Jääkiekon seuraaminen ja oman joukkueen kannattaminen perustuu monesti enemmän tunteeseen kuin järkeen. Jääkiekko - suuria tunteita - niin kuin sanotaankin. Myös juuret ja asuinpaikkasidonnaisuus ratkaisevat paljon tässä asiassa.
Itsekin olen aika kriittinen JYPin kannattaja ja annan kritiikkiä seuran toiminnalle silloin, kun koen sen aiheelliseksi. Viime aikoina olen kommentoinut täällä hieman valmennuksen näkökulmasta ja puolesta, mutta yhtä lailla kritisoin myös sen toimintaa tarvittaessa, ja olen myös niin tehnytkin joissain asioissa. Kriittisyys on sitä että kokee, että jotkut asiat voisi tehdä vielä paremmin (vaikka ihan hyvin onkin onnistuttu), ja että ei ole ihan tyytyväinen kaikkiin seuran ratkaisuihin. Se ei kuitenkaan tarkoita, että olisi hylkäämässä seuran tai lopettamassa sen kannattamisen. Aina pitää olla varaa parantaa.
Tuo minun kannanottoni liittyi lähinnä siihen että tartutaan kritiikin/negailun volumen tasoon, vedetään täysin överit johtopäätökset ja sitten huokaillaan "eikö mikään riitä" -hengessä ja luetellaan lopuksi kaikki organisaation saavutukset. Nythän täällä on taas ponnistanut pintaan se miten esimerkiksi kolmanneksi sijoittumista ei osata muka arvostaa. Ja johtopäätökseen vaikuttaisi riittäneen se että valmennukselle annettiin kuittia kun sen itse asettamat tavoitteet eivät täyttyneet. Tai kun valmennuksen halutaan ottavan askeleen eteenpäin puolen vuosikymmenen vallassa olemisen aikana.
Ja kyllä kritiikkiä/negailua saa iskeä vastapalloon kunnolla. Nuo johtopäätökset ovat vain täysin käsittämättömiä.