Ihme vääntö Santalan tuomiosta. Täysin idioottimainen teko, jonka takia Kousa talutetaan kaukalosta pois ja en yhtään ihmettele jos samana iltana pelilupaa seuraavan päivän ei ole annettu. 6 peliä tuosta on imo erinomainen kurinpitopäätös.
Ei kai siitä pelikiellon pituudesta ainakaan kovin moni väännä? Itseäni tuossa korpeaa vain ja ainoastaan se, että perusteluissa ei ole sen itse polvitaklauksen lisäksi mitään järkeä.
En muista nähneeni ainuttakaan pelikieltoa aiemmin päähän kohdistuneesta taklauksesta, jonka perusteluissa sanotaan, ettei se osunut päähän. Toki sääntökirja tämän mahdollistaa, mutta tämäkö oli nyt se ennakkotapaus, törkein ikinä, jossa osumattomuudesta huolimatta rangaistaan? Tämä olisi helpompi ostaa, mikäli tätä olisi koskaan aiemmin käytetty, koska mahdollisuuksia on kyllä annettu tämänkin kauden aikana.
Toisekseen tämä ”nönnönnöö loukasi itseään tilanteessa”. Ja muiden selittelyt päälle, että eihän siinä puhuta loukkaantumisesta mitään, vaan ainoastaan loukkaamisesta. Että kuinka se pitää sisällään kaiken mahdollisen mustelmasta pään irtoamiseen. Tähän ynnätään se, että seuran virallisella twitter-tilillä kerrotaan, että ”nönnönnöön pelaaminen lauantaina epävarmaa”, mutta että eihän sillä nyt yritetty mediahuomion kautta saada painetta kurinpitoon. Ei tietenkään. Siksihän sitä ei julkaistukaan ennen kurinpidon päätöstä, ja toisaalta Pelikaaneilla on tapana lähettää tällainen viesti aina pelipäivän aattona, että kuinka kenenkin pelaaminen seuraavana päivänä on epävarmaa. Eiku.
Mä hyväksyn mukisematta 5 ottelun pelikiellon polvitaklauksesta. Siitäkin huolimatta, että koskaan aiemmin tässä liigassa ei ole annettu polvitaklauksesta noin pitkää pelikieltoa, tietääkseni. Mutta mä en hyväksy sitä, että koventavina seikkoina (ei niitä muuten olisi siinä päätöksessä mainittu, tietenkään) käytetään päähän osumatonta pääosumaa tai pelaajan loukkaantumista, kun tämä kuitenkin ZinZinon kuivaverinäytteiden ja kalaöljyn avulla saatiin reilussa vuorokaudessa pois loukkaantuneiden listalta.
Onneksi Kousalle ei sattunut mitään pahempaa ja Santala sai ansaitsemansa pelikiellon. Toivon mukaan vastaisuudessa polvitaklauksista jaetaan yhtä suuria pelikieltoja, koska ne ovat oikeasti helvetin vaarallisia. Samalla kurinpidon ei tarvitse keksimällä keksiä raskauttavia syitä perustellakseen jo etukäteen päättämänsä pelikiellon määrän.