Mainos

Liigan yleisömäärät kaudella 2018–2019

  • 199 502
  • 1 002

Hops

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KooKoo
Suomessa tällä hetkellä vain odotellaan, mikä vuosi on se vuosi,kun pääsarjatason yleisökeskiarvo alkaa numerolla 3 kauden päätteeksi. Itse veikkaan tällä menolla viimestään kahden vuoden päästä.

Tuntuu ettei sellaista voi tullakaan, kun niin moni seura ilmoittaa katsojamäärän niin että saadaan sponsoreille kivat lukemat ihan siitä riippumatta, paljonko katsojia on oikeasti paikalla.

Kuka muka esim. uskoo että Liiga pelissä on viimeksi ollut alle 2000 katsojaa joskus 1980-luvulla?
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Tänään. KalPa - Lukko ja tuolla ei millään laskutavalla ole yli 2000.
Et ole ilmeisesti käynyt Kuopion hallissa vähään aikaan kun noin sanot, istumapaikkoja on varsinaisessa katsomossa tätä nykyä joku 3700.
Kyllä tuolla on helposti vähintään 2500 vaikka ei katsomossa suoraan porukkaa hirveästi näy, yläpesäpubi ja aitot kun eivät näy kuvissa oikein mitenkään.
Lisäksi ylesömäärissä pitää muistaa se, että kaikilla liigaseuroilla on tietty kiintiö lippuja/vapaakortteja liiton puolelta joilla pääsee peliin vaikka ei ostakkaan lippua osa toki vaan seisomapaikoille mutta kuitenkin.
Nämä pitää seurojen luonnollisesti laskea mukaan siihen kuinka paljon voivat myydä lippuja peliin.
 
Viimeksi muokattu:

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Omasta mielestäni vastakkainasettelu on vähentynyt liigasta. Tällä hetkellä en edes vihaa yhtään seuraa Liigassa. Edes vastustajien kannattajat ei juuri kovin suurta ärsytyskynnystä nosta.

Jokerit on vaihtunyt Jukureihin. Vastustajasta, jota odotin koko kauden on vaihtunut täysin yhdentekevään jengiin. Tämä on aika paljon kiinni joukkueen kannattajista ja niiden käytöksestä. Helpoimmin vastakkainasettelua pystyy luomaan katsomossa kuin kentällä. Kannattajien välillä reipas kalevalainen kilpalaulanta, niin katsomossa kuin sen ulkopuolella on omiaan tätä lisäämään. Tietenkin kentällä ja kulissessa olisi hyvä tulla ärsykkeitä, niin asiat menensi parempaan suuntaan.

Kärjessäkin on nykyään tylsää. Tapparalla on varmaan liigan "fiksuimmat" kannattajat, mutta samalla ne tekevät seurasta ja sen kannattajista ihan äärettömän munattomia ja tylsiä. Kärpillä olisi pontetiaalia, mutta hyvästä tekekimisestä huolimatta jääneet vähän paitsioon, johtuu varmaan aika harvoin niiltä tulee vieraskannattajia, ehkä niiden provotkin ovat enemmän omaan nilkkaan osuneita. HIFK oli joskus rock ja katsomossa oli hyvää meininkiä nyt se on setämiesjengi katsomossa. Punainen intohimoinen meri on aika harvinainen näky vieraissa nykyään, tai ainakaan ei ole Turussa näkynyt. Eikä se kentälläkään nyt niin kovin pelottava ole. Lukkoakin nykyään enemmän melkein symppaan. Eikä varmaan turkulaisetkaan valitettavasti ärsytä muita siinä mitassa kuin ennen.

Urheilussa tunteet myy. Mtiä enemmän omia rakastaa ja vastustajaa vihaa, niin sitä enemmän matsi myy.
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Urheilussa tunteet myy. Mtiä enemmän omia rakastaa ja vastustajaa vihaa, niin sitä enemmän matsi myy.
Mielestäni pelien ja etenkin "paikallispelien" liiallinen määrä on tappanut tunteet. Etenkin aikaisemmin esim. JYP- KalPa matsit olivat itselläkin ja varmaan aika monella tunteita herättävä tapahtuma. Täälläkin veljellisesti vittuiltiin toisilleen jo monta päivää ennen pelejä ja niiden jälkeen. Nykyään hyvä jos omaa ketjua jaksetaan perustaa. Kuka noihin joka kerta jaksaa innostua, kun esim. JYP tulee tällä kaudella kuusi kertaa vastaan. Joskus tuo määrä oli vielä hullumpi, muistaakseni kahdeksan?
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, tehtaan takuu
Kärpillä olisi pontetiaalia, mutta hyvästä tekekimisestä huolimatta jääneet vähän paitsioon, johtuu varmaan aika harvoin niiltä tulee vieraskannattajia

Hyvää pohdintaa ilman tätä lausetta. Propsit siitä.

Etä-Kärpät esiintyy varmasti jokaisessa Etelä-Suomen liiga-hallissa joka ikisessä pelissä. Kyllä täältä pohjoisempaakin tehdään paljon reissuja vieraspeleihin. Viime vieraspelissä Hämeenlinnassa oli vieraskatsomo täynnä Kärppä-faneja, ja kuuluivat sekä näkyivät ihan telkkariin asti mahatifoineen. Toiseksi edellisessä HIFK-pelissä olin itsekin paikalla Nordiksella, jolloin meitä oli paikalla useampi sata.

Näiden faktojen pohjalta en kyllä ymmärrä mitä tarkoitat lauseella, jonka lainasin tähän viestiin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: teba

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Näiden faktojen pohjalta en kyllä ymmärrä mitä tarkoitat lauseella, jonka lainasin tähän viestiin.

En valitettavasti muista Turussa Kärpiltä mitään kovin kovaa vieraspreesenssiä pitkään aikaan. Pudotuspeleissä ollut ihan ok, mutta edelleenkää ei mitään jälkipolville kerrottavaa. Lisäksi lasketava vieraskannustus alkaa jostain yli 30 hengen porukoista pääsääntöseisti, jotka vetää asenteella. Susijussi-inkarnaatiot ovat ihan sympaatisia, mutta ei niillä mitään arvostusta kerätä.

Kuten sanoin Kärpät on katsomossa jääkiekossa suomen elittiiä, mutta tifoja lukuunottammatta se aika puuhastelua silti. Joko aika kuultaa muistoja, mutta suurempia määriä etäkärppiä liikkui joskus vuosituhannen ensimmäisellä vuosikymmellä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tässä on paljon pointtia ja varmasti kannattaisi ainakin kokeilla. Ja vaikka onkin varmasti niin ettei näillä nuorilla ja opiskelijoilla ym. Ole niin paljoa varaa käyttää oheismyyntiin niin silti nuoriin kannattaa ja kannattaisi panostaa. He siellä tulevaisuudessa sitten ovat jos ovat, tuomassa rahaa kunhan meistä vanhoista pieruista aika jättää.

Tätä ei vaan saa tehdä "muiden" kustannuksella, ne jotka käy nyt, joilla rahaa on käyttää, vanhemmat jne. Jos ne putsataan sillä varjolla et muut käy halvalla, niin jossain vaiheessa tulee raja ja sanotaan et pitäkää tunkkinne, parilla kympillä kuussa näkee kotisohvalta.

Kuriositeettina, kävin Kohon juhlapelissä, jmlauta 17! Ekua seisomaan. Siis tilannehan oli se et suunnilleen mistään hinnasta sieltä olisi pois ollut, mutta ei hele noita hintoja... En ihmettele et porukka siirtyy tvn ja oman jääkaapin halvemman tarjonnan ääreen.
Ihan huvittavana yksityiskohtana niin Biltema mainosti tuossa että heille tulee tavaratalojen yhteyteen ravintoloita. Samaan tapaan kuin IKEAlla on. Mainostivat hodaria eurolla. Tuskin ne niitä tappioksi myy! Samaan aikaan Liigassa maksat melkein 20€ seisomaan ja pelkästään kahvista saat maksaa yli 2€, ei ole ihme jos ihmiset äänestää jaloillaan. Toki onhan se nyt selvää että jos hinnat on pitsa-slaissi 10€, kahvi 3€ ja limppari 5€, niin katteet on sitä luokkaa, että jos myyt edes muutaman, niin sä tienaat enemmän kuin myymällä euron kahveja. Se vaan sitten kun mittakaava on vuosia, niin näkyy siinä moniko haluaa lähteä sinne hallille, moniko lopettaa seuraamisen kokonaan ja kuka maksaa ennemmin 20€/kk TV paketista.
 
Viimeksi muokattu:

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mielestäni pelien ja etenkin "paikallispelien" liiallinen määrä on tappanut tunteet.
(Clip)

Joskus tuo määrä oli vielä hullumpi, muistaakseni kahdeksan?

Muistat oikein. Paikallisia oli takavuosina kahdeksan joka oli liikaa. Mun mielestä nykyinen kolme kotipeliä kauteen paikallisvihulaista vastaan on ihan jees.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Ihan huvittavana yksityiskohtana niin Biltema mainosti tuossa että heille tulee tavaratalojen yhteyteen ravintoloita. Samaan tapaan kuin IKEAlla on. Mainostivat hodaria eurolla. Tuskin ne niitä tappioksi myy! Samaan aikaan Liigassa maksat melkein 20€ seisomaan ja pelkästään kahvista saat maksaa yli 2€, ei ole ihme jos ihmiset äänestää jaloillaan. Toki onhan se nyt selvää että jos hinnat on pitsa-slaissi 10€, kahvi 3€ ja limppari 5€, niin katteet on sitä luokkaa, että jos myyt edes muutaman, niin sä tienaat enemmän kuin myymällä euron kahveja. Se vaan sitten kun mittakaava on vuosia, niin näkyy siinä moniko haluaa lähteä sinne hallille, moniko lopettaa seuraamisen kokonaan ja kuka maksaa ennemmin 20€/kk TV paketista.

Ensinnäkin oheismyynti ottelutapahtumassa ei ole sisäänvetotuote vaan seurojen olisi sillä tarkoitus tienata rahaa parempiin pelaajiin jne. Lisäksi yksittäinen matsi maksaa 10 euroa, jos sen ostaa telialta. Joka on vertailukelpoinen tuote irtolipun kanssa. Kuukausiveloite TPS:llä 19.22€/kk, jos ottaa hakee verrokkia TV-paketille. Tällä saa ihan hyvän istumapaikan.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Ensinnäkin oheismyynti ottelutapahtumassa ei ole sisäänvetotuote vaan seurojen olisi sillä tarkoitus tienata rahaa parempiin pelaajiin jne. Lisäksi yksittäinen matsi maksaa 10 euroa, jos sen ostaa telialta. Joka on vertailukelpoinen tuote irtolipun kanssa. Kuukausiveloite TPS:llä 19.22€/kk, jos ottaa hakee verrokkia TV-paketille. Tällä saa ihan hyvän istumapaikan.

Toki näinkin, mutta sitten siellä todellisuudessa sen katsojan kannalta kassalla, 17€ lippu sisään, 2€ kahvi, 7€kalja jne. Satunnaiskatsoja huomaa et 20€kk kaikki pelit kotisohvalle, 1+1=3.

Olet oikeassa, mutta kyllä hinnat on kovat silti.
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Toki näinkin, mutta sitten siellä todellisuudessa sen katsojan kannalta kassalla, 17€ lippu sisään, 2€ kahvi, 7€kalja jne. Satunnaiskatsoja huomaa et 20€kk kaikki pelit kotisohvalle, 1+1=3.

Olet oikeassa, mutta kyllä hinnat on kovat silti.
Maksaako satunnaiskatsoja 200 euroa vuodessa tv-tuotteesta. Radiosta kaikki pelit tulee kuitenkin ilmaiseksi. Lisäksi kotona voi laskea 15€ viinipullo ja 10€ pitsa, niin kyllä silläkin saa hintaa.

En pidä hintaa miten kovin merkkitävänä muuttujana. TV:tä vastaan kilpailessa tärkeämpi koittaa tehdä matsista ihan eri elämys paikanpäällä kuin TV:stä katsottuna. Tämä on suurempi haaste.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Kärjessäkin on nykyään tylsää. Tapparalla on varmaan liigan "fiksuimmat" kannattajat, mutta samalla ne tekevät seurasta ja sen kannattajista ihan äärettömän munattomia ja tylsiä.

Huomiseen paikallispeliin olisi laskujeni mukaan vielä 10 istumalippua jäljellä munattomille, tylsille, mutta niin fiksuille...
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Maksaako satunnaiskatsoja 200 euroa vuodessa tv-tuotteesta. Radiosta kaikki pelit tulee kuitenkin ilmaiseksi. Lisäksi kotona voi laskea 15€ viinipullo ja 10€ pitsa, niin kyllä silläkin saa hintaa.

En pidä hintaa miten kovin merkkitävänä muuttujana. TV:tä vastaan kilpailessa tärkeämpi koittaa tehdä matsista ihan eri elämys paikanpäällä kuin TV:stä katsottuna. Tämä on suurempi haaste.

Riippuu tv-tuotteesta ja siitä satunnaiskatsojasta varmaan maksaako..
Mutta 24,90€/kk taitaa mainostaa tuossa liigapassia yllä. Jos vrt. 17€ 1 lippu tai 1kk pelit yhden kaljan hinnalla lisää, niin onhan siinä. Kuten sanottua, en ihmettele yhtään, että porukkaa jää tvn ääreen.

Jos saivarrella alkaa, niin varmasti saa kotonakin hintaa. Ajaa taksilla 10kertaa talon ympäri ja sitten makuuhuoneesta olohuoneeseen katsomaan peliä. Tilaa sen taksin ivalosta hämeenlinnaan sitä tekemään. Lentää yksityiskoneella erätuolla kuselle vessaan. Ostaa kymmenen pulloa 150v vanhaa viskiä makkaraperunoiden kyytipojaksi jne. Kyllä varmasti hintaa saa kun oikein asioikseen ottaa, siinä ei silloin hallin kovat hinnat tunnu enää missään se on totta.

Tai sitten jos vaan elää ihan normaalisti sillä mitä kaapista löytyy kuitenkin, ottaa satunnaisena katsojana kk:den pelit kotiin, niin aika paljon halvemmalla pääsee kuin hallissa yhdessä pelissä jo.

Todella tärkeintä olisi saada eri elämys, mutta kun se ei massoille vaikuta pätkääkään, korulauseita. Ne muutamat HC kiekkoihmiset kyllä, random suuri porukka ei.
Kyllä kaikki haluaa puheissa puhdasta suomalaista ruokaakin jne. Sitten kuitenkin todellisuudessa mennään sinne tiskille ja se halvin saksalainen kinkku sieltä lähtee mukaan yleisimmin. Vaikka se suomalainen puhdas on ihan eri kokemus ja ilman salmonellaa, se on vain niin kauan hienoa ja hyvä, kunnes tulee se valinta lompakolla. Ja silloin raha puhuu. Joka muuta väittää, ei tiedä todellisuudesta mitään esim. jonkun perheellisen perusduunarin arjesta.

edit. puhelimella kun on näköjään kirjoitellut, niin tulee muuten ihan mitä sattuu, vaikka koittaa lukea ennen lähetystä.. ohhoh. Eli, typoja korjailtu.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Maksaako satunnaiskatsoja 200 euroa vuodessa tv-tuotteesta. Radiosta kaikki pelit tulee kuitenkin ilmaiseksi. Lisäksi kotona voi laskea 15€ viinipullo ja 10€ pitsa, niin kyllä silläkin saa hintaa.

En pidä hintaa miten kovin merkkitävänä muuttujana. TV:tä vastaan kilpailessa tärkeämpi koittaa tehdä matsista ihan eri elämys paikanpäällä kuin TV:stä katsottuna. Tämä on suurempi haaste.
Ja sinusta siis elämykseen ei kuulu myös ne kahvit, hodarit/pitsat, makkarat, karkkipussit yms.? Minusta ne on oleellinen osa sitä elämystä, oli jo ihan pikkuvekarana kun tiesi että hallilla saa sen karkkipussin/askin ja jonkun limun yms. Sama sitten aikuisenpana ollut jonkun hotsin kanssa, tai erätaukokahvien jne. Kaljaa juon peleissä äärimmäisen harvoin, mutta silti miellän senkin kuuluvan osaksi elämystä. Kaverien kanssa erätauolla kaljalle jauhaan kiekosta, on mitä suurimmissa määrin minulle yksi elämyksellinen asia kiekkopelissä, vaikka harvoin näin tapahtuukin.

Kuten tuossa jo aiemmin sanoin, niin toki sillä 3€ kahvilla yms. saa enemmän rahaa, jos myy edes jotain. Kyllä ne firmat osaa hinnoitella tuotteensa sen mukaan mikä on menekki milläkin hintaa ja laskea sen maksimaalisen katetuoton. Vaan jos puhutaan yleisökadosta ja elämyksistä, niin pitää ymmärtää että pelkästään se maksimaalisen rahan tekeminen ei välttämättä ole vuosien kuluessa se kannattavin juttu, koska ne lapset, perheet, opiskelijat yms. äänestää sitten jaloillaan kun jäähallilla on kallista. Se taas tappaa mielenkiintoa pelejä kohtaan ja ajaa ihmiset joko lopettamaan seuraamisen, jäämään kotiin tai käymään vähemmän jäähallilla.

Sinä toki saat olla eriävää mieltä asiasta, mutta minusta on aika hauskaa kun samaan syssyyn huudellaan elämystä ja kerrotaan miten 7€ kaljasta, tai yli 2€ kahvista on ihan hyvä hinta. Minulle ei ole elämys maksaa törkeitä riistohintoja, päin vastoin.
 
Viimeksi muokattu:
Ilves-Jukurit tänään komeat 6529. Paikallispelejä lukuun ottamatta ovat kuutosella alkavat lukemat olleet aika vähissä Tampereella. Tappara-Kärpät ennen vuodenvaihdetta taisi vetää vielä vähän paremmin ja Tappara-SaiPa sitten hieman vähemmän. Molemmat yli 6k siis.

Toki tänään oli kaikki liput 9€, mutta eiköhän tuo kannattava tempaus ollut joka tapauksessa. Eikä eilinen paikallisvoitto varmaan markkinointia haitannut. Hyvää tekemistä naapurileirissä.

Älkääkä nyt tulko kertomaan, että oli taas pari tuhatta haamukatsojaa...

Tampereen keskarit nousivat viikonloppuna:

Tappara 5208
Ilves 4847
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Ilves-Jukurit tänään komeat 6529.
Toki tänään oli kaikki liput 9€, mutta eiköhän tuo kannattava tempaus ollut joka tapauksessa.
En usko. Näissä kampanjoissa ei viivan alle jää yleensä sen enempää kuin normipelissä. Tästä on ollut monta keskustelua.
Halpislipuilla tulevat eivät käytä rahaa jne. Toisaalta uutta väkeä saadaan ehkä hallille ja lisää mielenkiintoa, joten sikäli ok. Rahaa tuskin tuli lisää tällä kampanjalla.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En usko. Näissä kampanjoissa ei viivan alle jää yleensä sen enempää kuin normipelissä. Tästä on ollut monta keskustelua.
Halpislipuilla tulevat eivät käytä rahaa jne. Toisaalta uutta väkeä saadaan ehkä hallille ja lisää mielenkiintoa, joten sikäli ok. Rahaa tuskin tuli lisää tällä kampanjalla.
Ei välttämättä tullut rahaa yhtään enempää, mutta uskoisin tällaisten tempausten järjestämisen kerran kaudessa olevan kannattavaa pitkällä tähtäimellä juurikin siksi, että saadaan sellaistakin porukkaa hallille joka ei välttämättä muuten kävisi kauden aikana kertaakaan. Varsinkin kun päiväksi valitaan paikallispelin jälkeinen päivä ja vastustaja ei ole erityisen kiinnostava.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Eikös se KooKoo vasta järjestänyt ilmaispelin. Ihan hirveetä manipulointia ja paskaa, kohta konkassa, kun eihän nyt tolla tavalla voi voittoa tehdä!
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
No nytkun on selvää, että rahaa ei tule enempää vaikka tupa täysi, niin miksi ei sitten samalla rahalla ottaisi sitä tupaa täyteen joka peliin?

Kumpaan peliin mielummin;

a) saman verran tuloja mutta puolet tai 1/3 hallista tyhjänä ja kuppainen tunnelma

b) saman verran tuloja mutta täysi halli ja hurlumhei hulina meininki

Itse menisin kertakerrasta aina peliin b), ja kun kerran sinne pääsisi vielä halvemmalla sisään.

Voishan tuon tehdä niinkinpäin tosin, että budjetoisi joka pelistä x-tuoton, jonka sitten jakaisi paikalla olijoiden kesken maksettavaksi. Ilmaiseksi sisään - 1 erätauolla saisi laskun näppiin, tai vielä parempi, kaikille ilmainen kausari/tili jonne se voitais laittaa suoraveloituksella.

Saman rahan saisi joka kerta, vaikka olis vain se yksi kuurosokeamykkä tosifani siellä katsomossa paikalla.

Edit. Eo "tosifanilla" en tarkoittanut jatkoajan nimim. Tosifania, tämä ei ole eikä ollut hyökkäys häntä kohtaan. Tarkoitin vain random-tuntematonta tosifania.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No nytkun on selvää, että rahaa ei tule enempää vaikka tupa täysi, niin miksi ei sitten samalla rahalla ottaisi sitä tupaa täyteen joka peliin?

Kumpaan peliin mielummin;

a) saman verran tuloja mutta puolet tai 1/3 hallista tyhjänä ja kuppainen tunnelma

b) saman verran tuloja mutta täysi halli ja hurlumhei hulina meininki

Itse menisin kertakerrasta aina peliin b), ja kun kerran sinne pääsisi vielä halvemmalla sisään.

Voishan tuon tehdä niinkinpäin tosin, että budjetoisi joka pelistä x-tuoton, jonka sitten jakaisi paikalla olijoiden kesken maksettavaksi. Ilmaiseksi sisään - 1 erätauolla saisi laskun näppiin, tai vielä parempi, kaikille ilmainen kausari/tili jonne se voitais laittaa suoraveloituksella.

Saman rahan saisi joka kerta, vaikka olis vain se yksi kuurosokeamykkä tosifani siellä katsomossa paikalla.
Eiköhän se ole tulevaisuutta, että ne pelit myydään eri firmoille, sillä samalla aition hinnalla sitten saa X-monta lippua ja ne sitten jaetaan ovella seuran toimesta, tai lippujen hinta pudotetaan varsin alas. Ne firmat maksaa näkyvyydestä ja tunnelmasta. Nämä kampanjat on nyt ja tulevaisuutta. Ei siellä ilmaislippuja tietääkseni kukaan ole jakanut tähänkään asti, ei edes Jokerien peleissä, vaan aina on joku firma niistä jonkun summan maksanut. KooKoon kamppiksesta en tiedä, mutta käsittääkseni kyseessä on pitkään jatkunut perinne että aina yksi ilmaispeli kaudella. Väänsivät tuohon vielä erikoispaidat ja ne huutokaupattiin, mistä sai varmaan aika hyvin sitä menetettyä lipputuloa takaisin. Ei ne seuroissa työskentelevät ihan tyhmiä ole, vaikka välillä niin täällä tunnutaan väittävänkin. Eiköhän Ipa itse tiedä tasan paljonko saivat lipuista, sponsseilta ja oheismyynnistä tuossa pelissä ja aiemmmissa ja voivat sen laskea.

Toki todellisuus ei ole yhtä raflaavaa kuin heitellä mutulla näitä juttuja.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En usko. Näissä kampanjoissa ei viivan alle jää yleensä sen enempää kuin normipelissä. Tästä on ollut monta keskustelua.
Halpislipuilla tulevat eivät käytä rahaa jne. Toisaalta uutta väkeä saadaan ehkä hallille ja lisää mielenkiintoa, joten sikäli ok. Rahaa tuskin tuli lisää tällä kampanjalla.

Toisaalta Jukurit on vetänyt 3800-4200 katsojaa viimevuosina halliin ja nyt "tyhjennysmyynin" jälkeen olisi nähty mahdollisesti aika kova konttauslukelma jopa noihin aikaisempiin määriin. Jos melkein puolet enemmän sai katsojia alakampanijalla niin ei varmaan ainakaan isoa tappiota tule kun oheismyynin laskee. Oikeastaan olisi aika kova kolaus ollut imagolle varmaan tuo katsojamäärä mitä olisi paikalle voinut tulla ja todennäköisesti ilman 9e kampanjaa olisi pitänyt jakaa kasa ilmaislippuja tai myydä alella silti lippuja ja silti tullut todella matala yleisömäärä. Veikkaan että mainosmielestä tuossa jäivät rutkasti voitolle vaikka välillisesti joku hassu euro saattoi mennä.
 
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eikös se KooKoo vasta järjestänyt ilmaispelin. Ihan hirveetä manipulointia ja paskaa, kohta konkassa, kun eihän nyt tolla tavalla voi voittoa tehdä!

Tarkemmin sanottuna KooKoon yhteistyökumppanit, eli kymmenet eri yritykset, järjestivät tuon ilmaispelin. En tiedä mitä liput näille yhteistyökumppaneille maksoivat, mutta ilmaiseksi KooKoo ei niitä jakanut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös