Ollaan vissiin katseltu eri pelejä. Siinä joulukuun matsit.
HIFK - Tappara 0-4
Sport - HIFK 6-1
HIFK - Jukurit 1-3
Jukurit - HIFK 2-1
HIFK - Saipa 2-1 (Ja)
HIFK - Lukko 1-4
Ässät - HIFK 3-4 (Vl)
HIFK - Jukurit 5-2
HIFK - Örebro 2-5
Ainoa täysi pistepotti Jukureilta viimeisimmässä liigapelissä. Kultasiko kyseinen matsi kaikki muistot?
Tähän on ilmeisesti tultu, että voidaan puhua hyvin menneestä pelistä vaikka kuokkaan tuli 2-5. Uskoakseni maalivahtitilanteeseen liittyvä "nillitys" jatkuu niin pitkään kunnes seura reagoi maalivahtitilanteeseen. Kyllä nyt viime kauden keväästä jatkunut otanta riittää osoittamaan, ettei Halosella pitäisi olla mitään asiaa tolppien väliin muuta kuin äärimmäisessä hätätilanteessa (eikä mielellään silloinkaan). Ennen siirtorajaa on pakko reagoida, sillä olisi aivan järjetön riski lähteä näillä korteilla kevääseen.
Uskon, että olemme katsoneet ihan samoja pelejä. Mitä hyötyä on tuijottaa joulukuun alun matseja, kun joukkue oli sekaisin kuin seinäkello osittain siksi, että pakisto oli aivan repaleinen ja käytännössä jokainen pakin paikalla pelannut pelaaja pelasi itselleen aivan liian suuressa roolissa? Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.
SaiPaa vastaan olisi pitänyt ottaa kolme pinnaa, mutta saatiin sentään kaksi ja se oli henkisesti tärkeä voitto. Se näkyi seuraavassa pelissä ihan kentällä asti, eli Lukko-pelissä ja HIFK oli kenttätapahtumissa parempi, mutta Lukko teki enemmän maaleja. Tämän voidaan vaikka sanoa hävityn maalivahtiin, mutta ehkä ennemminkin niin päin, että Lukolla on Liigan paras veskari. Itse katson, että pelillisesti oltiin kuitenkin menty aika paljon eteenpäin ja jonkinlainen ryhtiliike otettu. Ässiä vastaan HIFK oli myös pelillisesti todella hyvä, mutta jälleen kerran, vastustaja oli tehokkaampi. Myös Jukureita vastaan HIFK oli todella hyvä ja pelasi yhden kauden parhaista peleistään. Tänään sitten Örebrota vastaan HIFK oli 5-5-pelissä jopa niskan päällä, mutta koska erikoistilannepelaaminen on ihan kuraa, hävittiin siihen.
Vaikka kuinka Halosen otteet koko kauden otannalla vituttaisi, tämä ei ole se peli, kun hän oikeasti ansaitsisi vähänkään mitään epäluottamusta osakseen. Kokonaisuutena tämä kausi on ollut häneltä heikko, en mä sitä kiistä. Mutta kyllä mä ilolla otan vastaan Halosenkin hyvät pelit. Ei se Halonen sieltä mihinkään katoa vain siksi, että fanit huutaa. Sehän se vasta perseestä olisikin, jos HIFK-fanit aloittaisivat jonkun ajojahdin Halosen ulostamiseksi.
Alkukausi on mennyt joukkueelta huonosti, lukuunottamatta sitä yhtä lyhyttä ajanjaksoa. Se on ihan fakta. Itse pidän kuitenkin ihan daijuna, että siihen pitäisi nyt jäädä roikkumaan kiinni, kun kaikki on auki. Näillä peleillä ei ole mitään muuta merkitystä kuin niistä voi korkeintaan joukkue saada lisää virtaa, tiivistyä, saada hyvää fiilistä ja onnistumisten kautta myös lisää itseluottamusta. Ja niiden avulla HIFK voisi voittaa myös niissä peleissä, joista jaetaan pisteitä liigassa. Jos Halonen pelaa Liigassa jatkossa paremmin, ei mulla ole valittamista. Alkukautta en jaksaa määräänsä enempää murehtia, vaan katse on suunnattu eteenpäin. Vaikeimman kauttahan tämä kausi nyt menee, mutta sellaista se joskus on.
Voi. Pääasia että kaikilla on kivaa ja jokainen viihtyy. Siitä on huippujengi tehty.
Kyllä näin on! Koska näinhän on väitetty. Eiku...