No tämä vahinkokortti on tuomareiden taholta kuulemma taas otettu käyttöön. Pari kautta sittenhän tuomareita kesken kauden kiellettiin tekemästä tulkintoja siitä että oliko rike vahinko ja käskettiin viheltämään pois. Oli ihan karmeaa touhua kun dumarit sanoivat että oli joo rike mutta vahinko niin ei boksia. Alkoi sattumaan vähän liika vahinkoja...nyt tässä kyseisessä tilanteessa dumarit olivat kuitanneet asian vahinkona. Oli varmasti isoilta osin vahinko mutta johti loukkaantumiseen ja sääntöjen mukaan jokainen pelaaja on vastuussa mailastaan. Toivottavasti näille tulkinnoille laitetaan tällä kertaa piste ennenkuin ollaan taas todistamassa uutta farssia.Kovennettu rangaistusasteikko yhdistettynä kurinpidon sattumanvaraisuuteen on todella myrkyllinen yhdistelmä. Käsittääkseni esim. muutama viikko sitten Joonas Lyytisen Ässät-ottelussa saama poikittainen maila naamaan ei johtanut minkäänlaisiin seuraamuksiin.
Kyllä munkin mielestäni kiekotonta pelaajaa pitää saada vähän käydä kopsauttamassa kuulaan, kun pää oli ilmeisen väärässä asennossa. Taklattavan vastuu, hei.Valitettavasti tässä pleijareiden alla tämä kostautuu sitten karuimmin. Paljonko mahtoi antaa lisämaustetta Lundelin dramaattinen päännostelu ja naaman pitely? Videon perusteella nippanappa osui ja ilmeisesti pelikuntokin oli 100% heti tilanteen jälkeen... no ei siinä. Osui jos osui... Nyt nämä saman ikäluokan redbullit on pääkenossa vähän joka paikkakunnalla. Pitäisikö harkita ikärajaa Liigapeleihin? Todellakin ihan piruuttani toivon, että joka hemmetin hipaisu myös menee jatkossakin syyniin ja näitä 5 pelin kakkuja tulee myös kärkijengien pelaajille. Ärsyttävää. Finaalit pelataan A-junnuilla kun rosterit on pelikielloissa.. vai lopetetaanko fyysinen peli kokonaan?
Kyllä munkin mielestäni kiekotonta pelaajaa pitää saada vähän käydä kopsauttamassa kuulaan, kun pää oli ilmeisen väärässä asennossa. Taklattavan vastuu, hei.
Itse olen niitä, jotka haluaa viedä jääkiekkoa eteenpäin lajina ilman räikeitä kiekottoman pelaajan estämisiä. Tässä estettiin erittäin huolimattomasti (kuten case Vidgrenissä), onneksi ei kukaan ilmeisesti loukkaantunut.Toki jos nyt olet niitä, jotka haluaa vielä lajia tähän suuntaan niin senkus.
Nämä ovat niitä Ville Niemisen viime keväänä peräänkuuluttamia "kiekottomien hyökkääjien töitä". Näistä pitäisi viheltää boksi aina, ihan sama tekeekö sen hyökkäävä tai puolustava joukkue. Pahoittelut siitä että tämä kuuluu ennemmin tuonne tuomaritoiminta-ketjuun kuin tänne.Itse olen niitä, jotka haluaa viedä jääkiekkoa eteenpäin lajina ilman räikeitä kiekottoman pelaajan estämisiä. Tässä estettiin erittäin huolimattomasti (kuten case Vidgrenissä), onneksi ei kukaan ilmeisesti loukkaantunut.
Itse olen niitä, jotka haluaa viedä jääkiekkoa eteenpäin lajina ilman räikeitä kiekottoman pelaajan estämisiä. Tässä estettiin erittäin huolimattomasti (kuten case Vidgrenissä), onneksi ei kukaan ilmeisesti loukkaantunut.
Onko viisi ottelua tästä oikeudenmukainen tuomio? Siitä voidaan olla montaa mieltä, mutta nykylinjan mukaisesti tämä oli ainut oikea ratkaisu.
Kerro toki lisää tästä.Ylireagoiko Lundell - Kyllä.
Kerro toki lisää tästä.
Toisaalta kun kyseessä on estäminen, eli jo rangaistava teko, olen ainakin itse taipuvainen olemaan sitä mieltä, että silloin päähän kohdistuneesta kontaktistakin saa rangaista. Viiden ottelun pelikielto on toki yliampuva tuomio ja hallituksen tekeemää linjausta tulisi ehdottomasti muuttaa.Itse olen sitä mieltä, että päähän kohdistuneet "taklaukset" tulee olla rajusti rangaistavia, mutta päähän "kohdistuneet" kontaktit ei. Kuten täälläkin joku sanoi, niin pelin sisällä päähän osuu kymmeniä kertoja raajoja ja mailoja sun muita osia. Jos ne kaikki otettaisiin pois, niin loppuisivat pelikelpoiset pelaajat kentältä.
Siis vähän heilahtaa osumasta pää taaksepäin ja sen jälkeen jatkaa luistelua eteenpäin. Ehkä mulla on liian brändinpunaiset lasit nähdäkseni mitään korostusta tuossa. Ja pelikunto tosiaan oli tilanteen jälkeen 100%, minkä pystyi päättelemään siitä, että kykeni istumaan koko 2 minuuttia jäähyllä tilanteen jälkeen.No eiköhän tuon näe ihan klipistä jos viitsii katsoa. Futiskentiltä tuttua juttua. Brändin mukainen korostus ;)
Ja mulle nyt ihan se ja sama. 5 peliä liikaa... thats it!
Olen samaa mieltä että 5 matsia tuosta on aivan yliammuttua mutta en nyt sanoisi että Lundell tuossa mitenkään ylireagoi.Ylireagoiko Lundell - Kyllä.
Paljonko painetaan kakkua?
Ainakin liiton kilpailusäännöissä toimihenkilön pelirangaistuksesta seuraa aina vähintään yhden ottelun panna. Liigan säännöistä en tiedä.En tiedä mitä säännöt sanoo, mutta omasta mielestäni sakko olisi parempi rangaistus kuin toimitsijakielto. Voiko iäisyyden vanhoja talonpolttamispuheita pitää rangaistusta koventavana seikkana?
Jukka Rautakorpi nolasi SM-liigan lyhimmän tuomarin: ”Nouse v***u seisomaan, niin näetkin jotain!”
Tapparan päävalmentajan Jukka Rautakorven poikkeuksellinen käytös Jyväskylässä menee kurinpidon tarkasteltavaksi.www.is.fi
Paljonko painetaan kakkua?