Liigan kurinpitopäätökset kaudella 2019–2020

  • 270 766
  • 1 941

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Hieno palkinto Kanniselle uransa parhaasta kaudesta. Kyllähän tuo 5 matsia kaikista osumista on ihan järjetön.

Ensi kaudelle sitä voitais korjata johonkin kolmeen. Luultavasti kuitenkin Liiga päätetään,että tuo 5 ei vähentänyt osumia tarpeeksi, joten tuplataan kymppiin.

Tavallaan ihan paikallaan tuosta 5 matsia ja tämä oli siinä mielessä hyvä päätös että ei katsottu seuraamuksia vaan sitä mitä olisi mahdollisesti voinut tapahtua. Silti tuo tuntuu absurdilta kun kyseisessä pelissä ja kuluneen kuukauden aikana on ollut taklauksia joista olisi pitänyt tulla se viisi, mutta pahemmista tilanteista on tullut 0.
 

Hexa

Jäsen
Tavallaan ihan paikallaan tuosta 5 matsia ja tämä oli siinä mielessä hyvä päätös että ei katsottu seuraamuksia vaan sitä mitä olisi mahdollisesti voinut tapahtua. Silti tuo tuntuu absurdilta kun kyseisessä pelissä ja kuluneen kuukauden aikana on ollut taklauksia joista olisi pitänyt tulla se viisi, mutta pahemmista tilanteista on tullut 0.
Tuo epäloogisuus Liigan taholta juuri on pahinta, kun jotkut tapaukset katsotaan sormien läpi ja sitten taas sitä lievemmät tapaukset saatetaan huomioida ja ottaa pois.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Joo ahnas paska blokki. Mutta onhan 5 peliä tuosta kyllä absurdia. Jos päähän kolisee pikkasen vahingossa niin antaisi sen 1 pelin ihan muistutukseksi. Sitte sitten tuplaus jos vahinkoja sattuu enempi. Mutta nyt kun on linjattu tuollainen niin. Huhhuh. En tiedä sitten. Toivottavasti sitten linja pysyy pleijareissa ja ei muuta kuin jämä äijät päätä joka väliin.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eikös aikaisemminkin säännöt ole muuttuneet pleijareihin? Siis ihan kirjallisesti, ei pelkkä tuomarilinja. Muistaakseni valmentajan haasto tuli esimerkiksi käyttöön juuri pleijareihin melko yllättäen. Eli toiveita on että tämä epäonnistunut sääntö peruttaisiin runkosarjan jälkeen.
 

Fossey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eikös aikaisemminkin säännöt ole muuttuneet pleijareihin? Siis ihan kirjallisesti, ei pelkkä tuomarilinja. Muistaakseni valmentajan haasto tuli esimerkiksi käyttöön juuri pleijareihin melko yllättäen. Eli toiveita on että tämä epäonnistunut sääntö peruttaisiin runkosarjan jälkeen.
Niin no, tulihan tämä idioottimainen 5 ottelun minimikin kesken runkosarjan, eli eiköhän Liigassa ne säännöt ole mielivaltaisesti muutettavissa milloin sattuu..
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kovennettu rangaistusasteikko yhdistettynä kurinpidon sattumanvaraisuuteen on todella myrkyllinen yhdistelmä. Käsittääkseni esim. muutama viikko sitten Joonas Lyytisen Ässät-ottelussa saama poikittainen maila naamaan ei johtanut minkäänlaisiin seuraamuksiin.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Kovennettu rangaistusasteikko yhdistettynä kurinpidon sattumanvaraisuuteen on todella myrkyllinen yhdistelmä. Käsittääkseni esim. muutama viikko sitten Joonas Lyytisen Ässät-ottelussa saama poikittainen maila naamaan ei johtanut minkäänlaisiin seuraamuksiin.
No tämä vahinkokortti on tuomareiden taholta kuulemma taas otettu käyttöön. Pari kautta sittenhän tuomareita kesken kauden kiellettiin tekemästä tulkintoja siitä että oliko rike vahinko ja käskettiin viheltämään pois. Oli ihan karmeaa touhua kun dumarit sanoivat että oli joo rike mutta vahinko niin ei boksia. Alkoi sattumaan vähän liika vahinkoja...nyt tässä kyseisessä tilanteessa dumarit olivat kuitanneet asian vahinkona. Oli varmasti isoilta osin vahinko mutta johti loukkaantumiseen ja sääntöjen mukaan jokainen pelaaja on vastuussa mailastaan. Toivottavasti näille tulkinnoille laitetaan tällä kertaa piste ennenkuin ollaan taas todistamassa uutta farssia.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Tämä on nyt tätä kampaamista sitten. Toivottavasti säännön keksinyt henkilö tajuaa irtisanoutua. Toivottavasti Sampo & co. on ottanut virkavapaata oikeista töistään Pleijarein ajaksi, on meinaan videoita katseltavana. Kanninen hölmöili blokkinsa ihan itse, mutta onhan tuo 5 peliä tuosta huolimattomuudesta aika paljon liikaa. Samaa peliä jos alkaa perkaamaan, niin löytää hyvinkin ainakin 5 tilannetta, jotka kannattaisi lähettää arvioitavaksi. Ensimmäisenä voisi lähettää vaikka Turusen taklauksen Eroseen, jos tuuri kävisi, niin kentän paras pelaaja olisi poissa seuraavat viisi matsia. Oikeastihan siinäkään taklauksessa ei ollut mitään vikaa, mutta saattoi se päähän hipaista.
 

Sean Connery

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Valitettavasti tässä pleijareiden alla tämä kostautuu sitten karuimmin. Paljonko mahtoi antaa lisämaustetta Lundelin dramaattinen päännostelu ja naaman pitely? Videon perusteella nippanappa osui ja ilmeisesti pelikuntokin oli 100% heti tilanteen jälkeen... no ei siinä. Osui jos osui... Nyt nämä saman ikäluokan redbullit on pääkenossa vähän joka paikkakunnalla. Pitäisikö harkita ikärajaa Liigapeleihin? Todellakin ihan piruuttani toivon, että joka hemmetin hipaisu myös menee jatkossakin syyniin ja näitä 5 pelin kakkuja tulee myös kärkijengien pelaajille. Ärsyttävää. Finaalit pelataan A-junnuilla kun rosterit on pelikielloissa.. vai lopetetaanko fyysinen peli kokonaan?
 

JOFAKKI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Nyt tämä Case Eemeli Suomi alkaa poikia näitä pitkiä pelirangaistuksia. Ei tuossa Kannisen rangaistuksessa ole mitään järkeä, kuten ei Pitkäsenkään rangaistuksessa. Molemmissa varmaan pieni töyssy päähän tuli ja taklattava hoiti loput omalla käyttäytymisellä ja 5 ottelua pelikieltoa. Aiemmin vaadittiin rangaistuksen pituudeksi samaa kuin loukkaantuneen poissaoloaikaa. Pitäisikö nyt taklattu pelaaja laittaa pelikieltoon 5 ottelun ajaksi?
 

sivurauta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat ylipäätään tamperelaiselle jääkie
En tiedä onko vika Eemeli Suomessa vai sarjan säännöissä, jos sääntöjen mukaan tuomiot annetaan? Pitäisi varmaan viimeistenkin kohta päästä tästä yli. Valitettavaa jos koko kausi kaatuu tähän yhteen tilanteeseen.

Linja on liigalta annettu ja sillä mennään ainakin runkosarja loppuun. Linjassa on suhteellisen hyvin pysytty.
 

444

Jäsen
Valitettavasti tässä pleijareiden alla tämä kostautuu sitten karuimmin. Paljonko mahtoi antaa lisämaustetta Lundelin dramaattinen päännostelu ja naaman pitely? Videon perusteella nippanappa osui ja ilmeisesti pelikuntokin oli 100% heti tilanteen jälkeen... no ei siinä. Osui jos osui... Nyt nämä saman ikäluokan redbullit on pääkenossa vähän joka paikkakunnalla. Pitäisikö harkita ikärajaa Liigapeleihin? Todellakin ihan piruuttani toivon, että joka hemmetin hipaisu myös menee jatkossakin syyniin ja näitä 5 pelin kakkuja tulee myös kärkijengien pelaajille. Ärsyttävää. Finaalit pelataan A-junnuilla kun rosterit on pelikielloissa.. vai lopetetaanko fyysinen peli kokonaan?
Kyllä munkin mielestäni kiekotonta pelaajaa pitää saada vähän käydä kopsauttamassa kuulaan, kun pää oli ilmeisen väärässä asennossa. Taklattavan vastuu, hei.
 

Sean Connery

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyllä munkin mielestäni kiekotonta pelaajaa pitää saada vähän käydä kopsauttamassa kuulaan, kun pää oli ilmeisen väärässä asennossa. Taklattavan vastuu, hei.

Odotinkin milloin joku HIFK tulee tänne viisastelemaan. Ihanko Kanninen tahallaan ajoi päähän? huonosti ajoi kun ei edes kunnolla osunut... Pelissä sattuu ja tapahtuu ja ilman Lundelin pään heilutuksia kukaan hallissa ja ruudun ääressä ei olisi edes huomannut koko juttua.. eli ihan niin lujaa "veti päähän". Toki jos nyt olet niitä, jotka haluaa vielä lajia tähän suuntaan niin senkus.

Itse olen sitä mieltä, että päähän kohdistuneet "taklaukset" tulee olla rajusti rangaistavia, mutta päähän "kohdistuneet" kontaktit ei. Kuten täälläkin joku sanoi, niin pelin sisällä päähän osuu kymmeniä kertoja raajoja ja mailoja sun muita osia. Jos ne kaikki otettaisiin pois, niin loppuisivat pelikelpoiset pelaajat kentältä.

Summasummarum.. Osuiko Kannisen olkapää Lundelin päähän - Kyllä. Ylireagoiko Lundell - Kyllä. Oliko tilanne taklaus - Ei. Oliko rangaistus kohtuullinen - Ei.

Uran päättävästä polvitaklauksesta saa pienemmän rangaistuksen tai jos ajaa kaverin pää edellä laitaan... "No mutta ku osu päähän...".

Se on selvä, että täällä parkuu ne keiden kannattamien joukkueiden pelaajat kärsivät tästä hölmöilystä. Ja toisaalta ne keitä tämä ei juuri nyt koske on täällä viisastelemassa ja kertomassa kuinka säännöt on sääntöjä.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Toki jos nyt olet niitä, jotka haluaa vielä lajia tähän suuntaan niin senkus.
Itse olen niitä, jotka haluaa viedä jääkiekkoa eteenpäin lajina ilman räikeitä kiekottoman pelaajan estämisiä. Tässä estettiin erittäin huolimattomasti (kuten case Vidgrenissä), onneksi ei kukaan ilmeisesti loukkaantunut.

Onko viisi ottelua tästä oikeudenmukainen tuomio? Siitä voidaan olla montaa mieltä, mutta nykylinjan mukaisesti tämä oli ainut oikea ratkaisu.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Itse olen niitä, jotka haluaa viedä jääkiekkoa eteenpäin lajina ilman räikeitä kiekottoman pelaajan estämisiä. Tässä estettiin erittäin huolimattomasti (kuten case Vidgrenissä), onneksi ei kukaan ilmeisesti loukkaantunut.
Nämä ovat niitä Ville Niemisen viime keväänä peräänkuuluttamia "kiekottomien hyökkääjien töitä". Näistä pitäisi viheltää boksi aina, ihan sama tekeekö sen hyökkäävä tai puolustava joukkue. Pahoittelut siitä että tämä kuuluu ennemmin tuonne tuomaritoiminta-ketjuun kuin tänne.
 

Sean Connery

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse olen niitä, jotka haluaa viedä jääkiekkoa eteenpäin lajina ilman räikeitä kiekottoman pelaajan estämisiä. Tässä estettiin erittäin huolimattomasti (kuten case Vidgrenissä), onneksi ei kukaan ilmeisesti loukkaantunut.

Onko viisi ottelua tästä oikeudenmukainen tuomio? Siitä voidaan olla montaa mieltä, mutta nykylinjan mukaisesti tämä oli ainut oikea ratkaisu.

Pelissä annettiin tilanteesta 2min estämisestä, mikä oli täysin oikein.

Nykylinja on erittäin perseestä, mikäli tämä oli ainoa oikea ratkaisu. Minkäänlainen harkintako on sitten unohdettu? Ei kai siellä simpasseja ole asioista päättämässä, kun pitää olla kyllä/ei vaihtoehdot...

Ai että kun tekee hyvää hymistellä, kun muiden jengien kärkiukkoja istuu poppareilla pleijareissa tämän linjan mukaisesti.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen sitä mieltä, että päähän kohdistuneet "taklaukset" tulee olla rajusti rangaistavia, mutta päähän "kohdistuneet" kontaktit ei. Kuten täälläkin joku sanoi, niin pelin sisällä päähän osuu kymmeniä kertoja raajoja ja mailoja sun muita osia. Jos ne kaikki otettaisiin pois, niin loppuisivat pelikelpoiset pelaajat kentältä.
Toisaalta kun kyseessä on estäminen, eli jo rangaistava teko, olen ainakin itse taipuvainen olemaan sitä mieltä, että silloin päähän kohdistuneesta kontaktistakin saa rangaista. Viiden ottelun pelikielto on toki yliampuva tuomio ja hallituksen tekeemää linjausta tulisi ehdottomasti muuttaa.
 

444

Jäsen
No eiköhän tuon näe ihan klipistä jos viitsii katsoa. Futiskentiltä tuttua juttua. Brändin mukainen korostus ;)

Ja mulle nyt ihan se ja sama. 5 peliä liikaa... thats it!
Siis vähän heilahtaa osumasta pää taaksepäin ja sen jälkeen jatkaa luistelua eteenpäin. Ehkä mulla on liian brändinpunaiset lasit nähdäkseni mitään korostusta tuossa. Ja pelikunto tosiaan oli tilanteen jälkeen 100%, minkä pystyi päättelemään siitä, että kykeni istumaan koko 2 minuuttia jäähyllä tilanteen jälkeen.

Kyllä, 5 peliä tuosta on liikaa, mutta täysin linjassa tuon paskan linjauksen kanssa.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ylireagoiko Lundell - Kyllä.
Olen samaa mieltä että 5 matsia tuosta on aivan yliammuttua mutta en nyt sanoisi että Lundell tuossa mitenkään ylireagoi.

Voin sanoa aivan satavarmasti että 95% liigassa pelaavista kiekkoilijoista olisi reagoinut aivan samalla tavalla tuossa kuin Lundell, sitä kutsutaan "refleksiksi". Yhtälailla kun jos maila käy lähellä kasvoja niin todella monella ensimmäinen refleksi on laittaa käsi suun alueelle, vaikkei välttämättä edes osumaa olisi. Ylireagointia olisi ollut se että Lundell olisi hypännyt jäähän ja haudannut päänsä käsiin.
 

H P K

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kuinka monta peliä pitäisi laittaa Kantolalle kusettamisesta ja lajin nolaamisesta pelikieltoa ja Kalpalle samasta syystä sakkoa
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös