Halli on surkea ja voi ihan hyvin todeta, ettei se ole liigatasoa. Juuri siksi sitä uutta hallia on tässä kovasti yritetty saada aikaiseksi.Alkaa oleen jo massiiviset luvut? 100 vuotis juhlakausi, pelillisesti ihan päin vittua ja taloudellisesti myös?
Vaikea on tulosta tehdä kun halli on "ns. käytännöllisesti katsoen tasoa maatalouskoneiden säilytyshalli"
Pahoittelut, jos olin tyly kommentissani. Mutta ei vaan ole liigatason halli?
No onneksi halliprojetki taitaa Jyväskyläskin olla etenemässä. Olen tainnut tällä palstalla todeta aiemminkin ja totean yhä, että mun mielestä uusi halli olisi aikanaan pitänyt rakentaa siihen Lutalkoon. Kun siinä oli vielä tilaa?
Helppo tulla autolla Tampereen, Vaajakosken ja Pohjoisen suunnasta... Keskusta aivan kivenheiton päässä.
Hallia olisi voitu hyödyntää messutapahtumissa, sekä myös ralli ja konserttitapahtumissa?
No nyt se alue on niin täynnä, että enään ei mahdu
Mutta kun katsoo miten vaikeaa on nytkin saada hallia aikaiseksi, niin täysi mahdottomuus olisi ollut myydä ajatusta läpi silloin 20 vuotta sitten, kun Lutakossa oli vielä tilaa. Halli oli silloin paljon nykyistä paremmassa kunnossa, jonka vuoksi uusi halli ei varmasti olisi saanut kannatusta juurikaan. Taisi tuo Lutakon halli käydäkin jonkin verran keskusteluissa jossain kohtaa, mutta kannatus oli minimaalista, jonka vuoksi se ei edennyt yhtään mihinkään. Nyt uusi halli saa kannatusta paljonkin, mutta tuottaa silti valtavia vaikeuksia saada sitä rakennettua.