemmin kielletty tai ainakaan en ihan heti törmännyt tietoon niistä googlettamalla.

Lippujärjestelmästä voi olla tietysti mielipiteitä, mutta miten tämä jälkimmäinen tietämättä onnistuu (jollet siis tarkoita Telepass-kaistaa)? Tuolla nimenomaan pohjoisessa tuhansia kilsoja ajaneena en nyt hahmota mitä tällä tarkoitat.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Lippujärjestelmästä voi olla tietysti mielipiteitä, mutta miten tämä jälkimmäinen tietämättä onnistuu (jollet siis tarkoita Telepass-kaistaa)? Tuolla nimenomaan pohjoisessa tuhansia kilsoja ajaneena en nyt hahmota mitä tällä tarkoitat.

Tämä on mahdollisesti jo muuttunut, mutta Lago di Comon seudulla oli vielä muutama vuosi sitten mahdollista ajaa tietämättään yksityistä elektronisesti valvottua tietä, josta piti maksaa jollain tietyllä nettisivulla, jonne auton rekisteritunnuksen syöttämällä näki paljonko maksuja on kertynyt. Jos tätä ei hoksannut (ja moni ei todellakaan hoksannut), saattoi postista kolahtaa jäätävä perintämaksu. En tiedä onko nämä sittemmin kielletty.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Onko Pohjois-Italian vuokra-autokulttuurista jotain merkittävää kerrottavaa kellään, vai heitänkö vain varauksen ja rohkeasti sekaan. Suomessa vuokraaminen on tuttua omavastuineen, mutta otan mielelläni vastaan vinkit ja sudenkuopista varoittelut.
Ei ole tuolta seudulta kokemusta, mutta Ranskan puolelta on sen verran, että olisinpa googlannut vuokrafirman etukäteen. Ranskassa eivät ole niin härskejä kuin Espanjassa, siis ko. lafka. Mutta todella negatiivista palautetta olivat saaneet. Ite otin täydet vakuutukset, mikä tarkoitti avaimet käteen ja suoraan ajoon ilman mitään tarkastuskierroksia virkailijan kanssa. Palatessa hiukan yllättäen heti sekunnin tiirailun jälkeen näytettiin kolhiintunutta etupuskuria. Sanoin vaan, että so what, täydet vakuutukset eikä siitä sen enempää. Sanoin kyllä, että otettiin muuten kuvat autosta ennen lähtöä ja se kolhu näkyy niissä. Tyyppi mutisi, että ei oo kolhu kirjattu heidän järjestelmään, mutta senkus meet, kun on vakuutus. Auto oli melkein pakasta napattu enkä voinut välttyä ajatukselta, että se oli firman toimesta ajettu rotvalliin ja hynät kaikilta, jotka eivät täyttä vakuutusta ota. En usko, että tuo kolhu on vieläkään niiden järjestelmässä.

Eli ottakaa selvää siitä firmasta ja asiakaspalautteesta, mistä ikinä vuokraattekaan.

Ai niin, Ranskassa voi saada selfien itsestään ilman salaman välähdystä. Been there, done that. Halpa sakko, mutta ei kuulemma kannata jättää maksamatta luottaen perinnän puuttumiseen. Sakko kannattaa kuitenkin maksaa valtion virallisen lomakkeen kautta ja vain ja ainoastaan netissä virallisten sivujen systeemin kautta. Autonvuokraajat kuulemma kärkkäästi itsekin lähettävät sakkolapun forwardina, mutta jonkin verran kermaa päällä. Mulle tuli suoraan valtiolta maksukehotus.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Yllättyneitä kun 149e ei saanutkaan matkatoimiston kautta viikon all-inclusive matkaa Kreetalle?

Voi verrata mitä maksaa vaikka Aurinkomatkoilla, jolla on paljon parempi maine asioiden hoitamisessa kuin Deturilla
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Yllättyneitä kun 149e ei saanutkaan matkatoimiston kautta viikon all-inclusive matkaa Kreetalle?

Voi verrata mitä maksaa vaikka Aurinkomatkoilla, jolla on paljon parempi maine asioiden hoitamisessa kuin Deturilla

Ehkä siinä hieman näin sivustaseuraajana yllättää tuo puhdas petos. Jos tällaisesta olemattoman tuotteen myymisestä selviää vain palauttamalla rahat kuluttajille, on järjestelmässä jotain vikaa. Tuomioitahan tuosta pitäisi tulla.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Yllättyneitä kun 149e ei saanutkaan matkatoimiston kautta viikon all-inclusive matkaa Kreetalle?

Voi verrata mitä maksaa vaikka Aurinkomatkoilla, jolla on paljon parempi maine asioiden hoitamisessa kuin Deturilla
Ei nyt näin jälkeenpäin erityisesti yllätä, ellei Deturin härskiyttä lasketa. Kompastuin osin omaan näppäryyteeni. Olen ennen koronaa matkannut paljon erilaisten alennuslentojen varassa ja yhdistellyt niitä edullisiin hyvän sijainnin majapaikkoihin ja jollain tapaa osa nautintoa koko reissusta on tullut siitä, että on niitä edullisesti saanut toteutettua.

Nyt sitten lankesin ansaan, koska oletin, että kyse on enemmänkin koronan tuomasta epävarmuudesta hinnoittelussa, vaikka lopulta pieni googlaus olisi kertonut aiemmat keissit ja riittänyt varoitukseksi. Aiempi historiani aiheutti harhan, josta on syytä oppia. Jos rahat tulevat takaisin joskus, niin hieno homma, mutta enpä erityisemmin laske sen varaan. Oppirahoja sanan varsinaisessa merkityksessä.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Jos tällaisesta olemattoman tuotteen myymisestä selviää vain palauttamalla rahat kuluttajille, on järjestelmässä jotain vikaa. Tuomioitahan tuosta pitäisi tulla.

Niin jos rahat tosiaan palautetaan eikä anneta vain jotain voucheria, joka on voimassa 2v ja pakko käyttää johonkin kalliimpaan Deturin matkaan...
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Niin jos rahat tosiaan palautetaan eikä anneta vain jotain voucheria, joka on voimassa 2v ja pakko käyttää johonkin kalliimpaan Deturin matkaan...
Vaihtoehdot olivat sinänsä selkeät: rahojen palautus, voucher pienellä lisällä tai jo maksetun osuuden hyvittäminen korvaavan matkan yhteydessä. Se on sitten asia erikseen, milloin rahoja mahdollisesti kannattaa odottaa, jos milloinkaan.

No mutta, elämä jatkuu ja uusi matka on jo tilattu. Meidän osalta tilanne on sikäli hyvä, että vaikka 600 on iso raha mulle, ei homma kaadu siihen. Voi olla kuitenkin, että tuo hinta on houkutellut jotain varaamaan reissut kerran elämässä -tyyliin vähistä varoistaan ja sitten käy näin.
 
Viimeksi muokattu:

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko jotain faktatietoa tälle? Itsellä ja rouvalla menopaluu liput Berliiniin toukokuulle, eikä meille ainakaan mitään infoa ole tullut, ettei lentoja lennettäisi.


Kivat kepposet Ryanairilta, tästä varoittelin että peruvat lentoja ilman ilmoituksia. Näin kävi myös tammi- helmikuussa. Toki nyt sotakin vaikuttaa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Avalanche
Kesäloma matkaa suunnitellaan ja yksi mielenkiintoinen vaihtoehto olisi Japani. Osakan alue tai Tokio varmaan pääpysäkkinä, mutta onko palstalaisilla vinkkejä tai kokemuksia Japanin matkailusta? Ja mitenkähän lennot sinne nyt menee kun Venäjän yli tuskin ollaan lentämässä?
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Kesäloma matkaa suunnitellaan ja yksi mielenkiintoinen vaihtoehto olisi Japani. Osakan alue tai Tokio varmaan pääpysäkkinä, mutta onko palstalaisilla vinkkejä tai kokemuksia Japanin matkailusta? Ja mitenkähän lennot sinne nyt menee kun Venäjän yli tuskin ollaan lentämässä?
Kannattaa ainakin seurata tarkkaan koronarajoituksia. Japaniin ei pitkään aikaan päässyt turistina ollenkaan, mutta nyt taitaa matkustaminen olla taas mahdollista.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kesäloma matkaa suunnitellaan ja yksi mielenkiintoinen vaihtoehto olisi Japani. Osakan alue tai Tokio varmaan pääpysäkkinä, mutta onko palstalaisilla vinkkejä tai kokemuksia Japanin matkailusta? Ja mitenkähän lennot sinne nyt menee kun Venäjän yli tuskin ollaan lentämässä?

Nyt ei ole oikea aika matkustaa Japaniin.

Mutta sitten kun on, niin suosittelen tukikohdaksi Kiotoa. Sinne pääsee helposti Osakan kentältä, kun ovat samaa suurkaupunkialuetta. Noista kaupungeista Osaka on mielestäni pitkälti sellsinen suurkaupunki, joita maailma on täynnä. Kioto on paljon omaleimaisempi.

Omasta reissustani Japaniin on tosin jo 14 vuotta, joten maailma on voinut jonkin verran muuttua noista ajoista. Reissu kesti kahdeksan vuorokautta, joista jokainen yö Kiotossa. Päiväretket tuli tehtyä Hiroshimaan (suosittelen), Osakaan (ihan OK) ja Naraan (jos kulttuurihistoria kiinnostaa, niin suosittelen tuotakin).
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Herkeän kysymään täältä, koska arvaan, että aika moni näillä meidän tulevilla seuduilla on kulkenut jo aiemmin. Lento laskeutuu siis Venetsiaan puolilta päivin paikallista aikaa, ja tarkoitus on ottaa siitä auto alle. Suuntana Villach, jonne saavumme rauhallisen ajelun ja pysähtelyn jälkeen illalla. Yö siinä, paikkojen katselua ja suunnaksi Bled, jossa yö sekä seuraava päivä. Mietiskelin, että olisi siinä myös toisen yön ja ajelisi sitten rauhassa Ljubljanan edustalle, jossa menisi kaksi yötä myös. Loppureissun on oikeastaan se hankala, koska lento lähtee Suomeen niin aikaisin, että varattuna on lentokenttähotelli. Edellinen aamu olisi tarkoitus saapua jo suht hyvissä ajoin Venetsiaan, jotta ehtii katsoa pakolliset nähtävyydet ja kertoa käyneensä siellä, yö siis lähellä kenttää. Jää yksi yö, jonka alunperin ajattelimme olla Kroatiassa, mutta ei tuo oikein fiksusti taivu suunnitelmaan. Olisi kuitenkin houkuttelevaa käydä Välimerellä, esim. Matulji, Opatija tai vähän isompi Rijeka olisi siinä huudeilla. Jos tuuri kävisi, voisi olla jopa arskasäät.

Tässä vähän emmin, että miten varailen paikkoja. Lukittuna ei oikeastaan ole kuin tuo viimeinen yö Venetsiassa, mutta muutoin otan seudulla pyörineiltä ajatuksia vastaan, miten tuon Kroatian saisi paketoitua fiksusti mukaan. Pitäisikö karsia Ljubljanasta yksi yö ja olla suosiolla Välimerellä kaksi? Tai sitten pitää vain Ljubljanassa tukikohtaa ja tehdä päiväretki Villachiin kera Bledin ja lähtiessä ajaa Matuljin tms. kautta pois. Vai Villachin kautta, mutta vain päiväseltään Bled ja kahden yön jälkeen Ljubljanasta Kroatiaan, jossa kaksi yötä ja siitä etiäpäin... vaikeaa on tämä tälläinen.
 

Jeffrey

Jäsen
Tässä vähän emmin, että miten varailen paikkoja. Lukittuna ei oikeastaan ole kuin tuo viimeinen yö Venetsiassa, mutta muutoin otan seudulla pyörineiltä ajatuksia vastaan, miten tuon Kroatian saisi paketoitua fiksusti mukaan. Pitäisikö karsia Ljubljanasta yksi yö ja olla suosiolla Välimerellä kaksi? Tai sitten pitää vain Ljubljanassa tukikohtaa ja tehdä päiväretki Villachiin kera Bledin ja lähtiessä ajaa Matuljin tms. kautta pois. Vai Villachin kautta, mutta vain päiväseltään Bled ja kahden yön jälkeen Ljubljanasta Kroatiaan, jossa kaksi yötä ja siitä etiäpäin... vaikeaa on tämä tälläinen.

On kyllä mielenkiintoinen reissu teille tulossa! Laitahan raporttia kun homma viety läpi.

Sloveniassa olen itse pyörinyt viimeksi n. 20 vuotta sitten joten muistikuvat on takapenkiltä ja nekin jokseenkin hataria, Kroatiassa/BH:ssa pyörittiin pari vuotta sitten, mutta taitaa olla teidän reitille turhan alhaalla nämä seudut. Yleisesti tässä tulee ehkä mieleen se, että jos kustannuspuolta haluaa minimoida niin valtakunnanrajojen ylittäminen saattaa kannattaa minimoida. Tosin nyt kun vähän googlailin niin vaikuttaisi siltä, että Itävalta ja Slovenia myyvät kausittaista tietullilipuketta, joten itseasiassa käyttömäärällä ei taida olla väliä? Sveitsi toimii samoin joskin tulli piti maksaa heti vuodeksi, mutta Italiassa ei ainakaan omaan silmään osunut vastaavaa maksua vaan maksut tulivat käytön mukaan. Myös Kroatian tietullit taitanevat olla käytön mukaan. Toki isossa kuvassa tietullit on tikku jonkassa, joskin kyllä varmaan pari satasta tuollaisella reissulla tullee.

Road tripeillä itse suosin varata mahdollisimman vähän majoituksia. Tien päällä usein saattaa mieli muuttua ja mieli jää vähän pidemmäksi aikaa johonkin tiettyyn paikkaan jolloin juuri siellä haluaa ottaa pidemmän ajan kun mitä suunnitelmissa oli. Vastaavasti jos joku paikka onkin perseestä, niin suunniteltua aikaa voi lyhentää. Ainakin hotels.com tarjoaa tällä hetkellä melko hyvät peruutusehdot, ja vaikka se nyt ehkä pikkusikaa onkin puolivakavissaan huoneita varailla ja katsoa tilanteen mukaan minkä huoneen oikeasti ostaa - on se ihan mahdollista. Kuitenkin se lopullinen reitti muovautuu vasta sitten tien päällä, ja vaikka kilometrit taittuvat varsinkin alkumatkasta kuin siivillä - saattaa ne alkaa tökkimään loppumatkasta ja tekeekin sitten hyvää jäädä pidemmäksi aikaa samaan paikkaan. Toki huoneita voi varata myös reissun aikana pelkääjän paikalta.

Välimeressä on ainakin itseeni sellainen vaikutus, että 2 yötä on melkein minimi mikä siellä menee kun saa jalat upotettua rantahiekkaan, sateenvarjojuoman käteen ja erilaisen lomafiiliksen päälle mitä aktiiviloma osuudella on. Aktiivikohteissa aikataulutetumpi loma onnistuu jotenkin paremmin kun tekemistä on enemmän ja mieli pysyy paremmin siinä tekemisessä kiinni - eikä aikataulut tunnu niin pahalta. Tässä toki kannattaa huomioida sekin, että jos kaksi hotelliyötä muovautuu myöhäiseen sisäänkirjaukseen ja aikaiseen uloskirjaukseen - niin käytännön lomaa tuolla on vain yksi päivä.

Jaan kyllä tuskan siitä, että suunnittelu on äärimmäisen rankkaa! Itse olen onneksi onnistunut ulkoistamaan tämän naishenkilölle antaen ne omat raamit jossa itse haluaisi käydä. Lopulta kuitenkin Road Tripeillä parasta on ne yllättävät paikat, eli kannattanee jättää tilaa myös niille eikä mennä pelkän suunnitelman mukaan vaikka toki niilläkin hyviä paikkoja löytää.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Jaan kyllä tuskan siitä, että suunnittelu on äärimmäisen rankkaa! Itse olen onneksi onnistunut ulkoistamaan tämän naishenkilölle antaen ne omat raamit jossa itse haluaisi käydä. Lopulta kuitenkin Road Tripeillä parasta on ne yllättävät paikat, eli kannattanee jättää tilaa myös niille eikä mennä pelkän suunnitelman mukaan vaikka toki niilläkin hyviä paikkoja löytää.

Ei vaan suunnittelussahan on puoli hupia! Nämä kuukauden reissut ovat todella hauskoja suunnitella kun seikkailee kartalla ja tehtävää ja nähtävää on aina liikaa. Varaukset hiljalleen kuntoon ja pientä ennakkohypeä päälle ennen reissua, piristää mieltä tällaisen saatananmoisen räntäsateen ja tuulen piiskaamassa Oulussa.
 

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
Jää yksi yö, jonka alunperin ajattelimme olla Kroatiassa, mutta ei tuo oikein fiksusti taivu suunnitelmaan. Olisi kuitenkin houkuttelevaa käydä Välimerellä, esim. Matulji, Opatija tai vähän isompi Rijeka olisi siinä huudeilla. Jos tuuri kävisi, voisi olla jopa arskasäät.

Tässä vähän emmin, että miten varailen paikkoja. Lukittuna ei oikeastaan ole kuin tuo viimeinen yö Venetsiassa, mutta muutoin otan seudulla pyörineiltä ajatuksia vastaan, miten tuon Kroatian saisi paketoitua fiksusti mukaan. Pitäisikö karsia Ljubljanasta yksi yö ja olla suosiolla Välimerellä kaksi? Tai sitten pitää vain Ljubljanassa tukikohtaa ja tehdä päiväretki Villachiin kera Bledin ja lähtiessä ajaa Matuljin tms. kautta pois. Vai Villachin kautta, mutta vain päiväseltään Bled ja kahden yön jälkeen Ljubljanasta Kroatiaan, jossa kaksi yötä ja siitä etiäpäin... vaikeaa on tämä tälläinen.
Kroatiassa yksi mahdollisuus voisi olla ajella tuota Istrian länsirannikkoa alaspäin ja siellä käydä esim. Rovinjissa tai Porecissa. Molemmissa nätti vanha kaupunki ja merellistä tunnelmaa. Poreciin näyttää google mapsin mukaan olevan suunnilleen sama matka kuin Rijekaan. Siellä käy sitten muiden Itävaltalaisten kanssa syömässä paneroidut porsaanleikkeet ja nauramassa yhteen ääneen omasta mielestä hyville jutuille.

Kauhean kova tahti teillä on, itse saisin tuollaiseen reissuun uppoamaan helposti 2 viikkoa, mutta näin sitä erilaisia ollaan ja itselle sopivaa tahtia edetään.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tässä vähän emmin, että miten varailen paikkoja. Lukittuna ei oikeastaan ole kuin tuo viimeinen yö Venetsiassa, mutta muutoin otan seudulla pyörineiltä ajatuksia vastaan, miten tuon Kroatian saisi paketoitua fiksusti mukaan. Pitäisikö karsia Ljubljanasta yksi yö ja olla suosiolla Välimerellä kaksi? Tai sitten pitää vain Ljubljanassa tukikohtaa ja tehdä päiväretki Villachiin kera Bledin ja lähtiessä ajaa Matuljin tms. kautta pois. Vai Villachin kautta, mutta vain päiväseltään Bled ja kahden yön jälkeen Ljubljanasta Kroatiaan, jossa kaksi yötä ja siitä etiäpäin... vaikeaa on tämä tälläinen.
Noilla kulmilla ei ole tullut pyörittyä mutta Pula & Porec -akselilla kerran ja Dubrovnikin & Splitin seudulla pari kertaa, etelämpänä oli mielestäni näyttävämmät maisemat. Mutta tehtiin pisto Slovenian puolelle pienempään kaupunkiin nimeltä Piran, se oli myös hieno paikka joten jos reitti menee läheltä niin kannattaa pistäytyä.
 

Jeffrey

Jäsen
Toki myös Italian puolella lähempänä Venetsiaa on ihan hyvännäköisiä rantakohteita. Lignano ja Bibione oli kerran omalla listalla, mutta jäi käymättä - toki kyliä on tuolla senkun löytää itselleen sopivan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös