Markon vuoro alistaa!

  • 86 046
  • 391

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Jääkiekon seuraaminen ja oman joukkueen kannattaminen perustuu monesti enemmän tunteeseen kuin järkeen. Jääkiekko - suuria tunteita - niin kuin sanotaankin. Myös juuret ja asuinpaikkasidonnaisuus ratkaisevat paljon tässä asiassa.

Itsekin olen aika kriittinen JYPin kannattaja ja annan kritiikkiä seuran toiminnalle silloin, kun koen sen aiheelliseksi. Viime aikoina olen kommentoinut täällä hieman valmennuksen näkökulmasta ja puolesta, mutta yhtä lailla kritisoin myös sen toimintaa tarvittaessa, ja olen myös niin tehnytkin joissain asioissa. Kriittisyys on sitä että kokee, että jotkut asiat voisi tehdä vielä paremmin (vaikka ihan hyvin onkin onnistuttu), ja että ei ole ihan tyytyväinen kaikkiin seuran ratkaisuihin. Se ei kuitenkaan tarkoita, että olisi hylkäämässä seuran tai lopettamassa sen kannattamisen. Aina pitää olla varaa parantaa.

Tuo minun kannanottoni liittyi lähinnä siihen että tartutaan kritiikin/negailun volumen tasoon, vedetään täysin överit johtopäätökset ja sitten huokaillaan "eikö mikään riitä" -hengessä ja luetellaan lopuksi kaikki organisaation saavutukset. Nythän täällä on taas ponnistanut pintaan se miten esimerkiksi kolmanneksi sijoittumista ei osata muka arvostaa. Ja johtopäätökseen vaikuttaisi riittäneen se että valmennukselle annettiin kuittia kun sen itse asettamat tavoitteet eivät täyttyneet. Tai kun valmennuksen halutaan ottavan askeleen eteenpäin puolen vuosikymmenen vallassa olemisen aikana.

Ja kyllä kritiikkiä/negailua saa iskeä vastapalloon kunnolla. Nuo johtopäätökset ovat vain täysin käsittämättömiä.
 

Hexa

Jäsen
Tai kun valmennuksen halutaan ottavan askeleen eteenpäin puolen vuosikymmenen vallassa olemisen aikana.
Itse olen tähän asti pitänyt Virtasta pätevänä ja hyvänä valmentajana, mutta nyt kun olen lukenut joitakin kommentteja hyvine perusteluineen esim. koirankopituksista ja pelaajien savustamisesta ulos, niin olen alkanut hieman miettiä asioita myös kolikon toiselta puolelta. No, joka tapauksessa saakoon Virtanen minun puolesta vielä yhden mahdollisuuden tuoda se mestaruus JYPille. Ensi kauden jälkeen on kuitenkin jo suotavaa päävalmentajan vaihtua, 5 vuotta putkeen samassa seurassa on aika pitkä pesti nykypäivänä. Jos kunnianhimoa valmentajana edelleen riittää, niin ehkä silloin on parempi lähteä haistelemaan uusia tuulia muissa seuroissa ja mikä estää palaamasta vielä joskus takaisin. Mutta nämä ovat organisaation ja Virtasen itsensä päätöksiä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Itse olen tähän asti pitänyt Virtasta pätevänä ja hyvänä valmentajana, mutta nyt kun olen lukenut joitakin kommentteja hyvine perusteluineen esim. koirankopituksista ja pelaajien savustamisesta ulos, niin olen alkanut hieman miettiä asioita myös kolikon toiselta puolelta. No, joka tapauksessa saakoon Virtanen minun puolesta vielä yhden mahdollisuuden tuoda se mestaruus JYPille. Ensi kauden jälkeen on kuitenkin jo suotavaa päävalmentajan vaihtua, 5 vuotta putkeen samassa seurassa on aika pitkä pesti nykypäivänä. Jos kunnianhimoa valmentajana edelleen riittää, niin ehkä silloin on parempi lähteä haistelemaan uusia tuulia muissa seuroissa ja mikä estää palaamasta vielä joskus takaisin. Mutta nämä ovat organisaation ja Virtasen itsensä päätöksiä.

Se on kieltämättä kummallista että kovaan ääneen julistetun "modernisoidaan jääkiekko" -projektin aikana ei ole systemaattisesti pyritty rakentamaan ja ylläpitämään sellaista pelaajarunkoa joka palvelisi haluttuun suuntaan menemistä. Tai edes keskitytty siihen mitä tuon projektin olisi pitänyt konkretian tasolla tuoda ja millä aikajänteellä. Täällä on näkynyt kommenttia siitä ettei Virtasella ole ollut riittävää materiaalia, mutta itse pidän varsin huolestuttavana ettei neljän vuoden aikana tuohon ole kyetty akselilla valmennus-pelaajascoutti-rahoittava käsi. Vielä huolestuttavampaa on se että nyt kuningasideana rosteriin tankataan robottikiekon aikaisia ja parhaat päivänsä nähneitä herroja.

Nyt tuonne rosteriin vielä Lahti, Riska ja Virtaselle rillit. Joku voisi olla varma että JYPissä aloitellaan Dufvan kanssa uutta kautta.
 
Viimeksi muokattu:

Hexa

Jäsen
Se on kieltämättä kummallista että kovaan ääneen julistetun "modernisoidaan jääkiekko" -projektin aikana ei ole systemaattisesti pyritty rakentamaan ja ylläpitämään sellaista pelaajarunkoa joka palvelisi haluttuun suuntaan menemistä. Tai edes keskitytty siihen mitä tuon projektin olisi pitänyt konkretian tasolla tuoda ja millä aikajänteellä. Täällä on näkynyt kommenttia siitä ettei Virtasella ole ollut riittävää materiaalia, mutta itse pidän varsin huolestuttavana ettei neljän vuoden aikana tuohon ole kyetty akselilla valmennus-pelaajascoutti-rahoittava käsi. Vielä huolestuttavampaa on se että nyt kuningasideana rosteriin tankataan robottikiekon aikaisia ja parhaat päivänsä nähneitä herroja.

Nyt tuonne rosteriin vielä Lahti, Riska ja Virtaselle rillit. Joku voisi olla varma että JYPissä aloitellaan Dufvan kanssa uutta kautta.
Juuri pelaajavalinnoista annan itse eniten pyyhkeitä valmennukselle. Jos on ollut tarkoituksena edelleen kiekollistaa pelitapaa, niin miksi valitaan sellaisia pelaajia jotka eivät tue haluttua pelitapaa. Tässä kuitenkin tietysti mennään talouden ehdoilla ja sen tilanteen mukaan minkälaisia pelaajia kulloinkin on saatavilla. Ja toisaalta taas, miksi luovutaan sellaisista pelaajista jotka tuota haluttua pelitapaa tukisivat, esimerkkeinä Kemiläinen ja Salonen joille olisi ollut käyttöä playoffeissa, että olisi päästy paremmin paineen alta omista pois. Lisäksi Kemiläinen olisi ollut kova viivapelote ylivoimalla. Tämä olisi voinut olla se ratkaiseva tekijä, että JYP olisi KalPa-sarjasta mennyt finaaliin.

Kuitenkin jäi sellainen vaikutelma (johtuen tietysti pelaajatyypeistäkin), että yltiökiekollistaminen on toistaiseksi lopetettu ja nojataan pitkälti vanhaan pelitapaan. Mikä on tietysti hyväkin asia, koska tämän hetken materiaali pääsääntöisesti ei tue suurta muutosta. Omalla puolustusalueella taas kiekotellaan välillä liikaakin. KalPa taas on mennyt toiseen suuntaan ja tämän kauden JYP ja KalPa olivat pelitavallisesti lähempänä toisiaan kuin aikoihin. Finaalisarjan viimeisissä otteluissa KalPan oli pakko tulla pois mukavuusalueeltaan ja se jopa epäkalpamaisesti toteutti yllättävän hyvin jyppimäistä päätykiekkopeliä Tapparan träppiä vastaan, mutta ihan ei sekään tällä kertaa riittänyt.

Ensi kauden osalta yksi avainkysymys on, miten konkariosasto onnistuu ja pystyvätkö vielä löytämään jotain uutta omaan pelaamiseen ja tekemiseen. Tässä on tietysti eroja yksilöiden välillä miten hyvin painovoimaa pystyy vastustamaan. Jotkut kehittyvät vielä vanhoillakin päivillä. Esimerkiksi Pilen jatkosta ei ole vielä tietoa, mutta minusta liike oli pitkästä aikaa yllättävänkin sulavaa niissä peleissä mitä pääsi pelaamaan poffeissa. Tuppurainen puolestaan oli ihan tukossa varsinkin KalPa-sarjan viimeisissä peleissä, tai oikeastaan myöskin jo HPK-sarjassa.

Kopioimaan mitään ratkaisuja ei kuitenkaan kannata lähteä, vaan seuran tulee pitää kiinni omasta identiteetistään ja ajaa uutta sisään sopivina annoksina. Onko se sitten plagioimista jos Markollekin ilmestyy ensi kaudeksi yhden oppi-isän kaltaiset imagolasit? :)
 
Viimeksi muokattu:

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Marko alistaa tällä hetkellä lähinnä kaikki vähänkin lupaavammat nuoret toisaalle. Vielä Niku pois puolustuksesta ja voikin painaa paniikkinappulaa pakiston suhteen.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kieltämättä Vaakanaisen lähtö herättää jälleen kerran kysymystä Virtasen säteilevästä karismasta. Olkoonkin, Lehterä on Vaakanaiselle ennestään tuttu valmentaja, mutta silti: lupaava nuori pelaaja tulee JYPiin ja saa ihan mukiinmenevästi vielä rooliakin, mutta päättää yhden kauden jälkeen lähteä Liigan jumboksi jääneeseen joukkueeseen keltanokkavalmentajan alaisuuteen. Mitäpä siihen lisäilemään.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Marko alistaa tällä hetkellä lähinnä kaikki vähänkin lupaavammat nuoret toisaalle. Vielä Niku pois puolustuksesta ja voikin painaa paniikkinappulaa pakiston suhteen.
Ja todennäköisintähän on, että vaikka Niku nostaisi kytkintä niin pakisto on valmis. Ellei sitten saada joitain sopimuspelaajia muualle, muuten meillä on määrällisesti riittävästi pakkeja myös reserviin/rotaatioon tai voihan joku entinen Akatemian sopimuspuolustaja tehdä vielä JYP/KeuPa sopimuksen, mutta jos joitakin liigasopimuksia ei saada muualle, tuskin pakistoon ulkoapäin ketään tulee enää.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Kieltämättä Vaakanaisen lähtö herättää jälleen kerran kysymystä Virtasen säteilevästä karismasta. Olkoonkin, Lehterä on Vaakanaiselle ennestään tuttu valmentaja, mutta silti: lupaava nuori pelaaja tulee JYPiin ja saa ihan mukiinmenevästi vielä rooliakin, mutta päättää yhden kauden jälkeen lähteä Liigan jumboksi jääneeseen joukkueeseen keltanokkavalmentajan alaisuuteen. Mitäpä siihen lisäilemään.

Etenkin, kun Jyväskylässä olisi ollut vielä ensi vuonna luvassa CHL-pelejä, jotka ovat selvästi edellä Liigaläpsyttelyä. Nuo, jos mitkä olisivat palvelleet varmasti Vaakanaisen kehitystä. Tosin tuntien Virtasen ja syksykiekon tason, eipä noitakaan kovin montaa lopulta ole luvassa.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Etenkin, kun Jyväskylässä olisi ollut vielä ensi vuonna luvassa CHL-pelejä, jotka ovat selvästi edellä Liigaläpsyttelyä. Nuo, jos mitkä olisivat palvelleet varmasti Vaakanaisen kehitystä. Tosin tuntien Virtasen ja syksykiekon tason, eipä noitakaan kovin montaa lopulta ole luvassa.
Lisätään vielä sen verran, että Iltasanomien uutisessa Vaakanainen kertoo "Pohdin pitkään, mihin suuntaan seuraavaksi lähden. SaiPa teki lopulta sellaisen tarjouksen, josta ei voinut kieltäytyä. Peliaikaodotukset ja tuttu valmentaja painoivat vaakakupissa paljon". Erityisesti ensimmäinen virke kertoo aika karua kieltä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lisätään vielä sen verran, että Iltasanomien uutisessa Vaakanainen kertoo "Pohdin pitkään, mihin suuntaan seuraavaksi lähden. SaiPa teki lopulta sellaisen tarjouksen, josta ei voinut kieltäytyä. Peliaikaodotukset ja tuttu valmentaja painoivat vaakakupissa paljon". Erityisesti ensimmäinen virke kertoo aika karua kieltä.
EI se mitään karua kieltä kerro. Yksi vaihtoehtoinen "suunta" olisi varmasti ollut JYPin riveissä jatkaminen.
 

Kelmu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
EI se mitään karua kieltä kerro. Yksi vaihtoehtoinen "suunta" olisi varmasti ollut JYPin riveissä jatkaminen.

Tässä valitettavasti käy oikein hyvin ilmi Veltsun "vetovoima". Myös Topin casessa ehdotus purkuun tuli pelaajan puolelta, kuten lehdessäkin todettiin. Itseasiassa pelaaja olisi jo aiemmin halunnut purkaa sopimuksensa, sillä rooli JYPissä oli sen verran pieni näytöistä huolimatta. Erittäin hyvä valinta oli Topille Mikkeli ja nyt varmasti Saipa tulevaisuudessa.

Seuraan erittäin suurella mielenkiinnolla tulevaa kautta, tietäen sen kuinka vastaan nykyiset pelaajaomistajat ovat Veltsua. Joukkueen sisältä kuultuna, pelaajat omissa pikkujouluissa vaativat Veltsua antamaan pelin pelaajille. Tähän Veltsu suostui, kun tiesi itsekin mikä on seuraava muutos. No miten kävi, palattiin vanhaan kaavaan takaisin ja tulos oli loistava. Mitä opittiin? Ei mitään. Saimme kuulla kuinka Veltsu otti vaikean tilanteen haltuun. Kyllä taustalla oli aivan toinen mies joka homman otti haltuun, eli Hytösen JP. Tätä nyt ei ole julkisuuteen tuotu, mutta näin asia on. Miten homma etenee jatkossa? Saamme jälleen kerran lukea miten on tehty analyysi joukkueen osalta, miten kehitymme jne. Valitettavasti en jaksa uskoa, että oppimista tapahtuu, ei ainakaan tapahtunut avainvalinnan paikalla. Päävalmentaja pysyi samana. Sitä loppuiko raha kesken JYPillä Selinin suhteen en tiedä. Ilmeisesti Thorell ja Ahtola sekä Pikkarainen olisi kuulunut Selinin kauppaan. Ja tässä taisi JYPiltä loppua paukut kesken.

Kenkä teki omat valintansa ja hakeutui muualle, sen verran eri näkemys miehellä oli JYPin tekemisestä ja toiminnasta ja toi sen ilmi kaikkealle muualle paitsi julkisuuteen. Korrektina miehenä poistui tyylikkäästi muualle, rooli ja asema kun vietiin vuosien saatossa pois. Veltsun ja Kengän väleistä kertoo hyvin pronssiottelun elekieli. Jäähyväiset olivat sen verran viileät.

Toivon erittäin paljon, että olen väärässä, mutta sen verran läheltä saan tietoa, etten jaksa uskoa muutokseen. Uskon kuitenkin JYPin hyvään menestykseen jatkossa, koska rosteri on niin kova. Olisi vaan kiva nähdä millainen tulos olisi, jos avainpaikalla olisi henkilö, jolle myös joukkue pelaisi 100%.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä valitettavasti käy oikein hyvin ilmi Veltsun "vetovoima". Myös Topin casessa ehdotus purkuun tuli pelaajan puolelta, kuten lehdessäkin todettiin. Itseasiassa pelaaja olisi jo aiemmin halunnut purkaa sopimuksensa, sillä rooli JYPissä oli sen verran pieni näytöistä huolimatta. Erittäin hyvä valinta oli Topille Mikkeli ja nyt varmasti Saipa tulevaisuudessa.

Seuraan erittäin suurella mielenkiinnolla tulevaa kautta, tietäen sen kuinka vastaan nykyiset pelaajaomistajat ovat Veltsua. Joukkueen sisältä kuultuna, pelaajat omissa pikkujouluissa vaativat Veltsua antamaan pelin pelaajille. Tähän Veltsu suostui, kun tiesi itsekin mikä on seuraava muutos. No miten kävi, palattiin vanhaan kaavaan takaisin ja tulos oli loistava. Mitä opittiin? Ei mitään. Saimme kuulla kuinka Veltsu otti vaikean tilanteen haltuun. Kyllä taustalla oli aivan toinen mies joka homman otti haltuun, eli Hytösen JP. Tätä nyt ei ole julkisuuteen tuotu, mutta näin asia on. Miten homma etenee jatkossa? Saamme jälleen kerran lukea miten on tehty analyysi joukkueen osalta, miten kehitymme jne. Valitettavasti en jaksa uskoa, että oppimista tapahtuu, ei ainakaan tapahtunut avainvalinnan paikalla. Päävalmentaja pysyi samana. Sitä loppuiko raha kesken JYPillä Selinin suhteen en tiedä. Ilmeisesti Thorell ja Ahtola sekä Pikkarainen olisi kuulunut Selinin kauppaan. Ja tässä taisi JYPiltä loppua paukut kesken.

Kenkä teki omat valintansa ja hakeutui muualle, sen verran eri näkemys miehellä oli JYPin tekemisestä ja toiminnasta ja toi sen ilmi kaikkealle muualle paitsi julkisuuteen. Korrektina miehenä poistui tyylikkäästi muualle, rooli ja asema kun vietiin vuosien saatossa pois. Veltsun ja Kengän väleistä kertoo hyvin pronssiottelun elekieli. Jäähyväiset olivat sen verran viileät.

Toivon erittäin paljon, että olen väärässä, mutta sen verran läheltä saan tietoa, etten jaksa uskoa muutokseen. Uskon kuitenkin JYPin hyvään menestykseen jatkossa, koska rosteri on niin kova. Olisi vaan kiva nähdä millainen tulos olisi, jos avainpaikalla olisi henkilö, jolle myös joukkue pelaisi 100%.

Tämä kuulostaa ihan siltä miltä tuo JYP:n toiminta ulospäin näyttää. Jotenkin tuntuu että kaikki nämä huhutut koirankopitukset + se ettei valmentaja olisi ehkä halukas lähtemään vieraspeliin Tampereelle joukkueen bussin mukana + muut vastaavat ovat vain jäävuorenhuippu asioista ja ongelmista joita joukkueessa on ja joita ei saada pysymään "kopissa". Aina sieltä jotain tietoja tihkuu ulos, halusi tai ei.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä valitettavasti käy oikein hyvin ilmi Veltsun "vetovoima". Myös Topin casessa ehdotus purkuun tuli pelaajan puolelta, kuten lehdessäkin todettiin. Itseasiassa pelaaja olisi jo aiemmin halunnut purkaa sopimuksensa, sillä rooli JYPissä oli sen verran pieni näytöistä huolimatta. Erittäin hyvä valinta oli Topille Mikkeli ja nyt varmasti Saipa tulevaisuudessa.

Seuraan erittäin suurella mielenkiinnolla tulevaa kautta, tietäen sen kuinka vastaan nykyiset pelaajaomistajat ovat Veltsua. Joukkueen sisältä kuultuna, pelaajat omissa pikkujouluissa vaativat Veltsua antamaan pelin pelaajille. Tähän Veltsu suostui, kun tiesi itsekin mikä on seuraava muutos. No miten kävi, palattiin vanhaan kaavaan takaisin ja tulos oli loistava. Mitä opittiin? Ei mitään. Saimme kuulla kuinka Veltsu otti vaikean tilanteen haltuun. Kyllä taustalla oli aivan toinen mies joka homman otti haltuun, eli Hytösen JP. Tätä nyt ei ole julkisuuteen tuotu, mutta näin asia on. Miten homma etenee jatkossa? Saamme jälleen kerran lukea miten on tehty analyysi joukkueen osalta, miten kehitymme jne. Valitettavasti en jaksa uskoa, että oppimista tapahtuu, ei ainakaan tapahtunut avainvalinnan paikalla. Päävalmentaja pysyi samana. Sitä loppuiko raha kesken JYPillä Selinin suhteen en tiedä. Ilmeisesti Thorell ja Ahtola sekä Pikkarainen olisi kuulunut Selinin kauppaan. Ja tässä taisi JYPiltä loppua paukut kesken.

Kenkä teki omat valintansa ja hakeutui muualle, sen verran eri näkemys miehellä oli JYPin tekemisestä ja toiminnasta ja toi sen ilmi kaikkealle muualle paitsi julkisuuteen. Korrektina miehenä poistui tyylikkäästi muualle, rooli ja asema kun vietiin vuosien saatossa pois. Veltsun ja Kengän väleistä kertoo hyvin pronssiottelun elekieli. Jäähyväiset olivat sen verran viileät.

Toivon erittäin paljon, että olen väärässä, mutta sen verran läheltä saan tietoa, etten jaksa uskoa muutokseen. Uskon kuitenkin JYPin hyvään menestykseen jatkossa, koska rosteri on niin kova. Olisi vaan kiva nähdä millainen tulos olisi, jos avainpaikalla olisi henkilö, jolle myös joukkue pelaisi 100%.
Vaikka näissä jutuissa varmasti on jotain perääkin, niin en millään jaksa uskoa, että todellisuus olisi kuvailemasi kaltainen. Sillä jos olisi, niin JYPin johto olisi kyllä täynnä idiootteja, kun Veltsun kanssa vuodesta toiseen ovat sopimusta jatkaneet.

Minun silmiini JYP-johdon toiminta ei vaikuta sellaiselta, että siellä olisi toimisto täynnä idiootteja.

Olen myös kuullut joukkueen sisältä paljon juttuja, mutta niiden sävy on molemminpuolista. Kun menee heikommin, niin syyllistä haetaan vähän mistä sattuu, mutta kun menee hyvin, niin ylistetään toinen toisiaan. Ei näihin juttuihin kannata liian suurella vakavuudella tarttua, vaikka totuusperää usein onkin.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vaikka näissä jutuissa varmasti on jotain perääkin, niin en millään jaksa uskoa, että todellisuus olisi kuvailemasi kaltainen. Sillä jos olisi, niin JYPin johto olisi kyllä täynnä idiootteja, kun Veltsun kanssa vuodesta toiseen ovat sopimusta jatkaneet.

Minun silmiini JYP-johdon toiminta ei vaikuta sellaiselta, että siellä olisi toimisto täynnä idiootteja.

Olen myös kuullut joukkueen sisältä paljon juttuja, mutta niiden sävy on molemminpuolista. Kun menee heikommin, niin syyllistä haetaan vähän mistä sattuu, mutta kun menee hyvin, niin ylistetään toinen toisiaan. Ei näihin juttuihin kannata liian suurella vakavuudella tarttua, vaikka totuusperää usein onkin.

Hyvin paljon samaa mieltä tästä. Joukkueessa on varmasti voinut olla jokin häiriötekijä viime kaudella ja se on selkeästi saatua korjattua joulun tienoilla. Näitä häiriötä nyt vaan usein näissä yhteisöissä tulee ja ne käsitellään, joskus onnistuneesti ja joskus ei. Siellä on aika monta tyyppiä, jotka kokevat asioita omalla tavallaan ja se on ihan luonnollista.

Minusta johtavien pelaajien, etenkin Hytösen, pitääkin tehdä tiivistä yhteistyötä Virtasen kanssa, ja hyvä jos se on se joka osaltaan laittoi asioita raiteilleen. Mutta jos joukkuetta johtaa päävalmentajan sijaan pelaajat, olisi JYPin johto, eli Seppänen, varmasti reagoinut ja se ei olisi ollut Virtasen jatko.

Haluaisin uskoa, että ne jotka oikeasti tietävät mitä joukkueen sisällä tapahtuu, tuskin niitä tänne kirjoittavat. Tai ainakin se tie on nopeasti kuljettu loppuun.
 
Viimeksi muokattu:

Al Bundy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, Suomi
Tässä valitettavasti käy oikein hyvin ilmi Veltsun "vetovoima". Myös Topin casessa ehdotus purkuun tuli pelaajan puolelta, kuten lehdessäkin todettiin. Itseasiassa pelaaja olisi jo aiemmin halunnut purkaa sopimuksensa, sillä rooli JYPissä oli sen verran pieni näytöistä huolimatta. Erittäin hyvä valinta oli Topille Mikkeli ja nyt varmasti Saipa tulevaisuudessa.

Seuraan erittäin suurella mielenkiinnolla tulevaa kautta, tietäen sen kuinka vastaan nykyiset pelaajaomistajat ovat Veltsua. Joukkueen sisältä kuultuna, pelaajat omissa pikkujouluissa vaativat Veltsua antamaan pelin pelaajille. Tähän Veltsu suostui, kun tiesi itsekin mikä on seuraava muutos. No miten kävi, palattiin vanhaan kaavaan takaisin ja tulos oli loistava. Mitä opittiin? Ei mitään. Saimme kuulla kuinka Veltsu otti vaikean tilanteen haltuun. Kyllä taustalla oli aivan toinen mies joka homman otti haltuun, eli Hytösen JP. Tätä nyt ei ole julkisuuteen tuotu, mutta näin asia on. Miten homma etenee jatkossa? Saamme jälleen kerran lukea miten on tehty analyysi joukkueen osalta, miten kehitymme jne. Valitettavasti en jaksa uskoa, että oppimista tapahtuu, ei ainakaan tapahtunut avainvalinnan paikalla. Päävalmentaja pysyi samana. Sitä loppuiko raha kesken JYPillä Selinin suhteen en tiedä. Ilmeisesti Thorell ja Ahtola sekä Pikkarainen olisi kuulunut Selinin kauppaan. Ja tässä taisi JYPiltä loppua paukut kesken.

Kenkä teki omat valintansa ja hakeutui muualle, sen verran eri näkemys miehellä oli JYPin tekemisestä ja toiminnasta ja toi sen ilmi kaikkealle muualle paitsi julkisuuteen. Korrektina miehenä poistui tyylikkäästi muualle, rooli ja asema kun vietiin vuosien saatossa pois. Veltsun ja Kengän väleistä kertoo hyvin pronssiottelun elekieli. Jäähyväiset olivat sen verran viileät.

Toivon erittäin paljon, että olen väärässä, mutta sen verran läheltä saan tietoa, etten jaksa uskoa muutokseen. Uskon kuitenkin JYPin hyvään menestykseen jatkossa, koska rosteri on niin kova. Olisi vaan kiva nähdä millainen tulos olisi, jos avainpaikalla olisi henkilö, jolle myös joukkue pelaisi 100%.
Mikä mahtaa olla tarkoitusperäsi näillä jutuilla? Kertoa jopa tämän tason tarinoita "Joukkueen sisältä kuultuna"? Kaikkihan tässä aina "kuulee" kaikenlaista...

Kaikissa yhteisöissä ja työpaikoissa on erimielisyyksiä. Lätkäjoukkuessa tilanne on vielä herkempi kun suurin osa haluaa pelata eniten ja olla se sankari. Tietty joistain pelaajista paljastuu se huonompi puoli kun luulee että pelkkä lahjakkuus riittää pelipaikkaan.
 
Viimeksi muokattu:

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Marko alisteli turguses töpseleitä 1-6, toivottavasti alustukset jatkuvat Tapparan kustannuksella tulevissa CHL'n playoffeissa.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Marko Virtanen alistelee myös ensi kauden nii muita liigaseuroja, kollegoitaan kuin myös JYPin kannattajia.

Eli jatkosopimus tehtiin!
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
JYPliiga kirjoitti:
Marko Virtanen jatkaa valmennustiiminsä kanssa myös ensi kaudella

Marko Virtanen, 48, jatkaa JYPin päävalmentajana kevääseen 2019 ulottuvalla sopimuksella. Tällä vuosikymmenellä JYP on tähän mennessä ollut Liigan menestynein seura lopullisten sarjasijoitusten, runkosarjasijoitusten, pistekeskiarvon ja kokonaispistemäärän perusteella laskettuna.
Kymmenen vuotta sitten valmentaja Marko Virtanen otti iso roolia JYPin menestyksen pohjien rakentajana viemällä pelaajalupauksiamme eteenpäin ensin JYPin A-nuorissa ja sitten JYP Akatemiassa. Syksystä 2011 alkaen ”Veltsu” on kehittänyt ja johtanut JYPin liigajoukkueen hyvään kilpamenestykseen niin apuvalmentajan kuin päävalmentajan roolissa. Tänä syksynä Marko Virtasesta tuli JYPin seurahistorian eniten liigaotteluita (runkosarja + playoffs -ottelut yhteensä) valmentanut päävalmentaja.
Virtasen menestys sekä apu- että päävalmentajana tällä vuosikymmenellä on ollut vakuuttavaa.
Apuvalmentajana ”Veltsu” on voittanut Suomen mestaruuden 2012 ja pronssia 2013 sekä Mestis-hopeaa 2010. Päävalmentajana Virtanen on tuonut Jyväskylään A-nuorten Suomen mestaruuden 2011, European Trophyn voiton 2013 ja Liiga-pronssia 2015 sekä 2017. Champions Hockey Leaguessa JYP on edennyt alkulohkostaan jatkopeleihin jokaisella neljällä pelikaudellaan.
Pelaajaurallaan Virtanen pelasi JYPin paidassa 80- ja 90-luvuilla yli 400 liigaottelua toimien neljällä kaudella myös JYPin joukkueen kapteenina.
”JYPin liigajoukkueen päävalmentajana Virtanen on onnistunut mainiosti yhdistämään sekä kilpaurheilumenestyksen että kaupungin oman pelaajatuotannon hyödyntämisen. Kyky valmentaa eri ikäisiä ja eri uravaiheessa olevia pelaajia on osoittautunut hyväksi”, kommentoi JYPin urheilutoimenjohtaja Jukka Holtari
Kahdenkymmenen sarjakierroksen jälkeen JYP on Liigassa viidentenä ja samanaikaisesti kisaa kiihkeästi CHL–puolivälieräpaikasta Tapparan kanssa.




Liigajoukkueen koko nykyinen valmennustiimi jatkaa


Valmentajat Jukka Ahvenjärvi, 52, Antti Turunen, 31, sekä Jarkko Hyytiä, 33, jatkavat kukin nykyisissä tehtävänkuvissaan kevääseen 2019 asti ulottuvilla sopimuksilla.
”Valmentajatiimimme toiminta täksi pelikaudeksi uusitulla kokoonpanolla on saanut mainion startin. Intohimoisia ja osaavia ammattilaisia oikeanlaisella silmänpalolla”, kommentoi Holtari valmennustiimiä.
”Tämä on jatkumoa seurassa tehdylle kymmenen vuoden yhtäjaksoiselle kehitystyölle ja menestykselle, jossa Virtanen, Ahvenjärvi, Hyytiä ja Holtari ovat olleet tärkeässä roolissa menestyksen mahdollistajina. Jyväskylään palannut Antti Turunen sopii hyvin tähän porukkaan. Töitä on tehty intohimolla ja luottaen tekijöihin niin operatiivisella puolella kuin omistajaosastolla sekä hallituksessa”, kommentoi JYP-toimitusjohtaja Aku Vallenius.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Joopajoo, Veltsun projekti jatkuu. Aika näyttää, tuleeko sitä mestaruutta hänen valmennusaikanaan.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joopajoo, Veltsun projekti jatkuu. Aika näyttää, tuleeko sitä mestaruutta hänen valmennusaikanaan.

Se nyt on helppo todeta ettei Liiga mestaruutta ainakaan tule mikäli kiekottomaan pelitapaan ei saada muutoksia aikaan. Miten saataisi kun on koko Virtasen kausi pelattu tällä samalla tavalla.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Toivotaan parasta jne. eiköhän se siitä jne. taas projekti jatkuu. En voi käsittää, että käytännössä hyvinkin keskinkertaisilla tuloksilla Virtanen saa edelleen jatkaa. Eikä siinä, olisihan tämä vuoden jatko voitu tehdä kauden jälkeen tai keväällä, kun on nähty pelien menevän hyvin.
En tiedä mikä Ahon tilanne on, mutta siinä olisi ollut kortti, mikä olisi kannattanut katsoa, jos veltsu ei sitä kannua edelleenkään Jyväskylään tuo.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Minäpä luulen, että sainattiin paras markkinoilta pois. Asiasta olen samaa mieltä organisaation kanssa. Mitään uudistumista pelkän uudistumisen vuoksi en olisi kannattanutkaan. Luulen, että palaveri asiasta on pidetty ja huomattu, että nälkää on kaikilla, eikä mitään leipääntymistä ole olemassa, joten jatkossa on järkeä.

pelityylissä on kehittämisen varaa, mutta soisi huomaavan, että liigakartalla Virtanen on eliittivalmentaja. Se natsaako palaset kannuun asti jää nähtäväksi, mutta siitä olen varma, ettei se valmentajasta kiinni jää.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
pelityylissä on kehittämisen varaa, mutta soisi huomaavan, että liigakartalla Virtanen on eliittivalmentaja. Se natsaako palaset kannuun asti jää nähtäväksi, mutta siitä olen varma, ettei se valmentajasta kiinni jää.

Millähän perusteella kyseessä on eliittivalmentaja? Varsin hyvällä materiaalilla kohtuullisia tuloksia. Pelitapa on kehittynyt pikkuhiljaa, mutta se on edelleen kesken. En minä näe mitenkään tässä eliittivalmentajaa, jolla olisi suurta kysyntää muualle. Mikään ei viittaa mihinkään eliittivalmentajaan kuin puheet ja se, että on oma poika. Ehdottomasti mahdollinen Aho-kortti olisi ollut katsomisen arvoinen, siinä voidaan jo puhua ehkä siitä eliittivalmentajasta ainakin veltsuun verrattuna.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kylläpä se vain niin menee, että vaikka itse olen Veltsun "kannattaja", niin mestaruus täytyy Veltsun aikana voittaa, jotta hänen aikansa joukkueen peräsimessä ei jää kaivelemaan. Jos kuusi kautta vetää putkeen sellaisen joukkueen päävalmentajana, jonka pelaajamateriaali on jokaisella kaudella vähintäänkin liigan top6 joukossa, niin kyllä siinä on lupa mestaruuttakin jo vaatia. Väkisinkin jää hieman hapan maku suuhun, jos sitä ei saavuteta.

Mutta itse uskon, että se saavutetaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Millähän perusteella kyseessä on eliittivalmentaja? Varsin hyvällä materiaalilla kohtuullisia tuloksia. Pelitapa on kehittynyt pikkuhiljaa, mutta se on edelleen kesken. En minä näe mitenkään tässä eliittivalmentajaa, jolla olisi suurta kysyntää muualle. Mikään ei viittaa mihinkään eliittivalmentajaan kuin puheet ja se, että on oma poika. Ehdottomasti mahdollinen Aho-kortti olisi ollut katsomisen arvoinen, siinä voidaan jo puhua ehkä siitä eliittivalmentajasta ainakin veltsuun verrattuna.
Muualta alkaa tulla kysyntää vasta sitten, jos mestaruuden onnistuu saavuttamaan. Veltsun rekordilla aiemmilta kausilta yksikin mestaruus tuohon päälle nostaisi hänen arvostustaan todella korkealle.

Mutta Veltsu on jo monta kautta putkeen onnistunut saavuttamaan hyvällä joukkueella hyviä lopputuloksia. Tällaiseen ei huono valmentaja pysty. Onko sitten kyseessä eliittivalmentaja, niin se on jokaisen omasta mielipiteestä kiinni. Jokainen näkee Veltsun saavutukset erilaisina ja eliittivalmentaja -termin voi käsittää eri tavoin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös