Höpsis. Jukurit nostettiin liigaan 2016, kun siellä toimi sellaisia herroja kuin Pennanen, Turunen ja Suhonen. No, kyseiset herrat olisivat vaikuttaneet Liigassa joka tapauksessa, mutta se ei ole pointti. Se kuvastaa, kuinka kovasta organisaatiosta on kyse ja sellaisen paikka on Liigassa. Liigan taso nousi kertaheitolla, kun Jukurit nostettiin ansaitsemaansa asemaan. On todella lyhytnäköistä ajattelua kuvitella, että kahden heikoimman joukkueen tiputtaminen Mestikseen nostaisi Liigan tasoa pitkällä tähtäimellä. Äärimmilleen vietynä tuo ajattelumalli tarkoittaisi sitä, että joka matsissa kaksi heikointa pelaajaa pitää potkia pois joukkueesta. Nostaa varmasti jokaisen joukkueen tasoa, kun heikoin aines poistetaan? Joukkuemäärän pudottamisen näen järkeväksi vain silloin, jos joku yksittäinen organisaatio ei ole riittävän terveellä pohjalla.Kaikki nuo mainitsemasi positiiviset asiat olisivat tapahtuneet, vaikka Jukurit ja KooKoo eivät olisi liigajoukkueita. Tuota väitetä olen koettanut perustella. Harmi, jos et ole noita perusteluja huomannut. Mielestäni sinä näet faktoja mielipiteiden joukosta ihan oman halusi mukaan. Minusta on aivan selvä asia, että vaikkapa nyt kahden heikoimman joukkueen tipahtaminen sarjasta nostaa sarjan tasoa. Minun on hankala käsittää, miksi näin ei olisi. Se, että Liigasta nousee NHL-pelaajia, KHL-pelaajia ja MM-kisojen finalisteja, on sarjan huippuosaamisen ansiota. Harmikseni olen huomannut, että sarjassamme on liian paljon myös sitä heikkoa osaamista, niin paljon, että Kankaanperän ja Pentikäisen kaltaiset pelaajat saivat uralleen jatkoajan.
Sarjassamme on varmaan heikkoa osaamista, kun Kerho antoi Laatikaisen ja Riskan urille jatkoajan, Luceniuksesta puhumattakaan. Tämä oli sarkasmia. Yleensä en painota sitä, mutta teen poikkeuksia ko. asian suhteen, kun en ole varma kohderyhmän henkisestä kapasiteetista.