Markon vuoro alistaa!

  • 86 251
  • 391

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Kylläpä se vain niin menee, että vaikka itse olen Veltsun "kannattaja", niin mestaruus täytyy Veltsun aikana voittaa, jotta hänen aikansa joukkueen peräsimessä ei jää kaivelemaan. Jos kuusi kautta vetää putkeen sellaisen joukkueen päävalmentajana, jonka pelaajamateriaali on jokaisella kaudella vähintäänkin liigan top6 joukossa, niin kyllä siinä on lupa mestaruuttakin jo vaatia. Väkisinkin jää hieman hapan maku suuhun, jos sitä ei saavuteta.

Mutta itse uskon, että se saavutetaan.
Vaikka en Veltsun kannattaja olekaan niin täsmälleen näin.

pelityylissä on kehittämisen varaa, mutta soisi huomaavan, että liigakartalla Virtanen on eliittivalmentaja. Se natsaako palaset kannuun asti jää nähtäväksi, mutta siitä olen varma, ettei se valmentajasta kiinni jää.
Tästä kyllä hieman erimieltä, Veltsulla ollut koko JYPin valmennuspestin samat ongelmat joka kaudella ja ratkaisuja niihin ei ole oikein koskaan löytynyt. Olet itsekin ansiokkaasti näistä ongelmista täällä kertonut ja niitä avannut, eli Veltsun ajan JYPin suurimmat ongelmathan on olleet kokonaisuudessaan heikko keskialueen pelaaminen ja heikko PAPP.
 

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.
Kylläpä se vain niin menee, että vaikka itse olen Veltsun "kannattaja", niin mestaruus täytyy Veltsun aikana voittaa, jotta hänen aikansa joukkueen peräsimessä ei jää kaivelemaan. Jos kuusi kautta vetää putkeen sellaisen joukkueen päävalmentajana, jonka pelaajamateriaali on jokaisella kaudella vähintäänkin liigan top6 joukossa, niin kyllä siinä on lupa mestaruuttakin jo vaatia. Väkisinkin jää hieman hapan maku suuhun, jos sitä ei saavuteta.

Mutta itse uskon, että se saavutetaan.
Tässäpä juuri samat pohdinnat mitä mieltä itsekin olen. Tällä kaudella on hyvä tsäänssi siihen tärkeimpään.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voi vittu. Fiilikset ensi kauden suhteen laski välittömästi kun luin JYP:n lähettämän sähköpostin otsikon. Tämä fiilis nousee vain jos Veltsun johdolla huuhdotaan keväällä -18 kultaa. Karkeasti sanottuna näin. Virtanen on saanut omaa lätkäänsä ajaa sisään vuosikaudet ja viimeistään nyt käytössä on sellainen rosteri että paikka välierissä ei yksinkertaisesti riitä. Ei minulle, eikä varmasti Keski-Suomen isolle yleisöllekään.
 
Viimeksi muokattu:

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tästä kyllä hieman erimieltä, Veltsulla ollut koko JYPin valmennuspestin samat ongelmat joka kaudella ja ratkaisuja niihin ei ole oikein koskaan löytynyt. Olet itsekin ansiokkaasti näistä ongelmista täällä kertonut ja niitä avannut, eli Veltsun ajan JYPin suurimmat ongelmathan on olleet kokonaisuudessaan heikko keskialueen pelaaminen ja heikko PAPP.

Oletin että nämä asiat muuttuvat kun Harri Laurila lähti JKL:stä Tamperelle. Laurilahan vastasi, mikäli oikein muistan, puolustajien peluutuksesta ja luulin että Laurilalla oli osuutta JYP:n valitsemaan PAPP:n sekä ka:n pelaamiseen. Laurila lähti mutta mikään ei muuttunut. Kun nyt hyvin suurella todennäköisyydellä mikään ei kiekottomassa pelissä muutu jatkossakaan, niin Virtanen jäänee historiaan lii(g)animellä "välierä Virtanen".
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän nyt rupee tuntuu siltä, että on päätetty että Virtasen kanssa pitää mestaruus voittaa, ja niin kauan tehdään jatkosopimuksia että se voitetaan. Myydäänköhän ens kaudelle sitten kevätkauden kausikortteja, kun eihän tosta joka syksyisestä paskasta kukaan viiti maksaa.

Muutosta olisi ehdottomasti tarvittu, ja Ahokin olisi ollut tarjolla, mutta näköjään halutaan jatkaa tuota keskitason suorittamista.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Markon vuoro alistaa - taas :D

Eihän siinä, jatkakoon. Pari mestaruutta ja CHL:n (taas) ehtii vielä voittaa.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Millähän perusteella kyseessä on eliittivalmentaja? Varsin hyvällä materiaalilla kohtuullisia tuloksia. Pelitapa on kehittynyt pikkuhiljaa, mutta se on edelleen kesken. En minä näe mitenkään tässä eliittivalmentajaa, jolla olisi suurta kysyntää muualle. Mikään ei viittaa mihinkään eliittivalmentajaan kuin puheet ja se, että on oma poika. Ehdottomasti mahdollinen Aho-kortti olisi ollut katsomisen arvoinen, siinä voidaan jo puhua ehkä siitä eliittivalmentajasta ainakin veltsuun verrattuna.

Kehtaan olla eri mieltä kirjoittelustasi. Ensinnäkin, JYP ja Virtanen ovat tehneet JYP resursseilla juuri sitä mitä pitääkin, ihan niin kuin Tappara ja Kärpätkin. Niillä on organisaation resurssit hiukan toista luokkaa, mutta ajatus jatkumosta tekemisessä sama. Minä en kyllä keksi kovinkaan montaa valmentajaa, joiden track record olisi Virtasta parempi. Tietysti, jos kuvittelee mestaruuden siellä täällä olevan valmentajan osaamisen mittari pelkästään tai yliarvostaa kulloistenkin rosterien tason, vaikka se on aina monen muunkin palasen loksahtamista paikoilleen, kuin valmennuksen, moiseen tulkintaan voi päästä. Kun taas katsoo jatkumoa, mihin ja millaisin eväin on pelillisesti kyennyt näkymä kyllä muuttuu.

Ymmärrän kyllä Ahon haikailun, kun Dufvan jälkeisillä sai mestaruuden kairattua, mutta jos taas katson Ässien tekemistä tällä kaudella, en vaihtaisi edes isolla rahalla. Ahoa en kuitenkaan valmentajana dissaa, sillä asioiden tulemaan vaikuttaa aina moni tekijä, seurakulttuurista lähtien. Siksi puusilmäinen ja mielikuviin perustuva haikailu ei sytytä.

Minusta se, että JYP asemoi olevansa kausi kaudelta kärkikahinoissa on ykköspriori, koska metodi tuo todennäköisemmin niitä kannujakin, kuin tempoilu ja haaveilu kaiken maailman nimien perään vailla realistista agendaa jatkumosta on sisällöltään yhtä tyhjän kanssa.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aika neurtaali fiilis itsellä. Ei olisi haitannut uuden kasvot penkin takana mutta ei myöskään hirveitä negaatioita aiheuta jatkokaan. Luotan tässäkin asiassa Holtarin ja muiden taustahenkilöiden kykyyn nähdä kauemmas. Matka on kesken...
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Minä liputan ennemmin tämän jatkon puolesta kuin sille että Aho olisi pitänyt kärrätä takaisin. JYPin runko on kuitenkin edelleen 2-3 vuoden sisään uudistumassa hyvin voimakkaasti. Kaikki kunnia Jyrkille, mutta tuskin kukaan voi väittää että nuorten sisäänajo olisi Ahon vahvuuksia? Bluesissa joutui sitä tekemään pakon edessä.

Ja sitten kun Veltsun on aika väistyä, puikkoihin hyppää kaksikko Antti Turunen ja Lauri Merikivi. Saa ottaa talteen, mutta kyllähän tämä JYPin valmennuksen jatkaminen ja vahvistaminen tukee tuota skenaariota hyvin vahvasti.
 

chubster

Jäsen
Mun mielestä tämä on huono juttu, enkä todellakaan näe tässä mitään hyvää. Vituttaa jos ollaan ihan rehellisiä. Kehitetään siis peliä vielä ensi kausikin, ilman mitään muutosta. Jippii ja vittu jee.


Noh, mitäpä minä tälle voin. Alistakoon Marko vihdoin vastustajia, eikä joukkueen kannattajia.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuka on se valmentaja. Jonka valmentamana tulisi se mestaruus?

Ei se varmaan pelkällä valmentajalla tule. Sanoisin näin että valmentajan tulisi olla sellainen, joka varmistaa sen että pelitapa on sellainen jolla mestaruudetta voidaan ylipäätään tavoitella. Tällä hetkellä todennäköisyydet mestaruudelle on aika pienet. Mestaruudet voitetaan puolustamalla hyvin. Virtasen joukkueelta ei ole kolmen ja puolen vuoden aikana nähty sellaista peliä jolla tähän kyettäisiin. Henkilönä minulla ei ole mitään Virtasta vastaan, oikeastaan päinvastoin, esiintyy aina suoraselkäisesti ja on rohkea kokeiluissaan. Liian staattinenkaan ei voi olla.

Yksinkertaisesti tuolla PAPP:n pelaamisella ei voiteta välierien paras seitsemästä ottelusarjassa joukkuetta jonka valmentajalla on hiukankaan järkeä päässä.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Samat ongelmat vuodesta toiseen ja niitä siis ensi vuonnakin luvassa. En tiedä kenellä mestaruus voitettaisiin. Mielestäni se ei ainakaan ole Virtanen!. Monta vuotta menee ennen kuin Virtanen saa pelitavan kohdalleen eikä noita pirun pitkiä suvannea jaksoja tulisi? Puolustaminen on jo monta vuotta ollut se heikoin lenkki ja kun muistelee millaisella pelillä mestaruuksia voitetaan todennäköisyydet nykyisellä ovat heikot
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kylläpä se vain niin menee, että vaikka itse olen Veltsun "kannattaja", niin mestaruus täytyy Veltsun aikana voittaa, jotta hänen aikansa joukkueen peräsimessä ei jää kaivelemaan. Jos kuusi kautta vetää putkeen sellaisen joukkueen päävalmentajana, jonka pelaajamateriaali on jokaisella kaudella vähintäänkin liigan top6 joukossa, niin kyllä siinä on lupa mestaruuttakin jo vaatia. Väkisinkin jää hieman hapan maku suuhun, jos sitä ei saavuteta.

Mutta itse uskon, että se saavutetaan.

Samaa mieltä muuten, mutta en ole Veltsun johdolla mestaruuden suhteen uskossani yhtä vahva, toivon kyllä ihan helvetisti ja olen mielelläni väärässä.

Nooh, ehkä hetki sulateltua tätä se usko taas palautuu ja löytyy. Olin vaan niin varma, että tämän kauden jälkeen alkaisi uusi projekti uudella päävalmentajalla.

Olisihan siellä Ahokin ollut kaiketi vapaana. Kyllä tämän kanssa voi elää, yllätys tämä kuitenkin oli itselleni, joten pitää koota ajatukset uudelleen ja etiäpäin!
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Minusta on hyvä että Markolle annetaan ensi vuonna mahdollisuus yrittää taas mestaruutta kun se jäi niin pienestä kiinni keväällä 2018.
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Veltsun ajan JYPin suurimmat ongelmathan on olleet kokonaisuudessaan heikko keskialueen pelaaminen ja heikko PAPP.
Keskialueella on ongelmia, mutta onko tuo PAPP sittenkään niin heikkoa? Osaisiko kukaan arvioida kuinka paljon vastustajista on tullut miesvartiointipuolustuksen - tai sen pettämisen - takia? Minulla on sellainen mutu, että suurin osa maaleista kolisee keskialueen/hyökkäyspään virheiden eskaloitumisena. Lisäksi päästetyistä maaleista 30% on tullut av:lla. Edelleen omien havaintojeni mukaan JYP on siirtymässä enemmän hybridimalliin puolustuksessa.
Lisäksi: sopisiko puhdas aluepuolustuskaan nykyiselle pakistolle (paitsi Yogille)?

Sitten ketjun aiheeseen: uutinen pääsi yllättämään kuin 38-vuotiaan Janosin 3-vuotinen soppari.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Luulen että taustalla on hieman se että seuraavilla kausilla on tarkoitus todennäköisesti nostaa organisaation sisältä seuraava valmentaja ja nyt annetaan vielä vuosi kasvaa taustalla. Lisäksi pelaajamateriaali on aika pitkälle jo kiinitetty seuraaville kausille niin uuden valmentajan olisi ollut vaikea lähteä tyhjältä pöydältä uutta projektia aloittamaan. Toisaalta kun miettii mitä palkkaa Virtanenkin JYPissä saa niin olisi luullut että valmentajaehdokkaita olisi parin edelliskauden aikana jonossa asti ottaen huomioon että organisaatio ollut kärkipäässä jo yli 10 kautta.
 

Vili Huli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylän Palloilijat
Kaikki kunnia Jyrkille, mutta tuskin kukaan voi väittää että nuorten sisäänajo olisi Ahon vahvuuksia? Bluesissa joutui sitä tekemään pakon edessä.
Onko kyseessä vahvuus riippuu siitä kuinka korkealle riman haluaa asettaa, mutta Ahon kyvyt nuorten sisäänajossa ovat suunnilleen samalla tasolla kuin Virtasenkin. Bluesissa joutui tekemään sitä vain konkurssikaudella pakon edessä. Kahtena edeltävänä Jykän kautenahan liigapelaajia tuli muun muassa Eetu Laurikaisesta, Otso Rantakarista, Jere Seppälästä ja Robert Roobasta.

Mä olisin toivottanut Ahon mieluusti takaisin kotiin ja olisi ollut hauskaa nähdä Jykä ajamassa liigaan sisään heti perään toinenkin ykköskierroksen talentti, mutta vuoden jatko Markolle ja sitä seuraava tuore päävalmentaja seuran sisältä kuulostaa myös hyvältä ajatukselta.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei se varmaan pelkällä valmentajalla tule. Sanoisin näin että valmentajan tulisi olla sellainen, joka varmistaa sen että pelitapa on sellainen jolla mestaruudetta voidaan ylipäätään tavoitella. Tällä hetkellä todennäköisyydet mestaruudelle on aika pienet. Mestaruudet voitetaan puolustamalla hyvin. Virtasen joukkueelta ei ole kolmen ja puolen vuoden aikana nähty sellaista peliä jolla tähän kyettäisiin. Henkilönä minulla ei ole mitään Virtasta vastaan, oikeastaan päinvastoin, esiintyy aina suoraselkäisesti ja on rohkea kokeiluissaan. Liian staattinenkaan ei voi olla.

Yksinkertaisesti tuolla PAPP:n pelaamisella ei voiteta välierien paras seitsemästä ottelusarjassa joukkuetta jonka valmentajalla on hiukankaan järkeä päässä.
JYP päästi viime kauden runkosarjassa vähemmän maaleja, kuin yksikaan muu joukkue (TPS:n kanssa tasoissa). Oletko todellakin sitä mieltä, että tähän kykenee joukkue, jonka pelitapa ei mahdollista hyvää puolustamista? Myös pudotuspeleissä päästetyt maalimäärät olivat viime kaudella varsin pieniä.

Aiempia kausia en jaksa enää kauheasti muistaa, mutta viime kaudella homma tyssäsi kylläkin lopulta siihen, että hyökkäyspeli ei toiminut kuten pitäisi.

Veltsun harjoittama miespuolustus on nykypäivänä haastava toteuttaa ja se vaatii pelaajilta paljon, mutta parhaimmillaan se toimii erinomaisesti.
 

trivekku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, IFK
Jaa, "veltto" Virtanen jatkaa. Mietin Ahon paluuta.
Ei oikein tiedä onko mies lintu vai kala.
Välillä settiä, että ilmiriidoissa avainpelaajien kanssa, tappioputkia ja välillä kulkee kuin unelma.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
JYP päästi viime kauden runkosarjassa vähemmän maaleja, kuin yksikaan muu joukkue (TPS:n kanssa tasoissa). Oletko todellakin sitä mieltä, että tähän kykenee joukkue, jonka pelitapa ei mahdollista hyvää puolustamista? Myös pudotuspeleissä päästetyt maalimäärät olivat viime kaudella varsin pieniä.

Aiempia kausia en jaksa enää kauheasti muistaa, mutta viime kaudella homma tyssäsi kylläkin lopulta siihen, että hyökkäyspeli ei toiminut kuten pitäisi.

Keväällä peli tökkäsi siihen, että kaikenmaailman jannetavit ei saanut edes tyhjään maaliin kiekkoa, vaikka moista tarjoiltiin. Larmin aiheuttama takalukko sitten näkyi valitettavasti vielä KalPaakin vastaan ja sama paikkojen hukkailu jatkui tietyillä kavereilla loppuun saakka.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Keväällä peli tökkäsi siihen, että kaikenmaailman jannetavit ei saanut edes tyhjään maaliin kiekkoa, vaikka moista tarjoiltiin. Larmin aiheuttama takalukko sitten näkyi valitettavasti vielä KalPaakin vastaan ja sama paikkojen hukkailu jatkui tietyillä kavereilla loppuun saakka.

Miten se Suikkanen sanoikaan Ahon johdettua JYPin mestaruuteen? Kieltämättä vähän outoa ettei Ahoa kotiutettu hasbeenien viimeisiksi kausiksi kun tuttuja jätkiä sekä menestyksekkäitä muistoja. Sitten puhtaalta pöydältä uusi valmennustiimi uuteen projektiin(vaikkapa seuran sisältä oppia ammentaneet). Ei Virtasen tiimi niin ainutlaatuista peliä pelaa että Aho jotain olisi tuhonnut. Päinvastoin. Olisi saattanut hyvinkin kääntää Holenkin lässyttämät pienet marginaalit JYPin eduksi.

Täällä on muistuteltu Ahon aikoja Espoossa ja Porissa, mutta eikös seurakulttuuri kelpaa perusteeksi? JYPissähän ylistetään miten top4 organisaatio tämä on. Voiko samaa sanoa Espoosta tai Porista? Miksei Jykä olisi täällä voinut vetää jackpotia uudestaan?

Nyt on toki myöhäistä ja ihmettelen miksei Veltsulle rustattu suoraan monivuotista jatkoa. JYP ei halua Markosta eroon eikä Marko JYPistä.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Kieltämättä vähän outoa ettei Ahoa kotiutettu hasbeenien viimeisiksi kausiksi kun tuttuja jätkiä sekä menestyksekkäitä muistoja.

Kuten joku hyvin totesi, JYPillä on todennäköisesti tässä hyvinkin selkeä pidemmän ajan näkemys miltä valmennustiimi näyttää 2-3 vuoden kuluttua. Tähän kuvioon ei Ahon paluu sopinut, jos oli edes missään vaiheessa oikeasti realistinen.

Tuskin mitään sen kummempaa.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Kuten joku hyvin totesi, JYPillä on todennäköisesti tässä hyvinkin selkeä pidemmän ajan näkemys miltä valmennustiimi näyttää 2-3 vuoden kuluttua. Tähän kuvioon ei Ahon paluu sopinut, jos oli edes missään vaiheessa oikeasti realistinen.

Tuskin mitään sen kummempaa.

Ahon paluu 2-3(vaikkapa nyt kahdeksi) vuodeksi olisi ollut ongelmallista jos JYPin pelaajarungon sekä pelitavan kehitys johtaisi johonkin tiettyyn suuntaan. Nythän tuonne kotiutettiin Aholle tuttuja hasbeeneja muutamaksi kaudeksi ja pelillisessä mielessä homma ei kummoista kehitystä ole viidessä vuodessa osoittanut. Nyt jos koskaan olisi ollut Ahon hetki käydä osana luokkakokousta. En tavoita miten mikään mystinen masterplan olisi kärsinyt tuosta.

Mutta näillä mennään ja sillä hyvä.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
En tavoita miten mikään mystinen masterplan olisi kärsinyt tuosta..

Ei se ole mikään mystinen masterplan, ainakaan omaan silmään. Uskon edelleen vakaasti että nykyinen liigajoukkueen kakkosvalmentaja Antti Turunen ja nykyinen A-junnujen päävalmentaja Lauri Merikivi (joka koulii JYPin junnuista niitä uusia runkopelaajia liigaan) ovat vahvasti kaavailuissa liigajoukkueen päävalmentajaksi kunhan Veltsu väistyy.

Ehkä JYPin organisaatiossa haluttiin pitää tästä kiinni, ennemmin kun kärrätä Aho takaisin (jos nyt edes oli molemminpuolista halukkuutta Ahon comebackiin missään määrin).
 
Viimeksi muokattu:

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Tappara vs Pelicans
  • 1.92
  • 3.80
  • 3.60
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös