Liigaseurojen taloudelliset tulokset

  • 1 694 871
  • 6 346
Suosikkijoukkue
Tappara
Faktojahan tässä on enemmänkin peräänkuulutettu denialismin sijaan.

Otetaan esimerkkinä tammikuun JYP- ja Jukurit -ottelut, joihin oli Pirkanmaan Hyvinvointialueen henkilöstölle jaossa lippuja vieraspäätyyn ja -kulmiin sekä noin puolikkaaseen yläkertaan (karkeasti arvioiden 5000 paikkaa ottelua kohden).

Kohderyhmän koko on noin 21 000 henkeä, keski-ikä noin 48 vuotta ja näistä noin 2/3 naisia ja 1/3 miehiä. Hyvinvointialue vastaa julkisista sosiaali- ja terveyspalveluista sekä pelastuspalveluista. Liput olivat tarjolla HVA:n intranetin linkin kautta tai kirjaamalla Lippupisteen sivuilla kampanjakoodin "PIRHA" (eli myös kuka tahansa on voinut käydä tällä koodilla lunastamassa lippuja). Lippuja sai ymmärtääkseni ottaa useammankin.

Kyseisen kampanjan JYP-ottelun yleisömäärä oli 6586 ja Jukurit-ottelun 6705. Kummatkin olivat arkipelejä. PirHalle tarjottujen katsomopaikkojen täyttöaste näytti katsomokartan perusteella suhteellisen heikolta. Heitetään tähän silmämääräisenä arviona katsomokartan pohjalta, että yläkatsomossa oli noin 1500 katsojaa.

Ilman kampanjaa ei yläkertaa olisi tarvinnut avata ollenkaan, koska myytyjen lippujen määrä jäi sille tasolle, että pelkkä alakatsomo olisi riittänyt. Yläkerran satunnaiskatsojat eivät juuri tunnelmaa lisää eli myös aineeton lisäarvo on vähäinen.

Yläkerran avaamisesta syntyy kuluina mm.
- käytävien, katsomoiden ja WC-tilojen siivouskulut ja jätehuolto (oletus: kiinteä sopimushinta palveluntuottajalta koko yläkerran osalta, katsomolohkoille erillishinta)
- järjestyksenvalvontakulut (noin 10 katsomolohkoa auki, yksi järjestyksenvalvoja lohkoa kohti)
- myyntipisteiden henkilöstökulut (pop-up -fanituotemyynti ja muut myyntipisteet, noin 10 myyjää)
- ravintolapisteiden henkilöstökulut (NoHo vastannee täysin)
- NYSSE-kulut (leimatun lipun mukaan, 2,20 €/lippu)

Alakatsomon osalta ei välttämättä synny merkittäviä lisäkuluja, kun se on kuitenkin jo muutenkin "runkomiehityksellä". Lippupiste ottanee ilmaislipuistakin jonkin palvelumaksun.

Paljonko siis yksittäisen ilmaislippulaisen pitää jättää rahaa eri myyntipisteille, että seuralle syntyy tästä kampanjasta plussaa? Se on tässä keskeinen kysymys.

Markkinointimielessäkin tällainen on vähän niin ja näin. Aikuisen työssäkäyvän henkilön pysyvän kulutustottumuksen muutos siten, että tästä tulisi palaava asiakas, on vaikeaa. Usein urheilutapahtumien lippuja varaavat ne, jotka jo muutenkin käyvät peleissä. Samahan näkyy mm. tyhy-liikunnassa - ne käyttävät mahdollisuuden, jotka jo muutenkin liikkuvat eli etua on vaikea kohdentaa liikkumattoman elämäntavan omaaviin henkilöihin.

Kyseenalaistan siis bisneslogiikkaa tässä toimintamallissa, kunnes joku osoittaa muilla kuin hypoteeseilla palvelun tarjoamisen ilmaiseksi tuovan rahaa muuta kautta kassaan niin paljon, että se kattaa kulut. Jos katsomoiden täyttäminen ilmaislippulaisilla on hyvää bisnestä, niin miksi CHL-peleihin ei tehdä vastaavia kampanjoita, vaan siirretään otteluita pienempien järjestämiskustannusten Hakametsään?

Alakoululaisille tai pienemmille lapsille suunnatut kampanjat on eri asia. Niissä on mahdollista saada aikaan lisää maksavia katsojia vanhempien kautta. Voi myös olla, että näiden kautta syntyy tapa viettää laatuaikaa peleissä isän ja pojan kesken. Ehkäpä mukaan tarttuu myös huivia tms. Niitäkään ei voi kuitenkaan olla määräänsä enempää tai tapakulttuuriksi muodostuu käydä vain halpuutetuissa tapahtumissa. Hyväntekeväisyys on asia erikseen.

Se täytyy vielä todeta, että kaikenlaista pitää uskaltaa kokeilla. Mikään ei muutu, jos mikään ei muutu.

Edit. Kampanjoiden rahoitus sponsorien toimesta on luonnollisesti laskutoimitukseen vaikuttava tekijä, mutta tässä tuskin puhutaan isoista summista, koska firmojahan ei aina edes mainita.
Täyttä asiaa kirjoitat! Ilmaislippujen kohteena näen ainoastaan nuoremmat ikäluokat (koululaiset, opiskelijat) ja heillekin vain riittävän harvoin toteutettuna. Pahoinvointialueen henkilöstön ”palkitseminen” menee markkinointitoimena, mutta tuskin tuottaa pidemmälläkään aikavälillä.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sinänsä olisi mielenkiintoista tietää, onko Lukon RTK-menestystarinaa pyritty muilla pienemmillä liigapaikkakunnilla toistamaan. Helppohan se toki on sanoa, että "perusta menestyvä yritys", mutta etteikö jo esim. hyvin osinkoa maksaviin pörssiosakkeisiin, tai kiinteistöbisnekseen olisi joka seuran kannattanut investoida, silloin kun rahaa on ollut.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Täyttä asiaa kirjoitat! Ilmaislippujen kohteena näen ainoastaan nuoremmat ikäluokat (koululaiset, opiskelijat) ja heillekin vain riittävän harvoin toteutettuna. Pahoinvointialueen henkilöstön ”palkitseminen” menee markkinointitoimena, mutta tuskin tuottaa pidemmälläkään aikavälillä.

Kohteena pitäisi olla tahot, joiden kautta saadaan välitöntä tai välillistä lisäarvoa. Tai sitten vain tehdään hyvää Hope ryn tai vastaavan kautta.

50-vuotias vanhus- tai päihdehuollon työntekijä tai palomies tuskin on myöskään potentiaalinen tulevaisuuden sponsori.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sinänsä olisi mielenkiintoista tietää, onko Lukon RTK-menestystarinaa pyritty muilla pienemmillä liigapaikkakunnilla toistamaan. Helppohan se toki on sanoa, että "perusta menestyvä yritys", mutta etteikö jo esim. hyvin osinkoa maksaviin pörssiosakkeisiin, tai kiinteistöbisnekseen olisi joka seuran kannattanut investoida, silloin kun rahaa on ollut.

Rauman viritelmä lie hyvin ainutlaatuinen ihan maailmanlaajuisestikin tarkasteltuna, mikä kertonee sellaisen luomisen haastavuudesta.

Liiga-seurojen ongelma on varmaankin se, että toiminta on käytännössä jokaisella seuralla kaudesta toiseen kädestä suuhun menoa pienillä marginaaleilla, ja vähäisen taloudellisen pelivaran ja riskien/tappioiden sietokyvyn lisäksi organisaatioissa on (ymmärrettävästi) vain vähän ydintoiminnan ulkopuolista osaamista.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Sinänsä olisi mielenkiintoista tietää, onko Lukon RTK-menestystarinaa pyritty muilla pienemmillä liigapaikkakunnilla toistamaan. Helppohan se toki on sanoa, että "perusta menestyvä yritys", mutta etteikö jo esim. hyvin osinkoa maksaviin pörssiosakkeisiin, tai kiinteistöbisnekseen olisi joka seuran kannattanut investoida, silloin kun rahaa on ollut.
Aivan varmasti on yritetty ja monta kertaa. Yritysmaailmassa onnistuminen on vain kovin vaikeaa. Se että pystyttää RTK:n kokoisen menestyvän yritysen vaatii paljon. Siihen tarvitaan sekä taitoa että tuuria että aikaa. Ja varmasti myös alkupääomaa.

RTK on perustettu yli 50 vuotta sitten. Silloin tilanne oli aika erilainen. Jääkiekossa pyörivät rahat oli pieniä verrattuna nykyiseen ja alussa RTK toimi kuten moni lasten urheilujoukkue, eli pelaajat tekivät huoltokeikkoja ja siitä maksettiin seuralle RTK:n kautta. Siitä homma on sitten kasvanut ja nyt tilanne on mikä on.

Eli ei Raumallakaan ajateltu että pistetääs tästä pystyyn tommonen valtakunnallinen 140 miljoonan liikevaihtoa pyörittävä kiinteistöpalveluyritys niin saadaan vähän konserniavustusta. Se on ollut pitkä ja kivinen tie josta Lukko nyt saa nauttia.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ensinäkin hyvä kirjoitus, koetan vastailla jotenkin noihin kirjoittamisiin kohtiin. Pahoittelut heti alkuun, jos täällä päässä lähtee ikään kuin, laukalle... Vaikka ainakaan itse en ole mikään ravihenkilö. Hevosta voi kyllä laittaa leivän päälle, jos siihen on sauma?

Faktojahan tässä on enemmänkin peräänkuulutettu denialismin sijaan.

Otetaan esimerkkinä tammikuun JYP- ja Jukurit -ottelut, joihin oli Pirkanmaan Hyvinvointialueen henkilöstölle jaossa lippuja vieraspäätyyn ja -kulmiin sekä noin puolikkaaseen yläkertaan (karkeasti arvioiden 5000 paikkaa ottelua kohden).

Kohderyhmän koko on noin 21 000 henkeä, keski-ikä noin 48 vuotta ja näistä noin 2/3 naisia ja 1/3 miehiä. Hyvinvointialue vastaa julkisista sosiaali- ja terveyspalveluista sekä pelastuspalveluista. Liput olivat tarjolla HVA:n intranetin linkin kautta tai kirjaamalla Lippupisteen sivuilla kampanjakoodin "PIRHA" (eli myös kuka tahansa on voinut käydä tällä koodilla lunastamassa lippuja). Lippuja sai ymmärtääkseni ottaa useammankin.

Ehkä kohderyhmänä ei se paras mahdollinen... Yhtään naisia väheksymättä, otaksun, että kiinnostus Heillä ei ollut kovin valtaisaa? Ja ei nuo otteluiden vastustajatkaan ole sieltä kärkipäästä kiinnostavuuden osalta, ennemmin HMV ( hajuton, mauton, väritön ).. Ja pahoittelut, jos oli mauttomasti sanottua.

Kyseisen kampanjan JYP-ottelun yleisömäärä oli 6586 ja Jukurit-ottelun 6705. Kummatkin olivat arkipelejä. PirHalle tarjottujen katsomopaikkojen täyttöaste näytti katsomokartan perusteella suhteellisen heikolta. Heitetään tähän silmämääräisenä arviona katsomokartan pohjalta, että yläkatsomossa oli noin 1500 katsojaa.

Ei kovin kummoiset lukumäärät... En sitten tiedä, kuinka paljon vähemmän väkeä olisi ollut ilman ilmaislippuja. Arkipeli nyt saattaa vähän vaikuttaa ja toinen peli oli vielä Keskiviikkona, joka ei ole se "perinteinen" pelipäivä? Mutta sen taakse vähässä katsojamäärässä ei voida mennä, että peli on arkena... Niitä on aina ollut ja tulee aina olemaan !!!

lman kampanjaa ei yläkertaa olisi tarvinnut avata ollenkaan, koska myytyjen lippujen määrä jäi sille tasolle, että pelkkä alakatsomo olisi riittänyt. Yläkerran satunnaiskatsojat eivät juuri tunnelmaa lisää eli myös aineeton lisäarvo on vähäinen.

Yläkerran avaamisesta syntyy kuluina mm.
- käytävien, katsomoiden ja WC-tilojen siivouskulut ja jätehuolto (oletus: kiinteä sopimushinta palveluntuottajalta koko yläkerran osalta, katsomolohkoille erillishinta)
- järjestyksenvalvontakulut (noin 10 katsomolohkoa auki, yksi järjestyksenvalvoja lohkoa kohti)
- myyntipisteiden henkilöstökulut (pop-up -fanituotemyynti ja muut myyntipisteet, noin 10 myyjää)
- ravintolapisteiden henkilöstökulut (NoHo vastannee täysin)
- NYSSE-kulut (leimatun lipun mukaan, 2,20 €/lippu)

Tapparahan on myynyt tuonne C -katsomoon keskelle kausikortteja. Määristä ei mitään tietoa. Joten senkin osalta se yläkerta on aina auki? Käsittääkseni jengi halusi, että myös sinne saa kausikortin? Seura vastasi huutoon.
Se on totta, että yläkerran aukiolosta tulee kuluja ja juuri noita mitä mainitsitkin. Nuo käytävien ja vessojen siivouskulut ovat joka tapauksessa sieltä, oli sitten kampanja tai ei. Järkkärikulut tietenkin vähenevät? mitä vähemmän lohkoja on auki
Seuraakohan seurat, minkä verran noilla ilmaislipuilla tullaan juuri Nyssellä tai Ratikalla. Paljonko niistä tulee noita kuluja?

Alakatsomon osalta ei välttämättä synny merkittäviä lisäkuluja, kun se on kuitenkin jo muutenkin "runkomiehityksellä". Lippupiste ottanee ilmaislipuistakin jonkin palvelumaksun.

Paljonko siis yksittäisen ilmaislippulaisen pitää jättää rahaa eri myyntipisteille, että seuralle syntyy tästä kampanjasta plussaa? Se on tässä keskeinen kysymys.

Markkinointimielessäkin tällainen on vähän niin ja näin. Aikuisen työssäkäyvän henkilön pysyvän kulutustottumuksen muutos siten, että tästä tulisi palaava asiakas, on vaikeaa. Usein urheilutapahtumien lippuja varaavat ne, jotka jo muutenkin käyvät peleissä. Samahan näkyy mm. tyhy-liikunnassa - ne käyttävät mahdollisuuden, jotka jo muutenkin liikkuvat eli etua on vaikea kohdentaa liikkumattoman elämäntavan omaaviin henkilöihin.

Eiköhän tuo alakatsomo tosiaan mene tuolla mainitsemallasi tavalla. Niiden kulut ovat "vakio"?
Hyvä kysymys tuo rahan käyttäminen? Jotta seura suoraan hyötyisi siitä, tulisi mielestäni ostaa fanituotteita, niihin halliyhtiö ei pääse väliin? Se, että ostaako aikuinen ( jolle kampanja taisi olla pääasiassa suunnattu ) niitä on vähän niin ja näin? Asia muuttuu varmasti, jos aikuinen on ottanut muksunsa mukaan, myöskin ilmaislipulla, joita sai niin paljon kun halusi?
Hallin muut myyntipisteet varmasti haluaisivat saada mahdollisimman paljon rahaa. Ehkä jatkossa saadaan parempaa "dataa" lisääntyykö myynti kuinka paljon kun jengiä on ilmaislipuilla pelissä kun näitä pelejä
kuitenkin on jatkossakin? Myynnin lisääntymiseen kyllä eniten vaikuttaa se ostotapahtuma. Edelleen se on helvetin hidasta monessa pisteessä, mitä on ohikävellessä "havainnut". Siinä olisi edelleen tehostamista ja paljon. Jo ihan sillä pääsisi alkuun, että ohjataan ihmiset järkevästi jonoihin. Ainakin se Löfsbergin kahvipiste siinä "kapeassa kohdassa" on ihan vitsi? 2 kassaa hienosti, mutta Jengi jonottaa yhdessä jonossa. Siinä voi olla 30 henkeä ja toinen kassa on ns. vapaana?
Markkinoinnille varmaan haastavaa hommaa tässä taloustilanteessa koettaa saada mietittyä, miten sen jengin saa sitten rahalla sinne peliin? No heille varmaan maksetaan siitä kuitenkin. Ja paras markkinointihan on se tuote itsestään? Jos tuote on paska, ei se kiinnosta?

Kyseenalaistan siis bisneslogiikkaa tässä toimintamallissa, kunnes joku osoittaa muilla kuin hypoteeseilla palvelun tarjoamisen ilmaiseksi tuovan rahaa muuta kautta kassaan niin paljon, että se kattaa kulut. Jos katsomoiden täyttäminen ilmaislippulaisilla on hyvää bisnestä, niin miksi CHL-peleihin ei tehdä vastaavia kampanjoita, vaan siirretään otteluita pienempien järjestämiskustannusten Hakametsään?

Alakoululaisille tai pienemmille lapsille suunnatut kampanjat on eri asia. Niissä on mahdollista saada aikaan lisää maksavia katsojia vanhempien kautta. Voi myös olla, että näiden kautta syntyy tapa viettää laatuaikaa peleissä isän ja pojan kesken. Ehkäpä mukaan tarttuu myös huivia tms. Niitäkään ei voi kuitenkaan olla määräänsä enempää tai tapakulttuuriksi muodostuu käydä vain halpuutetuissa tapahtumissa. Hyväntekeväisyys on asia erikseen.

Hyvä pointti tuo CHL? Se on jotenkin kumma juttu, että yleisöä se ei vaan kiinnosta? Tappara aloittaa nyt kauden nro 10 siinä sarjassa ja taitaa olla ainoa seura, joka on ollut alusta asti mukana? Tuona aikana vastassa on ollut kyllä aika montakin Eurooppalaista huippuseuraa? Joku siinä vaan on, että ei kiinnosta? Järkeväähän se on viedä pelit pienempien kulujen toivossa sinne Hakametsään. CHL muutenkin tuotteena sellainen, että onko siinä mitään muuta järkeä, kuin pelata muun maan seuroja vastaan... Matkakulut vitulliset, kun reissataan edes takaisin. Etenkin jos painat sinne Finaaleihin asti, tulee useita ulkomaan reissuja kauden aikana? Tuotto peleistä on "olematon". Tietenkin suuremmilla katsojamäärillä voisi tuloja tulla? Mutta ottelun voitostakin pitäisi saada joku rahallinen korvaus? Futiksen puolellahan näin taitaa olla?
Eikä siitä 2023 CHL mestaruudesta ihan massiivista voittoa tainnut Tapparan kassaan jäädä, kun vähennetään kaikki kulut?

Kouluihin jaetuista kampanjoistahan täällä on "väännetty" jo pari vuotta. Osan mielestä ihan turhaa ja väärin tehty. Osan mielestä hyvä tapa koettaa saada uusia sukupolvia mukaan... Veikkaan, että niitä nähdään tulevillakin kausilla?

Se täytyy vielä todeta, että kaikenlaista pitää uskaltaa kokeilla. Mikään ei muutu, jos mikään ei muutu.

Edit. Kampanjoiden rahoitus sponsorien toimesta on luonnollisesti laskutoimitukseen vaikuttava tekijä, mutta tässä tuskin puhutaan isoista summista, koska firmojahan ei aina edes mainita

Tamminenhan tuota taisi hokea, että mikään ei muutu, mikään ei muutu. Mutta pakko on muuttua, jos halutaan, että se Odottaminen loppuu, Saatana

Voi olla, että moni firma ei halua, että heidät mainitaan..

Pahoittelut vielä, josko tekstini oli sekavaa
 

Pukuhuone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Hyvältähän Ilveksen taloustilanne edelleen näyttää,plussalla kirkon puolella oltiin ja koko konsernin tappiot oli tiedossa kun futis-Ilvekseen ja uuteen Tammelan stadioniin upotettiin 1,5 miljoonaa. Kieltämättä itsekin summaa hätkähdin mutta europeleistä myötä saatiin 900 000€ + kahden pelin lipputulot joissa katsojia oli yhteensä 15 000. Eli ensi vuoden koko konsernin tulis on jo todennäköisesti plussalla. Hyvä Ilves sekä kiekko että futis
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hyvältähän Ilveksen taloustilanne edelleen näyttää,plussalla kirkon puolella oltiin ja koko konsernin tappiot oli tiedossa kun futis-Ilvekseen ja uuteen Tammelan stadioniin upotettiin 1,5 miljoonaa. Kieltämättä itsekin summaa hätkähdin mutta europeleistä myötä saatiin 900 000€ + kahden pelin lipputulot joissa katsojia oli yhteensä 15 000. Eli ensi vuoden koko konsernin tulis on jo todennäköisesti plussalla. Hyvä Ilves sekä kiekko että futis

Tappiolla oltaisiin oltu muutama kymppitonni ilman liigan osinkoa (0,2 M€). Toki saman verran lisää tämä olisi tehnyt miinusta muillekin.

Sekin olisi ollut siedettävä tappio, koska viime kaudelle oikeasti satsattiin ekaa kertaa ja annettiin Pennaselle työkalut hoitaa homma maaliin. Ei onnistunut kuitenkaan, koska Maple Leafs ja joku huuteli katsomosta pelottavasti valmentajaa pihalle.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aivan varmasti on yritetty ja monta kertaa. Yritysmaailmassa onnistuminen on vain kovin vaikeaa. Se että pystyttää RTK:n kokoisen menestyvän yritysen vaatii paljon. Siihen tarvitaan sekä taitoa että tuuria että aikaa. Ja varmasti myös alkupääomaa.

RTK on perustettu yli 50 vuotta sitten. Silloin tilanne oli aika erilainen. Jääkiekossa pyörivät rahat oli pieniä verrattuna nykyiseen ja alussa RTK toimi kuten moni lasten urheilujoukkue, eli pelaajat tekivät huoltokeikkoja ja siitä maksettiin seuralle RTK:n kautta. Siitä homma on sitten kasvanut ja nyt tilanne on mikä on.

Eli ei Raumallakaan ajateltu että pistetääs tästä pystyyn tommonen valtakunnallinen 140 miljoonan liikevaihtoa pyörittävä kiinteistöpalveluyritys niin saadaan vähän konserniavustusta. Se on ollut pitkä ja kivinen tie josta Lukko nyt saa nauttia.
RTK loi suuruutensa TVO:n ydinvoimaloiden kautta niiden rakentamis- ja alkuaikoina.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Se pitää todeta vielä, että olin väärässä arvostellessani Pelicansin ratkaisua hinnoitella pudotuspeliotteluiden hinnat korkealle. Näin pitäisi seurojen toimiakin, koska liput menevät kuitenkin hyvin kaupaksi.

Jos hc-fani haluaa edullisia lippuja, ostaa playoff-kausarin. Muilta on hyvä ottaa rahat pois kuljeksimasta.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Se pitää todeta vielä, että olin väärässä arvostellessani Pelicansin ratkaisua hinnoitella pudotuspeliotteluiden hinnat korkealle. Näin pitäisi seurojen toimiakin, koska liput menevät kuitenkin hyvin kaupaksi.
Varsinkin siinä kohdin, kun menevät yhteiseen pottiin. Saisi hyvässä lykyssä vähän ropoja takaisin Areenan kustannuksiin.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Se pitää todeta vielä, että olin väärässä arvostellessani Pelicansin ratkaisua hinnoitella pudotuspeliotteluiden hinnat korkealle. Näin pitäisi seurojen toimiakin, koska liput menevät kuitenkin hyvin kaupaksi.

Jos hc-fani haluaa edullisia lippuja, ostaa playoff-kausarin. Muilta on hyvä ottaa rahat pois kuljeksimasta.

Eiköhän se osin johtunut hallin pienuudesta. Harmi kun Tappara ei tehnyt samaa. Parvelle 80 euroa, paikka kun paikka ja alakatsomoon 150 euroa rivit 1-10. Siitä rivit 11-23 250 euroa kappale...

Veikkaan et Paskamyrsky olisi ollut infernaalinen. Se olisi ollut todella törkeää. GRANDR KATASTROF
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eiköhän se osin johtunut hallin pienuudesta. Harmi kun Tappara ei tehnyt samaa. Parvelle 80 euroa, paikka kun paikka ja alakatsomoon 150 euroa rivit 1-10. Siitä rivit 11-23 250 euroa kappale...

Veikkaan et Paskamyrsky olisi ollut infernaalinen. Se olisi ollut todella törkeää. GRANDR KATASTROF

Alkuun tulisi varmasti paskamyrsky ja väitteet sitä, että paikat menevät "onnisille". Tähän voisi kuitenkin ennakkoon varautua niin, että kertoo lipunhinnat pudotuspelikausareita myydessä tai rakentaa siihen jotain muuta pakettia.

"Pudotuspeliottelut hinnoitellaan korkealle, jotta ottelun järjestämiskustannukset kyetään kattamaan. Kannustamme siksi hankkimaan edullisen pudotuspelikausikortin tai eri vaiheita koskevan lippuyhdistelmän. Mahdollisesti käyttämättä jääneet ottelulippujen hinnat on mahdollista käyttää fanituotteisiin tai seuraavan kauden lippuihin tai kausikorttiin."
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Alkuun tulisi varmasti paskamyrsky ja väitteet sitä, että paikat menevät "onnisille". Tähän voisi kuitenkin ennakkoon varautua niin, että kertoo lipunhinnat pudotuspelikausareita myydessä tai rakentaa siihen jotain muuta pakettia.

"Pudotuspeliottelut hinnoitellaan korkealle, jotta ottelun järjestämiskustannukset kyetään kattamaan. Kannustamme siksi hankkimaan edullisen pudotuspelikausikortin tai eri vaiheita koskevan lippuyhdistelmän. Mahdollisesti käyttämättä jääneet ottelulippujen hinnat on mahdollista käyttää fanituotteisiin tai seuraavan kauden lippuihin tai kausikorttiin."

Tapparalla(kin) on vuosia ollut tuo tapa, että Poffikortista hyvitetään esim. seuraavan kauden korttiin pelaamatta jääneet pelit. Tulevan kauden korttiin siis hyvitettiin puolivälierä, välierä sekä finaalipeli. Itsellä se oli karvan alle 100 euroa. Varsin hyvä alennus?

Onko se sitten kauhean järkevää nostaa playoffkortin hinta kauhean korkealle suhteessa runkosarjan korttiin, ajatuksena saada siinä rahaa..
Sit kun pudotaankin Puolivälierissä, se "sisällä" oleva raha laskee sitä tulevan kauden kortin hintaa? Oletuksena, että kausikorttilainen uusii korttinsa?
Sitä sisällä olevaa rahaahan ei saanut rahana takaisin? Ainakin näin oli Tapparalla. Muista seuroista en tiedä.
Itselle on aina ollut täysin selvä asia, että käytän rahan ensi kauden korttiin...
Viimeisen 3 kauden aikana se tulevan kauden kortti ei jostain kumman syystä ole laskenut kuin vähän? No eiköhän siitä joskus saa halvemmallakin sen kortin?

Lahtelaiset vois kertoa, et miten Teillä meni? Eikös Teillä ollut käytäntö, että pelit laskutetaan vasta kun on pelattu? Menikö niillä korotetuilla hinnoilla vai koskiko korotetut hinnat vain irtolippuja?
Olisihan se aika karua, että poffikortti olisi jopa kalliimpi kuin runkosarjan?
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olisihan se aika karua, että poffikortti olisi jopa kalliimpi kuin runkosarjan?

Ei se ollut ajatus, vaan ennemminkin kannustaa isoa massaa hankkimaan ottelua kohden edullisemmaksi tulevaa pudotuspelikausikorttia. Yksittäispelit dynaamisen hinnoittelun kautta korkeammaksi.

Aktiivifaneille siis enemmän etua satunnaiskatsojiin nähden.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
@Raymond Pearl tuo poffiin kalliimpi kuin runkosarjaan oli tarkoitettu Lahteen? Joku tällä palstalla tosiaan totesi keväällä, että laskutus on kun pelit on pelattu?

Tapparallakin poffikortin laskutus oli jo hyvissä ajoin keväällä.
Kesä-/Heinäkuun huudeilla tuli tulevan kauden kortin lasku, jossa eräpäivä oli elokuun alun huudeilla.
Korttia ei itseasiassa tarvinnut uusia. Se uusiutui automaattisesti.
Jos halusi perua, piti erikseen perua...
Vähän hassu käytäntö?
 

juba

Jäsen
Suosikkijoukkue
ässät
Tuli mieleen, että eikö joukkueiden kannattaisi tehdä myös yhteisiä projekteja joista voitot jaettaisiin kaikkien kesken? Nyt ainoa tuollainen on televisio-oikeuksien myynti..
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tuli mieleen, että eikö joukkueiden kannattaisi tehdä myös yhteisiä projekteja joista voitot jaettaisiin kaikkien kesken? Nyt ainoa tuollainen on televisio-oikeuksien myynti..
En aivan hoksaa mitä ajat takaa, Mutta eikö tällaiset asiat hoidu Liigan kautta? Liigan nettisivujen oikeassa alalaidassa on listattu 20 yhteistyökumppania, jotka käsittääkseni tuovat rahaa sarjalle, jonka siis omistavat seurat.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Se uusiutui automaattisesti.
Jos halusi perua, piti erikseen perua...
Vähän hassu käytäntö?

Käytäntö jota Share ajoi vuosia.. toki ei meidän keksimä, vaan tämän "toistaiseksi voimassa" olevan kausarin lanseerasi Suomessa Jukurit aikanaan. Jukureiden esimerkki sitten antoi uskallusta Ilvekselle tehdä näin. Olivat tätä ennen uskossa, että ei olisi laillista. Tappara seurasi perssä.
"toistaiseksi voimassaoleva" kausari on joukkueiden kannalta erinomainen tuote, jossa peruttaminen vaatii aktiivitoimia, ei uusiminen.

Samoin ajoimme kuukausimaksullista kausaria, mutta tämän eteen taisi tulla kk maskun suuruus vs. muiden viihdepalveluiden kk maksut.

Ilveksen osalta on vielä mahdollista toteuttaa kiakko+jalkapallo yhteiskausari, saas nähdä... TPS kokeili tätä jossain vaiheessa, mutta hinnoittelu oli todella alhainen ja vaikka se lanseerattiin isosti, se ilmeisesti ei käynyt kovinkaan hyvin kaupaksi.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Ilveksen osalta on vielä mahdollista toteuttaa kiakko+jalkapallo yhteiskausari, saas nähdä... TPS kokeili tätä jossain vaiheessa, mutta hinnoittelu oli todella alhainen ja vaikka se lanseerattiin isosti, se ilmeisesti ei käynyt kovinkaan hyvin kaupaksi.
Eiköhän tätä tulla joskus kokeilemaan ja mikäli molemmat taistelevat kärkisijoista niin luulisi käyvän hieman paremmin kaupaksi ainakin osasto/Niilon pojat akselilla.
 

Filimonov

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Nurmeksen Sepot
Seura
Liiketulos​
Konsernin tulos
Lisäinfo​
HIFK
- 913k​
HPK
- 447k​
Ilves
Jukurit
JYP
KalPa
+ 189k
K-Espoo
- 297k​
Mestis
KooKoo
Kärpät
Lukko
- 1,96mil​
+ 3,17mil​
Vuosi 2023
Pelicans
SaiPa
Sport
- 531k​
Tappara
- 227k​
- 448k​
TPS
Ässät
- 403k​

Tuossa ne tulokset, mitä tähän hätään löysin. Jos jossain on virhe tai joku julkaistu tulos puuttuu, niin hihkaiskaa.
Jos jaksaisit tuota taulukkoa päivittää aina sitä mukaa, kun tulosjulkistuksia tulee, niin olisi hienoa :)
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: otep

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Seura
Liiketulos​
Konsernin tulos
Lisäinfo​
HIFK
- 913k​
HPK
- 447k​
Ilves
+ 16k
- 1mil​
Jukurit
JYP
KalPa
+ 189k
K-Espoo
- 297k​
Mestis
KooKoo
Kärpät
Lukko
- 1,96mil​
+ 3,17mil​
Vuosi 2023
Pelicans
SaiPa
Sport
- 531k​
Tappara
- 227k​
- 448k​
TPS
Ässät
- 403k​

Ilveksen tulos lisätty mukaan. Puuttuuko tästä joku julkaistu tulos? TPS:n osalta löytyy jotain tietoja, mutta en ole täysin varma onko kyseessä ns. viralliset ja lopulliset lukemat.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös